Jump to content

Climatic vs Climatronic


Hany
 Share

Recommended Posts

Hezky den vsem,

cetl jsem si tady o mnoha dodatecnych upravach Octavek, mam O II 4x4. Spokojenost absolutni az na jednu vec, jde nejakym dodatecnym zasahem predelat Climatic na Climatronic? Kdyz jsem to kupoval, tak jsem si rikal, ze to neni potreba, kozeny volant mne lakal vic ;-), ale dneska bych do toho sel, drahe polovicce je tam furt zima a mne pak vedro...

Diky za radu

Hany

Link to comment
Share on other sites

Ale keby si si už nezohnal novú, tak ešte ušetríš :D

Ale k veci! Všetko sa dá, len je otázne, či sa to finančne oplatí. Musel by si okrem RJ klimatizácie (t.j. panel s ovládačmi) vymeniť aj klapkový mechanizmus, nakoľko sú tam rozdiely (napr. u Climatronic-u sú na vnútornú cirkuláciu dve nezávislé klapky, u Climatic-u len jedna, čo sa preklápa), potom pridať nejaké senzory. Takže mám obavu, že to bude celkom drahý zásah. Ale podrobne som po tom nepátral, tak to neviem na 100%.

Link to comment
Share on other sites

Ovidius - aj Climatic vo Fabii je podstatne lepší (a hlavne pohodlnejšie ovládateľný), než Climatronic I v starej Octavii.

jj jak presne rikam bohuzel je to tak proste manual je lepsi na ovladani - tedy pro me... -_-

Ja mam na OI manual a climatronik bych chtel maximalne kvuli sviticimu displayi v noci, jinak se mi vazne pohodlneji ovlada manual! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ale napríklad Climatic na Pole je už pekný aj so svietiacim displejom. :t

Suverénne ale vedie ako v komforte, tak aj v ovládateľnosti Climatronic II. Lepšiu klimu som zatiaľ nestretol.

Ale inak komu sa zdá komplikovaný Climatronic I, skúste jazdiť s Audi A8 a tam má tá 4-zónová klima ešte viac ovládačov a ešte dlhšie na to musím pozerať, kým nájdem správne tlačidlo. To Audi je celkovo príliš pretlačidlované.

Link to comment
Share on other sites

tohle me zajima. napiste sem argumenty, proc se vam manualni klimatizace ovlada lip a pohodlnejc nez climatronic. natocim si teplotu a nic vic neresim. o co jednodussi je to s manualem? mame uz treti automatickou klimu, prvn byl climatronic v B5ce, tata ma digi klimu v A6 a ja v OII a nemuzu si ji vynachvalit

Link to comment
Share on other sites

Luke - kritika padá na Climatronic I. Nie na Climatronic II v OII. Ja som mal ten prvý Climatronic v Golfe IV a tam ešte ani len nepíplo tlačidlo, že bolo stlačené. Takže som vždy musel pozerať na ten panel, kým som našiel správne tlačidlá a potom ešte raz skontrolovať na displeji, že či sa urobilo to, čo sa malo. A ono sa to nezdá, ale zabralo to dosť veľa času, kedy som nepozeral na cestu. Kdežto tie otočné ovládače sú veľké a človek ich nájde aj po hmate a po hmate vlastne vie aj to, kam má mastavené prúdenie vzduchu resp. akú má teplotu a tak. Inak ani to automatické rozdeľovanie vzduchu nebolo celkom ideálne vyriešené, niekedy mi to mrazilo ruky, inokedy zase nohy. Takže som to aj tak mal väčšinou na manuál.

Ale Climatronic II je už fakt o inom, zatiaľ sa zachoval vždy tak, ako sa patrí. Takže tam to už mám na Auto, hoci spočiatku som mu nedôveroval.

Link to comment
Share on other sites

Diamant: Climatic v Pole nemá displej :ph34r:

Ja tiež hlasujem za Climatronic v O1 ako najhoršie ovládateľnú klimatizáciu. Úplne rovnaké tlačidlá, jedno vedľa druhého, neustále nutné kontrolovať na displeji, čo som vlastne stlačil... Ďakujem. To radšej obyčajný poloautomat resp. starú klímu.

