Přejít na obsah

Fabia 1.9 TDI PD 74 kW - motorový olej + filtr


Doporučené příspěvky

  • o 3 roky později...

Dik,

nebudem vymyslat a opat tam dam to co som daval len som si myslel ze novy typ oleja ze by mohol byt este kvalitnejsi ;) , len vsade ako aj ty sa pise o splneni tej normy v mojom pripade 505 01, len ten novsi longlife ma 507 00, na druhej strane tak isto je urceny pre turbodiesle VW group len novsieho typu, tak neviem preco by to malo tomu motoru ublizit, ale radsej skusat to nebudem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Me par automechaniku nezavisle na sobe reklo ze "longlife" a vw "normy" jsou jen marketingovy sracky.

Staci menit olej po 10tkm a davat tam olej primereny veku tedy do novyho plnou syntetiku a postupne (po 100tkm) prechazet na polosyntetiku.

Nerozumim tomu a nechapu souvislosti. Jen me zarazilo ze se shodli:

1) automechanik (ne prijimaci technik) z autorizovanyho servisu (automediabm.cz)

2) automechanik soukromnik mimo jine zavodnik s veteranem (vivaracing.cz)

3) automechanik specialista na BOSCH vstrikovace (sabidiesel.cz)

Zatim to delam to podle jejich rad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

V 5/2011 jsem si koupil Škodu fabii combi 1.9TDI (PD) 74Kw, r.v.2006. Než jsem ji koupil, tak byla servisována v aut. servisu škoda. Mněla najeto 113tis.km. a ted už má 120tis.km., kdy mi začla blikat servisní prohlídka INSP. Dal jsem ji do neautor. servisu. Dali mi tam motorový olej Agip formula Prestige SAE 5W-40. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je to vhodný olej? Na dolivání mu nezbyl, tak mi dali jiný Shel helix HX6 5W-40.....říkal, ža to nevadi , že tam je důležité aby to byl taky 5W-40. Je to pravda, neuškodí to motoru? Nechal jsem si ještě vyměnit všechny filtry. Cena za servis 3 631Kč, jaká je to cena?

Motorový olej 4,5 litru + 1 litr na dolití - 1650kč

olejový filtr - 265kč

podložka - 20kč

vzduch. filtr - 430kč

pylový filtr . 287kč

palivový filtr - 839kč

práce - 140kč

Chtěl bych se ještě zeptat jestli při další výměně mot.oleje a olej. filtru(po 15tis.) stači vyměnit už jen pylový a vzduchový filtr. Palivový filtr pry stačí měnit po 60tis.km. Je to můj 1 diesel, takže nemám žadné zkušenosti s dieslovým motorem. Díky za odpověď a za užitečné rady.

Editováno: , autor: lupeň291
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem me pobavila ta cena 140,-Kc prace :smich: Vazne tomu veris, ze by se ti nekdo jebal z tolika blbostma na aute za 140,-Kc ?

Uz jenom to, ze ten olej je predrazeny a dalsi veci taky, cloveka muze napadnout jak si asi mechanik vydelava ;)

Za dalsi, je otazkou co tam vubec mas za olej a jake znacky jsou ty vsechny filtry ? To je hodne dulezite, protoze kdyz by pouzil dily z ciny, polska atp. tak ta cena bude tak polovicni nez ti napsal ! A kam asi sel zbytek tvojich penez ? :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslím, že je dobré míchat různé značky oleje. když ti v hospodě namíchají 4dcl piva a 1dcl vody, taky to poteče, ale nebude to asi ono. navíc mám tedy pocit, že ten shell nesplňuje 505.01 nebo jinou potřebnou normu pro pd.

jinak opravdu záleží na výrobci filtrů. je docela rozdíl v kvalitě napříč prodávaným zbožím.

olej měň po 15tkm s ol. filtrem a pylákem. vzducháč max. po 30tkm společně s palivákem (nebo 1x ročně). a nezapomeň zkontrolovat i brzdovku. někteří se pak diví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dostačující určitě není, protože nesplňuje normu VW 505.01 nebo VW 507.00(která už normu 505.01 zahrnuje), kterou motory TDI PD vyžadují.

Olejů, které tyto normy splňují, je na trhu dost a většinou jsou ve viskozitě 5W-40(30), 10W-40 jsem v této normě ještě neviděl.

Editováno: , autor: zerox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostačující určitě není, protože nesplňuje normu VW 505.01 nebo VW 507.00(která už normu 505.01 zahrnuje), kterou motory TDI PD vyžadují.

Olejů, které tyto normy splňují, je na trhu dost a většinou jsou ve viskozitě 5W-40(30), 10W-40 jsem v této normě ještě neviděl.

Zeptám se asi hloupě, ale co s tím. Olej teda hned vyměnit i když je tam teď dávaný? Co se může stát, když ho tam necháme? Díky P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se asi hloupě, ale co s tím. Olej teda hned vyměnit i když je tam teď dávaný? Co se může stát, když ho tam necháme? Díky P.

