Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

No ja mam jen stare MPI (v rodine mame 1.2 TSI - proto se o to zajimam), ale podle mne a doopravdy to tak vychazi, ze naklady na palivo jsou cca 1/3 (ne-li mene) nakladu na provoz,tudiz tvrzeni, ze je jiny motor lepsi "jen ve spolehlivosti" je velmi usmevne. Samozrejme se to tyka i zbytku auta, hlavne podvozku a karoserie, ale ja bych si urcite radeji vybral auto, ktere ma klidne i o 2L/100km vyssi spotrebu za cenu toho, ze mi v horizontu cca 5-7 let nevyvede nic necekaneho. Pokud nekdo meni auta casteji, tam potom jde o neco jineho, ale zase, pokud se nejaky motor "proslavi" jako nespolehlivy a poruchovy, tak o ojety kus asi bude o to mensi zajem.

Nerozebiram tady spolehlivost konkretne 1.2TSI, mozna se ji podari vychytat, ale kdybych nemohl cekat a musel si vybrat dnes, bral bych SAMOZREJME 1.4 16V. A predevsim, tohle byla reakce hlavne na tvrzeni, ze spolehlivost motoru je az nekde za jeho spotrebou nebo vykonem smile.gif

Jinak nam preju, at se nam vsechny poruchy vyhnou post-23-1156182784.gif

Asi tak. Mám 1,4 63kW. Již bych si tento motor nepořídil. Docela dost problémů. Ze spoda netáhne, když se zapne klima, horší jak u HTP (mohu porovnávat, mám obě motorizace). Vše vyřešíla až úprava a chip. Pak je ten motor schopný svižnější jízdy. Je to jen můj názor, ale jsem z toho motoru rozladěn. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé, mám ten stejný motor a jsem s ním velice spokojený. Jaký máš modelový rok, já 2010. Za sebe můžu říci, že motor mi docela slušně táhne a když se vytočí je docela svižný pro bezpečné předjetí. Nevím jak nastavuješ klímu. Já ji mám všeobecně na cca 22 st. a větrák cca 1-2 rychlost (střídavě) a nemám pocit, že by zde byl nějaký drastický úbytek výkonu, právě naopak se mě jeví, že v tomto režimu v podstatě ani nevím, že klíma běží. Průměrnou spotřebu mám 6 l dle pp - paměť 2 po ujetí cca 900 km. Pravdou je a to jsem tady už někde psal, že na firmě máme FII z roku cca 2008 (1,4 -63 kW) a když jsem s ní jel měl jsem stejné pocity jako uvádíš ty, tak nevím, jestli v průběhu změny modelových roků neprodělal motor nebo ŘJ nějaké kosmetické úpravy. Sám za sebe mohu říct, že jsem s motorem velice spokojený a kdybych se měl rozhodovat vzal bych ho znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak. Mám 1,4 63kW. Již bych si tento motor nepořídil. Docela dost problémů. Ze spoda netáhne, když se zapne klima, horší jak u HTP (mohu porovnávat, mám obě motorizace). Vše vyřešíla až úprava a chip. Pak je ten motor schopný svižnější jízdy. Je to jen můj názor, ale jsem z toho motoru rozladěn. :feve:

Jen pro info - kde jsi nechával čipovat? Stačí do SZ - pokud nechceš dělat reklamu.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono totiž čip na 1,4 16V 63kW s ŘJ Magnetti Marelli nedělá jen tak kde kdo - já osobně vím jen o dvou firmách, který seriózně čipujou tyhle agregáty... A kdyby byla nějaká další firma, bylo by víc možností na výběr :palec2: Firma Cimbu je tutově nedělá - Janda prý tvrdí, že se nevyplatí vyvíjet soft na motor, kterýho je málo kusů v provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak. Mám 1,4 63kW. Již bych si tento motor nepořídil. Docela dost problémů. Ze spoda netáhne, když se zapne klima, horší jak u HTP (mohu porovnávat, mám obě motorizace). Vše vyřešíla až úprava a chip. Pak je ten motor schopný svižnější jízdy. Je to jen můj názor, ale jsem z toho motoru rozladěn. :feve:

