Jump to content
bomi

Spadlý spojkový pedál

Recommended Posts

mpatrikm kdesi som tu na fóre čítal že treba vymeniť aj nejakú trubku a hadicu.Čo myslíš je to potrebné ? Mám na to v servise trvať aby to vymenili ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcite nie.ved sa nehybe.Radsej si treba vsimat brzdove hadicky tie maju max300 000km zivotnost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak je druhy valcek ok aj hadicky nezavzdusnuje sa.Dochadza k tomu ze pri stlaceni si valcek chodi hore dole po kvapaline.preto mas pocit ze neide.gumicka tesni menej a teda tlaci kvapalinu pod tlakom do nadrzky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Práveže neviem že či je druhý valček ok,treba to rozobrať,z čoho mám tak trochu strach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak sa kvapalina netrati vo velkom druha strana bude ok.Na 99% ide o to co som popisal ak muti kvapalinu

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teraz som sa v tomto trochu stratil.....Ty navrhuješ rozobrať a vymeniť ten valček ktorý je pri prevodovke ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ale na tom pri pedály mi vymenili tie gumové okružky a ešte nejaké tesnenie.Mali vymeniť celý diel ? Ktorý valec je hlavný a ktorý pomocný ? 

Edited by Koudelka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavny je pri pedali.pomocny pri prevodovke.a ak mas pravdu a menili o kruzok v hlavnom valci a stale nejde tak bud ho zle zlozili,alebo je poskodeny a okruzok to nezachrani.tal ci tak su to amateri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na faktúre mám sadu tesnení + servis brzdovej kvapaliny:115.31 € Ale aj Tí ďakujem za info.Skúsim to ešte s nimi poriešiť ,nech vymenia celý diel,možno mi dajú nejakú zľavu za predchádzajúci pokus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pánové, připojím se se svým podobným problémem a zkušenostmi. Koupil jsem auto (Golf viz podpis), pedál se propadal tak do třetiny chodu a zabíral ve dvou třetinách, a občas za studena h i musel zvednout z té jedné třetiny do úplně horní pozice, což jsem doufal že je to jen zavzdušněný systém. Přečetl jsem spoustu návodů a rad jak na to. Když jsem se snažil přes odvzdušňovák vysát velkou injekční stříkačkou trochu brzdovky abych to tím odvzdušnil, vzniká v systému takový podtlak, že jsem vysál sotva pár mililitrů brzdovky a to navíc dost zakalené. Odvzdušňovák jsem zavřel vlezu do kabiny, dotknu se spojky a spojkový pedál spadne až k podlaze a zůstane tam. Ručně jsem ho zvedl a prostě vůbec neměl žádný záběr. Tak jsem nabral trochu brzdovky do stříkačky že to zkusím opačným směrem a že tam prostě brzdovku vstříknu. Připojím  stříkačku, trošku předšponuju, otočím odvzdušňovák, zatlačím a do systému vtlačím zase sotva pár mililitrů, skoro bych řekl že skoro nic a to jsem do stříkačky fakt tlačil velkou silou. Pak jdu zase do kabiny, vezmu za spojku a naprosto ukázkový chod spojky. Krásně pevný chod s drobným mrtvým chodem na začátku, tak jak jsem to viděl u nového auta. Zaraduji se a jezdím s tím asi tak 14 dní = 500 km a pedál se zase začal postupně propadat. Stejným postupem jsem to udělal asi ještě 2× ale vždy po 14 dnech to samé. Přestalo mě to bavit a nechal jsem v servisu vyměnit hlavní spojkový válec za nový. Jakmile jsem si auto přivezl domů. Hned jsem si musel zkusit jednu věc a to tu, zda nový válec bude zase neprůchozí, anebo zda je to prostě vlastnost, že se nedá spodním odvzdušňovákem nic vysát, ani tam vtlačit. Opak byl pravdou. Připojím stříkačku s asi 30 ml brzdovky, trošku předšponuju a po otevření odvzdušňováku to nádherně celé vpustím do systému = muselo to projít až do nádobky na brzdovku, současně to šlo i zpětně vysát zpátky do stříkačky, průchozí to bylo oběma směry. Od té doby jsem najel asi 15.000 km a uběhlo půl roku a zase jsem si všiml, že pedál zabírá nějak nízko a má dlouhý mrtvý chod. jdu ho odvzdušnit a ejhle, systém je zase neprůchozí, nejde nic vysát ani do toho vtlačit, každopádně i to málo co do toho vtlačit jde = pár mililitrů (5ml?) stačí k tomu, aby zase spojka chodila jako u nového auta, otázkou je, jak dlouho to zase vydrží. Problém vidím v tom, že z neznámých důvodů  se hlavní spojkový váleček stane neprůchozí pro kapalinu z nádobky. Tím pádem se do potrubí před spojkový pístek nedoplňuje nová kapalina a její drobný úbytek, ať už přes ložisko spojky, nebo netěsností, případně přisáním vzduchu se který se nemá dostat jak do nádobky se vy systému vytvoří bublina (byť i velmi malá), která způsobí že pedál má dlouhý mrtvý krok a samotné vypnutí spojky je malé a zabírat začne už třeba centimetr od podlahy.

