Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Lubik v 20 KT příjde pouze pevnější řetěz z Fukušimy který ma stejný rozměr jako stávající ...... a to bude jako náhradní díl k řešení problémů se stávajícími vytahanými řetězy. Alespoň tak je to od ŠA prezentováno .

J.

Pokiaľ viem, bude iná opravárenská sada pre motory >>20KT a iná pre motory 20KT>> teda iná reťaz + iná hlava s inými výfukovými ventilmi, nejdem sa hádať, možno to súdruhovia zle zadefinovali v ETKA s update 389. Ale pravda je, že ozubené koleso vačky je rovnaké. A tiež je od 20KT iné turbo, teda do 30.05.2010 pôvodný typ, od 31.052010 do 15.05.2011 iný, od 16.05.2011 nový typ

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ťažko povedať ako to naozaj je, faktom je, že zmeny v prvom roku výroby sú obvykle spojené s vychytaním "drobných nedostatkov", následné zmeny už obvykle znamenajú "optimalizáciu nákladov" čiže snahu "vyrobit to co nejlevněj". Neplatí to len pre automobilový priemysel. Ako je to v tomto prípade, naozaj ťažko povedať.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK Tak to napokon aspon nejak vyhram, ze mam svoju TSI fabiu stale v nedohladne, ked tam narvu ine turbo a pripadne mozno aj retaz lol .. i ked na strane druhej..co to bude zac to nove turbo, aby sa zase nedopiiiiip nieco ine, alebo zase bude mat to turbo nejake svoje konstrukcne chyby :feve:

P.S. Bude to pre obe verzie ..63 a 77 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ viem, tak sa vyrába len 77kW, až objednávka určí, čo to bude a priradí sa RJ motora. Naozaj ťažko povedať... dáke zmeny boli aj koncom 2010, ale týkali sa hlavne vstrekovania a vysokotlakového čerpadla, reťaz až teraz, či bude lepšia, ťažko povedať. Možno že ju upravili aby bol naozaj dôvod nadávať..... :smich:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ viem, tak sa vyrába len 77kW, až objednávka určí, čo to bude a priradí sa RJ motora. Naozaj ťažko povedať... dáke zmeny boli aj koncom 2010, ale týkali sa hlavne vstrekovania a vysokotlakového čerpadla, reťaz až teraz, či bude lepšia, ťažko povedať. Možno že ju upravili aby bol naozaj dôvod nadávať..... :smich:

rozhodně ne, nejedná se o stejné motory, 63kW je konstrukčně úsporná varianta... ale už se dokonce pár dnů montují přepracované verze, které mají být v prodeji s modelovým rokem 2012.

Editováno: , autor: bikeone
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzerá to, že si na výplatnej listine ŠA, teda koho chleba ješ, toho pieseň spievaš. Rozdiel v namáhaní pri 160 či 175 nM, je tak povediac menší ako pevnostná tolerancia materiálov. Možno sú vo vedení ŠA ľudia so sklonmi k sebaubližovaniu a naschvál si zvyšujú náklady výrobou, logistikou a skladovaním prakticky duplicitných dielov pre 63 a 77kW TSI. Predpokladám, že aj 1,6 TDI CR sú úplne iné 55kW ako 66kW, tá je zas úplne odlišná od 77kW, že ? :smich: U 63kW verzie sa šetrí na zadných konštrukčne jednoduchších a lacnejších brzdách, u 1,6 TDI CR je to kombinácia šetrenia na bubnoch, spojke a prevodovke. Najväčšou mierou sa na výslednej cene výrobku podieľa okrem amortizácie strojov ľudská práca, ekonomický prínos použitia menšieho množstva legujúcich prímesí by bol na hranici merateľnosti a výrazne nižší ako potrebné dodatočné náklady na logistiku či SCM.

MÁM 63kW A ÚPLNE MI STAČÍ, ČIPOVAŤ SA TO NEHODLÁM, teda môžeš pokojne spávať a kľudne šíriť polopravdy ďalej. Určite "neokradnem" tvojho chlebodarcu čipom za 500€ namiesto kúpy o 500€ drahšej 77kW verzie.

