Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Tak pánové a som objednaný na druhú výmenu opravnej sady rozvodov 03F198158A. Prvá výmena na 11000 km, teraz 17000 km a opat to sporadicky chrastí. Celkovo je auto po záruke, ale od prvej výmeny beži nova dvojročná takže nič neplatím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl od žádné výměny neběží dvouletá záruka. Mě měnili celý motor v řijnu a v květnu mě končila dvouletá záruka i na ten vyměněný motor. V záruční době provádí záruční servis na náklady škodovky takže se záruka prodlouží jen o pobyt který bylo auto v servisu. Dvouletá záruka by byla pouze v případě že bych si motor kupaval sám na vlastní náklady a nechal si jej v servisu vyměnit. Na servis (práci) je myslím záruka 6měsíců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové a som objednaný na druhú výmenu opravnej sady rozvodov 03F198158A. Prvá výmena na 11000 km, teraz 17000 km a opat to sporadicky chrastí. Celkovo je auto po záruke, ale od prvej výmeny beži nova dvojročná takže nič neplatím.

Ja mám už po prvej výmene tiež na 11.000, teraz mám necelých 21.000 a už mi to tiež zachrastí a to aj pri teplom motore. Idem koncom mesiaca na garančku po 2 rokoch. Mám s tým na nich vyrukovať, nech mi to menia znovu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl od žádné výměny neběží dvouletá záruka. Mě měnili celý motor v řijnu a v květnu mě končila dvouletá záruka i na ten vyměněný motor. V záruční době provádí záruční servis na náklady škodovky takže se záruka prodlouží jen o pobyt který bylo auto v servisu. Dvouletá záruka by byla pouze v případě že bych si motor kupaval sám na vlastní náklady a nechal si jej v servisu vyměnit. Na servis (práci) je myslím záruka 6měsíců.

Tobě měnili i to TSI? Psal jsi o 1,4ce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám už po prvej výmene tiež na 11.000, teraz mám necelých 21.000 a už mi to tiež zachrastí a to aj pri teplom motore. Idem koncom mesiaca na garančku po 2 rokoch. Mám s tým na nich vyrukovať, nech mi to menia znovu ?

Jasně řetěz se mění při výměně oleje :kol-32:. Taky mě čeká nová řetěz už po druhé . Turbo po podložce nepadá zato řetěz chrasti jedna báseň

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak by som kupoval auto ako firma tak zaruka od vymeny nie je. Kedze som kupoval auto ako sukromna osoba tak od vymeny opravnej sady bezi nova 2 rocna zaruka. Tak mi to vcera v servise vysvetlil. Prva opravna sada bola 03F198158, teraz bude 03F198158A je tam vraj inovovany napinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi,ví tady vůbec někdo jaká je příčina toho drnčení od rozvodů při startech jak zatepla tak za studena?!někdo píše že řetaz je vytahanej,druhej že jakejsi napínák řetazu.je tady hodně názorů ale nevím potom co je teda pravda.Može mi to někdo pls vysvětlit?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní příčina je hodně dlouhej řetěz pohonu rozvodu. Motor je OHC = vačka v hlavě, řetez je obtočenej kolem kol na klice a na vačce, rozteč je skoro celá výška bloku motoru. Stará šáde to neznala, měla vačku na boku, skoro těsně u kliky = jen tak daleko, aby o sebe nebrousily ozubený kola = řetěz byl daleko kratší (minimálně o polovičku). A stejně i tam řetěz po určitý době rachtal, protože se vytáhnul. Ale nepřeskočil, protože neměl kam skočit = nebyla po jeho obvodu dostatečná vůle k jeho nadzvednutí nad zuby kol.

Na OHC motoru je dlouhej už tak sám o sobě i novej, k tomu se přidá shitová kvalita materiálu a je tu skutečnost, že ta víc jak dvojnásobná dýlka řetězu proti šáde se taky víc jak 2x tolik vytáhne. S tim má za úkol bojovat napínák, což je malej hydraulickej váleček s kluzátkem nebo rolničkou na konci, kterým se opírá o řetěz tak, aby ho držel pokud možno trvale napnutej. Tlak do napínáku dělá olejová pumpa, která do něj tlačí normální motorovej olej. Normální konstruktér dá do napínáku západku = rohatku, která postupně, jak se řetěz víc a víc vytahuje a napínák víc vysouvá, tak zaskakuje do vyššího a vyššího zoubku. Tím drží i po zániku hydraulickýho tlaku (olej z centrálního mazání) řetěz v určitým klidovým předpětí.

TSIčko "jednadvojka" západku nemá "díky" nějakýmu zkurvenýmu cifršpiónovi, kterej tak ušetřil pár €uro na jeden motor, má jen pružinu - a pohříchu SLABOU pružinu... Takže když se motor chcípne a olej steče z5 do vany, vyprázdněnej napínák "splaskne" a pružinka to neudrží = řetěz se povolí. Při následujícím startu je řetěz zase volnej jak starý kšandy a než zase olejová pumpa natlakuje ten napínák, má obrovskou vůli = může v krajním případě i přeskočit zuby, protože v malých točkách nemá ještě vačkovej hřídel dostatek setrvačnýho momentu na překonání všech odporů vytvářených ventilama a jejich pružinama, takže během otáčky na něm vznikají rázy. Ty drbou do ještě nedokonale napnutýho rozvodovýho řetězu a ještě umocňujou jeho vytahování.

Suma sumárum, soudruzi konstruktéři pod tlakem cifršpiónů zplodili dost úděsnej mozkovej potrat, za kterej se právě ti hlavní viníci = cifršpióni nestydí požadovat nehoráznou cenu. Sice se Vlkohrad zastupovaný Bolkou dušuje, že "následující generace motorů TSI bude mít pohon rozvodu realizovaný méně poruchovým ozubeným řemenem....", ale to ještě nikdo z nás netuší, co jinýho nařídili konstruktérům ojebat, aby se ještě víc ušetřilo - neboli aby se vlk(ohrad) nažral co se mu do nácku vejde bez ohledu na kozu, ze který může klidně pro ně za ně zbejt jenom půlka... Hlavně když se to prodá!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedoporučuji, na těsnění vík je tmel a ten je vhodnější nechat zaschnout než tam nalijí olej. Většina servisů má náhradní auta jako já a tak si půjčíš náhradní povoz.

Jo pučení není problem ,ale nechtěji ho pučit zadarmo mam dojem že u mě chtěl servis cca 500kč za den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...