Přejít na obsah

Climatic vs Climatronic


Hany

Doporučené příspěvky

Tak takhle mně to nevysvětlili ani v servisu..říkají tomu právě spíš manuální.. A jak to hlídá vnitřní vzduch, není to spíš teplota foukaného vzduchu, než interiéru? Jak je to potom s ruční regulací intenzity..přijde mi, že to má velký vliv na teplotu v autě..

Tady je popis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak takhle mně to nevysvětlili ani v servisu..říkají tomu právě spíš manuální.. A jak to hlídá vnitřní vzduch, není to spíš teplota foukaného vzduchu, než interiéru? Jak je to potom s ruční regulací intenzity..přijde mi, že to má velký vliv na teplotu v autě..

Tady je popis

climatronic je v pohodě, mně šlo spíš o Climatic..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirik.DC - rozhodne nie som presvedčený o tom, že ak niečo povedia v servise alebo v predajni, že to tak musí byť aj naozaj. Tak beriem ich vyjadrenia s rezervou. Climatic určite nie je manuálna klimatizácia.

Teplota u Climatic-u sa sníma aj v interiéri (ten priehľadný krúžok v strede medzi tlačidlami na paneli klimatizácie je vnútroný snímač, u Fabie je snímač za mriežkou). A samozrejme sníma sa aj teplota vzduchu vháňaného do interiéru. A že malá zmena požadovanej teploty môže aj výraznejšie zmeniť teplotu vháňaného vzduchu? To je logické, lebo ak má interiér 21st a ty chceš 20st, tak to bude fúkať studený vzduch (inak by teplota neklesla) a ak nastavíš teplotu na 23st, tak to bude samozrejme vháňať teplý vzduch (inak by teplota interiéru nestúpla). A to isté sa stane aj v prípade, ak sa požadovaná teplota nemení, ale mení sa teplota interiéru (napr. auto ide po slnku a zastane v tieni).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodováky už beru s rezervou :) Jinak já si právě říkám, že tu teplotu hodně ovlivňuje, jak moc nastavím rychlost a množství vzduchu dovnitř, ale je to možná jen subjektivní dojem.. Donedávna jsem jezdil s fanoušem a klimu jsem samozřejmě nepotřeboval :) Teď na ní nedám dopustit, i když v parném počasí jdou aspoň na chviličku okna dolu, vyvětrat a pak už jen udržovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to robím rovnako, že po príchode k vyhriatemu autu ho najskôr trochu vyvetrám, až tak púšťam klimu. A pár minút (tak 3) pred odstavením auta sa snažím klimu vypnúť, aby sa vysušila a tak skoro nezosmradla. Navyše ak auto stojí kratšiu dobu, tak po opätovnom nasadnutí sa z ventilácie vyvalí horúci vlhký vzduch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam Climatic. Diamant tu pise ze ak mam nastavene 20stupnov a v aute je 21 tak bude chladit, ale ako bude chladit ak vonku je 25 a ja som nestlacil to tlacitko AC. Cize mam mat stale (v lete) zapnute AC? aby mi to popripade chladilo? A ak mam zapnute AC tak ked netreba az tak chladit tak bude "zrat" ta klima menej? ... teda chladit menej? :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To JirikDC a Cetan Já mám sice Climatronic 2, ale v případě že nechám zapnutý režim ECON (vypnu klimu) a na teploměru mám nastaveno 20 stupňů, tak v létě se stoupající teplotou mi stoupají i otáčky ventilátoru. V zimě je to naopak ventilátor po nastartování jede na plno a jak se ohřívá interiér ubírá si sám na otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To JirikDC a Cetan Já mám sice Climatronic 2, ale v případě že nechám zapnutý režim ECON (vypnu klimu) a na teploměru mám nastaveno 20 stupňů, tak v létě se stoupající teplotou mi stoupají i otáčky ventilátoru. V zimě je to naopak ventilátor po nastartování jede na plno a jak se ohřívá interiér ubírá si sám na otáčkách.

a na Econ to zacne v zime topit driv?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cetan - samozrejme, ak je AC zapnuté, tak je spotreba vyššia. Výparník sa totiž neustále ochladzuje (samozrejme na to nie je potrebný taký výkon ako v horúcom lete). V podstate to má význam len vtedy, ak je potrebné vysúšať vzduch privádzaný do interiéru. Takže ja v zime jazdím s vypnutým AC.

