Přejít na obsah

Udaje o spotrebe z palubneho pocitaca


mnavak

Doporučené příspěvky

Zdravim!

Stal som sa majitelom Fabie Sedan I s motorom 50kw AQW. Po prestudovani tohto fora som zistil ze to asi nebola az tak vyhodna kupa, ale auto som kupil po rodicoch ktory s nim nemali ani po prejdeni 89000 km ziadne vaznejsie problemi (az na detske choroby fabie ako predne loziska, stabilizatori a casto sa vypalujuce ziarovky).

Chcem sa spytat, z kadial berie palubny pocitac udaje o spotrebe? Viem ze PC byvaju optimisticke a prilepsuju spotrebu o 0,5l, to vsak nie je moj problem. Na fabii som uz najazdil 2-3 tisic km a dlhodoba spotreba na PC je 6.6 litra (mesto 30% mimo mesto 60% dialnica 10%, snazim sa jazdit usporne podla PC). Podla prepoctov pri dotankovani mi vsak vychadza 9-10 litrov (co bohuzial sedi s poznatkami z tohto fora:( ), to mi vsak nejde do hlavy. Preto moja otakza - podla akych udajov ukazuje PC spotrebu? Pripadne, kde moze byt v mojom pripade chyba pri tak markantnom rozdiely?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepocital jsi to spatne? Ja bych rekl ze palubni pc ukazuje spotrebu z ridici jednotky podle toho kolik ona odmeruje paliva do motoru ne? A pak pocita prumer podle aktualni spotreby a celkovy prumer podle ostatnich prumeru .. to bych rekl ja ale nejsem si tim 100% jistej..urcite tam neni zahrnuty praskly vyfuk .. nemas ho nahodou diravy treba? Nebo vlnovec?

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohuzial som to pocital spravne. natankovane 27,86 litra, prejdene 288 km (tankujem ked zasvieti kontrolka +-15km takze to by tento udaj neovplyvnilo). preto sa pytam z kadial berie pocitac udaje o spotrebe? ci z realne precerpaneho benzinu alebo z niecoho ineho (teoreticky vypocet+bulharska konstanta:-D ). vykuf by mal byt v poriadku, ale ruku do ohna za to nedam. nemam moznost ist na zdvihak, takze predpokladam ze ked nie je vyrazne hlucnejsi mal by byt v poriadku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja neivm jestli nemas motor s 2lambdama a 2 katy ktery zere i travu okolo cesty ale jestli mas normal 1lambdu a 1 kat tak to je divne .. ale zkusil bych natankovat do plne a najet treba 100km ve vsech rezimech a pak doplnit do plne .. ale rekl bych ze to vyjde nastejno :( VAG nic nehlasi?

Tak co jsem hledal

Motor AME 1.4 50kw EU2-1 katalyzátor , 1 lambda sonda

ATZ 1.4 50kw EU4-2 katalyzátor , 2 lambda sonda

a podle vseho AQW ma mit jen upraveny soft ci co a pridanou 2 lambdu nevim .. napis uzivateli Manek88 :) ten ma ten samy motor sand poradi

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohuzial, zatial som len bezny uzivatel, nemam cas ani prostriedky sa v tom moc vrtat. v tomto motore by mali byt 2 lambdy. ako som cital je pazravy (to som si mal zistit pre kupou, co uz) naopak pocitac na nom ukazuje prekvapivo optimisticke hodnoty. vcera som spravil trasu nitra - bratislava - nitra (dialnica 100-110, trochu mesto) a pocitac po jazde ukazat 5.5. uvidime po dalsom dotankovani.... teraz ma napadlo ze je moznost ze mam deravu nadrz, alebo ze mi po nociach niekto kradne benzin:-D

na VAG som to nepripajal zatial, svoj nemam a kamos nema cas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, motor AQW ma dve lambdy a co jsem se zde docetl, tak prave kvuli te druhe lambda sonde se v urcitych rezimech vstrikuje vice paliva, aby vyfukove spaliny byly teplejsi a dokazaly ohrat prave tu druhou sondu....holt se jim nechtelo menit vyfukove potrubi a dat ty sondy blize ke svodum. Coz potvrzuje jak jsou ty saskarny kolem ekologie nelogicke, usetrite par gramu CO2, ale projede se napr. o 10% vice cisteren :-D

Nicmene, pokud je vse v poradku, nemela by byt spotreba s 2 lambdami vyrazne vetsi nez s jednou. Treba ja jezdim na LPG, mam podle nekterych absolutne nevhodny rizeny podtlak, a jezdim za 7-7.5 l/100km...pravda, jezdim spise na spotrebu.