OK, tenhle motor neznam a zadny tu neobhajuju, jen jsem se pozastavil nad tim, ze nekdo tvrdi, ze jeden motor je lepsi ve spotrebe a dynamice a je "jenom" horsi ve spolehlivosti nez druhy motor _icon_smich.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak. Mám 1,4 63kW. Již bych si tento motor nepořídil. Docela dost problémů. Ze spoda netáhne, když se zapne klima, horší jak u HTP (mohu porovnávat, mám obě motorizace). Vše vyřešíla až úprava a chip. Pak je ten motor schopný svižnější jízdy. Je to jen můj názor, ale jsem z toho motoru rozladěn. :feve:

Tahle "jednačtyřka" je nešťastně fabricky utažená omezovačem otáček - slabší zátah "odspoda" je daný tím, že je to šestnáctiventil bez natáčivé sací vačky (což naopak má 1,6 16V - a rozhodně by to prospělo i jednačtyřce - holt "katování kostů"...) a dalších aktivních prostředků, zvyšujících krouticí moment v nízkých otáčkách - přívěry výfuku nebo sání atd (známe ze silničních 4válcových motorek), takže opravdu začíná přiměřeně silně táhnout poměrně vysoko, kolem 2000 - 2200 otáček, pod touto oblastí se chová znatelně lenivěji. Továrně nastavený omezovač ji pak utne na 5500rpm a fertig - i když by bez znatelných problémů šla výš... Pokud vím, při čipu to jde bez problémů zrušit nebo jen zvednout až na 6000-6500rpm. Ale rozhodně si nemyslím, že by se zapnutou klimou byl tenhle motor horší než "hatátitla" - je prostě JINEJ než haťapka, takže se s ním taky musí jinak zacházet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, tenhle motor neznam a zadny tu neobhajuju, jen jsem se pozastavil nad tim, ze nekdo tvrdi, ze jeden motor je lepsi ve spotrebe a dynamice a je "jenom" horsi ve spolehlivosti nez druhy motor _icon_smich.gif

Asi tak mam octavku1 s 1.6 super motor na spolehlivost asi nedostižný( oproti 1.2 )mam najeto kolem 230TKm bez poruchy teda pokud nepočitám problem s klapkou , labda sondou a vlnovcem to jsou prkotiny , ale mam i 1.2TSI v octavce2 ale ta radost z jizdy je uplně někde jinde 1.2 je tichá krasně chodi za plynem a relativně malo žere . To je jako koupit si radši kolo než motorku , protože kolo je spolehlivější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas jezdím s firemním Yetim 1.2 TSI a po zkušenostech s ním bych tento motor nechtěl. Na tak malý objem nejede špatně, ale táhne je v úzkém spektru otáček. V nízkých otáčkách je to tragédie a ve vysokých také žádný zázrak. Při trochu svižnější jízdě dost vysoká spotřeba, ale s tím se musí počítat. Navíc spolehlivost je také dost mizerná. Poprvé byl v servisu cca v 10tis. km kde mu přehrávali SW řídící jednotky a měnili katalizátor, který odešel právě vinou chybného SW. Momentálně je opět v servisu ( má asi 50.tis km ), nevím přesně s čím, ale kolega s ním zůstal někde viset.

EDIT: opravuji, teď má najeto 33.tis km

Editováno: , autor: DEER
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEER : "Na tak malý objem nejede špatně, ale táhne je v úzkém spektru otáček. V nízkých otáčkách je to tragédie a ve vysokých také žádný zázrak."

To si myslel vážne ? :smich:

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DEER : "Na tak malý objem nejede špatně, ale táhne je v úzkém spektru otáček. V nízkých otáčkách je to tragédie a ve vysokých také žádný zázrak."

