Jump to content
jeromme

Zablokované zadní kolo ...

Recommended Posts

Zdravím, mám Fabii 1,4 HTP, 44kW. Dneska odpoledne jsem chtěl odjet s autem a mám zablokované zadní pravé kolo. Moc jsem to nezkoušel, jen jsem popojel 2 metry dozadu a zpátky dopředu, ale nepovolilo to. Auto stálo celý den na slunci. V zimě bych to chápal, ale nevím, co se mohlo stát teď. Mám se pokusit to rozlepit jízdou nebo je to na odtah? Díky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.máš asi 1,4 MPI a nie HTP..

2.daj dolu koleso a skús pobúchať kladivom po obvode bubna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, omlouvam se, samoyrejme MPI ... zkusim ... nechci s tim jet a likvidovat pneu ... leve povolilo hned, ale prave prave zustalo bloknute ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar, nevím ... ještě jsem to nezkoušel, ale v servisu mi říkal, že je divné, aby u auta v létě stojícího 5 dní se kompletně zablokovalo kolo ... tak se mi do toho rozebírání před domem na ulici moc nechce ... :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a měl jsi předtím zataženou ruční brzdu? Pokud se jen chytly pakny, tak by to jízdou mělo povolit. Pokud je zacuckovaný lanovod, tak to pravděpodobně samo nepovolí. Taky může být zarezlý váleček. Mohlo to být delší dobu a jen přibržďovat - čehož si nemusíš všimnout - a jak to stálo na slunci, tak se to vlivem odlišné roztažnosti materiálů mohlo zaseknout úplně - po vychladnutí by to ale mělo povolit. O víkendu se mi stalo totéž na předním kole u archivního žigula, kterým na chalupě vozím dříví z lesa - nešlo se stím prakticky rozjet, večer už to bylo OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem zvedl auto a kolo se roztočilo bez jakéhokoliv přičinění :feve: při testovací jízdě to jakoby dřelo jemně kov o kov a pak přestalo i to jen kolo mírně hučí, takže vezu do servisu, ale aspoň nemusím volat odtahovku ... písnu potom, čím to bylo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se toho dření kov o kov týče, u mě se to vyřešilo geometrií. Ale nemusí to tak být i u tebe. Jen návrh.

Nemůže být třeba zadřený ložisko?

Edited by Jehla23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak jsem slíbil ... nenašli vůbec nic ... jen to vyčistili a řekli, že se to prostě někdy může stát ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostě se "přilepí" brzdové čelisti (pakny) k bubnu. Stejná zkušenost. Auto 14 dnů na place se zataženou ruční brzdou, levé zadní kolo se zablokovalo. Zkusil jsem se rozjet, asi 2 metry tam i zpět, ale jen jsem dřel gumou o cestu. Takže zvedák, shodil jsem kolo, vyšrouboval jsem šroubek, a přes kousek dřeva jsem do bubnu bouchal. Nejdříve ze stran - bez účinku a potom čelně na více místech a povolilo to. Pak jsem přes otvor pro šroub kola vytlačil klínek samostavu a buben sundal. Na styčných plochách byla mírná koroze a bylo přesně vidět, kde byly přilepené pakny. Vyfoukal jsem to kompresorem, mechanismus máznul měděnou vazelínou. Pak stačilo se párkrát rozjet a zatáhnout ručku, aby se očistily plochy na bubnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne sa tiez uz par krat zablokovali v lete zadne kolesa. vymenil som dost opotrebovane celuste a uz je to ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No potreboval by som pomôcť. Mám podobný problém pri státí a zatiahnutej brzdy mi to prilepí. Robí to čoraz častejšie hlavne takto cez zimu. Už ma to celkom sere lebo keď niekam idem musím vždy dať auto na zdvihák a povoliť koleso. Stačí ho povoliť a počujem ťuknutie a brzda povolí. Robí to hlavne pravé zadné koleso niekedy aj ľavé ale to je možno raz. Cez leto boli menné pakne aj lanká ale nepomohlo to. Nevie niekto čo by s tým mohlo byť ?? či to nerobia tie šroby alebo čo lebo stačí koleso povoliť a brzda sa uvolní. Za jazdy som žiadne problémy nespozoroval.

Edited by marttin123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chytání se obložení paken k bubnu asi nezměníš, ale k tomu povolení při zvednutí auta a uvolnění šroubů - jak povolíš šrouby, ráfek "zahrká" na náboji a udělá to samý, co se stane při pobouchání "domlouvadlem" (kladivem) = buben vlivem drobného úderu ráfkem odlehne od paken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale ono to robí dosť často neviem či to primŕza alebo čo keďže to robí hlavne v zime. Ja som myslel aj či to dáko tie šroby keď sú pritiahnuté neblokujú. Lebo ono je to dosť na nervy keď musím niečo také robiť každý druhý krát keď idem s autom. Chodím s ním tak raz dva krát za týždeň ale aj tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polo 2002. Zasekle prave zadni kolo, pri jizde z kopce mi probrzdovalo, ujel jsem cca 500 metru, nez jsem se vratil do garaze. Po zaparkovani v nem praskalo, kdyz chladlo. Nechal jsem ho vychladnout a pokusil se na ledovce udelat frikcni test, slapl jsem na brzdu asi v 10 km/h a prave zadni kolo smykovalo stejne jako leve zadni.

Snad se to uvolnilo tou teplotou, opakovanym zatahovanim ruc. brzdy a popojizdenim dopredu a dozadu. Rozhodne cisteni u mechanika me nemine.

Hodne stastnych kilometru a diky za rady, pomohly.

Tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...