Jump to content

imobilizer 1,3 MPI


Phate_xenon
 Share

Recommended Posts

Obcas mi zlobi original imobilizer na MPI 50KW, tak ze auto chytne a hned chcipne, pekne me to stve protoze kdyz rano jedu do prace na cas a startuju pomalu pul hodiny tak je to o nervy. Diagnostika hlasi RJ blokovana imobilizerem takze je t na stopo imo. Zajima me jestli je nejak mozne to vyrusit, pokud vim, na spinacce je snimaci civka a za budikama je jednotka imobilizeru a v klici je chip. Tezko rict ktera soucastka je spatna ale vzhledem k tomu ze to blbne s obema klici tak bych to videl bud na jednotku imobilizeru nebo ten krouzek na spinacce, ale nechce se mi to kupovat asi to nebude levny.

Link to comment
Share on other sites

existuje zarizeni emulator immo, to zapojis misto krabicky imobilizeru a uz to jezdi jako by immo nebylo.

nebo kup snimaci civku na vrakaci a zkus dat jeste imobilizeru sanci...

a co ten emulator stoji a kde se da sehnat? Dnes to zase nechtelo startovat a vsiml jsem si ze za budikama porad neco rychle cvaka, pak jsem nechal asi 5 minut zaply zapalovani a kdyz to prestalo cvakat tak uz to slo. Cvaka to neco v budikach nebo je to z jednotky ima jak nacita klicek?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Dobry den,

znamy ma dlhodobu pataliu s Feliciou 1.3 MPI (kupena nova nikdy nehavarovana). Obcas nechce nastartovat (starter veselo toci a auto ani neodpali). Ked potom po hodine/hodinach/dni chyti, vsetko ide ako ma. Reprodukovat zavadu po odtahu do servisu sa nedari.

Servis kontroluje vsetko mozne a meni na jeho naklady vselico, auto nastartuju, ale z dlhodobeho hladiska nic zatial nepomohlo - neochota startovat sa opat po case vrati.

Vymenene za nove:

- snimac teploty chladiacej kvapaliny

- Hallov snimac 2x

- skrtiaca klapka

- zapalovacia lista

Palivove cerpadlo mu po zapnuti klucika zavrci. Teraz je vsak auto v stave, ze nejde nastartovat a znamemu sa zda, ze uz to cerpadlo po zapnuti klucika nepocuje.

Zostava nam podozrievat:

- imobilizer

- alarm Meta (domontovany dodatocne v Skoda servise)

- predsa len (resp. teraz uz aj) to palivove cerpadlo

- snad spinaciu skrinku (ako sa prejavuje vadna?)

- riadiacu jednotku motora.

Otazky:

1. Ako funguje tovarensky imobilizer - co blokuje? (palivove cerpadlo alebo tocenie startera alebo hadzanie iskry?) Ako sa chova MPI so zablokovanym imobilizerom pri prvom starte?

2. Ako pracuje palivove cerpadlo? Po zapnuti klucika natlaci palivo (je tam len casovac alebo je tam spatna vazba - niekde nejake cidlo tlaku paliva?) Palivove cerpadlo po uspesnom nastartovani motora bezi stale?

3. Mohla by obcasnu neochotu nastartovat sposobovat riadiaca jednotka motora?

4. Ako sa meni RJ motora na Felde MPI a) nova, B) pouzita? Da sa to len tak prehodit z auta do auta?

Dakujem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Problém vydim v alarme , a bude v obvode zapojené blokovacie relé

Ano nad tymto sme tiez spekulovali, ze vyradit Metu iba klemou na jej konektore nam nemusi pomoct, ak je kdesi plus alebo minus prerusene haprujucim prerusovacim relatkom. Ale ako zistit co presne prerusuje (cerpadlo, startovanie (iskru)) a kde/ako ho hladat?

Ospravedlnujem sa za casovu rozvlacnost nasho pripadu, ale znamy v BA je uz autom znechuteny, neveri mu (boji sa ze ho kdesi zas necha) a zvazuje kupu ineho...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj vsem, poridil jsem si feldu a chci na ní nechat vyměnit zamky - zamkovou sadu už mám objednanou.

Jde mi ted o to, jestli ma někdo zkušenosti s kodovanim novych klíčů do ImoBoxu. Zjistil jsem že budu potřebovat kod z puvodnich kličů, ale ten bohužel samozřejmě nemam..... Tak se chci zeptat, zda by byl někdo ochoten mi poradit, případně poskytnout pogramek, ktery by uměl kod přečíst z jednotky. Koukal jsem již na stranku motordiag, kde toto nabizeji, ale za velky prachy.

Díky všem za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Zdravím, vkaždém obchodu kde dělají klíče vám přečtou kód z původního klíče a podle něj vám naprogramují nový klíč. Není v tom žádný problém. Pokud jsem měl ještě Felicii měl jsem stejný problém. Tímto byl vyřešen. Zdravím.

