Přejít na obsah

Vybíjení baterie Felicie


Ondra Louvar

Doporučené příspěvky

Tohle vypadá na regulátor altíku v pekle. Regulátor je taková ta kovová krabička = kostka, přišroubovaná k zadnímu čelu altíku = na opačné straně než je řemenice. K regulátoru vede drát od spínací skříňky (právě přes tu kontrolku dobíjení) - většinou modrý nebo hnědý, který přivádí do regulátoru budicí proud. Když se regulátor z altíku vyndavá, musí se dát pozor, protože kolmo dovnitř k rotoru altíku z regulátoru sahají dva uhlíky, které mají doléhat na rotorové kroužky = přes ně jde do altíku buzení. Když jsou uhlíky krátké a nedoléhají správně na kroužky nebo když jsou kroužky oskákané dohranata, altík se nebudí a nedobíjí. Stejně tak když je nefunkční elektronika v tom regulátoru. Oprava regulátoru je nemožná (regulátor je nedemontovatelná zalitá kostka), musí se to vyměnit jako celek. Cena je podle typu kolem 200,- Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív zkontroluj, jestli je v pořádku ten drát, co jde zpod palubovky právě k regulátoru. V klidu po zapnutí zapalování se na něm má objevit +12V (měřit na konci u altíku) a proud je omezen tou žárovkou (je řazená v sérii s tímto přívodem). Bývá občas ulomený nebo jinak přerušený a regulátor tím pádem nedostává buzení - A ŽÁROVKA TAKÉ NEMŮŽE SVÍTIT, PROTOŽE NEMÁ KOSTŘENÍ - k tomu dochází právě přes ten regulátor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jen dotaz....teoreticky jsem schopen si vyměnit altík sám.Jen dotaz, v knížce o vyjmutí alternátoru nic není,tady jsem se pokoušel taky hledat. Mám 1,3 ...96.rok.

Pravděpodobně jen sundám řemen,odpojím kábliky a vymontuju altík? Nění tam nějaká záludnost na kterou si dávat pozor? A jak zjistím že mám správně naplý řemen p ozpětné montáži nového alternátoru? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dotaz....teoreticky jsem schopen si vyměnit altík sám.Jen dotaz, v knížce o vyjmutí alternátoru nic není,tady jsem se pokoušel taky hledat. Mám 1,3 ...96.rok.

Pravděpodobně jen sundám řemen,odpojím kábliky a vymontuju altík? Nění tam nějaká záludnost na kterou si dávat pozor? A jak zjistím že mám správně naplý řemen p ozpětné montáži nového alternátoru? Díky

Zatlačíš zhora palcom do pomyselného stredu remeňa, mal by klenúť o 0,5 cm dole. Inak tak ako píše Ekkar voltmeter do ruky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Debilnější radu jsem si přát nemohl,spokoj se s tím že né každý kdo tu něco napíše,či se na něco ptá je supermechanik či elektrikář jako ty....

No, nezlob se na mně, ale jak se zkouší jestli je správně napnutý řemen nás učili v autoškole.

Hm, vlastně se ani nedivím. Páč když teď porovnám jak probíhá autoškola, obzvlášť jízdy, s tím jak to bylo za nás, tak se nedivím, že nikdo neumí couvat, parkovat, rozjíždět se do kopce bez ručky...., ověřit správnost napnutí řemene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příklad z (ne zcela dávno ukončeného běhu) autoškoly: otázka "K čemu máme v autě svíčky?" - odpověď žáka, příslušníka (zatím) menšinového etnika zněla "Ja nevym, ja budu jezdiť jen vo dne keď je svetlo!"

A jinak - alternátor se vyjme demontáží dvou šroubových spojů umístěných na straně řemenice - jeden slouží jako osa natáčení, druhý je v kulise s dlouhou oválnou dírou. Nejdřív se oba povolí, alternátor se nakloní kolem pevného šroubu směrem k bloku motoru, TÍM SE POVOLÍ ŘEMEN aby šel lehce sejmout a pak se demontáž dokončí odpojením elektriky a celkovým vyšroubováním spojů, aby šel odebrat od motoru. Kdo sundává nebo dokonce nasazuje řemen bez povolení jen tak přehrnutím, je hovado, kterýmu by měl ten řemen nafackovat (kurví se řemen i řemenice a ložiska). Montáž zpátky probíhá v opačném gardu - nasadit altík na šrouby, dotáhnout jen tak aby vše drželo na místě, napojit elektriku, nasadit při altíku přiklopeném k motoru řemen, altík odtáhnout od motoru tak daleko, aby se řemen správně napnul - a teprve pak dotáhnout oba šrouby "na doraz". Upozorňuju, že holou rukou bez dalšího nástroje vyvodí sílu potřebnou k dostatečnému napnutí klíňáku asi jen Superman nebo Hellboy - je k tomu potřeba minimálně 3/4 metru trubky nebo podobného materiálu použitého jako "pajcr" k odtažení tělesa alternátoru od motoru...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dotaz toto co píšeš výše platí i pro felicii 1.6 Mpi demontáž alternátoru?? Já sem ho cca před rokem celej vyndával ven a nepamatuju si to přesně, ale měl sem dost co dělat (zespodu byla nějáká pružina-dost tvrdá a fakt to bylo něco) viděl sem to poprvé. Předtím sem měnil na Fordu 1.6 D tam byl jen šroub na kterým se ,,otáčel" a druhej v takovým tom napínáku s drážkou.

