Přejít na obsah

svítící kontrolky ASR a elektroniky motoru


rysmec

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám problém na Octavii I , rok výroby 10/2002 (najeto 115 000km), který spočívá ve stále se opakujících intervalech svítivších kontrolek ASR a kontrolky elektroniky motoru. Prohledával jsem tu, co se dalo, nějaké typy a rady jsem našel, ale ... .

Přesto se zkusím zeptat formou popisu mého problému.

Před čtvrt rokem mi začala blikat kontrolka asr ve stále kratším intervalu (nejednalo se určo o standartní "poblikávání při prokluzu a výši otáček"), až svítila stále. Po té se přidala i kontrolka elektroniky motoru. Jednou zrána mi dokonce auto vypovědělo službu, když po krátkém rozjezdu ztratilo úplně výkon, "pocukávalo" a popojíždělo velmi pomalu. Po opětovném nastartování se vše vrátilo do normálu a jelo se dál.

Nedalo mi to a zajel jsem na první diagnostiku, kde mi bylo řečeno, že prý by to tam asi ukazuje staré chyby (...zvláštní komentář servisáka, hm), vynuloval to a já jezdil pár dní bez svítících kontrolek. Pak se ale opět začaly ve stejném sledu objevovat znova. Na další diagnostice (kterou mi naštěstí udělali bezplatně) se prý objevil problém týkající se váhy vzduchu. Po "dohodě" mi však bylo sděleno, že nejdřív ať udělám běžnou kontrolu (nové svíčky, palivový a vzduchový filtr, ... ) a pak se uvidí, že váhu vzduchu mi klidně můžou dát, ale prý to nemusí být váhou vzduchu (někde kluci uvádí jako příčinu problému i lambda sondu).

Základní servis výměny svíček atd jsem uděl, chvíli byl klid a teď zase svítí obě kontrolky.

Než vlítnu znova do servisu, nemá někdo podobné zkušenosti a řešení, o které by se podělil. Už mi to otravuje život, "nutně potřebuji jezdit" skrz práci a nevím, jak z toho ven. Díky Ryšmec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

... a VAG píše co?

16485 - meric hmotnosti vzduchu (G70): neverohodny signal

P0101 -35-10 sporadiscka

16556 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis bohaty

P0172 -35-10 sporadicka

17978 - ridici jednotka motoru zablokovana imobilizerem

P1570 -35-10 sporadicka

Víc to nenapsalo, po asi třítýdenním intezivním svícení kontrolek ASR a elektroniky motoru samy postupně zhasly a už třetí den nic, tohle se ale periodicky opakuje a jen čekám, kdy se rozsvítí znova. Jen mě zaráží, že se vždy nejdřív rozsvítí kontrolka ASR a po pár dnech i elektronika motoru. Když to přestává svítit, vždy se to děje ve stejném sledu, ... tak nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

... tak v prosinci 2010 vše řešeno v servise. Po zhodnocení problému mi vyčistili - prý řádně zanešenou - škrtící klapku. Původní cukání (převážně za studena a v nízkých otáčkách) zmizelo, ASR přestalo svítit úplně. Bohužel kontrolka elektroniky motoru v pravidelné kadenci svítíla stále (vždy cca 5 dní svítí a pak týden nic).

Před 14ti dny jsem musel nechat "udělat rozvody". Zdá se, že tím vymizel problém svítící kontrolky elektroniky motoru a dodneška vše šlape, jak má.

(... tedy nakonec to nebyla ani uvažovaná váha vzduchu ani lambda sonda).

Tak snad se někomu moje zkušenosti budou hodit.

Momentálně mě zlobí i topení. Za studena (na volnoběh) netopí, až při jízdě, pak ale topí krásně. Byl dán nový termostat, v rámci rozvodu byla instalována nová vodní pumpa, ale daný problém přetrvává. Tak nevím, co by to mohlo být ... .

Editováno: , autor: rysmec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Čaute,

po sobotní výměně oleje a snímače teploty chladící kapaliny mi neustále svítí kontrolka ASR a elektroniky motoru. Auto nevykazuje zvýšenou spotřebu a i výkon je stejný. Po vypnutí zapalování se spustí oba ventilátory a běží 10 minut, pak se vypnou.

Můj dotaz zní - je zde někdo z okolí Pardubic a HK, kdo by byl ochotný mi auto připojit na VAG a vyčíst, kde může být chyba? Možná by stačil výmaz chyby z ŘJ, ale nevím...

Díky Řepík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to myslíš s autem "vážně", kup si kabel a nebudeš muset jezdit do Hompolce.

Neříkám, že Ti tento kabel sám opraví auto, ale proč jej nemít když stojí od tří stovek a jako prevence a "základní vybavení" k autu se vždy hodí.

Kolikrát může stačit načíst chyby doma a případné malé nedostatky odstranit svépomocně.

Na servis je vždycky čas až už nestačí vlastní síly.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...