Přejít na obsah

Yeti a jeho návštěva servisu


strycek_BOB

Doporučené příspěvky

Vybral jsem smolíka za Vás za všechny... 9.9. v pátek ráno jsem hodil auto na prohlídku po třiceti tisících s tím, že to bude odpoledne hotové a zatím nejezdím a nevím kdy budu.

Seznam závad:

- vadné rádio - červený pruh přes celý displej = uznáno výměna

- rozvodový řetěz klasické ranní chrastění - výměna

- únik oleje pod krytem ventilů - opraveno

- během výměny řetězu stržený závit udajně v hliníku na bloku motoru, výmluvy, že to bylo načaté z fabriky atd., mechoš to chtěl utáhnout a utrhl to - opraveno, odvrtáno, vyvložkováno. V tomto případě jim vůbec nevěřím, že to není nabastlené tak, že to podruhé nepůjde utáhnout a bude to na výměnu bloku nebo té části kde je opravený poškozený závit.

- nyní lahůdka, čtyřku, při podtočeném motoru v otáčkách mezi cca 1000-1200 ot./min. Právě v tomto řežimu opravdu hodně vibruje řadící páka, nedá se na tom udržet ruka a všimnou si toho i naprostí laici, tedy toho kraválu, který ten šaltr vydává. Dělá to pouze na čtyřku a v tomto úzkém pásmu otáček. Typicky ve městě husnutí přes retardér, bez podřazení na trojku rychost 20-30km/h. Motor se v pohodě sebere a bez protestu jde do otáček, ale řadička protestuje. Tady jsme se servisem ve při, je to prý normální, já tvrdím, že ne, čekám na vyjádření technika ze Škodovky.

Prostě kvalitka, vážně uvažuji, že ten krám dám po "opravě" do bazaru... :aggressive:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to škoda,tady těch zbytečných poruch,ale Bobe,kdopak nám tady zplodil před půl rokem tyto "bláboly" ?

"Až poznám někoho, komu ten rozvoďák na motoru vymění, nebo až se někomu zaklepou ventily do sedel, tak tomu uvěřím. Jinak jsou to všechno bláboly JPP!"

Tak teď už věříš,že si ty závady nikdo nevycucal z prstu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty se divíš,když to takhle podtáčíš? 1000 otáček na čtyřku mi přijde hodně málo... Nevím jak je to u Yetihu,ale u Fabie TSI to akorát škube a nejede.

Jinak se převedl jeden pražský škoda servis. Kolega tam včera dal svoji služební FII TSI na servis po 15 000 km a reklamoval hlučné starty a kolísání otáček na volnoběh. Podotkl při předávání vozu,že to vypadá na rozvody,technik se na něj nasraně obořil,že jak to ví? A že je to blbost. No a dnes mu jiný technik volal,že rozvody jsou na výměnu a že auto bude opraveno nejdřív příští týden,protože rozvodou sadu nemají a nějak nejsou k mání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nezpochybňuji to, že je to podtočené, ale ono to hodně vibruje až do cca 2000 otáček to už je znát jenom když mám ruku na šaltru. Na to mi servis odpověděl, pane, podle návodu k obsluze vozu výrobce nedoporučuje ponechávat ruku na řadící páce :) Tedy kravál žačne kolem tisíce, od cca 1500 postupně mizí kravál, ale zůstavají vibrace šaltru, ve dvou tisících přestane vibrovat šaltr. Všecho se to děje postupně a nikoliv nárazově. Znovu zdůrazním, že to dělá jenom na čtyřku. Když jsem v servisu říkal proč to nedělá na podtočenou trojku, pětku, šestku, tak nastalo dlouhé mlčení. Já jenom aby to nevapadalo, že jsem debil, který neumí řadit, problém se vyskytuje například při j jízdě z mírného svahu v rychlosti kolem padesátky na čtyřku, po přidání plynu se to také ozve. Servis mi oponoval, pane, motor je podtočený, v uvedeném režímu podřaďte na trojku...vytočte trojku přes 2500 a řaďte čtyřku, já jim povídám, to tam budu mít sedmdesát...ve městě, opět nastalo ticho...