Domnívám se, že spojkový systém je "otevřený", tedy kapalina i vzduch se volně může dostat ze spojkového potrubí až do nádobky a spojka by se tak neměla zavzdušnit. Pokud něco způsobí že systém se uzavře (někde v hlavním spojkovém válci na připojovací hadičce do nádobky), vzduch nemá kudy uniknout ani se nemá jak doplnit kapalina do potrubí a problém s pedálem je na světě. Jen mi nějak není jasný co by to mohlo způsobovat. Leda že by se nečistoty od spojkového obložení dostávaly přes netěsnost ložiska do kapaliny a odtud teplotním rozdílem až k hlavnímu spojkovému válci a tam ucpaly přívodní hadičku od nádobky. Na druhou stranu bych i počítal že vytvořením tlaku při vstřikování brzdovky stříkačkou do potrubí by se tato ucpávka měla prorazit, ale bohužel. Při vysávání dostanu píst 50 ml stříkačky na rysku 25 ml ale to už "bejčím vší silou" jaký je tam podtlak a po uvolnění síly se pístek stříkačky vrátí okamžitě podtlakem do výchozí pozice. U vtlačování je to to samé. Tlačím takovou silou, že se mi spíš vysmekne hadička z odvzdušňováku, než aby se to někde prošťouchlo. Prostě tomu nerozumím. ještě podotknu, že brzdovka v nádobce mi neubývá, alespoň ne tedy nějak výrazně, že bych si toho všiml.

 

Teď už se chystám že nechám vyměnit centrální hydraulické spojkové ložisko protože se mi nezdá, že by měl být problém někde jinde, kór když jsem hlavní spojkový válec nechal už před půl rokem vyměnit. Třeba někoho po přečtení ještě něco napadne.

Edited by Matrix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Já teda nevím jak je dělaný hlavní spojkový válec na Oktávce, ale na nějakém (starším) autě se musela nastvovat délka tlačné tyčky mezi pedálem a pístem válce. Když byla moc dlouhá, tak byl zavřený ventil mezi nádržkou a válcem. Aby to správně fungovalo, tak v klidové poloze musela být vůle mezi tyčkou a pístem.

Edited by McMatej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tady je v pedalu takova "bila kostka", do ktere se sevre konec tycky spojkoveho valce, ten ma na konci navic kulovou plochu ktera zapadne do vybrani v bile kostce a tak se s pohybem pedalu hybe i s pistkem valce. Cele je to plastove, nic se na tom nenastavuje, jen soucadti toho je konektor spinace spojkoveho pedalu. Navic ma pedal trochu vuli mezi kostkou a kulovou plochou konce pistku valce, takze to jak popisujes by se nemelo stat.

Edited by Matrix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jo jo, už jsem si dohledal. Divné je i to, že v příspěvcích výše se uvádí, že spojka fungovala bez problémů a zlobit to začalo bez příčiny, vypínání spojky do poslední chvíle pracovalo bez problémů.

 

V nějakých diskuzích (asi v jiných souvislostech) jsem četl něco o špatně průchodných hadicích. Už si to moc nepamatuju, ale něco ve smyslu že se uvnitř udělá nějaká jako "chlopeň" a ta pak brání pohybu kapaliny zpět. Zdá se mně to dost neuvěřitelné, ale dneska už je možné všechno.

 

To co popisuješ by tomu (zavřenému ventilu do nádržky) přesně odpovídalo. Dost si nedovedu představit, že by nějaká "chlopeň" v hadici zapříčinila obousměrnou neprůchodnost.

