Přejít na obsah

Jak opravit drobný škrábanec?


MarekOct2

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Octavii 2 s černou metalízou, a povedlo se mi otevřít kufr přímo pod nízkým stropem -> malý škrábanec, ale až na plech (asi) -> viz přiložený obrázek, pro srovnání velikosti i s klíčem. Jak to nejlépe opravit? Půl dne zkoumám všechna témata ohledně korekčních tužek a všeho možného, ale nemám s tím prakticky žádné zkušenosti. Druhý obrázek je škrábanec od zadních dveří až k víku nádrže, není tak hluboký, ale jasně viditelný. Jak nejlépe řešit ten?

post-71162-0-57518900-1321211817_thumb.j

post-71162-0-31530400-1321211831_thumb.j

Editováno: , autor: MarekOct2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jak je ten škrábanec hluboký, hodně jde rozleštit vhodnými pastami (ne Tempo), ideální pasty od firmy 3M, dělají několik hrubostí, ideál je ta prostřední, ta jde v pohodě rozlešit ručně. Pokud má však škrábnutí skro na plech, rozleštění už nepomůže.

S pastama 3M mám dobré zkušennosti, používá je například lakovna pro aut. servis škoda.

Je třeba si uvědomit, že každým rozleštěním sundaváš určtou vrstvu laku na matlíze, takže se to nesmí přehánět, či opakovaně rozleš´tovat na stejném místě.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uff, konečně jsem přiložil fotky do původního příspěvku. Teda, není to právě intuitivní, ale funguje to :)

Auto mám z druhé ruky, různé jemné škrábance má všude možně, takže to moc řešit nechci, ale ten škrábanec na kufru je hluboký, takže se bojím koroze, a ten u nádrže je zase nejviditelnější, tak bych ho rád zamaskoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clint: však jsem psal, že s tím nemám žádné zkušenosti, a když hledám na netu, tak je to samé vyhrožování korozí a tím, jak mi do roka upadne půlka auta :-D Neřešil bych to, kdyby to nebylo zřejmě až na plech.

Gracho: asi tak :)

A co byste dělali s tím škrábancem u nádrže? Přijde mi, že je to možná ideální případ pro jakousi tu tužku "Fix it pro". Jestli to není moc hluboký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj přidám ti sem mo odpověď.Jsem autolakyrník a stříkání se věnuji už 16 let.... Bohužel víko kufru je doopravdy na nový lak.Záleží samozřejmě co je pro tebe dostatečné.Jestli se spokojíš jen s tím že to zatřeš nějakou korekční tužkou od škoda a.s. nebo chceš mít kufr jako nový...

Samozřejmě máš na výběr se dvou možností a to komplet nový lak kufru nebo rozstřik.Doporučil bych nový lak.Rozstřik je výborná věc ale je to něco za něco což normální neznalý zákazník nezná a pokud půjde o kvalitní rozstřik z nasledným rozleštěním apod,tak cena je blizká ceně noveho laku.

2. tento škrábanec už nerozleštíš jak ti radily výše.ano pasty 3M jsou výborné ale nedokáží divy,tam bych to řešil tzv. zatřením pokud nechceš lak nový.Za skoušku rozleštění nic nedáš,ale s určitostí ti mohu říct že tím možna trochu zmizí ten škrábanec,ale pořád tam bude a bude se ti tam držet špína apod,takže ti to bude pořád vylézat...

Editováno: , autor: Klon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj, jak to nakonec dopadlo?

ja mam drobny skrabanec (neni az na plech ale je dlouhy), zkousel jsem tuzku "Fix it pro" - myslim, ze je vhodna pouze na uplne melke skrabance a pak rozlestit.

To nebyl muj pripad, takze jsem na druhy pokus zkousel original korekcni soupravu na opravu laku od Skodovky - a to byl pruser - zatrel jsem to jako prase branku.