Problém je v tom, že kámoš má identické auto a tomu to nedělá, vibrace bych ještě překousl, ale ten kravál mi vadí a hodně, bohužel nenadělám nic.

Jo, neví někdo kolik točí 1.2 TSI DSG na sedmičku při cca 50km/h na rovině, je to kolem 1200 otáček?

Editováno: , autor: strycek_BOB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj,tu jízdu z mírného svahu chápu,taky tak někdy jedu. Teď mě tak napadlo,že ten radílek řazení na Maxidotu,alespoň ve Fabii, ukazuje řadit na čtyřku někdy ani ne v 50 km rychlosti,to samé u mé Octavie. Takže těch otáček tam bude pod 2000. U Yetiho to bude počítám podobně. Tak si ten servis s tím radílkem trochu odporuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám vehikl doma s verdiktem - závada nenalezena... :) Je pravdou, že jsem to nechal hloupě zapsat do seznamu závad. Doslova tam bylo - závada se projevuje v otáčkách kolem 1000 ot./min. Technik to projel, motor je podtočený...neumíte s tím jezdit. Problém se projevuje v jiném režimu viz niže, jestli to technik opravdu projel, tak to musel slyšet, ale kašlal na to asi z důvodu mého hloupého zápisu v reklamačním listu. Onen svědomitý pracovník je z největšího pražského servisu... :palec2:

Včera jsem s kámošem mechošem najezdil kolem 80km s výsledkem - drnčení a vibrace se projevují přesně v otáčkách od 1200-1600 ot./min. rádce řazení doporučuje řadit čtvrtý rychlostní stupeň, tak tam je zařazený, rychlost jízdy 40km/h, rovina. Trojka je v tomto režimu moc a pětka málo, vyzkoušeno. Jezdilo se hlavně na 5. května, kolem Sazka arény a ulice Kolbenova před Balabenkou na tom hopsání přes retardéry. Mechoš mi jasně řekl, je to nutno okamžitě opravit, kulisa řazení nemůže vibrace dlouhodobě vydržet... Budu trvat na další reklamaci a návštěvě servisního technika z továrny, která byla servisem odmítnuta jako bezpředmětná.

Proč tady "monologuju"? Mám na SZ další majitele s podobnou závadou a já chci aby tady byla moje anabáze jako poučení a varování pro ostatní majitele, jak se to nemá dělat... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě. Nechápu, jak to, že Yetíka neprojeli v servisu? Asi moc práce. Se svým podejcem jsem naprosto spokojen, velmi korektní a vstřícné jednání. Když je potřeba, projedou auto. Dnes jsem k večeru jel na nákup, asi 7km tam a 7 zpátky. Zkusil jsem zpátky jet na 1100 otáček, ale to se opravdu nedá. Nevydržel jsem to nervově a jel zase normálně. Chce to aspoň 1200ot. Jsem smířen s tím, že spotřebu budu mít vyšší než Octavie, Fabie..., ale mám auto, které jsem chtěl. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak má za sebou zkušební jízdu s technikem ze Škodovky. Závada uznána, ale opravit drnčení řadičky zatím nelze, neví se jak - bude to řešit továrna.

Musím pochválit technika ze Škodovky, korektní a velmi profesionální přístup. Čekal jsem nějakého arogantního nagelovaného blbečka v kravatě a zatím to byl pohodový chlapík v letech, který asi v továrně strávil celý život a bylo vidět, že zná Škodovky do posledního šroubu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jo, už je to opravené, čtyři dni v servisu, rozhozená skříň :( Výměna synchronů na 3-4. stupni, radící vidlice tamtéž, ložisko a přesuvník tamtéž. Nové synchrony na 5-6. stupni + nový stromeček + ozubená kola na 3-4. stupni.

