Přejít na obsah

Nestartuje


bajdik1...

Doporučené příspěvky

Fabia 1.4 MPi combi, 2001, LPG, 70tis. km

 

Zdravím,

mám podobný problém jako starší příspěvky, ale tak trochu jiné... Postupně se mi objevuje závada, při které nemůžu zastudena nastartovat. V minulosti mi to dělalo něco podobného, ale bylo to vstřikama, takže ty jsou měněny. V servisu jsem si nechal vyjet historii závad a údajně nic až na chudou směs ( lambdu jsem měnil asi 3x, ale nikdy v ní problém nebyl... ) a ještě mi seřizoval nastavení klapy ( pak to při teplém motoru méně cukalo a zlepšil se volnoběh ).

Nechal jsem to chvíli tak, protože jsem se chystal vyměnit olej + filtry + svíčky, tak mi bylo řečeno bude to palivový filtr... Nepomohlo nic z toho. Znovu jsem vyměnil svíčky ( ty první byly ale dobře "vypálené" do šeda ). Byl jsem za plynařem ať zkusí najít závadu on, nenašlo to nic ( při plynu už je motor zahřátý... )

Je to tak nějak horší a horší a nevím čím "začít"...

 

- ručička teploty občas ukazuje a občas ne, většinou ale tak nějak sama vystřelí rovnou na 90°, plynule nikdy nestoupá nebo 1 z 10 případů ( Případně při prvním startu se nepohne, když ujedu 20 km pořád je dole..., ale když zastavím, vypnu a nastartuju, už naskočí rovnou na 90°....  - toto je nejčastější varianta )

- voda mi nikde neubývá, ani se nikde neobjevuje - měl jsem dole víko

-Když auto nechám odstát těch cca. 12 hodin, pak to chytne i když to není úplně OK, nejhorší je když jedu třeba půl hodiny, pak zastavím a hodinku něco vyřizuju, tak buď chytne a hned chcípne nebo jenom točí startér a ani nechytne

-po druhé výmeně svíček jsem nastartoval, auto si drží 1200 ot. ( 1,5 l/hod spotřeba ) a má pořád zapnutý sytič... nechal jsem to tak 5 min, vypnul zapnul a už bylo vše ok na 800 ot.

- když se snažím takhle po hodině nastartovat a náhodou chytne, tak než chcípne, strašně smrdí benzín a jde bílý dým... ( zní to jako na 2- 3 válce ), když šlápnu na plyn aby se to "chytlo", tak to chcípne okamžitě - vyjde až tak 3 - 5 start...

- zatepla / při druhém startu( po 3 min. "běhu" motoru )  jede jako by vypadlo z linky....

- než se úplně zahřeje tak cuká při řazení

-nejhorší je, že to nedělá úplně ani systematicky ani pokaždé stejně... ( myslel jsem že jsem to vyřešil palivovým filtrem, ale první dojem klamal.. )

 

 

Nějaký nápad/zkušenost čím by to mohlo být podle souhrnu informací v odrážkách? Auto je víceméně jako nové, garážované, skoro neježděné ( až posledních pár let ) a především i tuto zimu kdy bylo snad -18°C mi to chytlo napoprvé ( během sekundy.. ), teď točí a nic nebo chytne a chcípne...

Na 70 tis. km jsem tam už vyměnil preventivně skoro vše a nechce se mi to vše měnit každé 2 roky... 

Pravděpodobně to bude nějaká prkotina, jen nevím která... 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem to tak pročetl, tak jsem došel ke stejnému závěru ... furt jsem čekal, kdy tam zazní "... a vyměnil jsem teplotní čidlo ..." a ono nic. Měl jsem něco podobné na Fábce, pravda starty byly OK, nicméně ručka se zvedala těžce, někdy normálně, když jsem provedl restart, vylítla do kolmé polohy okamžitě a zvedla se mi spotřeba o litr. Po výměně termostatu, spotřeba OK a ručka už zase chodila jako dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Fabia z roku 2002, 1.4_44kw. Před rokem jsem měl klasický problém. Za tepla nešla nastartovat. Až třeba napotřetí. Výměnou čidla chladící kapaliny bylo vyřešeno.

Po roce se to objevilo též. Vyměnil jsem škrtící klapku, snímač kliky, snímač vačky. Pořád to samé. Postupem času se závada více opakovala a už byl problém aj za studena. (lišta zapalovací měněna 2011, filtr paliva 2014, palivové čerpadlo před rokem). Tak jsem udělal ještě rozvody(řetěz). Po výměně jsem nastartoval, šla napoprvé a nechal na volnoběh ohřát tzv. na 80. Druhý den jsem sundal s heveru a dal kolo a už nastartovat nejde. Jen se motor točí a nic. Ani neškitne, nebouchne. Když vyndám lištu, tak svíčky dávají jiskru a když vyndám střiky, tak dávají při točení motoru benzín. Ale auto ani rána.

Diagnostika VAG nic neukazuje, všechno čistý.

Má někdo radu co by to mohlo být? Kdyby to byl imobilizér, tak by nešel benzín nebo jiskry ne? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem našel. To jde zvládnout. Ale mám jen příručku 1.4/55kw. Já mám ale Fabii 44kw, tam budou asi hodnoty jiné že? Další problém je že vše je popsáno ve volnoběhu. Já to ale nenastartuji. Takže blok hodnot neudělám. Nebo špatně koukám a je tam něco i za studena? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jsem se právě ptal, jestli jsi to stihl ještě před tím, než to definitivně zdechlo.

