Přejít na obsah

Přední kotouče - výměna


japato

Doporučené příspěvky

Při poslední prohlídce byla doporučená oprava brzd do 5000km, nakonec najeto bez rozsvícení kontrolky 10 000km. Protože už se začaly brzdy zhoršovat, hodil jsem to do servisu. Výměna předních kotoučů (288x25) i destiček vyšla na 5467Kč. Na kupování materiálu mimo servis jsem se vykašlal.

Zajímal by mě jízdní styl na zničení brzd během necelých 30000km. Já jezdím prakticky pořád plně naložený, nijak se s autem nemažu a i tak vydržely brzdy 70 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím, na podzim měnili na autě ve Škoda servise brzdové destičky na předních brzdách a na jaře při přezouvání pneu v pneuservise se na to mechanik díval, a říkal, že to ve Škodovce pěkně zdrbali, že měli automaticky s těma destičkama měnit i kotouče, protože se ty destičky od těch starých kotoučů znehodnotí, a že je potřeba teda pokud se budou měnit kotouče vyměnit znovu i ty destičky. Co je na tom pravdy? Teď právě uvažuju o výměně těch kotoučů, protože už je to asi třeba a ve Škodovce se k tomu vyjádřili, že by to nemělo mít na nic vliv

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Nazdar ľudia.

Nechcem zakladať novú tému, tak pridám svoju otázku tu.

Všimol som si už dávnejšie, že na zadných kotúčoch sa mi vytvotili ryhy, ktoré vidno ale poriadne a teraz po dovolenke ma to začalo hnevať, lebo som to nevidel na žiadnom inom aute. Na pravom kotúči sú 3 hlboké a na ľavom trošku menej hlboké. Mám nabehaných 19.000 a onedlho ma čaká servis po 2 rokoch. Môže to mať vplyv na brzdný účinok ? Mám to ísť reklamovať ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Otec má zadní kotouče hladké a bez rýh, najeto tuším něco pod 40 000km. Klidný řidič. Já jsem v té době měl kotouče nerovnoměrně sjeté. Jezdím naložený a brzdy si užijí i na dálnici. Řešit to nebudu, nemá to podle mě smysl. Byl jsem teď na technické a bez jakéhokoli problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dnes jsem po výměně destiček i kotoučů v origo servisu (najeto 100tis). Ještě vyměnili ty plastový "ložiska" nebo jak se tomu říká nad tlumiči vše 5700,-

Původně jsem chtěl jen destičky, pak přišli na ty plasty (při rejdu to mírně bouchalo od tlumičů) a po vysvětlení že pak můžou praskat pružiny u tlumičů, jsem souhlasil. A pak sundali kotouče, který byly z vnitřní strany daleko víc sjetý než z venkovní. Ty už jsem zřel sám a uznal že je to na výměnu.

Někdo výše psal, že se u destiček mění i kotouče. Přesně to mi potvrdil i technik dneska. Ten důvod je přesně ten co jsem psal o těch mejch. Oni když se vymění jen destičky tak ty pak dostanou děsivej záhul od blbě sjetých kotoučů a samo se najede pár desítek tis. A důvod toho blbího sjíždění? Hlavně prej nerovnoměrnost při používání auta. Tzn. že auto zmokne, zvlhne, kotouče oreznou a mi to pak z nich dřem destičkama... Na mé Fl jsem kdysi najel 135tis bez výměny destiček a kotoučů. Denně jsem jezdil...

Jo a co tam dávali za značku dílů to nevím, možná to je na dokladu ale ten teď nemám u sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

Tak mne teraz menili predné kotúče a platničky, dôvod, vybrácie volantu a brzdového pedálu pri brzdení, nabehané 26 000 km, 4-roky. Na aute boli zistené zhrdzavené kotúče hlavne z vnútornej strany a tiež ryhy na platničkách. Málo jazdím a auto som kupoval z bazára, kto vie koľko ešte stálo na dvore. Čo sa ale chcem opýtať. Auto mi teraz ani zďaleka nebrzdí tak dobre ako pred tým, pravdu povediac brzdí dosť mizerne. Tie platničky sa musia nejak zabehať, alebo čo? Neviem či je to takto normálne, alebo mi niečo v servise zbabrali. Bol som v značkovom servise a dali mi originál súčiastky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem teď měnil brzdy Brembo, tak tam bylo v návodu napsané, že prvních 200 km brzdit lehce, opatrně, krátkodobě, nezatěžovat dlouhodobě brzdy a bez intenzivního brždění tak, aby nemuselo zasahovat ABS.

Brzdy si sedají, a co říkali servisáci tak klidně i 1000 km počkat, až je to všecko správně, ta destička si musí najít správnou dráhu na kotouči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...