Edited by McMatej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím .Vraciam sa k problému so spojkovým pedálom.V servise zistili že je  vadný pomocný spojkový valec pri prevodovke.Zároveň mi navrhli vymeniť aj komplet spojku,keďže bude demontovaná prevodovka. So spojkou zatiaľ nebol žiadny problém,výmena má byť preto aby v budúcnosti nenastal problém kôli nájazdu km.Súčasná spojka je originál od výroby.Auto je SII CFFB 103 kw 210km.Zaujímal by ma váš názor na tento problém,prípadne odporučenie na konkrétny náhradný diel.Zatiaľ som pozeral spojku LUK a valec TRW. Ďakujem za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz to bude venku, uz bych to nechal udelat jak doporucuje servis. Preci jen to neco pamatuje a to ze je to ted dobry neznamena ze za 5.000km bude taky. Dalsi vec je co setrvacnik, zda je OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objednal som spojkový set LuK so zotrvačníkom ako mi odporučil servis,ale keď som sa pýtal na ten pomocný spojkový valec tak mi povedal že ten netreba meniť,tak teraz neviem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to nějaké divné. V první řadě se mně zdá dost neuvěřitelné, že by se kvůli výměně spojkového válce musela vyndavat převodovka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Vraj sú dva valce,jeden za pedálom hlavný,a jeden pomocný,ktorý je pri prevodovke . Ja tomu nerozumiem,ale skôr si myslím to pri prevodovke mysleli  to hydraulické ložisko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydraulické ložisko? Asi myslíš axiální ložisko, to přenáší sílu na packy talířové pružiny spojky. Výše píšeš, že spojka funguje bez problémů. Jesli to zůstává pedál na podlaze, tak to podle mého může dělat jen válec u pedálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Áno spojka fungovala aj stále funguje správne . Ale keď auto dlhšie stojí tak pri štarte zostane pedál na podlahe a musím ho tak 10x našlapať. V servise valec za pedálom pretesnili o krúžkami a urobili servis brzdovej kvapaliny ktorá bola čierna.Kvapalina sa vymenila a po mesiaci bola znova čierna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je taky divný, to by nemělo. Hádal bych to na špatnou kapalinu nebo gumičky ve válci (kapalina je rozežírá). Ale jak by bylo možné toto zaměnit ...... ??? Co jiného by to mohlo způsobovat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt neviem prečo zostane kvapalina čierna,auto je servisované v autorizáku. A preto hľadám pomoc tu na fóre.Už som z toho na nervy.Kôli spojkovému pedálu meniť komplet spojku ktorá správne funguje .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Take veci sa nepretesnuju, valec kup novy a hotovo. 

 

A je otazka ci je v poriadku automaticke nastavovanie chodu, res velmi nezjazdena spojka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Bailando
      Pekne den prajem,
      pred tydnom sa mi stalo ze mi auto zacalo hlasit nizku hladinu brzdovej kvapaliny, pocital som ze to bude brzdami kedze sa menili, ze to pojdem dat pretesnit a vymenit hadicky, no raz na dialnici mi padol pedal na podlahu a uz neslo radit, tak som to otvoril, dolial kvapalinu, pedal este naslapal a jazdil som 4 dni, ze potom az mozem ist do servisu. No vcera cestou domov mi pedal kompletne padol na podlahu, ako keby tam mal druhu polohu a poruchu som nasiel na diele na prevodovke. Myslel som si ze to je pomocny spojkovy valec, avsak ak hladam na nete, tak vsetky sa uchycuju s 2 imbus srobami, toto ma len poistny kruzok v tvare U, ktora sa zlomila a drzalo to len vdaka drotu ktory som tam dal predtym, ked som videl, ze to je od kvapaliny zaspinene. gumicka co tam bola, uz nieje, skusal som rozne rychle opravy aby som dosiel este tie 2 kilometre domov, ale marne, striekalo to vsade, tak sa to muselo odtiahnut. Viete mi prosim niekto povedat, co je toto za diel, ako ho najdem pod akym nazvom v obchode napriklad v autokelly? valec to nebude, kedze to vhana kvapalinu do prevodovky, ten musi byt az v prevodovke. Mam fabiu 1.9 TDI RS 2006, pozeral som aj seriove cislo, je to este original VW, AUDI s cislom K07214684, ale na nete nic nenaslo. Fotky posielam v prilohe, jedna je ten diel, druha kde sa to napaja. Jedine co potrebujem, je vediet ako to najdem, vymena uz bude lahka. Pripadne neviem ci su s tym pribalene aj gumicky na danu trubku (oznacenu sipkou), alebo sa da  kupit extra nejaka opravna sada. ale diel potrebujem kompletne novy, lebo uz presakuje aj cez odvzdusnovaci ventil. Velka vdaka za vas cas a ochotu.


