Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

To máš nějakou protekci, že tě vzali na dílnu? :)

Trvalo to, ale už aj ja som našiel taký servis kde to je možné. Čo ma dokonca prekvapilo, bolo mi to priamo ponúknuté, že môžem ísť sa pozrieť. Je to o prístupe k zákazníkovi. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak...sú servise,kde to berú ako samozrejmosť,že chce ísť zákazník s vozidlom do dielne,ani sa nad tým nepozastavujú....v tom prípade,ale väčšinou vyžadujú,že u vozidla bude len jedna osoba a nie trebárs komplet rodinka aj s detmi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kovové klepání po studeném startu

Datum zveřejnění: 10.10.2012

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Kovové klepání po studeném startu, kovové hluky z oblasti rozvodů.

Technické pozadí

Prodloužený rozvodový řetěz. K prodloužení řetězu může dojít pouze do data výroby motoru 17.6.2011.

K modifikaci rozvodů došlo od data výroby motoru 18.6.2011 včetně.

Od tohoto data výroby motoru neprovádějte žádné opravy, zaklepání po startu není závadou.

Datum výroby motoru naleznete na čárovém kódu (viz Obr.1), poté bylo umístění změněno na chladič nasávaného vzduchu (viz Obr.2) nebo v systému Saga/2 v údajích o vozidle k danému číslu karoserie (viz Obr.3).

Zavedení v sérii

Modifikovaný rozvodový řetěz (od data výroby motoru 18.6.2011 včetně).

Opatření

Výměna rozvodového řetězu, hydraulického napínáku, motorového oleje a olejového filtru (dle postupu v dílenské příručce).

Pozor na dodržování hodnot utahovacích momentů, zejména při utahování šroubů M6 na víku rozvodů (Obr.4).

Volný řetěz pro pohon olejového čerpadla není závadou (Obr.5).

Pokyny k vyúčtování

KDNr / Druh závady:

1535 / 0010

Pracovní pozice:

1535 1992 č.j. dle aktuálního katalogu PP (54, 5J, 1Z)

1535 1984 č.j. dle aktuálního katalogu PP (5L)

0150 0000 č.j. dle diagnostického protokolu

Pokyny k originálním dílům

K opravě použijte dle dostupnosti skladových zásob následující sady:

Opravárenská sada 03F 198 158 A (původní opravárenská sada 03F 198 158 bude po vyčerpání skladových zásob zrušena).

Motorový olej / olejový filtr - dle aktuálního katalogu.

Opravárenské sady neobsahují díly pro montáž výfuku.

Těsnicí tmely (D 176 501 A1 a D 176 600 A1) lze použít pro opravu více vozidel; těsnicí tmely objednávejte samostatně.

Těsnicí kroužek radiální (038 103 085 C) vyměňte pouze v případě jeho poškození.

Šrouby N 102 480 03 na upevnění vany motoru lze znovu použít.

Po výměně rozvodů vyměňte motorový olej + olejový filtr v rámci záruky.

Pokud je závada reklamována v rámci servisní prohlídky, výměnu motorového oleje + filtru neprovádějte na záruku. Motorový olej a filtr je již měněn právě v rámci servisní prohlídky.

V případě opakované reklamace, kdy již byla měněna opravárenská sada, vyměňte znovu opravárenskou sadu, motorový olej a olejový filtr.

Pokud byla již opravárenská sada měněna současně s výměnou motorového oleje a filtru neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází.

Editováno: , autor: KoNG
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní informace: Raslování / cinkání / řinčení z oblasti motorového prostoru

Datum zveřejnění: 18.10.2012

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Rušivé hluky (raslování, cinkání, řinčení) z přední části vozu (z motorového prostoru) při rozjezdu nebo při krátkém přidání plynu.

Technické pozadí

Hluk způsobuje volně uložený talířek ventilu WESTGATE v turbodmychadle (Obr.1), který je rozkmitáván prouděním výfukových plynů turbodmychadlem.

Talířek musí být uložený volně z důvodu dilatace a přesnému navedení do sedla.

Uvedené hluky nemají žádný vliv na funkčnost nebo provozuschopnost turbodmychadla motoru.

Zavedení v sérii

Opatření

Informace pro zákazníka

Vysvětlete prosím zákazníkovi příčinu hluku

Neprovádějte žádné opravy - není možné jiné technické řešení.

Editováno: , autor: KoNG
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepravidelný volnoběh motoru po studeném startu - motor nereaguje na plynový pedál a sporadicky může dojít k jeho zhasnutí.

U vozidla s automatickou převodovkou může sporadicky dojít při provozní teplotě a zastavení vozu (např. na křižovatce) ke zhasnutí motoru.

Při velmi nízkých okolních teplotách vůz nemá po studeném startu a při následné jízdě dostatečný výkon topení.

V paměti závad řídicí jednotky motoru není uložena žádná závada.

Technické pozadí

Chybný SW řídicí jednotky motoru.

