Přejít na obsah

Spadlý spojkový pedál


bomi

Doporučené příspěvky

Pánové, připojím se se svým podobným problémem a zkušenostmi. Koupil jsem auto (Golf viz podpis), pedál se propadal tak do třetiny chodu a zabíral ve dvou třetinách, a občas za studena h i musel zvednout z té jedné třetiny do úplně horní pozice, což jsem doufal že je to jen zavzdušněný systém. Přečetl jsem spoustu návodů a rad jak na to. Když jsem se snažil přes odvzdušňovák vysát velkou injekční stříkačkou trochu brzdovky abych to tím odvzdušnil, vzniká v systému takový podtlak, že jsem vysál sotva pár mililitrů brzdovky a to navíc dost zakalené. Odvzdušňovák jsem zavřel vlezu do kabiny, dotknu se spojky a spojkový pedál spadne až k podlaze a zůstane tam. Ručně jsem ho zvedl a prostě vůbec neměl žádný záběr. Tak jsem nabral trochu brzdovky do stříkačky že to zkusím opačným směrem a že tam prostě brzdovku vstříknu. Připojím  stříkačku, trošku předšponuju, otočím odvzdušňovák, zatlačím a do systému vtlačím zase sotva pár mililitrů, skoro bych řekl že skoro nic a to jsem do stříkačky fakt tlačil velkou silou. Pak jdu zase do kabiny, vezmu za spojku a naprosto ukázkový chod spojky. Krásně pevný chod s drobným mrtvým chodem na začátku, tak jak jsem to viděl u nového auta. Zaraduji se a jezdím s tím asi tak 14 dní = 500 km a pedál se zase začal postupně propadat. Stejným postupem jsem to udělal asi ještě 2× ale vždy po 14 dnech to samé. Přestalo mě to bavit a nechal jsem v servisu vyměnit hlavní spojkový válec za nový. Jakmile jsem si auto přivezl domů. Hned jsem si musel zkusit jednu věc a to tu, zda nový válec bude zase neprůchozí, anebo zda je to prostě vlastnost, že se nedá spodním odvzdušňovákem nic vysát, ani tam vtlačit. Opak byl pravdou. Připojím stříkačku s asi 30 ml brzdovky, trošku předšponuju a po otevření odvzdušňováku to nádherně celé vpustím do systému = muselo to projít až do nádobky na brzdovku, současně to šlo i zpětně vysát zpátky do stříkačky, průchozí to bylo oběma směry. Od té doby jsem najel asi 15.000 km a uběhlo půl roku a zase jsem si všiml, že pedál zabírá nějak nízko a má dlouhý mrtvý chod. jdu ho odvzdušnit a ejhle, systém je zase neprůchozí, nejde nic vysát ani do toho vtlačit, každopádně i to málo co do toho vtlačit jde = pár mililitrů (5ml?) stačí k tomu, aby zase spojka chodila jako u nového auta, otázkou je, jak dlouho to zase vydrží. Problém vidím v tom, že z neznámých důvodů  se hlavní spojkový váleček stane neprůchozí pro kapalinu z nádobky. Tím pádem se do potrubí před spojkový pístek nedoplňuje nová kapalina a její drobný úbytek, ať už přes ložisko spojky, nebo netěsností, případně přisáním vzduchu se který se nemá dostat jak do nádobky se vy systému vytvoří bublina (byť i velmi malá), která způsobí že pedál má dlouhý mrtvý krok a samotné vypnutí spojky je malé a zabírat začne už třeba centimetr od podlahy.