Editováno: , autor: lubikSK
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ viem, bude iná opravárenská sada pre motory >>20KT a iná pre motory 20KT>> teda iná reťaz + iná hlava s inými výfukovými ventilmi, nejdem sa hádať, možno to súdruhovia zle zadefinovali v ETKA s update 389. Ale pravda je, že ozubené koleso vačky je rovnaké. A tiež je od 20KT iné turbo, teda do 30.05.2010 pôvodný typ, od 31.052010 do 15.05.2011 iný, od 16.05.2011 nový typ

Tak že zatim se to opravuje těma samejma řetězema nebo už sou nove japonské ? Neviš jak se liši ty tři turba od sebe a sou mezi sebou zaměnitelná? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ viem, bude iná opravárenská sada pre motory >>20KT a iná pre motory 20KT>> teda iná reťaz + iná hlava s inými výfukovými ventilmi, nejdem sa hádať, možno to súdruhovia zle zadefinovali v ETKA s update 389. Ale pravda je, že ozubené koleso vačky je rovnaké. A tiež je od 20KT iné turbo, teda do 30.05.2010 pôvodný typ, od 31.052010 do 15.05.2011 iný, od 16.05.2011 nový typ

No za rok vystřídat tři typy turbodmychadel,no potěš koště...Moje dilema,kdy koupit Fabii Combi 1.2 TSI 77 kW,se dnes vyřešilo,koupil jsem roční Octavii 1.4 TSI 90 kW a je vymalováno. :) Doufám,že s tímto motorem nejsou takové problémy,jako s některými 1.2 TSI. :feve:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatiaľ sa v prvom kroku opravuje novým firmware, v druhom novým motorom, možno X-ovým, teda repasovaným. Pôvodný, ktorý príde z "testov" od zákazníka-testera rozoberú, zistia čo sa porúčalo a urobia z neho X-ový.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda ten bike si nedá pokoj :aggressive: Rozdíly mezi 63 a 77 se řeší v jiném vlákně.......

ŠA ten problém vysvětluje tak, že sice testovací TSI najezdily statisíce km ale v podstatě "v kuse" a vetšina problémů tohoto charakteru se projevuje u motorů v "městském "provozu, krátké vzdálenosti, studené starty ...atd... uvidíme co přinese podzimní evoluce. Prostě dnes ten vývoj v automotive průmyslu letí tak rychle dopředu že není čas zkoušet, je to něco jiného než staré několika desetiletími prověřené OHV :palec2:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za rok vystřídat tři typy turbodmychadel,no potěš koště...Moje dilema,kdy koupit Fabii Combi 1.2 TSI 77 kW,se dnes vyřešilo,koupil jsem roční Octavii 1.4 TSI 90 kW a je vymalováno. :) Doufám,že s tímto motorem nejsou takové problémy,jako s některými 1.2 TSI. :feve:

Problémy ako s každým iným novším, aj 1,2TSI, ale turbo je tam riadené klasicky, podtlakom. 1,4TSI sa predáva podstatne menej, preto je menej nespokojných majiteľov, položil by som si otázku, prečo niekto predáva ročnú oktávku, typoval by som, že pôvodný majiteľ povedal, že chce naftu...

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když ono to s tou naftou taky není žádná hitparáda :aggressive: ne snad žeby se ty motory sr.ly jak TSI , ono se jich taky tolik neprodává ,ale při citlivosti CR na kvalitu nafty je otázka času kdy natankuješ nějakej sajrajt a už se vezeš na odtahovce :prc: Kdepak zlatej starej dobrej rotačák :palec2::palec2::palec2:

Co si vybavuju, tak jsme na 1.6 CR měnili jen jednou vstřik a na 2.0 čerpadlo ale to bylo zbytečně neb bylo stejně hlučné jak jeho předchůdce :smich::smich:

