Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

.....Setkání ventilů s písty

Nepravidelný volnoběh tedy mívá až

tři běžné příčiny – dvě na ventilech

a jednu na škrticí klapce. Žel není jediným

technickým problémem motorů

1,2 HTP. Selhat hned z několika příčin

umí též pohon rozvodů řetězem. Přitom

právě fakt, že rozvody jsou poháněny

pro VW netypicky řetězem, který

bývá obvykle bezúdržbový, nikoliv

ozubeným řemenem, který je potřeba

pravidelně a draze měnit, nás svého

času nenadchnul. Majitelé vozů Škoda

totiž nebyli zvyklí hlídat intervaly

výměn rozvodů, jelikož mladoboleslavské

čtřválce měly rozvody poháněné

řetězem, jak je nakonec pro

starší systém OHV typické. Bohužel

se však časem projevilo, že základní

principiální výhoda řetězového pohonu

rozvodů, tj. jeho provozní spolehlivost,

byla u motoru 1,2 HTP zmařena

nedůslednou konstrukcí. „Hydraulický

napínák má příliš dlouhý chod a bez

tlaku oleje umí vytvořit takovou vůli,

že řetěz při startu přeskočí. Zejména

je-li již olej vysokými teplotami zdegradovaný,

takže hustý, a čerpadlo jej

nestihne do napínáku dopravit včas.

Výrobce nadvakrát prodlužoval vodicí

lišty, takže místo nahoře na vačkových

hřídelích začal řetěz přeskakovat

dole na klice,“ nesouhlasí opět

Ing. Janda. „Pokud někdo zaparkoval

fabii do kopce a proti pohybu ji zajistil

jen zařazením převodu, tak opačný

tah na motor mohl způsobit přeskočení

rozvodu. Zjevnou konstrukční

chybu jsme začali odstraňovat úpravou

napínáků na menší zdvih a po

čase zjistili, že automobilka to už dělá

také tak,“ doplňuje popis problému

Ivan Kasl.

zdroj: auto-moto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád tu lamentujete a nadáváte na ŠA a na způsob jak řeší zmíněné výměny.... Chvíli jsem se v automobilovým průmyslu pohyboval a tak způsob jakým to řeší ŠA mi přijde normální a rozumnej... Pánové, je zcela běžnou praxí všech výrobců, že drobné korekce nedostatků se řeší "po tajnu" v rámci předepsaných servisních prohlídek... Byste se divili... Vyvolat paniku okamžitýma svolávačkama je naprosto kontraproduktivní a tak se oficiálně svolávají jen skutečně závažné věci... Problém s rozvody se při tom počtu vyrobených motorů pohybuje v řádech jednotek procent, a není to nic, co by ohrozilo bezpečnost cestujících... Čili rozhodnutí vykonat opravu v rámci servisních prohlídek považuju za správné... spousta z těch kteří tu nadávají a stojí o výměnu přitom ani žádný problémy nemají a přesto to způsobuje vlnu... dovedete si představit jaký reakce by to vyvolalo při veřejný nabídce na opravu?? Zástupy lidí u servisů, servisy zacpaný a všichni nervózní a nespokojení... V neposlední řadě to stojí obě strany další čas a škodovku samozřejmě i peníze a to taky není nepodstatnej argument.. (vy na jeho místě byste to udělali stejně).

Souhlas, souhlas, souhlas.

Bratr měl kdysi nové BMW 735i. A když řešil reklamaci u jednoho pražského prodejce, nepřál bych Vám vidět ten kolotoč, potažmo arogantní chování. Okamžitě při příjezdu ze servisu napsal email do Mnichova se stížností na jejich oficiálního prodejce pro ČR. Odpověď zněla, že jejich prodejce je proškolený a oni se staví za něj. Tak že f..k o.. celé BMW.

Editováno: , autor: Abbi
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO jira lyc:

príspevok č.12

skús poslať VIN-ko či sa zhodnem so ŠA lol

Libero mi potvrdil, ze by mi podla VIN mali menit rozvody. V IMPA BA mi prijimaci technik tvrdil, ze v ELSA nic nie je a tvaril sa, akoby som od neho chcel recept na Coca Colu. Tak som napisal do SA Slovensko a ti mi tiez potvrdili, že podla VIN sa na mojom aute nema robit nic. No tak neviem. Mal som raz problem na jednom valci, preflashovali soft a zatial to ide O.K. Ale obcas mam hlucny start. V servise sa vsak hlucny start neprejavil.