A samozrejme s vypnutým AC je možné do interiéru privádzať len taký teplý vzduch, aký sa nachádza vonku. Ale samozrejme tým nechcem povedať, že sa takto nedá ochladiť interiér. Ak auto stálo na slnku, tak to stačí, ale pri letnej tridisiatke sa bez klimy asi nezaobídeme :)

Áno, čím väčší je rozdiel teploty interiéru a požadovanej teploty, tým vyššie otáčky ventilátora sú potrebné. Keď sa ale už teplota v interiéri ustáli, tak je výhodné mať nastavené skôr nižšie otáčky ventilátora. Výparníkom prúdi menej vzduchu a odoberá sa tak z motora menej energie. Vyskúšajte si to na voľnobehu pri zapnutej klimatizácii (asi až keď sa poriadne oteplí), že ak sa nezmení na klime požadovaná teplota, iba sa pridajú otáčky ventilátora, spotreba stúpne.

Klokaran - mne sa otáčky ventilátora na Climatronicu 2 časom znižujú aj keď som ich zmenil ručne a zhaslo Auto. Užitočná funkcia.

Myslím, že sa to nedá jednoznačne povedať, či to v režime ECON začne kúriť skôr. Ak mrzne, tak by sa klima ani nemala zapnúť. Ale ak je nad nulou, tak je možné, že sa klima zapne a vstupný vzduch sa bude ochladzovať (a aj vysúšať), takže sa bude misiať viacej ohrievať a teda to skutočne začne kúriť neskôr. Ale zase klima odoberá z motora mechanickú prácu = vyššia spotreba = viac tepla. Ale myslím, že na ECON to začne kúriť skôr.

Presne tak, na ECON sa správa ventilátor rovnako ako so zapnutou klimatizáciou. Stačí len, ak je zapnuté Auto. Ja mám auto vždy zapnuté a keď sa ochladí, tak mám vypnutú klimatizáciu (režim ECON zapnutý).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jestli to tedy dobře chápu.. climatik je klimatizace co má 3 kolečka - na teplotu vzduchu, rychlost ventilátoru a směr foukání

a climatronic má 2 displaye pro nastavení teploty a 2 kolečka pro nastavení teploty vzduchu na každou stranu zvlášť?

Na kolik by asi přišlo předělání tý manuální na tu digitální.. vypadá vzhledově podstatně líp a člověk to nemusí furt hlídat.. kam mu to fouká..

Zajímalo by mě jen orientačně.. kdybych to třeba poscháněl po vrakáčích a jak by to bylo moc pracný? Máte někdo představu?

post-17101-1205338439_thumb.jpg

post-17101-1205338458_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to tedy dobře chápu.. climatik je klimatizace co má 3 kolečka - na teplotu vzduchu, rychlost ventilátoru a směr foukání

a climatronic má 2 displaye pro nastavení teploty a 2 kolečka pro nastavení teploty vzduchu na každou stranu zvlášť?

Na kolik by asi přišlo předělání tý manuální na tu digitální.. vypadá vzhledově podstatně líp a člověk to nemusí furt hlídat.. kam mu to fouká..

Zajímalo by mě jen orientačně.. kdybych to třeba poscháněl po vrakáčích a jak by to bylo moc pracný? Máte někdo představu?

Sehnat celý komplet po vrakáčích se ti asi povede, ale výměna ve voze bude dost obtížná.Měl jsem rozdělanou pravou polovinu palubky a jak jsem to tak okukoval, před demontáží tělesa klimy by se zřejmě musel vymontovat celý modul airbagu před spolujezdcem a to samo o sobě nebude legrace.Sundej si schválně spodní plastový díl před spolujezdcem a demontuj schránku a podívej se tam jestli si na to troufneš-teprve pak případně scháněj díly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sehnat celý komplet po vrakáčích se ti asi povede, ale výměna ve voze bude dost obtížná.Měl jsem rozdělanou pravou polovinu palubky a jak jsem to tak okukoval, před demontáží tělesa klimy by se zřejmě musel vymontovat celý modul airbagu před spolujezdcem a to samo o sobě nebude legrace.Sundej si schválně spodní plastový díl před spolujezdcem a demontuj schránku a podívej se tam jestli si na to troufneš-teprve pak případně scháněj díly.

musí celá palubka ven! pak to jde jedna dvě ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...