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V posledním vydání časopisu Svět motorů 19/2011 je v rubrice bazar otestována FII 1,4 16V při proběhu cca 150 000 km. V článku je tabulka, kde se autoři vyjadřují k jednotlivým motorům. Výsledek je asi takový:

- HTP: "záleží na prioritách" dobrej do města a mimo město na ostatní ježdění se motor nehodí. Dále jsou tam vyjmenovány nevýhody HTP,

- 1,4 16V (63kW): "skvělá volba",

- 1,6 16V: "záleží na prioritách",

- 1,2 TSI: "nebrat" trpí poruchovostí a dále jsou v článku shrnuty všechny problémy, které motor má. V podstatě se shodují s těmi, co tady píšete. Zejména problémy s turbem a řetězem.

- 1,4 TDI: "nebrat" hrubý chod atp.,

- 1,9 TDI: "skvělá volba" pouze pokud motor není vybaven filtrem pevných částic.

Na firmě máme dvě TSI (63 kW), obě si myslím, že maj najeto do 15 tis. ale už jsem slyšel, že ta jedna musela navštivit nutně servis. Nejezdím s nima moc často (mám přidělenou FI 1,4 16V - 59kW - skvělé auto), takže přesně nevím co tam byla za porucha. Soused u baráku se taky rozhodoval pro nové auto a nakonec koupil FII po FL, ale na radu prodejce zvolil akční model s motorem 1,4 16V. Údajně mu prodejce navykládal, že kdyby on sám si měl kupovat auto, tak v současnosti by do TSI nešel. Prej když to vidí v tom servise, tak by ještě tak rok počkal, než se vše špatné vychytá. Tak nevím. Ale v okolí kde bydlím, tak se při venčení prcka dívám na motorizace FII po FL a neřekl bych, že TSI převládá. Naopak jsem docela překvapený, že tam vidím 16V, ale na tom se muže projevit i cenová politika, anebo náhoda. Když to tady tak čtu, tak jsem docela rád, že jsem se rozhodl nečekat na TSI, je to pouze můj subjektivní názor.

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problémy ako s každým iným novším, aj 1,2TSI, ale turbo je tam riadené klasicky, podtlakom. 1,4TSI sa predáva podstatne menej, preto je menej nespokojných majiteľov, položil by som si otázku, prečo niekto predáva ročnú oktávku, typoval by som, že pôvodný majiteľ povedal, že chce naftu...

Tak u nás se ho prodá určitě míň,ale vyrábí se přece jenom o nějaký ten rok déle než 1.2 TSI. A Octavia je roční referenční vůz přímo z fabriky,má najeto necelých 12 000 km (záruka je na 4 roky nebo 120 000 km) a za ty prachy (375 000 Kč) bych ani neměl uvažovanou Fabii Combi Elegance 1.2 TSI 77 kW. ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno, tak jak to tady a ve Světě motorů čtu, tak motor 1.2 TSI ( ať 63 nebo 77) je tak dobrý k tomu, abych ho z roomstera na kočce vytočil čtyři metry vysoko a pak ho pustil volným pádem na beton. Pak tam narval 1,4 16V a tvářil se jakoby nic.

Po tom, co jsem si tu přečetl, tak upravit výkon tohoto křehkého a materiálně labilního motoru na 91kW ( Sportmotor a Cimbu) je holé šílenství. Když 63 kW není schopen ustát bez zhroucení řetězu, hlavy, turba, různých průsaků a obtoků pouhých 20.000km, tak čipnout ho na 91 znamená volat asistenčku dva kilometry za branou Sportmotoru. Protože NIKDO si nenechá čipnout motor, aby s tím jezdil jako pantáta. Každej to bude tahat do plnejch.