V podstatě mám novou převodovku...koupil jsem auto vyrobené v pátech na noční :(

Pochválit musím největší pražský servis, později velmi slušný přístup, vše řešeno bez větší keců, byť zpočátku to byla bitva s náznaky mě poslat do hajzlu. Stejně tak musím pochválit oblastního technika - jednání na jedničku, neměl snahu udělat ze zákazníka nesvéprávného troubu a chválím i přístup továrny a snahu inženýru nestandardní problém vyřešit.

Tedy vůz je opraven...

Editováno: , autor: strycek_BOB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem vyzvedl auto ze servisu, v záruce byla provedena oprava laku pravých zadních dveří (komplet nově nastříkané) a výměna obou znaků. Dále proveden servis po 60 000 km a dvou letech. Navíc ještě výměna předních kotoučů a brzdového obložení. Co vše dělali a kolik to stálo je vidět na obrázcích (autorizovaný Škoda servis):

post-43452-0-17193300-1323878993_thumb.j post-43452-0-24839100-1323878984_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo, oni si učtujú za olej 2570 Kč, ktorý sa dá kúpiť za 900Kč.

Platí to firma, tak mne to netrápí. Ale ještě cca 0,5 litru oleje jsem dostal s sebou. :)

Co bylo těm kotoučům, měnit kotouče už na 60 tis/km je podle mne dost brzo.

Z vnitřní strany byly hodně obroušené, měly solidní hranu. Destičky měly tak 2-3 mm.

nafta, těžkej předek a kotuče fuč...

S tím souhlasím, ale zase musím uznat, že vydržely více jak na Fabii combi 1,4 16V. Tu jsem měl před YETIm a poslední čtyři roky jsem hodně jezdil na jedné stavbě, kde to bylo hodně z kopce po polní cestě. A když máš v autě 2 osoby a vzadu cca 300-400 kg, tak Fábie měla co dělat, aby to ubrzdila. A naše vybavení je hodně drahé, takže sjezd z kopce byl hodně pomalý, skoro pořád na brzdách. Proto u Fabie vydržely kotouče cca 40 000. S YETIM se z toho kopce jezdilo lépe. Motor to více udrží (ale zase je těžší) a i brzdy jsou lepší. Zkoušel jsem dolů jezdit s použitím systému OFF ROAD, ale pak jsem přestal. Systém dle mého názoru nebrzdí tak s citem, jako řidič. Připadá mi, jako by dovolil autu se trochu více rozjet (než je rychlost, kterou má udržovat), pak docela silně přibrzdí, zase povolí rozjezd, atd. Je to subjektivní pocit, tak nevím.

Docela by mne ale zajímalo, zda má také někdo více obroušené kotouče z vnitřní strany auta. Až budete přezouvat, zkuste se na to kouknout a porovnat to. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám další špek :(

Všimnul jsem si, že mám drobné vodorovné praskliny (cca 1-2 cm dlouhé) na tom polykarbonátovém krytu předních světel, vypadá to jako poškrábané, ale pod určitým úhlem pohledu je vidět ten lom. Praská to zevnitř, asi vlivem teplat od žárovky, nevím. Přez zimu to nechám uležet a na jaře se uvidí, zdravím pracovníky servisu :)

Asi to auto opravdu přestanu mít rád... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den.

Tak ja som tiez uz par krat bol v servise reklamovat nejake veci. poslenda bola unik paliva (nafty) pri filtri (mam najazdenych 13638km) a tlacidlo na otvaranie skrinky v pristrojovke pred spolujazdcom. Tiez som mal problem s vybijanim baterie, dufam ze je to uz opravene pretoze tam mam columbus ktory sa tam dal po kupe a som ho aktualizoval zda sa ze to uz nevybija

par fotiek

pc060038x.jpg

pc060037.jpg

pc060040.jpg

pc060042.jpg

pc060041.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak mám světla po výměně...

Tady je malá rekapitulace závad, opravených závad:

- výměna rozvodového řetětu

- opravený stržený závit na bloku motoru

- výměna rádia

-drnčení radící páky=rozebrání a oprava převodovky

-výměna zadního znaku

-výměna přeního znaku :kol-138:

-výměna levého a pravého předního světlometu

-objednání na opětovnou výměnu zadního znaku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...