Jump to content
bomi

Spadlý spojkový pedál

Recommended Posts

Dobrý den,

mám OII, 1.9TDI, 77kW, r.2007. Při každodenním ježdění po městě a okolních silnicích se auto chová bez problémů. Ale když vyrazím na dálnici, tak po nějaké době (posledně cca 2 hodinách) jízdy spojkový pedál padne na podlahu a nechce se zvednout. Potom když auto nechám delší dobu stát, tak se spojka vrátí zpět do normální polohy a zase funguje.

Mrkněte na přiložené video...zkusil jsem nahrát ten spojkový pedál, jak se chová.

Jinak spojku jsem zkusil odvzdušnit, ale problém přetrvává.

Nevíte čím by to mohlo být?

Michal

VID 00000-20111105-1353.mpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se zhruba před 2 měsíci objevil podobný problém s pedálem..není to až takový běs jako ten tvůj, ale taky me to sere..mi chodí relativně dobře..dolů v pohodě, ale zpátky se v půlce zadrhne a pak sám vystřelí až nahoru do norm.polohy..spojka jinak funguje ok..taky mi bylo řečeno, že to je hl.spoj.válec..už je objednaný a příští úterý už snad bude pokoj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projev závady čeho?

HSV (předpkládám, že je to zkratka Hlavní Spojkový Válec) vyměnil a přestalo mu to dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty jo, tak teď jsem z toho jalový..mám teda čekat další problém? Hlavní spojkový válec je vyměněn a pedál chodí krásně..jako když jsem auto kupoval..je sice pravda, že čekám, kdy mi klekne setrvák se spojkou, ale to s tím snad nesouvisí, ne?

EDIT:

Ještě podotknu, že setrvák už jde slyšet, ale se spojkou nemám problém..zatím :kol-28:

Edited by Wojnar
Já podotknu: Edituj příspěvky!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě zas spojkovej pedál zůstal na podlaze, když jsem ho dlouze držel. Vyřešilo to prostříkání WDčkem :kol-46:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vracím se k mému staronovému problému s pedálem..jak jsem již psal, HSV byl vyměněn a pedál šlapal skvěle..k mé smůle jen asi 2 týdny..po této době opět to samé v bleděmodrém :-( zase se zadrhává a nepomohlo ani prostříkání WDčkem..prostě přes půlku chodí jakoby přidřeně..zajímavé, že to dělá až potom, co se auto (motor) zahřeje na provozní teplotu..jak je to studené, chodí jak má..může to být pracovním válcem?Nebo původní spojkou?Má najeto 240tis. ale funguje normálně jak má :-/ ovzdušněné to je..já už si s tím fakt nevím rady..jezdit s tím po zahřátí je fakt děs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže se vracím s aktualizacemi k mému problému...HSV pod pedálem byl vyměněný, spojka znovu odvzdušněna a problém bohužel přetrvává. V městském provozu se vše chová bez problému, ale tak jsem to zkusil protáhnout po dálnici a po nějakých 70km, když jsem zkusil sešlápnout spojkový pedál, tak zůstal na podlaze. Takže tímto válcem to není.

Teď přijde asi na řadu výměna druhého spojkového válce...pokus/omyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vymente to trubko-hadicové vedenie čo ide od HSV k pomocnému valcu...poriadne odvzdušniť,najlepšie mašinou..potrebný tlak 2bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš si myslím, že to bude spojka..zahřeje se, nějak se zvlní či co a přestane vypínat..už se s tím pomalu smiřuju..na jaře jsem stejně v plánu měnit komplet spojku+setrvačník, takže tohle jen potvrzuje, že je to opravdu nutné..no co, snad už pak bude pokoj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

V případě uvedené závady, vždy zkontrolovat axiální vůli klikového hřídel než přistoupíte k výměně hlavního nebo pracovního válce spojky. Nezapomeňte vždy také zkontorlovat zda vedení spojky (trubička + hadička) je vždy od hlavního válce spojky ve spádu k pracovnímu válci spojky a zda je pevně usazena v držáku na převodovce.

Kontrola axiální vůle hřídele převodovky.

Edited by DIAGNOSTIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám obdobný problém,jen se spojka propadá když je motor studenej a při chladným počasí.Po zahřátí problém přestane.dneska jsem nastartoval ujel sto metrů a na první křižovatce jsem nemoh zařadit.pedál se propadne a když zabírá tak pouze od spodu a to jsou slišet zuby.

