Jarda-k 107 Posted January 30 Jak co bude všechno potřeba udělat? Demontuješ starej a namontuješ novej, ne? Co si pamatuje, tak je potřeba demontovat obložení dveří a vycvaknout husí krk co je mezi dveřmi a konektorem co je připojenej v A sloupku. Pak samozřejmě odpojit všechny konektory ve dveřích - na některé je horší přístup, hlavně na ten u zámku. K diodě je konektor v tom molitanu. Vytáhnutí svazku ze dveří a hlavně zpětná montáž vyžadují trpělivost a opatrnost aby se kabely nepoškodily o hrany plechu dveří - nedoporučuju to dělat na mrazu. Je taky potřeba si opatřit pár těch nacvakávacích stahovacích pásek co drží svazek ke dveřím - jsou na jedno použití. Taky si kup několik těch plastových příchytek co drží vnitřní výplň ke dveřím, vždy se nějaká ulomí. A nakonec připomenu, že svazky se liší podle výbavy, tak ať koupíš ten správnej, ale to asi víš... Quote Share this post Link to post Share on other sites
JayBee1 146 Posted January 31 Dělal jsem to večer venku potmě, takže pořádné fotky nemám. Ale není to žádná raketová věda. Jestli jsi aspoň průměrně manuálně zručný a technicky zdatný, dáš to bez problémů. Stáhni si dílenskou příručku Karoserie - montážní práce. Tam máš postup demontáže výplně dveří. Navíc tu o tom máme i vlákno a v něm odkaz na článek s popisem, fotkami, potřebným nářadím atd. Zbytek dobře shrnul Jarda-k. Jen ještě dodám, že po sundání dveřní výplně není od věci si ještě před demontáží původní svazek nafotit, ať potom případně zbytečně nespekuluješ, co jak mělo být, kudy vést a tak. Jednotlivé konektory jsou odlišné, takže špatně zapojit nic nemůžeš. Opravdu není potřeba se toho bát. Správný svazek si můžeš sám najít po registraci podle VIN na skoda-dily.cz, kde pořídíš i případné příchytky. Nebo by ti měli podle VIN říct správné číslo dílu v jakémkoliv servisu Škoda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losky83 223 Posted February 28 Ahoj, na Roomsteru řešíme jednu blbost. U spolujezdce občas nejdou otevřít dveře, až třeba na popáté. Pokud odemknu auto a otevřu dveře spolujezdce a zase je zavřu, auto se samo zamkne, jako když bych dveře neotevřel vůbec. Zkontroloval jsem komplet kabelový svazek a i prozvonil, vše funkční. Mezitím se nám přidala ještě jedna věc, furt svítí kontrolka otevřených dveří, bohužel auto bez maxidotu, tak nevíme, které dveře. Ale osobně si myslím, že to spolu nesouvisí. To že ty přední dveře se občas nezamknou nebo auto vůbec nepozná, že dveře byly otevřené je chyba zámku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losky83 223 Posted February 28 Případně není tady někde návod, jak vyndat ten zámek dveří? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wittmann 539 Posted February 28 je - hledej Dílenskou příručku Quote Share this post Link to post Share on other sites
JayBee1 146 Posted March 1 (edited) před 23 hodinami, Losky83 napsal: To že ty přední dveře se občas nezamknou nebo auto vůbec nepozná, že dveře byly otevřené je chyba zámku? Ano, mohl by to dělat mikrospínač v zámku, už se to tu minimálně jednou řešilo v jiném tématu, např. zde. Ad demontáž zámku - stáhni si dílenskou příručku "Karoserie - Montážní práce", v ní skupina 57 (Dveře vpředu/vnitřní součásti dveří/centrální zamykání), článek 1.11 (Demontáž a montáž zámku dveří). Budeš muset demontovat výplň dveří, k čemuž najdeš mimo stejné dílenské příručky další info viz můj předchozí příspěvek. Edited March 1 by JayBee1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losky83 223 Posted March 1 (edited) Tak jsem na to koukal a jestli to správně chápu, musí jít ven i klika. No, snad to tam nějak nezvořu, když tam jsou nějaká táhla... Edited March 1 by Losky83 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losky83 223 Posted March 9 Málem bych zapomněl. Vyměnil jsem mikrospínač v zámku a už vše funguje bez problémů. Takže vyřešeno;) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wirer 3,160 Posted April 8 Tiez som sa v sobotu hral. Sestrin frajer sa stazoval na blbo hrajuci a nakoniec nehrajuci reprak a nemoznost stahovat okna. Vysledok? Tristvrte novych kablov. 5 ci 7 prerusenych uplne, dalsie narusene a dlho by nevydrzali. Vybral som zvazok von z dveri a hral sa vymenou jednotlivych vodicov Nity som take nemal, prichytene samorezkami. Piny a vldice nebol problem, textilna izolacna paska uz vobec. Povodnu "gumu" alebo ako to nazvat na zamok dveri som nahradil novou. Je podlepena obojstrannou paskou, no pre istotu som okraje prelepil paskou. Stahovacie pasky nahradene novymi, prichytky to vydrzali :) Uz len cakam, ci nebude treba aj druhu stranu. No vraj to bolo firemne auto, tak bodic urcite casto vystupoval a nevydrzalo to Quote Share this post Link to post Share on other sites
suri. 385 Posted April 8 ten kryt zámku stojí pár korún a škoda sa s tým takto zabávať Quote Share this post Link to post Share on other sites
wirer 3,160 Posted April 8 To mozno ano. Len nepocital som s tym, ze to vyberem cele a potrham ho. A v sobotu o 17 poobede to asi len tak v tescu medzi rozkami nekupim :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