A souhlasim s tim, ze bys mel merit spotrebu podle plne nadrze a pokud mozno u jedne benzinky se stejnou pistoli...

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Coz potvrzuje jak jsou ty saskarny kolem ekologie nelogicke, usetrite par gramu CO2, ale projede se napr. o 10% vice cisteren :-D

toto skor potvrdzuje to ze motor navrhovali sasovia. nechcem sa dotknut bratov cechov (pre nich je vlastnit skodovku asi otazkou cti), ale ako tak sledujem fora, vlastne kazda skodovka je iba vela alebo menej vela sa kaziaci nedorobok, s nedomyslenymi casto odchadzajucimi dielmi:(

zhanam VAG, pripojim to nan a uvidime co vsetko ukaze.

este k spotrebe: viem ze udaje o spotrebe podla PC su orientacne preto byva vacsinou rozdiel pol litra (ten moze vzniknut naprikald pri startovani, pri zlom prepocte na volnobehu a podobne) ale bol som v tom ze PC ukazuje spotrebu paliva, ktore "pritecie" do valcov. ale ocividne si v mojom pripade bud cuca udaje z prsta, alebo je ukazovanie spotreby naschval optimisticke (to by zasa iba potvrdilo uzasnost skodovky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto skor potvrdzuje to ze motor navrhovali sasovia. nechcem sa dotknut bratov cechov (pre nich je vlastnit skodovku asi otazkou cti), ale ako tak sledujem fora, vlastne kazda skodovka je iba vela alebo menej vela sa kaziaci nedorobok, s nedomyslenymi casto odchadzajucimi dielmi:(

...

...

bol som v tom ze PC ukazuje spotrebu paliva, ktore "pritecie" do valcov. ale ocividne si v mojom pripade bud cuca udaje z prsta, alebo je ukazovanie spotreby naschval optimisticke (to by zasa iba potvrdilo uzasnost skodovky).

Motor nenavrhovali šašovia - motor navrhovali inženýři, kterým bohužel do práce kecali "ÖKO" = ekonomové, ekoteroristi a podobná verbež.

O otázce cti vlastnit v ČR škodofku nemá cenu se bavit - je to spíš tradice "tuzemské" značky a setrvačnost v tom, že straaaaašně dlouho krom škodovek a žigulů nic jiného ke koupi (téměř) nebylo - prostě táta měl škodovku, syn si ji koupí taky, protože "už ji zná". Ono to ani na Slovači nevypadalo jinak, dokud se "neotevřel trh", u ŽIliny nepostavili Korejci fabriku KIA a "BAZku" nepřevzal taky VW.

A ten "nedorobok plný nedomyslených často sa kaziacich dielov" - to je spíš důsledek "přepromejšlenosti" - díly jsou kvůli co nejmenším výrobním nákladům navrhované s pomocí počítačových simulací tak, aby vydržely jen určitou porci km nebo omezený čas - běžně se tomu říká "vestavěné kurvítko". Bohužel, doposud používané simulace neumějí zahrnou provoz na českých, potažmo slovenských silnicích a "dovednost" řidičů v obou dříve sjednocených státech - takže díl XY podle vyjádření výrobce sice má vydržet "po celou dobu životnosti auta", ovšem protože je nadměrně podddimenzovaný v rozměrech i kvalitě materiálu (HURÁ, UŠETŘÍME 0,05€ NA KAŽDÝM AUTĚ!!!), musí se po 20tkm vyměnit i s dalšími k němu náležejícími díly, protože kvůli jeho deformaci hrozí totální havárie motoru... (viz "bezúdržbový" rozvodový řetěz motoru 1,2TSI).