:kol-135:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příklad z (ne zcela dávno ukončeného běhu) autoškoly: otázka "K čemu máme v autě svíčky?" - odpověď žáka, příslušníka (zatím) menšinového etnika zněla "Ja nevym, ja budu jezdiť jen vo dne keď je svetlo!"

A jinak - alternátor se vyjme demontáží dvou šroubových spojů umístěných na straně řemenice - jeden slouží jako osa natáčení, druhý je v kulise s dlouhou oválnou dírou. Nejdřív se oba povolí, alternátor se nakloní kolem pevného šroubu směrem k bloku motoru, TÍM SE POVOLÍ ŘEMEN aby šel lehce sejmout a pak se demontáž dokončí odpojením elektriky a celkovým vyšroubováním spojů, aby šel odebrat od motoru. Kdo sundává nebo dokonce nasazuje řemen bez povolení jen tak přehrnutím, je hovado, kterýmu by měl ten řemen nafackovat (kurví se řemen i řemenice a ložiska). Montáž zpátky probíhá v opačném gardu - nasadit altík na šrouby, dotáhnout jen tak aby vše drželo na místě, napojit elektriku, nasadit při altíku přiklopeném k motoru řemen, altík odtáhnout od motoru tak daleko, aby se řemen správně napnul - a teprve pak dotáhnout oba šrouby "na doraz". Upozorňuju, že holou rukou bez dalšího nástroje vyvodí sílu potřebnou k dostatečnému napnutí klíňáku asi jen Superman nebo Hellboy - je k tomu potřeba minimálně 3/4 metru trubky nebo podobného materiálu použitého jako "pajcr" k odtažení tělesa alternátoru od motoru...

Díky.....Kupříkladu to s tím zpetným namotovánínm a "odpáčením" altíku od motoru jsem nevěděl.....díky...

Editováno: , autor: Lukáš Klazar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nezlob se na mně, ale jak se zkouší jestli je správně napnutý řemen nás učili v autoškole.

Hm, vlastně se ani nedivím. Páč když teď porovnám jak probíhá autoškola, obzvlášť jízdy, s tím jak to bylo za nás, tak se nedivím, že nikdo neumí couvat, parkovat, rozjíždět se do kopce bez ručky...., ověřit správnost napnutí řemene.

Zlobim se snad na tebe? :)

Couvat umím,parkovat podélně na obou dvou stranách,rozjíždět se do kopce bez ručky taky.....tak si laskavě odpus´t tyhle keci....až se budu ptát na styl rozjezdu do kopce tak si milerád vyslechnu tvůj jistě velmi zajímavý a obsáhlý výklad tohoto tématu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne-e, nechci Ti dělat dodatečné školení z autoškoly, ale zrovna teď mám možnost porovnat její průběh za mých časů a teď, a taky zrovna Tvůj dotaz na správné napnutí řemene mně inspiroval pro tuhle připomínku.

Vše bylo myšleno spíš všeobecně a vůbec ne osobně.

Dcera zrovna teď dělá řidičák. Po asi druhé hodině lektorka:

"Máme sice pronajaté cvičiště, ale mně to připadá stupidní, tak půjdem přímo do provozu."

Přitom moje první hodina za volantem byla právě na cvičišti a spolu s kámošem jsme střídavě nacvičovali couvání mezi kužely.

O tom co během té hodiny instruktor dělal s tou blondýnkou v té kukani jsme mohli jen debatit, nicméně my si perfektně nacvičli práci se spojkou, rozjezdy, couvání.....

Co je trenažér jsem ji vysvětloval jen s těží a stejně to nepochopila. Stejně jak my, když to vysvětlovali nám, než jsme na něj šli. A jak jsme si zablbli :D

Další z hodin byla kolektivně ve dvoře autoškoly, my všichni skloněni nad otevřeným motorovým prostorem a probíhal výklad kde se kontroluje voda, olej, mj. napnutí řemene altíku, atd.... Výměnu kola si taky každý sám zkusil.

A právě to jak má být napnutý řemen na alternátoru, jaké je pořadí zapalování u čtyřválce, že se víčko na vyrovnávací nádržce u zahřátého motoru, když je to potřeba, povoluje opatrně a "na dvakrát", a ......., vím právě z autoškoly.

Samozřejmě, dnes už sice nepatří do povinné výbavy zapalovací svíčka nebo u dízlu nejdelší trubka od vstřikovacího čerpadla k trysce (ano, to kdysi do povinné výbavy auta skutečně patřilo), nicméně stojím si za tím, že ta výuka stojí za ho*no.

Ostatně to je dnes se vším :(

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...