Edited by Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Link to comment
Share on other sites

Díky za odpověď, o teto možnosti vím. Ale to je řešení na prd. Ja to dělám hlavně z důvodu, že mam novy auto a k němu jen jeden klič. Takže s druhym pokud ho někdo má, tak se dostane a odjede. A to mi tenhle problem neřeší, protože v zámečnictví udělaj kopii klíče 1:1 a to nechci. Potrebuju naprogramovat jen ty klice co budu mit a tim ztrati naprogramovani minulych klicu

Edited by Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Zdravím vás tu, mám problém s immo na své Feldě bmm. Původně tam byla taková ta "klíčenka", známej mi ji kdysi zk... tak to nějak prodrátovali a auto vcelku bez problémů jezdilo. Teď ale auto točí a nechce naskočit. Zkusil jsem povyměňovat vše možné, až jsem došel k palivovýmu čerpadlu; to na otočení klíčkem normálně zavrčí, ale při startování ho už nemůžu slyšet, tak jsem ho proměřil a zjistil jsem že do něj při startování nejde proud, jenom při otočení klíčku na kontrolky. Takže tuším že bude problém s tím prodrátovaným immo. Koukal jsem do schématu a našel jsem že na ECU pin 29 je pro immo; nevíte někdo co do toho jde za signál? 12V, zem nebo něco jiného? Kde mám hledat druhý konec toho vodiče? Respektive kde vlastně hledat závadu, na co se zaměřit?

p.s. co s tim ti experti kdysi provedli bohužel nezjistím :(

edit: dneska jsem rozebral půl palubovky a po immo nikde ani památky, žádná řídící jednotka, žádný (viditelně) předrátovaný kabely. zbyla akorát díra po čtečce. zkusil jsem alespoň promasírovat kabely od spínačky a proměřit vedení mezi spínačkou a pojistkovkou, žlutý a červený jsem propípal, u černých a bílých netuším kam vedou.. nicméně výsledek je ten že při točení startérem stále nejde proud do čerpadla :(

Edited by rigor
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ahoj kluci mám taky takový problém u 1,3MPi Točí točí , benzín jde ale nenastartuje jakmile kroužek z imobilizéru dám někde dál od spínačky tak nastartuji v pohodě. Jako by tam něco rušilo. Takže teď čtecí kroužek mám dál od spínačky a přilepenej na něm klíček když déle stojím tak nastartuji až na podruhé ale když nastatuji a pak chcípnu motor a hned chci nastartovat tak naskočí.

Mám spínačku která je původně z BMM může to být chyba je odlišná od MPi???

Link to comment
Share on other sites

Tem kroužek je anténa - která vysílá elektromagnetickou energii, tím napájí odpovídač v čipu a v pauzách přijímá odpověď. Pokud tu anténu dáš jinak/jinam než byla původně - to znamená na spodní straně krycího plastu kolem čela spínačky, bude se energie indukcí odčerpávat do všech vodičů, ke kterým ji přiložíš - včetně samotného kovu tělesa spínačky. Ten přilepený zbytek původního klíče tudíž nebude mít dost energie na odpověď = immo zůstane zablokovaný. Kapišto?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Budu řešit imobilizér. Bohužel se mně rozpadl klíč a ztrátu čipu zjistil až druhý den ráno po asi 5ti minutách neúspěšného startování. Mám tedy jen jeden klíč s imo a druhý bez. Jedná se Feldu 2000 a dle tohoto odkazu: http://www.auto-klic.cz/nahradni-tlaitka-a-planety?page=shop.browse&category_id=176 mám mít tyčinku s čipem ID48. Klíč je ten se světlem. Ve skutečnosti mám ale ten starší plastový typ Philips ID33. K autu bych měl ještě i najít štítek s pin.

Dle tohoto odkazu http://www.motordiag.cz/produkty/autoklice je Philips pro 1. a 2. generaci a Megamos pro 2. a 3. generaci. Je tedy u tohoto typu vozu jedno, co použiji? Prostě přijdu do autoklíčů a nemusím kontrolovat tyčinku či plast?

Nebo když mám i pin, mám si na vrakáči sehnat nové klíče s čipy (zase jedno zda tyčinka či plast) a přizpůsobit? Je možné mít s jednou jednotkou spárované různé klíče?

Nebo mím sehnat zámky i s IMO jednotkou a provést výměnu i té IMO jednotky a přizpůsobit?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ahoj,

dneska ráno jsem přišel do garáže a auto jsem vůbec nenastartoval. Dioda imobilizéru nebliká a ani po přiložení čipu se auto neodblokuje, při otočení klíčkem svítí jenom kontrolka s vykřičníkem, ani startér se neroztočí. Baterka je v pořádku, měřil jsem ji voltmetrem, i nouzové blikačky svítí, v tom problém není. Felicia je r. v. 1994 nebo 1995, prostě z dřívějších sérií.

Prosím o radu, co s tím mám dělat, když nepojízdné auto nedostanu do servisu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...