To si myslel vážne ? :smich:

Sorry, mělo tam být JEN v úzkém spektru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak jsem byl s autem v servise, před tím mě požádali o číslo motoru a dva dny na to mně zdělili ať jedu s autem do nejbližšího servisu. Mam najeto 13000 byly mi měněny komplet rozvody. Nechci vyvolávat paniku, před tím i ted šlape motor jako novej, ale nadšen z toho zrovna nejsem. Ještě že je to v záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, mělo tam být JEN v úzkém spektru ...

UZKY SPEKTRUM ? :DDD ... ty woe, tak to sem se zasmal ...

od 1,5 do 3,8tis otacek ti prijde uzky????

co turbodisel zatah ... od 1,5 do 2,5tis otacek a koncis i s linou 2litrovou mrchou :D

jezis ja se ted zasmal :) ... lameri ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak jsem byl s autem v servise, před tím mě požádali o číslo motoru a dva dny na to mně zdělili ať jedu s autem do nejbližšího servisu. Mam najeto 13000 byly mi měněny komplet rozvody. Nechci vyvolávat paniku, před tím i ted šlape motor jako novej, ale nadšen z toho zrovna nejsem. Ještě že je to v záruce.

Kedy bolo vyrobené auto, keď sa smiem opýtať ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak jsem byl s autem v servise, před tím mě požádali o číslo motoru a dva dny na to mně zdělili ať jedu s autem do nejbližšího servisu. Mam najeto 13000 byly mi měněny komplet rozvody. Nechci vyvolávat paniku, před tím i ted šlape motor jako novej, ale nadšen z toho zrovna nejsem. Ještě že je to v záruce.

Pomohla tato výměna rozvodů k odstranění drnčení po startu motoru?

Dík za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar : A taky občas obrousil prsa ale držel :palec2: a nevytáh se v 15T ale po desetinásobném nájezdu km, na druhou stranu neměl šílenejch 63 kW a neskutečnejch 160 NM který ukroutěj uplně všechno :smich:

Já jsem jen zvědav co bude dál až nan nás vybalí EURO 6ky :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co, dají za motor třetí lambdu a do vejfucku další kat, ještě víc omezí okamžitou spotřebu tím, že prodlouží a zpomalí odezvu ŘJ na plynový pedál, takže auta už nebudou vůbec chtít akcelerovat a budou zrychlovat jako posraná vydlabaná betonová tvárnice, naopak kvůli ohřevu třetího katu na provozní teplotu se zavede dodatečný přívstřik paliva mezi druhý a třetí katalyzátor - výsledkem budou auta, která budou žrát víc jako 1,4MPI Euro4 a pojedou hůř než 1,0MPI Euro 2... Přesně podle vzorečku že Euro 4 plus Euro 2 rovná se Euro 6... Jo a aby toho nebylo málo, tak ke každýmu motoru se bude povinně montovat turbo s životností ne víc jak 10kkm - a bude elektronicky zajištěný, že bez něj to nepojede - leda tak na podvalu do servisu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš z Česany ???? :smich::smich::smich: Ale vše k tomu spěje, když jsem psal ten předchozí, tak jsem si vzpoměl na motor z legendární 130RS plastik bomby- 1.3l OHV 8kanál 3x uložená klika 2x WEBER DCOE 45 = 100 kW pure power, ale jedna soutěž a repase, pokud ne tak riziko nedokončení soutěže značné :palec2:

Zdá se to být trošku OT ale určité znaky se s TSI shodují lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je reálné, že modelová řada TSI 63kW 2012, která se začne za chvíli vyrábět, bude již proti prvním prototypům z roku 2010 ( kol100 ) značně vylepšena.

Místo drahého testování výdrže v různých podmínkách a situacích bude motor bude osazován ve stylu " Hot Plug " - motor bude v základně uchycen dvěma západkami stejně jako toner v tiskárně - po ujetí normovaných 15 000 km prostě otevřete kapotu, uvolníte dvě západky :fakac: vytáhnete starý motor a zaklapnete nový TSíčko, které jste si koupili před chvílí za výhodnou cenu v nákupním centru :kol-74:

Editováno: , autor: Komodor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...