Podle zde uvedených teorií by již nyní musely bejt pankejty plný kleklejch TSI 1.2 fábek, roomu, oktávek i ytein a čekat na odtah. Jinak o objektivitě testů a hodnocení v SM mám svůj názor a nejen já. To, jakou například vloni spustili kampaň proti pédéčkovejm dvoulitrům nemá obdoby. Pár dní po prvních testech se začaly prodávat OCT RS 2.0 PD za 399.000,-Kč. Pak začaly problémy s naftou a CR a najednou byl klid. No nic.

to PAWOUK: jelikož mám několik kamarádů, kteří jsou zaměstnaní v MB a jezdí s tzv. referentskými vozy a spolu s nimi s těmi auty jezdí i jejich kamarádi, kteří někdy nemají s MB nic společného, tak vím, že se s těmi auty jezdí většinou doslova prasácky. Není to nic jinýho než služebák, na kterým se střídá třeba 10 lidí, kteří jsou vesměs totálně nasraný z poměrů v ŠA a pomlouvaj tyhle auta jak můžou. Doufej, že s tvým jezdila nějaká ženská - ty totiž paradoxně jsou normálnější. Nebo vyšší manažer - to bys ale poznal na nezvyklý výbavě, která se normálně nenabízí. Nic ve zlým.

Editováno: , autor: majbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

majbo,u auta který nekupuješ nový,nikdy nevíš kdo a jak s tím jezdil,to je mi jasný. Má to záruku,když se něco vysype,tak se holt budou snažit,no. Není to zdaleka první "roční" auto co jsem takhle já,nebo brácha koupil,problémy nikdy nebyly.S tímto uvažováním bys nikde ani neprodal svoje auto,až ti doslouží,nikdo by ho totiž nekoupil. Prostě nebudu čekat,až se ta 1.2 vychytá.

K objektivitě SM: názor nechť si udělá každý svůj,ovšem redakce SM je neustále napadána,že škodovkám nadržuje,tak nevím,jakou kampaň myslíš. Mně zrovna ta 1.4 16V,sice s výkonem 74 kW,pěkně vypekla,už v ní nemám důvěru a proto jsem přemýšlel o TSI.Jezdím s ním v práci a je to pěkný svezení. Běžný člověk nemá šanci,když nezná někoho informovaného v automobilce nebo v servisu,zjistit si něco o nadměrné,nebo jakékoliv poruchovosti nějakého konkrétního motoru. Mám s tím osobní zkušenost z několika škodováckých autosalónů,nic nevědí,všechno je OK a o přístupu a "umění" jejich servisu je škoda mluvit...a nakonec z nich vypadne,že např. to odcházející turbo u 1.2 TSI je častá závada. Tak co si o tom mám myslet? Zde na foru jsou tuším zatím tři případy,ty víš kolik jich je ve skutečnosti ze všech vyrobených TSI?

Editováno: , autor: Pawouk
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouku, fakt nevím, kolik měněnejch turb u 1,2 bylo. Asi hodně, když se chystaj změny. Já ale tvrdím, že úplně ne vždy za to může auto. Takový výkony a takový krouťáky u jednadvojek fakt asi nejsou normální. To co si šofer může dovolit u 1,8 FSI není prostě možný u 1,2 TSI. Prostě tyhle maloobjemy nejsou pro závodníky, i když je hezký si občas na křižovatce dát 1,6 Fokuse. Podle toho se chovat k autu a ptát se sám sebe, co můžu udělat proto, abych neřešil problémy s takovým motorem. Ideálně: servisky Jarov, netahat za studenej motor, netočit nad 3000 když to není nutný, nepůjčovat známým, nemejt motor vapkou, Mě se to osvědčilo u 1,2 HTP 40 kW, všude jsem byl sice o kapku dýl než ostatní, míň jsem toho uvezl, smáli se mi a doporučovali Kovošrot Hostivař. Celých 7 let jsem ale POUZE otáčel klíčkem a jezdil. Absolutně bez závady - jízdy z 90 procent Praha do 7 km.( protože mám malej nájezd soukromých kilometrů, tak jsem nekoupil 1,9 TDI. A mohl jsem.) I baterie původní. Postupně se přestávali smát a po kroupách jí titíž vysmívači chtěli ode mně kupovat manželkám.