Fakt to na novem aute nevypada dobre, takze uvazuji o tom rozstriku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Presne taky isty skrabanec, ako mas ty pri veku nadrze som mal aj ja, no po celej dlzke auta. Chcel som to riesit tou "zazracnou" fixkou za 10€, ale svagor uz jednu taku mal a vobec mu to nepomahalo, tak som to spravil trosku inak. Mozno budete krutit hlavami, ale mne to fakt pomohlo. Jednoducho som si kupil v kancelarskych potrebach najhrubsiu ciernu centrofixku, aka bola a s tou som presiel po bielom škrabanci. Kedze prvy efekt bol taky, ze biely pruh sice zisiel, ale fixku bolo odrazom slnka vidiet viac ako by som chcel, tak som to jemne presiel s handrickou a technickym benzinom...

A škrabanec bol prec! Da sa ho sice vidiet, ked sa pozres z cca polmetrovej vzdialenosti, ale inak je to takmer dokonale.

Inak z čoho moze vzniknut taky skrabanec po boku auta?! U mojho auticka som si myslel, ze to je sposobene kefami z autoumyvarky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

šmarja lidi, neblbněte....

1) sprej:

efektem bude, že koupíš sprej za 150Kč(?), nastříkneš to místo a buď jej:

a) rozleštíš a rozleštíš jej i s tím opraveným místem bez efektu

B) necháš tak a budeš mít velký hnusný flekanec

2) lakovna:

podobné ptákovinky v lakovně neopravují, srovnání + lak celé kapoty = min. 5000Kč - jestli ti to za to stojí.....

Má rada (lakuji a leštím hodně): kup si lakovou tužku a udělej "kapku" (pokud se splácne zase pod úroveň laku, po zaschnutí nanes ještě jednu). Poté si kup např. Tempo a velmi opatrně v co nejmenším rádiusu lešti tak dlouho, až tě to nebude bavit (neb rozleštit originální autolak dá práci) - do doby, než tu "kapku" z lakové tužky srovnáš s lakem - ten poté ve větším rádiusu přelešti společně s daným místem nějakou autoleštěnkou, nebo rozředěným Tempem. Toť vše, když neberu v potaz, o jakou prkotinu se jedná, pokud se ti do toho chce a uděláš to s citem, poté, co to dokončíš de facto nepoznáš, kde ten ťukanec byl (pouze při detailním pohledu).

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

šmarja lidi, neblbněte....

1) sprej:

efektem bude, že koupíš sprej za 150Kč(?), nastříkneš to místo a buď jej:

a) rozleštíš a rozleštíš jej i s tím opraveným místem bez efektu

B) necháš tak a budeš mít velký hnusný flekanec

2) lakovna:

podobné ptákovinky v lakovně neopravují, srovnání + lak celé kapoty = min. 5000Kč - jestli ti to za to stojí.....

Má rada (lakuji a leštím hodně): kup si lakovou tužku a udělej "kapku" (pokud se splácne zase pod úroveň laku, po zaschnutí nanes ještě jednu). Poté si kup např. Tempo a velmi opatrně v co nejmenším rádiusu lešti tak dlouho, až tě to nebude bavit (neb rozleštit originální autolak dá práci) - do doby, než tu "kapku" z lakové tužky srovnáš s lakem - ten poté ve větším rádiusu přelešti společně s daným místem nějakou autoleštěnkou, nebo rozředěným Tempem. Toť vše, když neberu v potaz, o jakou prkotinu se jedná, pokud se ti do toho chce a uděláš to s citem, poté, co to dokončíš de facto nepoznáš, kde ten ťukanec byl (pouze při detailním pohledu).

Prosím Tě mohl bys sem dát nějaký odkaz na dobré lakové tužky. Co jsem našel za moc nestálo. Osobně bych potřeboval stříbrnou metlu, ale předpokládám že tam kde je mají tak mají i jiné barvy. DĚKUJI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, jediná "tužka" která fakt funguje, je barva se štětečkem přímo z autorizáku. Mají je podle kodu barvy auta. Já s nima zaťukávám větší ťukance od šutrů. Je tam ještě jedna lahvička s lakem, po zaschnutí met. barvy se musí nanést i tento lak (metalický lak je totiž opatřen vrchním bezbarvým lakem oproti klasickým pastelovým barvám - čili vrstva navíc).

