Přejít na obsah

Popelník v loketní opěrce


Tarip

Doporučené příspěvky

  • o 11 měsíců později...

Kluci, podařilo se mi podle DP rozdělat loketní opěrku a tím i ten kastlík co je v ní.. ten co je vedle ruční brdy. viz foto.... Ale nemůžu přijít na to, co udělat aby zůstával zavřený jako předtím. Nezdá se že by z tama něco vypadlo.. ale nevidím v tom žádný systém. Máte s tím někdo zkušenost??

post-69220-0-57799800-1340740509_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Radime, ten samý problém mám i já. Před více jak rokem jsem to sem zadával, resp. do vlákna "popelník" a nikdo se neozval, takže celou dobu jezdím s touto schránkou otevřenou a nebo ji mám přilepenou. Bohužel se nikdo nenašel kdo by to řešil. Ty jsi alespoň rozdělal ten kaslík, na rozdíl ode mne! U popelníku jsem měl závadu, která je skoro u všech, že se otvíral a to jsem vyřešil tím prohozením pružinek, či pružinky (teď nevím zda 1, či 2) a mám popelník pořád zavřený, což mi nevadí.

Pokud se s tím popasuješ poprosím Tě, aby jsi to nafotil a hodil to sem s pr. postupem. Přeji hodně úspěchu a měj se fajn, Karel :gunners3:

Editováno: , autor: Lanny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten popelník já mám v pohodě teda.. ale rozdělal jsem přední i zadní kvůli tomu že mi am nesvítí žárovka... nicméně u těch popelníku je viditělné jak fungují a na jakým principu. Ale ten u ruční brzdy absolutně nechápu... no dneska se pokusím něco vymyslet ale nevím nevím.. každopádně dám vědět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratuluji Radime, už se moc těším na návod, doufám, že to nebylo moc složité a že to zvládne i stařešina. :smich: Pokud to sem nahodíš ještě dnes, tak bych to v neděli mohl zkusit, zítra to asi nezvládnu, vezu malou na tenisové soustředění, no i když v podvečer bych už mohl být opět v Pze. Zatím předem poděkování a přeji pěknej víkend! :gunners3:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se tedy popsat opravu kastlíku (popelníku) v loketní opěrce vedle ruční brzdy. Plus jsem vyměnil žárovky v předním i zadním popelníku. To potom popíšu níže.

1.

V první řadě otevřeme loketní opěrku a vyjmeme černý semišový kastlík. Je tam jen nacvaknutý nic se neurve. Stačí ho šikovně chytnout za přední část u ruční brzdy, vycvaknout jednu stranu a pak vycvaknout zadní část. a je venku. Kdo ho má klimatizovaný jako já, tak se taky není čeho bát. Jen jedna věc. Pokud máte ten kastlík vedle ruční brzdy v pořádku a budete to rozdělávat z jiného důvodu. Doporučuji ten kastlík vedle ruční brzdy otevřít před tím, něž vyndáte ten vnitřek.

post-69220-0-36545000-1340995866_thumb.j

Editováno: , autor: Torreto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.

Nyní se přesuneme do zadní části vozu. Otevřeme popelník a opatrným tahem jej vysuneme ven. Opět není co zlomit. Není potřeba to nikde páčit. Jen chytit a vytáhnout. Drží to jen takové kovové plíšky viz foto.

To samé uděláme s výdechem vzduchu. Chytneme ze spodu a táhneme směrem k sobě a mírně nahoru. Drží to stejně jako popelník pomocí plíšků. Samozřejmě s citem, ale opěr není co urvat. Jen pozor. K výdechu vede kabel a je připojen na osvětlení otočného kolečka. Ten odpojíme.

post-69220-0-37617000-1340995972_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4.

Ty vyšroubujeme a celý zadní panel sundáme. Nejprve bych začal dole. Chytnout obě strany a opatrně vycvaknout směrem k sobě a následně vycvaknout vrch.

Odpojíme konektor k zapalovači a dva konektory k výhřevu zadních sedadel. Potom ještě konektor který vede k žárovce popelníku.

post-69220-0-40771800-1340996081_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7.

Kastlík je přišroubovaný dvěma šroubky Jeden je z vrchu, ze vnitř loketní opěrky. Tam je celkem dobrý přístup. A druhý je dole, zepředu od řadící páky. U toho druhého šroubku je potřeba celou tu loketní opěrku zvednout. Nejlepší je zatáhnout ruční brzdu co nejvíce nahoru. A pomalu loketní opěrku zvedat a malinko sunout směrem dozadu. Není potřeba to celé vysouvat z ruční brzdy. Jakmile se ze předu dostaneme ke šroubku, tak ho vyšroubujeme a kastlík vytáhneme směrem dovnitř do loketní opěrky a vytáhneme zadním otvorem ven. Dole na kastlíku jsou ještě dva zoubky tak pozor at je nevylomíte. Vše jsme se snažil zaznačit na fotkách.

post-69220-0-15592900-1340996315_thumb.jpost-69220-0-49145400-1340996311_thumb.jpost-69220-0-55739100-1340996307_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8.

Nyní tedy kde je problém. Na boku je kastlíku je je taková malá bílá “tyčinka“, tu vytáhneme a na ní by měl být takový malý čep, který chodí v kolejnici, která je umístěna na tom výsuvném kastlíku na boku. A ten čep jsem měl ulomeny. Tudíž v té kolejnici nemělo co chodit a kastlík nedokázal držet zavřený. Jedná se o velmi malí čepík.

