Jump to content

Nefunkční autoradio


Wooddy
 Share

Recommended Posts

Zdravim všechny,cele odpoledne jsem projizdel ruzna temata a muj problem jsem tu nenasel tak se omlouvam jestli by tu nahodou byl. mam technicky problem

mam škoda fabia 1.9 TDI 74KW combi.mam originalni autoradio a kdykoli seslapnu brzdovy pedal nebo zatacim doleva ci doprava tak zacnou praskat repra autoradio se o 90% stisi a nic nehraje zkousel jsem tam davat jine autoradio pioneer a dela to same at mam zaple radio nebo cd nebo flash disc je to jedno mate nejaky nekdo napad v cem je problem?

Link to comment
Share on other sites

Po problému není - magnet repra nemá co dělat problém při dotyku s kostrou. Jen jsi odstranil možnost průchodu proudu z koše repra na kostru auta, ale napětí výstupního signálu rádia ani tak nemá co dělat na koši reproduktoru. Máš buď někde kraťas mezi přívodní svorkou repra a jeho košem, nebo máš mezizávitový zkrat na kmitací cívce repra. Obojí znamená ohrožení výstupních zesilovačů rádia - i když je ochrany odstaví, bude to zlobit neustálými výpadky v reprodukci, jak bude ochrana odepínat zesilovače. Je potřeba proměřit repráky a poruchu nechat buď odstranit (převinout reprák), nebo ho celý vyměnit za bezvadný.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Prosím o radu!

Mám fabii I combi a při nastartování se mi zapne rádio, svítí, vše bez problému, ale asi na 2sek se ozve zvuk v pořádku, ale pak se mi reproduktory ztiší a je slyšet jen praskání ze zadní části. Zvuk se mi oběví až po cca 10x vypnutí a zapnutí rádia. Nevíte čím to?

Teď po zimě jsem spozoroval, že mi do kufru začalo zatékat, může to mít taky nějaký vliv?

Děkuji všem za radu!

Link to comment
Share on other sites

To vypadá opravdu na tu vlhkost, nateklo k zadním reprům a zkratuje to jejich přívod. Autorádia mají většinou debilovzdorné koncové stupně, které při přetížení zkratem nebo téměř zkratem samy vypnou a po chvilkovém čekání (když jejich tepelná ochrana před přetížením zase vychladne) zkoušejí zátěž (reprák) zase připojit. Když jsou dost trpělivé, ohřeje se i to místo navlhnutí = vysuší se a zkrat zmizí, tím se obnoví normální funkce zesilovače a rádio hraje jako by nic. Po odstavení auta tam zas vlhkost zkondenzuje a kolotoč se opakuje nanovo. Musíš vysušit všecku vlhkost zmíst, kde nemá co dělat a reproduktorové přívody a svorky před další vlhkostí chránit - nějakým lakem, izolační bužírkou (smršťovací) a podobně.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...