Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

olej sa pri tomto nevypúšťa, ako som tu niekde čítal.

je to jednoducho šikovnosť mechanika a jeho urýchlenie práce...inak by sa mala dávať dolu olej.vaňa (aj preto je v opravárenske sade tesniaci tmel na vaňu)..

inak medzi rečou,koľko mu trvala tá výmena reťaze :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehádam sa, ale mne olej vymenili už v pondelok, ked ešte nemali rozvody a tie potom menili v utorok..

Nemyslím si, že by to znovu vypúšťali pri výmene rozvodov, takže teraz neviem, ale mne je to v podstate jedno, kedže som šiel aj na výmenu oleja..

S tým tmelom je to pravda a mohli to aj trošku krajšie v servise urobiť, lebo je trošku rozmazaný okolo krytu, ale prežijem to :)

To Libero : Koľko trvala výmena neviem, ale určite viac ako 2-3 hodky

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku mimo témy chalani ale tak čo už: pred dvoma týždnami mi vratili auto mám vw polo 1,2 tsi a menili mi tam rozvodovú reťaz, dali olej zadarmo lebo vw to prepláca a okrem iného som im hovoril že mi vzadu niečo puká na nerovnostiach tak kvôli tomu asi rozobrali pol auta než na to došli a asi aj obklady zadných dverí lebo až dneska som si všimol že na lavej strane je ten obklad dverí dosť oškretý neviem či im to padlo na zem alebo čo ale je to dosť vidieť...čo mám robiť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku mimo témy chalani ale tak čo už: pred dvoma týždnami mi vratili auto mám vw polo 1,2 tsi a menili mi tam rozvodovú reťaz, dali olej zadarmo lebo vw to prepláca a okrem iného som im hovoril že mi vzadu niečo puká na nerovnostiach tak kvôli tomu asi rozobrali pol auta než na to došli a asi aj obklady zadných dverí lebo až dneska som si všimol že na lavej strane je ten obklad dverí dosť oškretý neviem či im to padlo na zem alebo čo ale je to dosť vidieť...čo mám robiť?

no vratit im to spat ze to dojebali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netreba sa z nimi mazlit. Nech si svoju robotu robia poriadne. Kazdy si mysli ze ked si v servise na niekoho o tvori usta, takze bude mat ako zakaznik na buduce problemi. Moja nadoba sa uz tiez preliala. Uz im nevravim prosim vas pekne toto by sa nedalo tak aby vam to pasovalo. NEEEE. Jednoducho tak to budete robit ako mate ked nie mate smolu. Ja vam falosnimi eurami neplatim, tak sa aj tak spravajte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je sila dám si auto do autorizovaného servisu a oni to bez žiadnych zábran proste oškrú ved kebyže tam pracujem ja tak si do prdele dávam obrovský pozor ved to je majetok niekoho iného a oni s tým zaobchádzajú ako s odpadom ja to nechápem čo sa to deje v tomto štáte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem před lety vycházel ze základky, tak na automechaniky se hlásili ty největší blbci ze třídy.. čest vyjímkám... takže se ani nedivím, jak někdy dokáže automechanik pracovat a hlavně jednat s lidmi... což se hodí i dneska... já mám svého jednoho mechoše, který opravuje auta celé rodině, sice jednání s lidmi nic moc,ale ruce má zlaté a není drahej... naštěstí dělá ve škodovce v Břeclavi... no, nedá se nic dělat, z brna daleko, ale auto jen tak nikomu nesvěřím, stačí mi přečíst různá fora a vlastně- i praxe hovoří za vše... :aggressive: dokud nebude řemeslo dobře zaplaceno, tak to tu tak bude fungovat napořád...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám zkušenost ze stáje Seatu (Ibiza ST 1,2TSI 77kW). Seat k naší "velké radosti" žádnou akci na výměnu rozvodů nemá, a to ani utajenou. Mám najeto kolem 9000km a s chladnými rány po třídenním stání taky motor jednou kapának "zakokrhal". Neváhal jsem, zajel do servisu, výsledek akce je nový sw. Kupodivu od té doby všechny starty bez problémů a bez nepatřičných zvuků, akorát se kapánek změnil průběh momentové křivky. V nízkých otáčkách to oproti pův. stavu moc netahá, zato docela ožívá výše, což není zase tak na škodu. Dokonce i rádce řazení teď nabádá k přežazení na výšší stupeň asi o 600-700 otáček výš než předtím. Hmm, asi to zkoušejí levnější cestou a doufají, že tímto rozvody přežijí přes záruku. Tuto máme u Seatu standardní 2 roky. Ajaj, to bude legrace...

Každopádně, vidím tady zjevnou souvislost s tím, jak se vozidlo provozuje. Pokud je dosti opravdu studených startů, tj, takových, kdy auto stojí 2-3 dny, kdy všechen olej steče a napínaku trvá, než se natlakuje, je zaděláno na problém. Já jezdím když ne každý den, tak každý druhý, max. třetí den určitě, přičemž hlučný start se objevil jenom po čtyřdenním stání v chladném ránu (po přehráni sw jsem to dvakrát taky nechal 4 dny "odstát", vychladnout, start proběhl normálně, bez zachrastění). Neboli při testovacích jízdách při vývoji opravdu mohli bez potíží najíždět sto-a víc tísíc kilometrů, bez toho, aby se závada projevila.