Climatronic v O2 je ale iná liga, je to super, intuitívne sa to ovláda, človek na to ani nemusí pozerať -_-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Určite to len o výmene nebude. Climatronic má omnoho viac snímačov a aj rozvod vzduchu je odlišný (Climatronic je dvojzónový!), takže len výmenou panelu to nespravíš.

Ten panel Climatronic-u môžeš odfotiť odzadu. Ale veď odfoť všetko možné, čo najviac. Možno to niekomu prinesie úžitok, ja sa na niektoré detaily tiež rád pozriem.

Link to comment
Share on other sites

Obávam sa, že tá výmena by prakticky obnášala výmenu väčšiny podstatných dielov sústavy rozvodu vzduchu so snímačni a klapkami. Lebo napríklad u Climaticu je na prepínanie vonkajšej/vnútornej cirkulácie 1 klapka, u Climatronicu sú 2. Jedna pre vnútorný okruh a druhá pre vonkajší okruh. Má to taký význam, že pri nasávaní vzduchu z vonka sa so zvyšujúcou rýchlosťou priviera klapka vonkajšieho okruhu, aby pri vyššej rýchlosti nefúkalo do kabíny príliš.

Link to comment
Share on other sites

Luke - nie celkom. Manuálna klima je to, čo sa dávalo do Felicií alebo OI. Teda klima, ktorá po zapnutí tlačidlom vedela v podstate konštantne chladiť vzduch a človek si musel otočným ovládačom nastaviť teplotu. A ak to nefúkalo stále rovnako teplý vzduch, tak len preto, že auto išlo rýchlejšie/pomalšie, motor bol studenší alebo sa zmenila teplota vonkajšieho vzduchu. Ale kým človek nepohol ovládačom teploty, tak sa v princípe ani klapky nepohli a teda ani teplota sa nemenila. To nastavenie teploty ale prebiehalo tak, že sa ten studený vzduch dohrieval na potrebnú teplotu bežným kúrením. A samozrejme smer a rýchlosť prúdenia vzduchu sa nastavuje ručne.

Climatic je poloautomatická klima. Má to ako OII, tak aj Fabia. Funguje to tak, že človek si nastaví požadovanú teplotu interiéru v stupňoch celzia a elektronika už sleduje teplotu interiéru ako aj nasávaného a vyfukovaného vzduchu a samočinne ovláda miesiace klapky tak, aby dosiahla požadovanú teplotu interiéru. Takže vie teplotu v interiéri zvyšovať a ak je zapnutý aj kompresor klimatizácie, tak aj znižovať. Napríklad na jar to po naštartovaní auta odstaveného v tieni začne kúriť a postupne, ako sa interiér ohreje, tak teplota vháňaného vzduchu klesá. Ak by svietilo aj slnko, tak postupne začne aj chladiť prehriaty interiér. Klimatizácia do interiéru vháňa vždy potrebnú teplotu vzduchu. Rovnako sa už mení aj výkon kompresora klimatizácie, takže z motora odoberá len toľko energie, koľko je práve treba. Ale smer a rýchlosť vzduchu si nastavuje posádka ručne.

Climatronic a Climatronic 2 sú už plne automatické klimatizácie, ktoré vedia to čo Climatic, ale už automaticky nastavujú aj smer a rýchlosť prúdenia vzduchu. Majú viacej snímačov, takže už sledujú teplotu vzduchu v rôznych častiach interiéru. Takže napríklad pri chladení púšťajú studený vzduch skôr na tvár a na okno, pri kúrení zase na sklo a na nohy. A sledujú napríklad aj množstvo dopadajúceho tepelného žiarenia na prístrojovú dosku (aby vedeli, ako rýchlo sa má interiér ochladzovať prípadne ktorá časť viacej). Samozrejme je to veľmi zjednodušene povedané. Climatronic 2 má oproti Climatronicu mnohé súčasti 2x, keďže už reguluje teplotu zvlášť pre každú polovičku interiéru.

Link to comment
Share on other sites

Tak takhle mně to nevysvětlili ani v servisu..říkají tomu právě spíš manuální.. A jak to hlídá vnitřní vzduch, není to spíš teplota foukaného vzduchu, než interiéru? Jak je to potom s ruční regulací intenzity..přijde mi, že to má velký vliv na teplotu v autě..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...