Jump to content

Neostré brzdy


Rypicong
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

když jsem koupil od pantáty Fabku, měla najeto necelých 60 tis. Bohužel se mi zdálo že jsou neostré brzdy, auto né pokaždé zaflekovalo a člověk musel vyvinout velkou sílu na pedál aby se tak stalo. Myslel jsem že to je destičkama za hranicí životnosti jelikož podle slov pantáty se nikdy neměnily. Sundal jsem kolo, okouknul, nafotil, poradil. Kotouče byl na okrajích značně orezlý v místě kde nemá být a co mi přišlo divný tak že destičky měly ještě hodně materiálu, skoro jak nové. Bylo mi doporučeno kotouče vyměnit nebo stočit. Volil jsem nový ( Ferrodo a originální destičky Pagid ), nechal i dát novou brzdovku ( abych měl klid a jistotu ). No už mám najeto cca 3 tis, zajížděl opatrně a je to jenom nepatrně lepší. Brzdy stále nejsou ostré. Co teď ? Jediný co se změnilo je to že mi občas lehce vibruje volant díky házivosti kotoučů. Jak mi řekl můj dvorní mekánik, všechny házej až na originální a hodně drahý :) to mi bohužel řekl až když jsem mu přivezl auto i s materiálem :)

PS: dost mi to připomínalo situaci u Fáčka když jsem měl zpuchřelou hadici co vede od motoru k posilovači. U Fabky to je podtlaková hadice která je krapet drahá na vyzkoušení na slepo :)

Link to comment
Share on other sites

Nepises jak je auto stare, takze tezko soudit jen podle poctu km?

Jestli ma treba 8roku, a je malo jezdene takze malo se vsechno hybalo. Tak bych pri sundani trmenu udelal jednu vec, a to tu ze bych rozhybal pistky trmenu. Dost casto to tam je prirezle, a pokud se desky za celou dobu moc nezbrousili, tak je dost velka sance ze tam bude orezli prstenec kolem pistku. A ten pak brani pistku v tom, aby se pekne pohyboval. A jeste je dulezite mit poradne vycistene a rozhybane plovouci ulozeni trmenu.

Tohle je vecinou klasicka zavada na starsich brzdach, pokud uz jsou nove desky, kotouce atd. Tak kdyz jsem tohle udelal uz na vice autech, tak to vzdy moc pomohlo a najednou auto zacalo brzdit.

Link to comment
Share on other sites

mám to samé až na to, že když brzdím často v jednu chvíli, tak brzdný učinek nemizí. Každopádně brzdový pedál mám dost tvrdý. Mohu srovnávat s kamarádem s fabii 1.4 TDI. Ten lehce přišlápne brzdy a málem vyletím předním sklem :D. Nechám udělat komplet nové brzdy asi, prootže vzadu mi to občas,když je mokro, hrčí. Asi brzdové obložení o rez, protože obložení je tam ještě tuna. Přemýšlím o ATE Power Disc kotoučích a ATE destičkách. Někde jsme tu četl, že jsou superATE kotouče a destičky FERODO Performance, tak se zkusim domluvit se servisakem a uvidime,co mi na tuto kombinaci řekne :-)

Link to comment
Share on other sites

Nevim, jak tvrdy ten pedal mate, ale ja nemam ABS a plne mi vyhovuje, ze je o neco tvrdsi a ma pomalejsi nastup nez v novejsich autech. Neumim si predstavit, jak bych s tak ostrymi brzdami (konkretne treba Kia CEE´D) jemne pribrzdil na ledu (jasne motorem, ale i tak). Proste mi prijde, ze takhle dokazu mnohem lepe davkovat brzdny ucinek.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...