Přejít na obsah

1.9 TDI otáčky jdou nahoru - prokluzuje spojka?


mufb

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám1,9 TDI 77kW, mám jí krátce, tak se chci zeptat copak to může být za závadu, mám při jízdě takovej pocit když lehonce šlápnu na plyn otáčky vyletí neúměrně oproti sešlápnutému plynu a děá to občas, tak se se chci zeptat jestli jste někdo neřešili podobnej problém.

Díky za jakoukoliv radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám1,9 TDI 77kW, mám jí krátce, tak se chci zeptat copak to může být za závadu, mám při jízdě takovej pocit když lehonce šlápnu na plyn otáčky vyletí neúměrně oproti sešlápnutému plynu a děá to občas, tak se se chci zeptat jestli jste někdo neřešili podobnej problém.

Díky za jakoukoliv radu

Nenapsal jsi přesně za jakých podmínek,ale mohla by to dělat spojka.Může prokluzovat a tím pádem je potřeba výměna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No většinou to udělá když se auti zahřívá, já má takovej pocit, jedu, a při přeřazení, když přidávám jakoby otáčky vyletěly rychleji než začne motor zabírat a dělá to i když mám neutrál a lehce sešlápnu plyn. mi to připadá jakoby turbo začalo pracovat dřív, těžko se to popisuje, ale díky moc za komentáře kuknu na tu spojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zabýval bych se doopravdy tou spojkou.už jen jak popisuješ to řazení,tak podle toho usuzuji že spojka je špatná a proto nedokážeš vystihnout vyšlápnutí spojky s plynem při přeřazení.zabírá ti už jen v nějakém místě.Pokud to bude spojka,tak tě nepotěší cena a zvlášt pokud máš už najeto přes 100k tak to rovnou vyměn se setrvákem...Cunu mi řekli v autorizovaným servisu cca 25 000 kč.Někde na foru se tu píše že jde sehnat o dost levněji,ale zase co to je pak zač.v žádným případě bych nebral nic než SACHS a LUK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Ahoj, trochu to tu oživím... 

Sem tam se mi děje něco podobného, ale řeším to už od minulého léta, kdy se to objevilo sporadicky sem tam. Nyní je to už téměř každou jízdu.

jedu na čtvrtý, nebo pátý stupeň při 2000 ot. Sešlápnutý plyn na podlaze a otáčky se hýbou z 2k na 2,5k a vůz nezrychluje. Až po par vteřinách se to rozhýbe a akceleraci cítím až když se otáčky ustálí nad 2,5k.

 

Na diagnostiku teprve pojedu, čeká mě i výměna oleje. 

 

Napadlo mě, že by to mohla dělat spojka, která při největším záběru klouzne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, rád bych trochu oživil toto téma, zda by mi někdo neporadil, než začnu rozebírat celý motor :) 

Mnou výše zmíněné chování motoru se děje prakticky do dnes.

Motor při 4 a 5 stupni při sešlápnutém pedálu na max kolem 2000tis zakolébá.

Někdy se otáčky zhoupnou, někdy klesnou a poté opět začnou růst. 
Nechce se mi věřit, že by to dělala spojka.. rok beze změny. Řadí mi to krásně, žádný zápach do kabiny, ani vibrace pedálu, nebo cokoliv. 
 

Kolega mi na diagnóze kontroloval pedál, zda na 100% sem tam nehodí nějaký falešný údaj, ale to se vyloučilo. Čidla které dokázal prověřit jsou údajně ok. 

Motor je jinak bez závad krom chyb tří žhavičů...to neřeším.
Máme podezření na tandemové čerpadlo, zjistil jsem, že z něj něco malinko teče, takže ho stejně vyměním. 
Pokud závada bude trvat, nejspíš vymenim onu el. lištu vstřiků. 

Pokud by měl někdo tip na co se mrknout.. budu rád. 
 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedovedu si predstavit, ze by to delalo cokoliv jineho nez spojka. Pokud motor zvysi otacky a auto pritom nezvysi rychlost, musi bud prokluzovat spojka nebo musi prokluzovat kola. A ze by ti to auto hrabalo na ctyrku nebo dokonce petku a jeste sis toho nevsiml povazuji za vyloucene. Takze podle meho nazoru jedina prokluzujici spojka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prokluz spojky by udělal zvýšení otáček v každém případě. 
Možná ten problém blbě popisuji. 
 

Mám natočené video, vložím ho sem. 
Po celou dobu kdy ručička otáček jde nahoru a udělá mnou zmíněny problém je pedál akcelerace na maximu. Auto necuká, neškube a jak je vidět na videu, tak se rychlost zvyšuje relativně konstantě. Jel jsem po rovince.

Editováno: , autor: Boby91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mám po výměně tandemu (teklo). Spojka už je na 100% potvrzena, klouže.
Koukal jsem, že by to měl být tento set od Sachs: SA 2290602004

Raději bych set od Luku, ale zde si nejsem jistý, který kód je správný.

Bylo by možné mi poradit zda je kód setu LK 600001600 správný? 
Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...