Přejít na obsah

1,9 TDI 81kw / 103kw AHF - po výměně turba


xxx

Doporučené příspěvky

1,9 TDI 81kw / 103kw AHF/2000

... po výměně turba (orig Garrett VNT15 - destrukce ulomená lopatka ... za novjejší do 66-81kw (musela se upravit podpěra turba - stará nepasovala -mělo jinak orientované otvory) z tohoto shopu - má krouták jiný průběh.

s orig. tur. šla okamžitě za plynem od 1.700 ot / čip od sportmotor/ tet je to znatelně línější zabírá až od 1.900 - pořádně až od 2000ot

- musím točit vyšší otačky

+ nad 2100ot má trvalý záběr do max otáček, při vyšších rychlostech se stím lépe předjíždí - v tomto rozsahu zabírá lépe než s orig t.

+ při 130km/h do kopce je schopné jed za 3,2 l/100

- ve městě to musím víc točit = vyssí spotřeba

- vyšší otáčky tomu motoru asi taky moc neprospívají - najeto cca 190tis

Dotaz je : zda lze poladěním polohy N75 (matička na táhlu) posunout bezpečně začátek záběru turba - či zda je nutna uprava map - či co se s tím dá dělat / či nedělat ?

ještě přikládám video 0/100 po výměně t.

Editováno: , autor: xxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předně, N75 je elmag. ventil, který ovlává "baňku" na které právě chceš štelovat to táhlo.

post-57881-0-10976400-1312452251_thumb.j

Taky jsem nad tím uvažoval a myslím si, že to asi nepůjde.

Páč za turbem je snímač tlaku (a teploty) G71+G72, ŘJ má nějaké požadavky na plnící tlak, které se mj. pomocí N75 pokouší dosáhnout. Když je tlak vysoký, upraví geometrii lopatek. Ty když to pošteluješ na tom táhlu, tak aby turbo dávalo větší tlak, tak ŘJ zase řízením N75 upraví polohu lopatek tak aby hodnoty byly zase takové jaké si přeje.

Takže já si myslím, že takhle ne.

PS:

+ při 130km/h do kopce je schopné jed za 3,2 l/100

Není kopec jako kopec. Takže informace úplně k ničemu.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by to asi s tím táhlem šlo poupravit, aby to zabíralo dřív, ale určitě bych to nechal někomu kdo to už dělal a ví co dělá, aby sis nezadělal na průser. A zase je potřeb apočítat s tím, že ve vyšších otáčkách to může uvadat. Když tam máš čip dej to nějakýmu čipaři ať ti to odladí(doladí) na míru.

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dik za nazorny obr.

- ja jsem pouhy uzivatel - urcite bych to nechal odbornikum - ikdyz si na aute vse prevazne delam sam

nicméně jsou tady 2 moznosti :

- nechat to byt ... pokud tedy toto lehké rozladěni nění dluhodobě na závadu ?

- nebo to nechat nekde poladit ... tady je myslim trochu problem ... jestli si vzpominam tak mi vyndali RJ odpájeli a vymenili preprogramovanyho brouka - takze ladeni prez kabel asi moc nepujde - nebo se pletu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...