Bohužel, i jiní výrobci mají občas podobný úlet a nedostatečně prověřenou součástku vypustí do výroby. Jediný rozdíl ovšem je, že ti "jiní" udělají okamžitě po zjištění příčiny "monstrakci" = svolávačku do servisů, kde bezplatně a pokud možno i v co nejkratším čase usilují o odstranění "kurvítka" z už prodaných aut...

A k tomu PP a údaji o spotřebě - každá ŘJ posílá do palubní desky údaj o době vstřiku = o počtu ms, po které vstřikovače "tlačí" do sacího potrubí beneli. Palubní deska z tohoto údaje vypočítává hodinovou spotřebu (jednoduše vynásobí počet vstřiků za sekundu vhodnou konstantou) a potom zobrazuje jako okamžitou spotřebu. Ta konstanta by měla jít VAGem nebo VASem překódovat - v servise. A protože do palubovky jde i signál o rychlosti otáčení kol, může počítač v té palubce také vypočítat okamžitou spotřebu v litrech na 100km a pokud jedeš nějakou dobu (aspoň několik set m), okáže i vypočítat průměrnou spotřebu na 100km - ale počítanou pouze pro poslední ujetý úsek. Běžně to indikuje pro úsek posledních 50km, pokud není přestávka od minulého vypnutí motoru delší než (tuším) 3 hodiny. Myslím že ty Tvoje "budíky" by stálo za to "napíchnout" a zkontrolovat, jestli už se "v tom někdo nerejpal" a nenastavil do registrů paměti určených pro přepočítávací konstanty nějaké nesmyslné hodnoty. Hlavně na to přepočítávání spotřeby z času vstřiku a na ujetou vzdálenost - stačí jedna konstanta blbě a "je všecko blbě"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechcel som nikoho urazit, je kazdeho vec co vlastni. mna len prekvapuje cena/poruchovost k poctu predanych kusov.

ale spat k teme:

dakujem za vysvetlenie ako sa PC dostane k vypocitaniu spotreby. z toho vyplyva ze tento udaj (ak nedoslo k preprogramovaniu VAGOM) by mal byt presny plus odchylka dajme tomu 0.5litra. benzin sa nikde inde v aute nevie stratit, kedze RJ posiela udaje o case vstreku. uvidim co povie VAG, v aute sa doteraz nikto vaznejsie nesparal (az na spominane detske poruchy) a vzdy bolo v autorizovanom servise. daju sa niekde najst tovarne nastavenia pre prepocitavacie konstany? aby som vedel pripadne skontrolovat ci nie su zmenene, pripadne, asi sa spytam blbost, da sa RJ resetovat do tovarenskeho nastavenia?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle všecko jsou otázky, na které by měli umět odpovědět ve specializovaném servise - včetně přehrátí SW. Chce to ale SERVIS, ne jenom tovární značkou posvěcený zlodějský doupě... To znamená poptat se třeba i tady na fóru, kde je ke Tvýmu bydlišti poblíž opravdu spolehlivý servis, který nebude vymejšlet kokotiny a na ten soft a na ty konstanty se jednoduše podívá bez toho, aby si k tomu vymyslel milión sedm dalších výmluv a svádění příčiny na nesprávnou obsluhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto sa mi velmi pacilo :-D

aby si k tomu vymyslel milión sedm dalších výmluv a svádění příčiny na nesprávnou obsluhu.

takze dnes bolo auto pripojene na VAG kabel, ziadna zavazna chyba tam nie je. jedine co neviem najst podrobnejsie vysvetlenie je chyba 00511 - Selector Lever (E313). uvidim co bude s tou spotrebou, ak sa to nezlepsi pojde auto do nejakeho servisu kde budu vediet pozriet podrobnejsie nastavenie RJ, ja sa v tom moc sparat nechcem. dakujem zatial za rady..

Editováno: , autor: mnavak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posuzovat spotřebu z jednoho braní necelých třiceti litrů benzínu je nesmysl. Při troše "šikovnosti" (otevřeném odvzdušňovacím ventilu v hrdle nádrže) se dá nevědomky do nádrže Fábie natankovat o 13 litrů benzínu víc, než je její deklarovaný objem 45 litrů. A to pořádně zkreslí výpočet spotřeby. Průměrnou spotřebu to chce počítat až po několika naplněních nádrže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...