Co stojí výměna HSV. diky David

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nový origo vyjde přes cc-autodíly na 1525,- ..u mě si vzal borec za výměnu 200,- hotovo i s odvzdušněním za 2h..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ve škodovce,mě vyměnili HSV a po týdnu vše přistarém,jinak to vypadá že to vše začíná někde u spojky nebo dvojhmoty,spojka mírně vybruje,když ji sešlápnu

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 28. 11. 2011 at 20:03, bomi napsal:

Takže se vracím s aktualizacemi k mému problému...HSV pod pedálem byl vyměněný, spojka znovu odvzdušněna a problém bohužel přetrvává. V městském provozu se vše chová bez problému, ale tak jsem to zkusil protáhnout po dálnici a po nějakých 70km, když jsem zkusil sešlápnout spojkový pedál, tak zůstal na podlaze. Takže tímto válcem to není.

Teď přijde asi na řadu výměna druhého spojkového válce...pokus/omyl.

Ahoj, podařilo se Vám to opravit?? Mám stejný problém.... V klidu spojka chodí krásně, ale při vetší rychlosti a asi i při vyšších otáčkách se spojka jako by zavzdušní a pedál chodí až skoro u podlahy. Zastavíš, našlapeš a zase chodí krásně... Odvzdušněný to je přes podtlak bez bublinky... Hlavní válec je nový SACHS, tak babo raď.... Petr

Edited by PetrFabia
korekce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám podobný problém. Pedál spojky spadne po delší odstávce auta, při každodenním používání nejsou potíže tak výrazné. Zatím mi vždycky pomáhá špičkou boty pedál zvednout do horní úvratě a vše zase na nějakou dobu funguje. Osobně se mi jeví, jako kdyby se to zavzdušňovalo. Někdo v jiném vlákně na toto téma radil vyměnit těsnění spojkového válce, takže to zkusím.

Ještě mne napadlo, zda není v čudu pružinka, která je ve spojkovém pedále a která by měla pomáhat pedálu se vracet zpět do horní úvratě...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja mám problém so spojkovým pedálom,v škodovke vymenili tesnenia na valci ktorý je za pedálom,ale problém  sa nevyriešil.Pedál po dlhšom státí autá zostáva na podlahe.Treba ho tak 10x našlapať aby to ako tak fungovalo. V servise vraveli že to bude asi hlavný spojkový valec,treba demontovať prevodovku potom sa uvidí.Ale nie sú si istý či to bude príčina problému. Za túto prácu požadujú cca 400€. Zaujímavé je že odkedy mám tento problém brzdová kvapalina zostane čierna. Tak teraz neviem ako ďalej pokračovať.Auto SII CFFB 210km.Ďakujem za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velmi dobre si popisal problem.Podla mojich skusenosti je to hlavny spojkovy valec.Tym ze netesni premixuje kvapalinu a ostane mutna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Bailando
      Pekne den prajem,
      pred tydnom sa mi stalo ze mi auto zacalo hlasit nizku hladinu brzdovej kvapaliny, pocital som ze to bude brzdami kedze sa menili, ze to pojdem dat pretesnit a vymenit hadicky, no raz na dialnici mi padol pedal na podlahu a uz neslo radit, tak som to otvoril, dolial kvapalinu, pedal este naslapal a jazdil som 4 dni, ze potom az mozem ist do servisu. No vcera cestou domov mi pedal kompletne padol na podlahu, ako keby tam mal druhu polohu a poruchu som nasiel na diele na prevodovke. Myslel som si ze to je pomocny spojkovy valec, avsak ak hladam na nete, tak vsetky sa uchycuju s 2 imbus srobami, toto ma len poistny kruzok v tvare U, ktora sa zlomila a drzalo to len vdaka drotu ktory som tam dal predtym, ked som videl, ze to je od kvapaliny zaspinene. gumicka co tam bola, uz nieje, skusal som rozne rychle opravy aby som dosiel este tie 2 kilometre domov, ale marne, striekalo to vsade, tak sa to muselo odtiahnut. Viete mi prosim niekto povedat, co je toto za diel, ako ho najdem pod akym nazvom v obchode napriklad v autokelly? valec to nebude, kedze to vhana kvapalinu do prevodovky, ten musi byt az v prevodovke. Mam fabiu 1.9 TDI RS 2006, pozeral som aj seriove cislo, je to este original VW, AUDI s cislom K07214684, ale na nete nic nenaslo. Fotky posielam v prilohe, jedna je ten diel, druha kde sa to napaja. Jedine co potrebujem, je vediet ako to najdem, vymena uz bude lahka. Pripadne neviem ci su s tym pribalene aj gumicky na danu trubku (oznacenu sipkou), alebo sa da  kupit extra nejaka opravna sada. ale diel potrebujem kompletne novy, lebo uz presakuje aj cez odvzdusnovaci ventil. Velka vdaka za vas cas a ochotu.


