Přejít na obsah

Climatic vs Climatronic


Hany

Doporučené příspěvky

Ono jestli teď je Climatik pouze mechanická klima, tak není co řešit. U staršího provedení to alespoň při stisknutí AC hlídalo teplotu, člověk si jenom nastavil rychlost ventilátoru a kam chce foukat, to je krásně použitelné, ale nynější mechanická klima je značně nepohodlná, ono se to dost těžko ohlídá, aby nechladila moc a pak jsou z toho nachlazení a pod. Za příplatek 13 000 není co řešit, jedině automatika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marios: ono taky Climatronic má tu vymoženost, že sám určuje, kudy bude foukat. Když je chladno a topí se v autě, tak část vzduchu fouká na nohy, naopak ve vedrech to na nohy nefouká, pak si sám určuje rychlost ventilátoru. Já si pouze nastavím teplotu a o noc se nestarám. Mám tam pořád 20C, akorát ve vedrech dám 22C a když už je venku kolem 30C, tak i 24C, aby rozdíly teplot nebyly moc velké.

Všiml jsem si, že díky slunečnímu čidlu na palubce se ventilátor za jasného počasí, když slunce pere do auta, točí rychleji, když je zataženo, tak pomaleji a to při stejné venkovní teplotě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP12V má pravdu, climatronic má skutečně automatickou regulaci nejen teploty, ale i síly a směru vzduchu, navíc je dvouzónová (to ovšem ocení člověk, pokud nejezdí sám že :) )

Climatronic mám a jsem nadmíru spokojen. Jen ten kompresor (AC) zapínat když je to opravdu nutné, čili nejezdit s ním stále. Zanáší se výparník bordelem, smrdí v autě a jeho úplné vyčištění je nákladná záležitost spojená s náročnou demontáží. Navíc climu to chhce udržovat a min. dvakrát ročně nechat rozvody vzduchu prostříknout čistící patronou nebo sprayem.

Osobně kompresor pouštím když je vozidlo hodně vyhřáté, nebo stále, pokud jedu na delší cestu. Před koncem jízdy včas vypínám, aby se výparník vyfoukal teplým vzduchem. Pokud nechci chladit a vystačím si s okolní teplotou, mám AC vypnuté a zaplé AUTO. Pokud je teplota venku o dost vyšší, má climatronic tendenci vyrovnávat teplotu v autě rychleji a zvýší tedy otáčky ventilátoru. To je však při vyplém kompresoru AC nesmyslné, takže nastavím sílu vzduchu ručně (snížím otáčky) a tím se AUTO samo vypne. Pak jezdím v manuálním režimu.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shrnul bych to nasledovne - mezi Climaticem a Climatronicem jsem zasadni rozdil v uzivatelskem komfortu neshledal, pro me zasadni funkci udrzovani zvolene teploty mely oba systemy (mel jsem oboji, nejdriv Climatic, pak Climatronic).

U Climaticu jsem nastavil teplotu, smer foukani napul na nohy a celni okno, ventilator na 2 a hotovo. Climatronic beztak 80% casu bezi stejne.

Ze je Climatronic lepsi ale netreba zduraznovat.

Aktualne ale uz Climatic neni v nabidce a nahradila ho manualni klimatizace - Skoda Auto uz taky nazev Climatic nepouziva.

No a protoze manualni klimatizace uz neudrzuje zvolenou teplotu, je vyhoda Climatronicu zasadni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...