K těm referenťákům: strašně moc ti přeju, aby ti to jezdilo. Ono asi bude, protože oktávky jsou jiná liga než malý. A tam je to i materiálech trošku jinde. Jsem patriot na škodovky a proto mám radost, když škodovky prostě jezděj. To je to nejlepší jak zacpat hubu těm, co přitahnou na podvalníku z Francie pár zbořenejch třistaosmiček, vyklepnou to, vykuchaj FAP filtry a pak ti říkaj, že jsi debil, když bereš nový auto. No nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně,někdo jezdí jako prase,tak to rychle odrovná,ale to bude u těch turbín dle mně sotva pár procent.Asi škodovka něco podcenila...Nemyslím,že u jiných automobilek je to jiné.Prostě nový výrobek,musí se časem vychytat problémy,bohužel tady asi zásadnější,nicméně to 1.2 TSI jede fakt pěkně. Kdyby ta moje FI nebyla taková nespolehlivá,tak jsem si na FII TSI nějaký ten pátek počkal...

Jinak s tím posledním odstavcem souhlasím,já vlastně doma i v práci jezdím pořád škodovkama (od 120,přes Formana,Felicie,Fabie I a II až teď k té OII) a různých poznámek o nich jsem si už užil dost.Nejspolehlivejší byla Felicie,jak soukromá tak služební v práci (ta měla najeto 281 000 km jenom po Praze - kromě kroze karoserie a běžných věcí,byl výměněn akorát:startér,alternátor,chladič,snímač otáček a ke konci začala žrát olej). Ale to už jsme off topic. ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s váma, že škoda je docela poctivé auto. Ve firmě jsem začal jezdit ve felicii combi 1,6. Zbavovali jsem se ji když měla najeto cca 290 000 a motoricky byla uplně v pohodě. Problém byl pouze s kastlou, která byla už pěkně prorezlá. Teď mám FI combi 1,4 16V a naprostá spokojenost najeto cca 94 tis. a za celou dobu jsem neměnil nic jiného než nezbytné provozní věci a vzhledem k tomu, že auto je provozováno z cca 30% mimo zpevněné vozovky, na stavbách, v lomech a pískovnách apod. měním při každé výměně oleje i vzduchový filtr. Teď mi akorát auto přestalo troubit, což byla drobnost okamžitě opravená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problémy ako s každým iným novším, aj 1,2TSI, ale turbo je tam riadené klasicky, podtlakom. 1,4TSI sa predáva podstatne menej, preto je menej nespokojných majiteľov, položil by som si otázku, prečo niekto predáva ročnú oktávku, typoval by som, že pôvodný majiteľ povedal, že chce naftu...

1.4 TSI turbo/kompresor jazdí v Golfe GT už minimálne 4 roky :p

http://auto.sme.sk/c/2875051/vw-golf-gt-14-tsi.html

http://automix.atlas.sk/testy/260011/test-vw-golf-vi-1-4-tsi-dsg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé info ohledně řetězů 1.2-ek, které se přesně shoduje s informacemi, které vím já a to, že do 1.2-ek bude už v pořadí třetí výrobce řetězů. Problém je prý v navržené tloušťce řetězů, je příliš tenký, ve srovnání s 1.4-kou prý skoro poloviční. Tady asi konstruktéři chybu udělali. Zajímalo by mě, kdo je výrobcem turbín motorů TSi, neví někdo. Údajně jsou dva z toho jeden japonský.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 1,4 16V už stejně není v ceníku. Byla stejně dražší a žrala více (ne ?), tak si není třeba tolik rvát hlavu .. taky trochu totiž lituju, jak to tady čtu, chtěl jsem fakt spolehlivé auto. Mám 1,2 TSI 63kW, předtím jsem měl VW Polo 1,3 (1995), a jediné, co odešlo, byla někdy kolem 110 tis.km spojka, za kterou jsem si mohl sám (jasně plus vejfuk a baterka), jinak absolutní držák.

Editováno: , autor: Prorock
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...