    • By Thomas..888
      Zdravím chlapy,

      mám problém s moji máňou, když jedu někde na delší vzdálenost, například po dálnici třeba 60 - 70km, tak po prohřátí auta mi jde blbě zařadit druhý stupeň při rozjezdu.
      Dělá mi to opravdu jen když jedu někde dál. Když jezdím po městě, tak spojka se chová jako nová. Když podřazuji nebo řadím na místě, tak je to ok, ale jakmile jedu někde dál, tak cítím že to řazení na dvojku není v pořádku. Jde to buď přes zuby nebo nějak divné zařadit.
      Mám nalítané 245tisíc. Je to 1.9TDI a když jsem pročítal nějaké fóra, tak mě napadlo vyměnit ze začátku olej do převodovky a potom se uvidí...Každopádně otázka zní, jestli máte nebo měli jste někdo něco podobného?

      Děkuji za odpovědi.
    • By josefvlach23@gmail.com
      Zdravím všechny co mají nebo měli problémy se spojkou. Na mém autě se vyskytl problém už při přebírání v autosalonu. Při rozjíždění  se projevovaly vibrace při pouštění spojky. Reklamoval jsem u prodejce hned nového auta s najetými cca 50ti km. Prodejce se bránil, ale nakonec bylo nařízeno ze Škodovky demontovat převodovku zkontrolovat spojku. Na výsledek se můžete podívat na přiložených fotkách. V záruce byl vyměněna lamela a přítlačný talíř. Problém byl vyřešen a spojka již funguje jak má. Jedná se o Octavii III r.v. 2018 provedení Trumf.



    • By LukášTDI10
      Zdravím Vás, mám dva dotazy. První z nich je, jaký plnící tlak by měl být v turbu u motoru 1.9 TDI PD 77kw (BLS). Druhá věc je ta, že jsem dával novou spojku (SACHS) 20 tis. km. zpět. Teď se mi stalo, že začala klouzat (na pětku - plnej plyn odspoda), ale né tak, že by se urvala a šlo to do otáček, ale prostě prokluzuje lehce ->při přidání plynu se zvýší rychleji než rychlost , jestli mi rozumíte a potom to prostě kolísá (klouže). V autu je chip na 96kw a něco kolem 300Nm. Díky za odpovědi.
    • By Vojcech
      Cuss, mam docela dost neprijemny problem a dost by me zajimalo jestli tu bude nejaky frajer co by mohl vedet o co jde :). Pred mesicem mi zacla rachtat prevodovka (myslel jsem si) tak jsem zajel za kamosem co ma servis a vyndali jsme prevodovku a odvezl jsem ji na repas. K overenemu zdroji. Tech prevodovek jsem tam uz navozil dost a vzdy super. A jeste se prislo ze je na aute jednohmota. Za tyden byla prevodovka hotova a prevodovkar rikal ze ji extra nic nebylo ze se divi ze chrastila... Ale dal nove 4kove kolo ze uz bylo horsi a vymezil vule v diferaku. Tak jsem nechal jednhmotu na aute, prevodovka se dala zpatky a stale to rachtalo. Tak jsem jel koupit 2hmotu... Dala se 2hmota a stale to rachta. ALE..! Na volnobeh to nerachta vubec. Rachta to jen pri nizkych otackach cca 1300-1700 a hlavne se ozve zvuk jakoby kov na kov pokazde kdyz vezmu diru a opet to lehce porachta. A kdyz zacne rachot a seslapnu spojku tak obcas to prestane a obcas to rachta stale i kdyz vyradim na neutral ( pouze za jizdy pred diry) na volnobeh to bezi krasne. Nenasel by se nekdo kdo ma s timto nejake zkusenosti? Mohou takhle rachtat klapky climatroniku? Za pravopis se omlouvam
×
×
  • Create New...