Domnívám se, že spojkový systém je "otevřený", tedy kapalina i vzduch se volně může dostat ze spojkového potrubí až do nádobky a spojka by se tak neměla zavzdušnit. Pokud něco způsobí že systém se uzavře (někde v hlavním spojkovém válci na připojovací hadičce do nádobky), vzduch nemá kudy uniknout ani se nemá jak doplnit kapalina do potrubí a problém s pedálem je na světě. Jen mi nějak není jasný co by to mohlo způsobovat. Leda že by se nečistoty od spojkového obložení dostávaly přes netěsnost ložiska do kapaliny a odtud teplotním rozdílem až k hlavnímu spojkovému válci a tam ucpaly přívodní hadičku od nádobky. Na druhou stranu bych i počítal že vytvořením tlaku při vstřikování brzdovky stříkačkou do potrubí by se tato ucpávka měla prorazit, ale bohužel. Při vysávání dostanu píst 50 ml stříkačky na rysku 25 ml ale to už "bejčím vší silou" jaký je tam podtlak a po uvolnění síly se pístek stříkačky vrátí okamžitě podtlakem do výchozí pozice. U vtlačování je to to samé. Tlačím takovou silou, že se mi spíš vysmekne hadička z odvzdušňováku, než aby se to někde prošťouchlo. Prostě tomu nerozumím. ještě podotknu, že brzdovka v nádobce mi neubývá, alespoň ne tedy nějak výrazně, že bych si toho všiml.

 

Teď už se chystám že nechám vyměnit centrální hydraulické spojkové ložisko protože se mi nezdá, že by měl být problém někde jinde, kór když jsem hlavní spojkový válec nechal už před půl rokem vyměnit. Třeba někoho po přečtení ještě něco napadne.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím jak je dělaný hlavní spojkový válec na Oktávce, ale na nějakém (starším) autě se musela nastvovat délka tlačné tyčky mezi pedálem a pístem válce. Když byla moc dlouhá, tak byl zavřený ventil mezi nádržkou a válcem. Aby to správně fungovalo, tak v klidové poloze musela být vůle mezi tyčkou a pístem.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je v pedalu takova "bila kostka", do ktere se sevre konec tycky spojkoveho valce, ten ma na konci navic kulovou plochu ktera zapadne do vybrani v bile kostce a tak se s pohybem pedalu hybe i s pistkem valce. Cele je to plastove, nic se na tom nenastavuje, jen soucadti toho je konektor spinace spojkoveho pedalu. Navic ma pedal trochu vuli mezi kostkou a kulovou plochou konce pistku valce, takze to jak popisujes by se nemelo stat.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, už jsem si dohledal. Divné je i to, že v příspěvcích výše se uvádí, že spojka fungovala bez problémů a zlobit to začalo bez příčiny, vypínání spojky do poslední chvíle pracovalo bez problémů.

 

V nějakých diskuzích (asi v jiných souvislostech) jsem četl něco o špatně průchodných hadicích. Už si to moc nepamatuju, ale něco ve smyslu že se uvnitř udělá nějaká jako "chlopeň" a ta pak brání pohybu kapaliny zpět. Zdá se mně to dost neuvěřitelné, ale dneska už je možné všechno.

 

To co popisuješ by tomu (zavřenému ventilu do nádržky) přesně odpovídalo. Dost si nedovedu představit, že by nějaká "chlopeň" v hadici zapříčinila obousměrnou neprůchodnost.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím .Vraciam sa k problému so spojkovým pedálom.V servise zistili že je  vadný pomocný spojkový valec pri prevodovke.Zároveň mi navrhli vymeniť aj komplet spojku,keďže bude demontovaná prevodovka. So spojkou zatiaľ nebol žiadny problém,výmena má byť preto aby v budúcnosti nenastal problém kôli nájazdu km.Súčasná spojka je originál od výroby.Auto je SII CFFB 103 kw 210km.Zaujímal by ma váš názor na tento problém,prípadne odporučenie na konkrétny náhradný diel.Zatiaľ som pozeral spojku LUK a valec TRW. Ďakujem za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno spojka fungovala aj stále funguje správne . Ale keď auto dlhšie stojí tak pri štarte zostane pedál na podlahe a musím ho tak 10x našlapať. V servise valec za pedálom pretesnili o krúžkami a urobili servis brzdovej kvapaliny ktorá bola čierna.Kvapalina sa vymenila a po mesiaci bola znova čierna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...