Snad to jde pochopit…

post-69220-0-74587500-1340996363_thumb.jpost-69220-0-63062500-1340996359_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9.

Čep je tedy potřeba nahradit. Já zvolil takovou cestu, že v místě kdě čep byl, udělal dirku a dal tam kousek párátka. Dírku jsem do toho udělal tak že jsem si do kleští vzal jehlu, a tu jsem nad svíčkou rozžhavil. A rozžhavenou jehlou jsem udělal těsnou dirku přímo na párátko. Párátko jsem měl kulaté a na obou stranách do špičky. Průměr toho čepu není tak velký jako párátko tudíž jsem použil tu část u špičky kde je to užší. Dal jsem to tam na těsno. Navíc to nemá jak vypadnout. Z jedné strany je čep ten chodí těsně u stěny a z druhé strany je přímo stěna. Těžko se to píše ale jak to uvidíte tak pochopíte. No a tyčinku s čepem jsem nacvaknul zpět a chodí to jak má. Jé teda potřeba si s tím pohrát. Aby tam byl průměr tak akorát. Pokud je malý, tak to nefunguje. A pokud je velký, tak se to zavře a drží to.. ale jde to špatně otevřít.. ale s tím párátkem se dá pěkně pracovat stačí ho kombinačkami trochu zmáčknout a hned má jiný tvar a velikost. Takže chce si to hrát. No a jakmile to bude.. tak vše zpětně namontovat.

Pozor!!! Jakmile přišroubujete kastlík zpět. Tak ho otevřete a veškerou montáž provádějte s otevřeným kastlíkem. Aby se náhodou neulomil čep, když ten kastlík zezadu nechtíc vytlačíte.

Jinak nikde nenastal žádný problém.

Možností jak nahradit čep je asi více. Ale mě přišlo vhodné tohle. Vrtat do toho vrtáčkem asi není dobrý nápad, jelikož žhavou jehlou si uděláte pěknou dirku přesně v tom místě kde potřebujete. Jinak na fotce jde vidět na čepu ta vazelina co je v kolejnici. Čep jsem nelepil.

post-69220-0-51506800-1340996476_thumb.jpost-69220-0-09942400-1340996471_thumb.jpost-69220-0-94147800-1340996473_thumb.j

Editováno: , autor: Torreto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VÝMĚNA ŽÁROVKY V ZADNÍM POPELNÍKU

Je potřeba mít vyndaný alespoň zadní popelník a výdech vzduchu. Nejlíp i celý zadní panel. Vyjmeme ze zadní strany toho panelu šedý plast se žárovkou viz foto. Problém je v tom že žárovka je tam napevno a není vyměnitelná. Ve škodovce za celý ten plast chtějí 90Kč. byl jsem ochotný to koupit ale neměl to na skladě. Tak jsem si koupil obyčejnou žárovku co je v předním popelníku. Tu starou jsem z toho vytrhl a zahodil. Drátky u nové žárovky jsem vyhnul a zasunul přímo do direk ke konektorům a žárovku zatlačil dovnitř. Vůbec jsem se s tím nepáral. Jen jsem nastavil drátky aby vycházeli na ty konektory a zasunul jí tam. Nepasuje tam přesně, ale drží tam pevně, tak jsem to tak nechal a svítí.

žárovka se jmenuje tuším w1,2w někde jsem viděl i značení T5 ale nevím no.. každopádně je stejná jak v předním popelníku kde je vyměnitelná tudíž jsem ji měl s sebou a podle ní jsem je kupoval.

post-69220-0-18147100-1340998482_thumb.jpost-69220-0-06563800-1340998486_thumb.j

VÝMĚNA ŽÁROVKY V PŘEDNÍM POPELNÍKU

Nejdříve vycvakneme kryt kolem řadící páky směrem nahoru. Zároveň u toho otevíráme popelník, jinak vytáhnout nejde. Ale to asi každý zná. Potom vyšroubujeme dva šroubky na spodní hraně a jeden šroubek uprostřed přesně nad popelníkem. je potřeba odklopit tu horní clonku která je na pružince, pod ní je vzadu ten šroubek. Potom můžeme popelník vysunout ven a odpojit káblík od zapalovače.

žárovka je umístěna v plastové krytce přímo na zapalovači. Celou tu krytku je potřeba oddělat, je tam nacvaklá ze tří stran. Jde hodně blbě ven, nejlepší by bylo vytáhnout celý zapalovač, ale na to jsem nepřišel, nakonec se mi to podařilo vytáhnout. Plastový obal se dá otevřít na dvě části. Vyjmeme žárovku, nahradíme novou a celé dáme dohromady. Opět se špatně nacvakává ten plastový kryt zpět na zapalovač. Chce to použít trochu násilí :D.

post-69220-0-52360900-1340998498_thumb.jpost-69220-0-90106300-1340998493_thumb.j

No a je hotovo..

Editováno: , autor: Torreto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hluboká úklona, perfektní a srozumitelný návod i pro "stařešinu" - DÍKY! :w00t1: Myslel jsem, že se do toho dnes pustím, ale zatím to vypadá blbě - dojede návštěva. No snad k večeru by mi to možná mohlo vyjít - uvidím.

Radime, jinak jsem si vzpomněl, že tady někde musí být návod od předcházejícího majitele Tvého SUPA, že tam popisoval jak nahradil ten ulomený kolíček u předního velkého popelníku. Jinak ještě jednou díky a pěkný zbytek neděle, Čau :gunners3:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...