Přejít na obsah

O1 strata vykonu a vyssia spotreba


Lukas.F

Doporučené příspěvky

Zdravim, kupil som si jazdenu octaviu 2.0 MPI 85Kw 2001. Jazdil som s nou asi mesiac, odrazu stratila vykon a zacala papat viac. Vymenil som filtre, sviecky+kable. Potom auto fungovalo asi tyzden normalne. Po dlhsej ceste cca 1400 Km som na druhy den nastartoval a problem sa objavil znova. Jazdil som v klude na 5ke bez podradzovania, po zoslapnuti pedala na podlahu zrychlovalo ako ma, teraz ked chcem niekoho obehnut, musim ju rozbehnut, popripade podradit. Nema silu, prirozbiehani mi ukazuje zavratnu spotrebu, ked ju rozbehnem a rychlost udrziavam sa spotreba znormalizuje. Nakolko som dlhodobo v zahranici a moj mechanik je na slovensku, chcem sa opytat, ci sa uz niekto s tymto stretol. Na pocitaci chybu neukazalo. Nakolko je servis dost drahy tu v nemecku, chcel by som vediet, ci mi vie niekto poradit kym sa pojdem dat osklbat :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...

Zdravím pánové, ať nezakládám nové téma, tak to napíšu sem. 

Mám problém se zvýšením spotřeby... Od začátku:

 

Na svém dvoultru jsem měl nepravidelné otáčky na volnoběh a někdy to šlo špatně do otáček, po postříkání startovacím sprejem jsem zjistil, že mi to přisává falešný vzduch u sání mezi vrchním a spodním dílem sání.

Pustil jsem se tedy do výměny těsnění. Vyměnil jsem a raději všechny tj. těsnění u váhy vzduchu (kulaté gumové), těsnění u škrtící klapky, těsnění mezi horním a spodním dílem sání a pak těsnění pod spodním dílem sání a hlavou motoru. Zde se mi stala nemilá věc, když jsem utahoval zpět šrouby u spodního sání (ty spodní šrouby, kde je třeba mít nadvakrát zlomenou ruku, aby se k tomu člověk dostal :-) tak při dotahování momentovým klíčem se mi sjela hlava šroubu (asi stářím) a šroub nešel ani utáhnout na požadovaný moment a ani povolit, tak jsem to nechal tak... Nicméně po kompletním sestrojení jsem toto místo postříkal opět sprejem a bylo to beze změny, tak si říkám, že je to asi utažené dostatečně... 

Po sestrojení jsem nastavil klapu, nastartoval auto projel a vyhodilo mi to chybu váhy vzduchu. Na vagu jsem vymazal a už se od té doby tato chyba neukázala.  Je třeba zmínit, že po výměně výše zmíněných těsnění a vzduchového filtru, ten jsem zapomněl zmínit ;-) auto "táhne" daleko lépe než předtím, je to opravdu změna. Jen co mě trápí, tak je zvýšená spotřeba paliva. Na palubním pc mám dlouhodobou spotřebu 6,8l (na tuto spotřebu najeto cca2500 km) nyní od výměny těsnění najeto cca 1600 km pc vynulováno a dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje 10,3l. Reálně jsem nabral do plna a po ujetí a dobrání mě to vychází na nějakých 9,5l... 

Teď má otázka, mohlo se něco stát, že se mi tak rapidně zvedla spotřeba? Mohla odejít např. váha vzduchu? Nebo může mít na to vliv třeba nedotažený šroub u toho spodního těsnění? 

 

Díky za případnou oodpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Tak se hlásím po nějaké době se svým problémem zvýšené spotřeby. Vyměněna lambda sonda před katem, váha vzduchu, čidlo teploty a naposledy i celý katalyzátor a bohužel, ale spotřeba stále vysoká - také i aktuální spotřeba vysoká někdy to skáče i 1,6-1,8 což je dvojnásobek než by měl být, což není normální... 

 

Už nevím, co by to mohlo dělat.... Někdo nějaká rada, prosíím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie som si isty ako presne je to na 2.0 ale na 1.6 su tri vyvody zo sania.podtlak brzd,aktivne uhlie, a klapka odvetrania.Skontroluj ci nieco z toho neprisava falosny vzduch.

 

Taktiez cidlo na kluke musi byt 100%.z jeho merani si RJ prepocitava uhlove zrychlenie a ine.

 

Ja pri rieseni postupujem takto.

Najprv kontrola tesnosti sania a tak ma skusku novy senzor na kluku a kontrola rozvodov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na dvoulitru jsou taky tři vývody, překontroluju je. Jak zkontrolovat jestli nepřisává falešný vzduch, tedy kromě toho že to shlédnu okem? 

snímač otáček na klice a jeho funkčnost ve vagu nijak nezjistím jestli se nepletu, že? 

 

Mě jen zaráží, že opravdu někdy aktuální spotřeba je na cca 1,2-1,4 ale někdy skáče okolo 1,6-1,8 což je divné. auto mám spoustu let a celou dobu co jsem ho měl se spotřeba držela na 0,8-0,9...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najprv musis zariadit dokonalo tesny motor a potom presne spalovanie.

Nastavovat klapku k zle zladenemu motoru nema vyznam.

 

Odpoj hadicu na podtlak brzd a urob zaslepku docasnu a povoz sa a sleduj zmeny .potom to iste s aktivnym uhlim a klapku k odvetravaniu.

 

Ak je cidlo na kluke spomalene tak sledovat rozvody cez vag nie je vhodne.

 

Ja by som po skuske tesnosti nastavil rozvody nanovo.a tak zmeral kompresie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...