nomil 4 Posted June 7 Tak ,jsem jeden z mnoha co řeší přetržené dráty (zatím) u 5.dveří. Zjistil jsem to již loni,když jsem dodělával osvětlení v kufru a potřeboval protáhnout dodatečný kablík pro LED modul na 5.dveřích. Po té co jsem sundal gumový krk a viděl jak je u všech vodičů popraskaná izolace ,jsem žasl údivem.Nicméně jsem dodělal osvětelní,s tím že to nechám zatím osudu a nebudu na to raději ani moc myslet. No a nedávno to začlo,přestalo svítit 3.brzd.světlo,tak jsem věděl,že doba opravy nastala.Stáří přes 4 roky a asi 65k. km. Kolega má o rok staršího Romika a už to dělal také. Přerušené,či silně poškozené vodiče tak jako u mnoha jiných. Opravu jsem zvažoval,jakým způsobem provést,nejlépe tak ,abych to už nemusel nikdy řešit. Proto jsem u všech vodičů vložil asi 5cm nový vodič obdobného průřezu a barvy.Dva pájené spoje zaizoloval smrštitelnou bužírkou. Nyní mám novou část vodičů hezky uprostřed gumového krku kde se ohýbá,tím to snad bude definitivně vyřešeno. Vodiče co jsem použil jsem doma posbíral z letitých šuflíkových zásob a nedají se s použitými na autě vůbec srovnat ! Jsou daleko lepší,hezky ohebné a počítám ,že i samotná měd bude ještě poctivá. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
graun 16 Posted June 7 Nevím jak u roomstera, ale u golfa se dala koupit opravná sada kabelu. Nemuselo se to tam tak bastlit.Máš pravdu v tom, že je to lepší než ty zlomeniny cos tam měl nyní. Byť staré zásoby nebudou taky nic extra. Lepší je koupit za pár korun nové lankové kabely, když už by ta opravná sada neexistovala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wittmann 539 Posted June 7 5 cm je možná málo. Problém těch vodičů je odpařování změkčovadla a následné tvrdnutí a praskání izolace. Při opravě se to musí prohmatat a nahradit vše, co je tvrdé. Izolace se časem může rozpadnout i uvnitř dveří a může se to zkratovat. To ohýbání v průchodce není příčina problému, jen ho to urychluje. Správně by se také spoje, kvůli přechodovému odporu neměly pájet. Jsou na to napojovací dutinky, ve kterých se vodiče slisují. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nomil 4 Posted June 7 Aha, to jsem nevěděl že se prodává i opravna sada, možná bych ji i zkusil,diky za info. No uvidíme jak se mi to bude dál chovat, provoz to prověří. Budu si muset zvykat, že Romik už je auto na opravování. To jsem si u předchozí Fabie I naprosto odnaucil. Měl jsem z toho při pořízení obavy, že Fabia nasadila laťku velmi vysoko. Jinak jsem s ním spokojen, je to velký pracant, kterého potřebuji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wittmann 539 Posted June 8 myslím, že opravná sada neexistuje, dá se ale koupit celý kabelový svazek pro 5. dveře. Cena cca 3000,- Quote Share this post Link to post Share on other sites
graun 16 Posted June 10 Já se nechci přít, ale myslím si, že existuje.Stojí 8stovek.Nevím však přesný typ roomstra, proto je třeba dohledat.https://m.automobilovedily24.cz/meat-doria/12885175 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JirkaBrno 237 Posted Monday at 06:47 PM Tak to mám taky, páté dveře, nefunkční zámek dveří a vyhřívání skla. Tři kabely ko. Vyřeším napájením novými kabely a smrstovackou.. Už mám opravovane oboje dveře. Kabely na ***ota, když vemu, že ve facku a felde mi držely celou životnost auta a na fabii sotva 7let... Quote Share this post Link to post Share on other sites
JirkaBrno 237 Posted Monday at 07:29 PM V 10. 6. 2019 na 11:26, graun napsal: Já se nechci přít, ale myslím si, že existuje. Stojí 8stovek. Nevím však přesný typ roomstra, proto je třeba dohledat.https://m.automobilovedily24.cz/meat-doria/12885175 Na fabii 2 není, na f1 je.. Nevím, výrobce musel vědět, že ty kabely stojí za hovno a nic nedělal pro zlepšení, vždyť tento problém byl už na f1... Nehledě na to, že kabely praskají i na Octavii a superbu.. Simply never.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zwan 56 Posted Monday at 07:39 PM No z pohledu výrobce si za to můžete sami když auto používáte déle než plánované 4 roky..a víc výrobce nezajima :( ale teď vážně dat tisíce za svazek který opět nic nevydrží tak opravím stávající a v místě zlomu jej Zdvojim pokud na to bude misto. Pájka smrstovacka a bude to kvalitnější! Quote Share this post Link to post Share on other sites
JirkaBrno 237 Posted Monday at 07:55 PM No budu to řešit krimpovanim v místě dveří, kam nakrimpuju nový kus kabelu plus smrstovacka a směrem ke kastli dám samopajitelnou smrstovacku pac se tam nedostanu s krimpovackama.. Úplně pajet se mi to nechce, aby se to zase neurvalo. Nový svazek 3000plus práce.. Super. A sada pro opravu není.. To chceš.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JirkaBrno 237 Posted 19 hours ago Tak mám opraveno, bohužel to nešlo jinak než pajet, je tam strašně blbý přístup.. Tři kabely přerušeny, tři praskla izolace.. V létě budu muset sundat tapecirunk střechy a kable znovu nastavit po celé délce od konce střechy až po víko zavazadelniku. Shit. Quote Share this post Link to post Share on other sites