Inac servis IMPA BA - reklamoval som cvrlikanie v opierkach prednych sedadiel, ak nie su zatazene. Aj prijimaci technik to pocul a potvrdil. Ale "zistili", ze to robia zamky dveri a namazali ich tak, ze mi vyteka biele mazivo. A opierky si cvrlikaju dalej.

Ked som to reklamoval druhy krat, podla nich je to vyrobna vada a mam si ich zasunut, vtedy to nerobia.... Bozska (s)prostota.

Editováno: , autor: Alice18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo...

Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat...

zdarec Ekkare, poslal jsem ti soukromku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO Alice18:

taktiež som každému aj v SS písal,že rozhodujúce slovo bude mať servis,ktorý si dané VIN-ko overí v ELSA systéme...teraz to bude vyzerať,že som si z toho spravil živnosť :smich: a zavádzam tady ľudí..

Jasné viem, nemyslel som to v zlom. Predpokladám, že zdroj informácií je jeden a preto som bol prekvapený "ochotou" a verdiktom prijímacieho technika. Po mojich skúsenostiach s IMPA BA už pomaly neverím ani ich otváracím hodinám.... :p

PS: Koľko peňazí a kde ich mám poslať? lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008)

Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo...

Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008)

V podpisu mám to, co VLASTNÍM - kdybych měl mít v podpisu všecko, s čím jsem kdy jezdil a jezdím, potřeboval bych na podpis půl stránky - asi jako hodně lidí tady. A přesně o tom to (někdy bohužel) je - autí pro svoje vlastní ježdění si každý vybírá (a většinou i kupuje) SÁM PODLE SVÝCH ZÁJMŮ, DOJMŮ A ZKUŠENOSTÍ. To s čím DALŠÍM potom kromě vlastního vozidla musí jezdit, ovlivňuje v drtivé většině někdo jiný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám po výmene. Cena pre importera SA: opravna sada 34 €, kryty (veka) 45 €, praca 19 €...

TO akubus:

akých 19 € za prácu,veď to máš v záruke nie?? :kuk:

Myslím žes to špatně pochopil - to celé je vyfakturováno dovozci jako účet za záruční opravu, včetně platby za práci - přece nebudou dělat servisní činnost grátis...? Jim je buřt, kdo jim ty hodiny zacáluje, hlavně že jsou bubáčiky doma... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pochopil som to v pohode,viem,že si to servis vyúčtuje cez ŠA...len neviem ako prišiel k tej cene,hlavne keď to ide cez záruku (jedine,žeby mal dobrého kámoša záručného technika a ten mu povedal koľko ŠA za tú výmenu vyplatí servisu) :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vieš napísať celý príbeh ?

t.j.

Auto vyrobené

Aké príznaky

Počet km

a pod.

Díkes

Auto vyrobene: 05/2010

Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty

Rozvody menene na 11200 km

Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prijimaci technik mi v pohode ukazal fakturu, dokonca sa mam o den zastavit pre kopiu, aby som o tej vymene mal nejaky dokaz, ze sa to menilo. Cele aj s pracou to hradi importer SA.

U mě to same :) Akorat ten olej ten se neměnil :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto vyrobene: 05/2010

Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty

Rozvody menene na 11200 km

Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK.

Ako často sa tie hlučne štarty prejavovali ?

Mne sa to stalo dokopy asi 4-krát, naposledy ešte v auguste a odvtedy nič.. mám to reklamovať?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

galeo: napis tu nieco o svojom aute, kod motora, kilometre, mesiac vyroby atd. Udajne sa hlucnejsi podotykam hlucnejsi, nie rachotiaci start moze stat na ktoromkolvek TSI, kde je rozvodova retaz, hlavne ak auto dlhsiu dobu postoji bez startovania a znizi sa tlak oleja na napinak. Takze u teba to nemusi hned znamenat vymenu. Mne to rachotilo kazde startovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...