Přejít na obsah

Kupa novej Octavie II RS aky motor TFSI aldo TDI ?


Pipo

Doporučené příspěvky

Ahojte,

Chcel by som Vas poprosit rozhodujem sa kupit Octaviu RS II ale mam dylemu s akym motorom benzin alebo diesel ?

Momentalne jazdim na Fabii II 1,9 TDi 77 Kw treti rok, sport zvonku aj zvnutra sportovy podvozok z fabriky a nemozem na nu povedat nic zle som nad mieru spokojny, ale nastal cas na zmenu a tak volba padla na Octavku RS nakolko je vacsia silnejsia a skor uz pre rodinku :-) do buducna.

Neviete mi poradit pripadne z vlastnej skusenosti povedat k comu by som sa mal priklonit ? Mna to taha skor k benzinu nakolko si myslim ze pri mom style jazdenia to je v podstate jedno ci nafta alebo benzin.

A este ma napadla jedna vec 17 alebo 18 kolesa ? Lebo 18 su pekne, ale nebudu trpiet napravy na tych nasich Sovenkych cestach ?

Jazdim vacsinou z domu do roboty nejakych 10 km denne, potom po meste sem tam a vikendy asi ako kazdy vylety, chata mozno v lete nejaka dovolenka, ale to len vynimocne. Za rok najazdim nejakych 10 000 km a kedze RS tak samozrejme sem tam sportova jazda, ale len obcas kedze rally je moja vasen :palec2: ! Najradsej by som si kupil nejake WRC ale to je sen lol

Diky za odpovede pozdravujem vsetkych

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cuz ja ju mám v benzíne a nemenil by som,ale keby som mal kupovat ešte raz tak kupim naftu aj ked patrí do traktorov...Naftu by som dal nachipovat a si tam kde benzín,ale krutak ma samozrejme lepší....Na benzíne po meste jazdím od 9.5-12 L obute 19ky na dialnici je to o trochu lepšie myslim tá spotreba...Ako druhú a povodnu sadu mám 17ky na tych som jazdil aj v lete-teraz už len v zime a rozdiel asi len v spotrebe zatial 3dcl na 100 podla mojho sledovania...Komfort sa o moc neznížilpost-23-1156182784.gif pri cene benzinu 1.5euro čo neni ani prémiove palivo je TFSI drahý špas 98octan a 100octan je cenovo inde - 1.5 x12L =18ečok na staré penáze to maš koli predstave 542... SKaggressive.gif

TFSI zožerie tolko kolko mu šlapeš....Takže kola určite 18ky a motor si premysli....Nafta sa dá vždy zohnat lacnejšie....

Je pravda že nafta sa kupuje na dlhšie vzdialenosti než 10km inak motor trpí....a 10tis.km na rok je málo tak by ti sadol aj benzín....ja najazdim od 25 do 30tis ročne...pred tym som tolko nenajazdil,preto som kupil TFSI...Ale teraz by som nad tym riadne premýšlal... LOVU ZDARpost-23-1156182784.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ak len N95 staci tak myslim ze by to malo byt v pohode aj benzinova verzia.

Pojdem v pondelok za znamym do Skodovky a uvidim ci nieco nebude na "sklade" :-) a podla toho sa rozhodnem ze co. Potom dam vediet co to bude.

Dakujem zatial za rychle odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor ma predpisaný N98/95 to znamena že 95 v pripade ked nezoženieš N98...a zaslúži si určite 100octan wink.gif !!!

Príručka píše,že hned ako je možne natankujte palivo s vyšším oct. číslom..... Motor je stavaný na 98octan !!!

Toto plati pro motory TFSI ,pro soucasne motory 2,0 TSI ,ktere se zacaly davat zhruba od mod 2009 jsem vsude cetl jen N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne si myslim,že páni vynechali písmenko F. inak je všetko stejné...._icon_smich.gif

To samozřejmě není pravda, jedná se o rozsáhlé změny a motor je konstruovaný na N95. Používáním benzinu s vyšším o. č. se dosáhne pouze mírně většího výkonu proti udávané hodnotě (na 10km cestě do práce nepostřehnutelné) a většího zatížení komponent jako turbo apod. BTW pokud se někdo chce chovat pěkně ke svému motoru, neměl by kupovat levnou naftu (nebo benzín) "z JZD" a častěji (než LL) měnit olej a filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som bol u znameho v skodovke a ma mi zistit ci nieco bude hned, alebo budeme musiet objednavat. Vraj cakacia doba je 6-8 mesiacov :kuk: trosku ma to prekvapilo lebo na fabku som cakal nejake 3 mesiace no nic ved uvidim ako to dopadne.

Inac rozhodnutie padlo na benzin takze uz sa tesim lol , uz aby bola doma.

Dakujem za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měli jsme BWA motor a teď máme CCZ. V tom starším to nějak poznat bylo (95,98 a 100 oct-pokud 100 oct je pravda u Shell v-power racing) ale u toho CCZ mi připadá že ta 95 jede stejně-myslím tím, že jsem jel z Prahy a v půlce D1 jsem tam nalil normální 95 na OMV a nijak mi to nepřišlo jiný. No, určtě tady někdo napíše, že je rozdíl obrovský, nicméně nezkoušel jsem, jestli to místo 240 jede jen 238. Dneska to jezdilo v Brně a taky mi to nijak jiný nepřišlo. Tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měli jsme BWA motor a teď máme CCZ. V tom starším to nějak poznat bylo (95,98 a 100 oct-pokud 100 oct je pravda u Shell v-power racing) ale u toho CCZ mi připadá že ta 95 jede stejně-myslím tím, že jsem jel z Prahy a v půlce D1 jsem tam nalil normální 95 na OMV a nijak mi to nepřišlo jiný. No, určtě tady někdo napíše, že je rozdíl obrovský, nicméně nezkoušel jsem, jestli to místo 240 jede jen 238. Dneska to jezdilo v Brně a taky mi to nijak jiný nepřišlo. Tak nevím.