 

Jinak 1,4 55 kW je 16ventil, tedy úplně jiný motor (původem německá konstrukce), ty máš české "embéčko". Stáhni si znova dílenkou příručku a určitě tam příslušný motor (soubor) bude - dělal se ve výkonech 37 (1,0), 44 (1,4) a 50 (1,4) kW. Určitě tam něco bude i o proměřování čidel, takže něco se dá zjistit i ze stojícího motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím.Měl bych dotaz - manželka má Fabii 1,4 r.v.2001.´a v poslední době auto blbě staruje.Respektive ráno nastartuje na první dobrou,ale večer stratuje třeba 10 minut.Auto na chvíli chytne po chvilce se začne dusit a pak zdechne.Teď o víkendu opět.Ráno dobrý a večer už vůbec,když jsem včera zkoušel auto chytlo asi na 5 vteřin pak se začalo cukat a chcíplo (jako když se uchlastalo).Poté opět ani ťuk,přitom ale na roztlačení chytla okamžitě.Už s tím bojujeme delší dobu,diagnostika žádné chyby neukazuje (respektive ukazaovala v jednu chvíli chybu zapalování,ale ta už se znova neobjevlila).Jsou tam nové svíčky,filtry,snímač teploty,chvíli to házelo chybu epc,ale brzdy normálně svítí a fungují.V servisu nám bylo řečeno že poslední a jedinou možností je výměna cívky...máte někdo podobnou zkušenost?díky PS : nemůže být chyba v elektrice?Úplně se rozharašil centrál a manželce v jednu chvíli samo otvíralo a zavíralo střešní okno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, potřeboval bych poradit. Budu měnit startér, na 1.4 MPI, r.v. 2001. Na startéru který odešel je na štítku toto:

VW AG WG6 CZ

047 911 023 G

443 115 141 331

---------------------------------------

Víte prosím někdo, co u čerta znamenají všechna ta čísla? Mohu z druhé ruky koupit startér, který má celý štítek stejný, jen druhý řádek nekončí G ale C, a poslední řádek nekončí 331 ale 338. Bude mi tam pasovat, a je dobrej nápad ho kupovat z bazaru? Podle obrázku to vypadá, že by to mohlo být přesně to co potřebuju.......

Editováno: , autor: ardno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Ahoj pánové odborníci. 
 Zkoušel jsem si to najít v tématu ale je tu tolik stránek že to prostě celí přečíst nejde. 
 Stalo se mi, že jsem do studenýho auta zasunou klíček, otočil, odemkl se volant, pootočil rožli se kontrolky,čerpadlo natáhlo, pootočil na start a nic  , cívka ani necvakla, kontrolky nepohasli, nerožlo se nic nového, prostě se nic nestalo, tak jsem auto vypnul, zkusil to na podruhé a auto normálně nastartovalo, jel jsem do Brna , nakoupil a ještě teplí auto jsem zkoušel nastartovat , a nic zase jako by do startéru nešla elektrika,  tentokrát jsem již potřeboval 6pokusů, než auto začalo startovat. to už jsem jel rovnou domů a nikde nezastavoval , doma před barákem jsem zhasl motor a hned zkusil nastartovat . a jo, normálně to točilo a hned chytlo. díval jsem se (po tmě s baterkou v ruce) na káblíky k startéru a ty jsou zcela v pohodě. Jediný , co mě napadá je snad už jen startovací skřínka. 
 Nenapadne někoho ještě něco na co se podívat ? 
Děkuji moc za rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 18. 3. 2019 na 3:37, MikeCa napsal:

Zdravím.Měl bych dotaz - manželka má Fabii 1,4 r.v.2001.´a v poslední době auto blbě staruje.Respektive ráno nastartuje na první dobrou,ale večer stratuje třeba 10 minut.Auto na chvíli chytne po chvilce se začne dusit a pak zdechne.Teď o víkendu opět.Ráno dobrý a večer už vůbec,když jsem včera zkoušel auto chytlo asi na 5 vteřin pak se začalo cukat a chcíplo (jako když se uchlastalo).Poté opět ani ťuk,přitom ale na roztlačení chytla okamžitě.Už s tím bojujeme delší dobu,diagnostika žádné chyby neukazuje (respektive ukazaovala v jednu chvíli chybu zapalování,ale ta už se znova neobjevlila).Jsou tam nové svíčky,filtry,snímač teploty,chvíli to házelo chybu epc,ale brzdy normálně svítí a fungují.V servisu nám bylo řečeno že poslední a jedinou možností je výměna cívky...máte někdo podobnou zkušenost?díky PS : nemůže být chyba v elektrice?Úplně se rozharašil centrál a manželce v jednu chvíli samo otvíralo a zavíralo střešní okno...


Mám v podstatě totožný problém. Fabka 1.4 44kW + lpg ráno chytne na první nakopnutí. Jednou týdně pak odpoledne manželka nemůže nastrtovat, přesněji chytne to až po několikanásobném opakování startu.
Údajně startér točí a točí a nic, a pak najednou něco při startování cvakne a motor naskočí a jede.
Takhle to zlobí poslední 4 týdny. 

Díky za případnou zkušenost s podobnou závadou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...