Ty magické tužky z teleshopingu ap jsou dobré tak akorát na kreslení pro děti....:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem to tu psal, taky oprava, myslím ojetí klíčem.Taky mi jeden zmetek kontroloval kvalitu laku. Výhodou byla bílá Candy, tehdy na felině. Koupil jsem výše popsanou tužku z autorizáku a postupně nanesení vrstviček laku- je to jak lak na nehty. Po té oblepení těsně okolo páskou. Po proschnutí došlo k přebroušení smirky pod vodou do bílé zašedlé vrstvy. Pak obyč Tempo a pak Sonax Reiniger(červený, dnes Sonax3 stříbrnomodrý). Nakonec zavoskování. A musel jsem to místo vyloženě"hledat" abych ho viděl. Je určo rozdíl bílá a tmavá barva.ALE!

Takové drbance bych ROZHODNĚ neřešil celolakem daného dílu. Nic proti kolegovi lakýrníkovi,ale to je přeháňka. Stejně to většinou po cca dvou letech od opravy při mytí v myčkách není vidět a časem to dostane další drbek. A co dva roky do celolaku např.kapotu? To by za chvíli vážila metrák a bylo na ní centimetr laku.

Nakonec to auto koupí nějaký jouda kterému to ani říct nemusíš a auto stejně za pár týdnů rozstřelí. Tak jako tu naši felinu. Z té zůstaly zadní dveře a ta strana která se opravovala...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ono je rozdíl opravovat novou oktávku a patnáctiletou feldu (nezlob se na mě), pokud by mi někdo takhle vylepšil lak klíčem na dveřích, rozhodně bych šel do nového laku celého dílu, pač každá oprava je stejně vidět, i rozstřikem. A to bych ještě doufal, aby trefili odstín. Pokud budu mít starou feldu, začmáral bych to voskovkou a vyleštil plivnutím na hadr.

Jsme lidé různí a ne každý se spokojí s takovou opravou, já jsem třeba na auta puntíčkář a tam kde by někdo mávnul rukou, já z toho nespím....:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokud mi někdo objede auto klíčem, určitě to nebudu patlat tužkou. Tedy aspoň já ne - tady bych také volil lak celého dílu. Jenže jde-li o běžné kraviny ve smyslu ťukance od kamínku, budu-li to vůbec řešit, určitě ne lakem celého dílu, určitě ne vlastní opravou "nějakým" sprejem, ale raději tužkou. Jinak jeden všeobecný komentář: TUŽKA JE POUZE KOREKČNÍ - TUDÍŽ NA OPRAVU DROBNÝCH NEDOKONALOSTÍ (ŤUKANCE OD KAMÍNKU, APOD.). VĚTŠÍ OPRAVY = KATASTROFA ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to měl cca 0,3m na LZ dveřích a pak zadní blatník ze 2/3 na krátké felině. Když víš jak na to a nejsi patlala tak to jde. Sem tam jsem se ocitl u lakýrnických prací i podobných korektur, na škole jsme taky něco dělali tak proč, když jsem se něco naučil to mám nechat dělat druhému. Ani moje "akurátní" přítelkyně to napoprvé nenašla :kol-47: .

A to co se mi stalo to určo nebylo na lakování celodílného rázu. Takový drbek jsem řešil raději takto než aby mi to někdo celé stříkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono těch ťukanců od šutrů je požehnaně, podle mě to člověk nejvíc schytá na dálnici a na té já jsem prakticky neustále. Sem tam i z protisměru, když jedu v levém pruhu....Za´tukávám jen ty větší, zejména jsem hned dva nalezl na předních dveřích u řidiče (stál jsem u hlavní a z auta co jsem mu dával přednost to přilítlo). Ty laky z autorizáků vydrží, když to člověk odmastí benzínem a udělá ty dvě vrstvičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...