Nic by se nemělo stát, ikdyž olej nesplňuje správnou normu, jenom bych zkrátil výměnu oleje na polovičku ujetých km a pak bych tam dal správný typ, třeba Castrol(http://www.olejeobchod.cz/automobilove-oleje-castrol/motorove-oleje/castrol-edge-turbo-diesel-5w-40-1l), který tam byl předtím.

Nebo bych to šel reklamovat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se jedná o motor s rotačním čerpadlem 66 nebo 81 kW tak potom je to v pořádku. Jestliže máte motor PD tak potom je tento olej nevhodný. Zkuste se zeptat na serveru oleje.cz třeba admina Pitrise, o olejích má velký přehled a určitě Vám dobře poradí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se jedná o motor s rotačním čerpadlem 66 nebo 81 kW tak potom je to v pořádku. Jestliže máte motor PD tak potom je tento olej nevhodný. Zkuste se zeptat na serveru oleje.cz třeba admina Pitrise, o olejích má velký přehled a určitě Vám dobře poradí.

Nějak jsem přehlédl, že se jedná o Fabii ne o Octávku. U tohoto motoru se jedná o PD a olej je skutečně nevhodný, hrozí poškození vačky, olej co nejrychleji vyměnte. Jestliže máte normální intervaly výměn po 15 000 km bude vhodný nějaký olej 5W-40, ale s normou 505 01.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor to určitě vydrží, ještě žádný motor neodešel pokud v něm je poprvé špatná norma oleje, a kdyby měl najeto už 175tis. na nenormovaný olej, tak by tam už problém být mohl, ale takhle bych z toho moc strach neměl, jenom bych zkrátil výměnu oleje. Přesně tohle ti řeknou i na oleje.cz ;) Přesto bych to zkusil reklamovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže výrobce určí normu oleje, který má být použit v daném motoru, ale když se tam dá olej jiné normy tak se nic nestane? Proč teda ty normy udávaj?

Nemělo by se nic stát, když tam ten olej bude chvilku. Ale kdyby tam byl po celou dobu provozu, tak to opravdu může v tomto přídadě vačka odnést.

Výrobce musí trvat na normě pro daný motor, aby byl krytej v případě poruchy v rámci záruky(tzn. navštěvování autor. servisů), který by zákazník nemusel dodržovat. Ale kdyby měl motor odejít po nalití špatnýho oleje, tak by mezi námi jezdilo hodně špatných aut se špatnýmy motory, protože osobně znám pár lidí co nenormovaný olej lejou do PD motorů už několik desítek tis. km., jenom protože ho mají zadara a motor funguje furt, takže několik málo tisíc km. tomu motoru nemůže ublížit. Ale je to pouze moje zkušenost, rozhodně neřikám že je to správný, když tam je nenormovaný olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně bych tam ten olej teda nenechal! Jestliže pro motory PD z koncernu udělali vlastní normu na olej, tak to určutě není pro nic za nic. Vrátil bych se do servisu a reklamoval to. Nevím teda jaký to byl servis, ale v případě, že to byla škodovka, tak bych tam jel hned a omlátil bych jim to o hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vubec bych nestracel cas, uz bych to resil s "mechanikem" ktery to tam nalil. A urcite bych se nenechal osalit nejakym kecama, ze je to OK. Proste bych rekl jak to je a at mi vrati penize za vymenu oleje + za olej, filtr a sel si to vymenit nekam kde tomu rozumi.

Idealne vymenit doma, a clovek ma 100% jistotu ze je tam ten spravny olej:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olejů, které tyto normy splňují, je na trhu dost a většinou jsou ve viskozitě 5W-40(30), 10W-40 jsem v této normě ještě neviděl.

to by som netvrdil

http://olejesgaranci.cz/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&category_id=5&flypage=flypage.tpl&product_id=146

Editováno: , autor: Martin791203
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olejů, které tyto normy splňují, je na trhu dost a většinou jsou ve viskozitě 5W-40(30), 10W-40 jsem v této normě ještě neviděl.

to by som netvrdil

http://olejesgaranci.cz/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&category_id=5&flypage=flypage.tpl&product_id=146

Tento olej nesplňuje normu 505.01 ani 507.00, ale je možný že ses přehlídnul když jsi koukal že to má 501.01 a to je norma pro benzínové motory ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento olej nesplňuje normu 505.01 ani 507.00, ale je možný že ses přehlídnul když jsi koukal že to má 501.01 a to je norma pro benzínové motory ;)

maš pravdu a to som si myslel že som tam nalial 10W.už som sa zlakol že som to doje..l :smich: teraz sa na to divam že som tam nalial toto.

http://www.oleje-pema.cz/valvoline-5w-40-durablend-diesel-5l-vl-5w-40-dbd-5_34167.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...