    • By Thomas..888
      Zdravím chlapy,

      mám problém s moji máňou, když jedu někde na delší vzdálenost, například po dálnici třeba 60 - 70km, tak po prohřátí auta mi jde blbě zařadit druhý stupeň při rozjezdu.
      Dělá mi to opravdu jen když jedu někde dál. Když jezdím po městě, tak spojka se chová jako nová. Když podřazuji nebo řadím na místě, tak je to ok, ale jakmile jedu někde dál, tak cítím že to řazení na dvojku není v pořádku. Jde to buď přes zuby nebo nějak divné zařadit.
      Mám nalítané 245tisíc. Je to 1.9TDI a když jsem pročítal nějaké fóra, tak mě napadlo vyměnit ze začátku olej do převodovky a potom se uvidí...Každopádně otázka zní, jestli máte nebo měli jste někdo něco podobného?

      Děkuji za odpovědi.
    • By josefvlach23@gmail.com
      Zdravím všechny co mají nebo měli problémy se spojkou. Na mém autě se vyskytl problém už při přebírání v autosalonu. Při rozjíždění  se projevovaly vibrace při pouštění spojky. Reklamoval jsem u prodejce hned nového auta s najetými cca 50ti km. Prodejce se bránil, ale nakonec bylo nařízeno ze Škodovky demontovat převodovku zkontrolovat spojku. Na výsledek se můžete podívat na přiložených fotkách. V záruce byl vyměněna lamela a přítlačný talíř. Problém byl vyřešen a spojka již funguje jak má. Jedná se o Octavii III r.v. 2018 provedení Trumf.



    • By LukášTDI10
      Zdravím Vás, mám dva dotazy. První z nich je, jaký plnící tlak by měl být v turbu u motoru 1.9 TDI PD 77kw (BLS). Druhá věc je ta, že jsem dával novou spojku (SACHS) 20 tis. km. zpět. Teď se mi stalo, že začala klouzat (na pětku - plnej plyn odspoda), ale né tak, že by se urvala a šlo to do otáček, ale prostě prokluzuje lehce ->při přidání plynu se zvýší rychleji než rychlost , jestli mi rozumíte a potom to prostě kolísá (klouže). V autu je chip na 96kw a něco kolem 300Nm. Díky za odpovědi.
    • By Vojcech
      Cuss, mam docela dost neprijemny problem a dost by me zajimalo jestli tu bude nejaky frajer co by mohl vedet o co jde :). Pred mesicem mi zacla rachtat prevodovka (myslel jsem si) tak jsem zajel za kamosem co ma servis a vyndali jsme prevodovku a odvezl jsem ji na repas. K overenemu zdroji. Tech prevodovek jsem tam uz navozil dost a vzdy super. A jeste se prislo ze je na aute jednohmota. Za tyden byla prevodovka hotova a prevodovkar rikal ze ji extra nic nebylo ze se divi ze chrastila... Ale dal nove 4kove kolo ze uz bylo horsi a vymezil vule v diferaku. Tak jsem nechal jednhmotu na aute, prevodovka se dala zpatky a stale to rachtalo. Tak jsem jel koupit 2hmotu... Dala se 2hmota a stale to rachta. ALE..! Na volnobeh to nerachta vubec. Rachta to jen pri nizkych otackach cca 1300-1700 a hlavne se ozve zvuk jakoby kov na kov pokazde kdyz vezmu diru a opet to lehce porachta. A kdyz zacne rachot a seslapnu spojku tak obcas to prestane a obcas to rachta stale i kdyz vyradim na neutral ( pouze za jizdy pred diry) na volnobeh to bezi krasne. Nenasel by se nekdo kdo ma s timto nejake zkusenosti? Mohou takhle rachtat klapky climatroniku? Za pravopis se omlouvam
×
×
  • Create New...