On si asi člověk jinde taky výrazně nepomůže - u "velekvalitního a spolehnivého" Nissana (Almera made in UK) mi zase nepříliš dlouho po záruce v důsledku koroze praskla přední pružina, což mě na pár dní taky znehybnilo. Známý měnil brzo po záruce u Mazdy CX7 spojku. A dvakrát po sobě. A není to tím, že by neuměl jezdit, je to poddimenzovanou spojkou, což potvrdila diskusní fóra v UK a Německu. Naše firemní Subaru Forester bylo po 100 000 km zralé na repasi podvozku, přičemž se na něm střídali max. 3 lidi a chovali se k němu jako k mazlíčkovi (měli jsme ho rádi, jezdili jsme s ním slušně). Atd., atd. To jen tak, abychom si zase nemysleli, že jenom 1,2 TSi má problémy...

Doba je taková, poslední dobrá auta se dělala někdy do roku 1999, pak už to jde nějak s kopce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslím, spíš bych řekl že je to kus od kusu a v případě, že přijde nová technika.. otec má 3 roky starou fabii II, 1.2 HTP 44kW, autoškolácké auto, najeto 160 tisíc a všechny důležité dílý- spojka, motor atd.. jsou puvodní... kromě podvozkových částí podléhající běžné spotřebě ... nikdy ho auto nikde nenechalo, na autě se střídá cca 5 lidí denně... pruměrně... takže tak.. a auto pořád jezdí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tyzden idem na prvu servisnu prehliadku. Zatial mam cca 12000 km. Ked som sa objednaval, extra som sa pytal na vymenu rozvodov. Chlapik mi povedal, ze to popocuvaju a ze ak bude treba, tak rozvody vymenia. Takze som zvedavy, ako dopadneme... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám zkušenost ze stáje Seatu (Ibiza ST 1,2TSI 77kW). Seat k naší "velké radosti" žádnou akci na výměnu rozvodů nemá, a to ani utajenou. Mám najeto kolem 9000km a s chladnými rány po třídenním stání taky motor jednou kapának "zakokrhal". Neváhal jsem, zajel do servisu, výsledek akce je nový sw. Kupodivu od té doby všechny starty bez problémů a bez nepatřičných zvuků, akorát se kapánek změnil průběh momentové křivky.

...

Každopádně, vidím tady zjevnou souvislost s tím, jak se vozidlo provozuje. Pokud je dosti opravdu studených startů, tj, takových, kdy auto stojí 2-3 dny, kdy všechen olej steče a napínaku trvá, než se natlakuje, je zaděláno na problém. Já jezdím když ne každý den, tak každý druhý, max. třetí den určitě, přičemž hlučný start se objevil jenom po čtyřdenním stání v chladném ránu (po přehráni sw jsem to dvakrát taky nechal 4 dny "odstát", vychladnout, start proběhl normálně, bez zachrastění). Neboli při testovacích jízdách při vývoji opravdu mohli bez potíží najíždět sto-a víc tísíc kilometrů, bez toho, aby se závada projevila.

....

Zaměňuješ příčinu a následek. Prvotní příčinou problémů s rozvodem u 1,2TSI není studený start po delším odstavení a tím "vyteklý olej z napínáku", ale původně instalovaný nadměrně se vytahující NEKVALITNÍ a PODDIMENZOVANÝ ROZVODOVÝ ŘETĚZ - ten zvuk, který vydává než ho napínák napne, není určitě vina napínáku nebo oleje. Kdyby nebyl řetěz poddimenzovaný a nešetřilo se naprosto nesmyslně na tomto pro motor životně důležitém materiálu, napínák by u aut s nájezdem < 50tkm prakticky neměl co dělat a na jeho nedostačující funkci by došlo nejdříve po ujetí nějakých 150tkm a více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak včera jsem byl něco řešit v servise a rovnou jsem se zeptal na ty rozovody bylo mi řečeno, že akce se týká pouze silnějších motorů (77kW) a na mé vozidlo mot. vyroben 06/2010 není prý žádná servisní akce tak nevím asi to, že to rachotí není nějaký důvod k dalším obavám :wallbash:

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš napiš do ŠA, který přesně servis Tě takto "odpálil" - pokud budeš mít v ruce písemné vyjádření servisu, že Tvé autí do akce nespadá, pošli jim kopii. Myslím že by se asi někdo hooodně podivil, až by jim na plac vlítla kontrola z ŠA... Tady tak skončil jeden "takypodnikatel" - fabrika mu vypověděla zastupování a aby nepřišel úplně na buben, radši celej servis prodal konkurentovi ze sousedního města - ten jenom přeevidoval číslo licence u ŠA na svoje a změnil hlavičku na papírech na svou firmu. Jinak se nezměnilo vůbec nic - oba byli (a ten přeživší furt je) stejná sorta ojebávačů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...