Zavedení v sérii

Opatření

V případě výskytu a ověření závady je nutné za pomocí diagnostického přístroje VAS 505x přeprogramovat řídicí jednotku motoru online přes diagnostickou adresu 01.

Starý SW

Nový SW

Fabia II, 1.2TSi 63kW CBZA - mechanická převodovka

03F 906 070AM

7494,8059,9170

03F 906 070AM

9695

Fabia II, 1.2TSi 77kW CBZB - mechanická převodovka

03F 906 070N

7496,8061,9172

03F 906 070N

9697

Fabia II, 1.2TSi 77kW CBZB - automatická převodovka

03F 906 070AD

7497,8062,9179

03F 906 070AD

9690

Starý SW

Nový SW

Roomster, 1.2TSi 63kW CBZA - mechanická převodovka

03F 906 070AR

7495,8060,9171

03F 906 070AR

9696

Roomster, 1.2TSi 77kW CBZB - mechanická převodovka

03F 906 070R

7498,8063,9173

03F 906 070R

9698

Roomster, 1.2TSi 77kW CBZB - automatická převodovka

03F 906 070AF

7499,8064,9180

03F 906 070AF

9691

Editováno: , autor: KoNG
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to kreténi. To se jinak už nedá napsat. Já právě se svým servisem řeším drnčení tyčky na turbu. I vedoucí servisu mi řekl že je to už moc, ale po přečtení těchto info, nevím jestli s tím něco vůbec udělají. Nejhorší je, že se drnčení začalo ozývat až po 24W6. Každopádně věřím servisu (Verold HK), že to vyřeší k mé spokojenosti. Zatím tomu tak vždy bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl na výměně rozvodů + přehrání SW a světe div se - auto jede jako před sda 24w6 :) Krásně zatahuje od nízkých otáček a motor má i podstatně měkčí chod... Jinak jako vždy auto kompletně umyto i vyluxováno takže maximální spokojenost !

Editováno: , autor: mikyspf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V případě opakované reklamace, kdy již byla měněna opravárenská sada, vyměňte znovu opravárenskou sadu, motorový olej a olejový filtr.

Pokud byla již opravárenská sada měněna současně s výměnou motorového oleje a filtru neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází.

trošku to nechapu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Taky jsem řešil zda diesel nebo Tsi. Měl jsem předtím VW Caddy 2,0 SDI a po svezení s TSI 1,2 77 jsem šel do benzínu. Mám ji zhruba jeden rok a asi 20 000 km zatím bez problému. Často čtu toto forum, protože tu hodně píšete o různých projevech tohoto motoru. Je pravda, že i mně se občas stává při startu hrčivý zvuk motoru z rozvodů - asi vteřinu. Samo, že se mi to nelíbí. Beru to jako součást tohoto motoru. Když to bude hlučné i v tahu, zvýšený volnoběh či stálý jev určitě se tomu budu věnovat více - ještě mám rok záruky. Pokud vím potíže se studeným startem a hlučností rozvodů měly problémy i jiné značky. Např, Alfa, Vaz, mercedesy apod. Jsem sice automechanik, ale již tolik neopravuji ale o techniku se zajímám neustále. Viděl jsem již i starý vyměněný řetěz, napínací lyžiny ale hlavně hydraulický napínák. Pracoval jsem u Mercedesu a tam se kdysy řešily podobné problémy(neberme v potaz jakost materiálu) ale časem začly řinčet rozvody (řetězové) a na vině byly hydraulické napínáky. Můj skromný úsudek a návrh by byl ten, že pokud by chtěli pánové zachránit současný neutěšený stav reklamací na chrastícimi řetězy, měli by hlavně vyřešit napínák podobně jako u Mercedesu. Zcela jednoduchou, mnou viděnou úpravou, vložit do napínáku zpětný ventilek tlaku oleje, podobně jako u MB, kdy po odstavení vozidla a nulového tlaku oleje, nemohlo dojít ke zpětnému stlačení pístku napináku vlivem tlaku řetězu přes vodící lištu. Přesně tato závady se stávala u starších typů motorů MB a následného šramocení řetězu. Pokud došlo k banální výměně napinacího pístku s novým zpětným ventilem a nedocházelo k zasunutí napináku od řetězu motory byly neustále tiché i při vysokém nájezdu km.

Mě samozřejmě také zastihlo svolání a výměna plechové podložky, bohužel u mne se to projevilo hlavně tím že mi posunuli náběh tlaku turba a tím mi změnily zásadně onu vlastnost motoru, že mi auto šlo nádherně za plynem od nízkých otáček a to byla hlavní věc, proč jsem si tento vůz s tímto motorem kupoval. Už to tady myslím někdo popsal a já to potvrzuji - při převzetí auta při rozjezdu jsem na každé křižovatce kontroloval zda nemám zataženou ruční brzdu. Takovýto byl rozdíl s nahráním nového software.

Dohadovali jste se zda má jeden řetěz nebo dva. Pokusím se zde dodat vcelku pěkný přehled celého motoru. Hodně to napoví o konstrukci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...