Zdar chlapi, mám benzínové TSI a zrovna po asi 5 ti nádržích N95 (Benzina) jsem natankoval N98 Verva (benzina) a vůbec jsem necítil rozdíl a to ani v dřívějších měsících, kdy jsem to takhle udělal (brával jsem N100 dříve častěji), takže si myslím, že ty novější CCZ motory nepotřebují N100 a ani s nimi nemají lepší vlastnosti. Auto je prostě svižné stejně jak s N95 tak N100. Jezdil jsem i delší trasy a opravdu jsem neviděl rozdíl. Na druhou stranu čepuju víceméně jen u benziny, nějaký noname pumpy míjím obloukem, maximálně někdy LUKOIL. Hoj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokud mel poradit ohledne toho nakupu RS, urcite benzin. A to vim o cem mluvim, mel jsem O2 TDI, nyni jiz 3.rokem jezdim (po 15letech na samych TDIckach prvni benzin) na 1.8TSI. Nechci tim nijak ranit majitele RS s TDI, ale je to nebe a dudy, mimoch. jsem jezdil asi 3 tydny s O2 RS (pred FL), kdyz me LKcko meli v Bolce na analyze zavad, tohoto zlutaska me odtamtud pujcili, a to je skutecne zazitek za dostupne penize, coz se s tim turbotraktorem (i sebevic prechipovanym) opravdu srovnat neda ;)

A co se tyce toho benzinu ? "...používáním benzinu s vyšším o. č. se dosáhne pouze mírně většího výkonu proti udávané hodnotě (na 10km cestě do práce nepostřehnutelné) a většího zatížení komponent jako turbo ..."

Neni urcite pravdou, ze by motory TSI (nevim jak TFSI, nicmene i dnes jsou TSI motory u VW oznacovany jako TFSI :) ) mohli pouzivat jen s palivem N95. Osobne velmi casto tankuji 98 i 100 (zejmena venku, kde je vyrazne levnejsi), auto ma viditelne nizsi spotrebu, dojezd (coz je prokazatelne), a uz tak tichy motor je jeste tissi - to je ale jiz muj subjektivni postreh, kde samozrejme muze byt prani otcem myslenky... Jak to skodi ci neskodi motoru ? Ucrite neskodi, potvrdili me to v autorizovanem servisu, a myslim, ze se to pise i v manualu, ze se takove benziny do technto motoru mohou tankovat bez "vyssiho zatizeni komponent jako turbo"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co se tyce toho benzinu ? "...používáním benzinu s vyšším o. č. se dosáhne pouze mírně většího výkonu proti udávané hodnotě (na 10km cestě do práce nepostřehnutelné) a většího zatížení komponent jako turbo ..."

Neni urcite pravdou, ze by motory TSI (nevim jak TFSI, nicmene i dnes jsou TSI motory u VW oznacovany jako TFSI :) ) mohli pouzivat jen s palivem N95. Osobne velmi casto tankuji 98 i 100 (zejmena venku, kde je vyrazne levnejsi), auto ma viditelne nizsi spotrebu, dojezd (coz je prokazatelne), a uz tak tichy motor je jeste tissi - to je ale jiz muj subjektivni postreh, kde samozrejme muze byt prani otcem myslenky... Jak to skodi ci neskodi motoru ? Ucrite neskodi, potvrdili me to v autorizovanem servisu, a myslim, ze se to pise i v manualu, ze se takove benziny do technto motoru mohou tankovat bez "vyssiho zatizeni komponent jako turbo"

Špatně tomu rozumíš, podstatou sdělení bylo, že předFL (údajně vycházely z motoru 2.0FSI, proto TFSI) motory byly stavěny na min. N98 a použitím nižšího o. č. se jeho udávané parametry zhoršily. Zatímco motory poFL (údajně prakticky "nový motor vycházející z 1.8TSI" a v RS označovaný jen 2.0TSI, u VW nevím, Audi základ ještě vylepšuje jinou hlavou nebo čím a má vyšší toč. moment při stejném výkonu a btw k němu dává 7° DSG, ovšem jinou než máme my) je konstruován přímo na použití N95, ŘJ samozřejmě bezproblémů zvládne vyšší oktanové číslo (parametry se naopak o něco zlepší), ale při využívání potenciálu motoru prostě bude např. tepelné namáhání větší, to nemusí potvrzovat autorizovaný servis.

BTW Sám taky "lepší" benzíny (zejména v zahraničí) pravidelně beru a jediný subjektivní pocit je lepší pružnost ve vyšších otáčkách, ale i to je tak na hranci "chyby měření". Viditelně nižší spotřebu či lepší dojezd rozhodně nepozoruju, zvlášť když s TSI je běžné jet stejnou trasu se stejnou rychlostí na tempomatu a dle PP je rozdíl klidně 0.3-0.5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja som jednoznačne za 2,0 TSI. A faktom je, že pred FL (BWA) má predpísaný skutočne N98 a ten 2, 0TSI po FL už len N95. U AUDI ostali aj naďalej u názvu 2,0 TFSI s tou inou hlavou (premenlivý zdvih ventilov, 155 kW 350 N.m) a aj tam je predpísaný N95 (jeden mám, je super).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...