Přejít na obsah

Hydraulické naklápění reflektorů-opravoval to někdo?


rudataborsky

Doporučené příspěvky

Všecko se dá, otázkou spíš zůstane, JAK DLOUHO bude trvat oprava, JAKÁ JE JEJÍ PRACNOST - a ve finále JAK DLOUHO TO VYDRŽÍ FUNGOVAT. Odpovědi ve stejným pořadí jsou "přibližně půl dne", "vysoká" a "dlouho ne". Ono totiž není zdaleka vůbec jedno, jakou kapalinou ten systém doplníš (nutná je například mrazuvzdornost až do minimálně -50°C) a už jen sehnat ji je docela fuška. Z osobní zkušenosti bych spíš doporučil sehnat si elektrické naklápěcí servomotorky z výškové regulace světel fábule nebo kokty (ten starší typ serv s 3pinovým připojením) a nahradit jimi starou hydraulickou regulaci. Samozřejmě se musí vyměnit i ovládač na palubní desce. Výsledek po náhradě je vynikající a dlouhoživotnostní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál z fabriky mi vydržel asi 5 let, po dalších dvou letech jsme to nechali vyměnit (asi 1500,- i s prací), vydrželo to 3 roky a zase to šlo pomalu do kopru. Chtělo by to předělat na serva, ale asi se do toho už pouštět nebudu... ( Fel. Combi 1.3 Mpi, výroba 1997, najeto 172 tis. )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar z Bastlírny to přesně pojmenoval a navrhl řešení! Snažit se opravit hydr. naklápění je absolutní nesmysl! :doh

Já to nevymyslel! Já to jen viděl u několika fanoušků do fáček, kterým se nelíbilo mít světla s vyteklou hydraulikou kvůli policajtům trvale nasměrovaný dolů a když se objevila možnost použít fábulácký nebo oktavácký servomotorky, hned po nich vystartovali - já jim jen pomáhal se zapojováním, protože se ke světlům musí natáhnout nová trojice kabelů zpod palubky, udělat i nové napojení na +12V a do palubky namontovat potenciometr na regulaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dneska jsem hýbal s těma šroubkama na pístkách, protože se mě nenaklápělo levé světlo (na pístku vylízal šroub 10mm) a pravé (na pístku vylízal šroub 12mm), jenom do nastavení na 1. Neví někdo, nebo nemohl by někdo oměřit, kolik vylízá z pístku ten šroub při nastavení světel na 0 (maximální vysunutí šroubu z pístku). Nastavil jsem to na 14mm a teď se světla hýbou obě stejnoměrně, ale zase svítí hodně nahoru, chcu to dat seřídit a nevím, jestli těch 14mm není moc, aby jim šly nastavit ty světla správně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čau,

Měl jsem podobné problémy,levý blinkr a předek mi nabořil borec při couvání se 120cou a chytily jsme na ten samej předek levá velkého kance :kol-44: ještě, že ta felda má docela dobře vystužen předek.Potom mi nefungovaly hydroštely teda jen to levý světlo, asi jen jak se to trochu hlo-známej mě světla našteloval trochu víc nahoru,použil jen šrouby, jel jsem zrovna na STK, tam to hodil na ty svoje ,,měřáky" otevřel kapotu seřídily jsme to dolejc a hotovo víc ho nezajímalo. :kol-27: myslím, že mi furt to levé světlo nejde dobře těma hydroštelama, myslíte, že mužou být problémy??

Co jsem se tak ptal většinou to dost stojí,oprava.Sám bych se do toho nepouštěl vyřešily jsme to takto.

Zastavoval vás někdy někdo kůli tomuto? myslím páni od kadlátek.? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl na STK smůlu - takže jsem se rozhod pro upgrade na serva - objednal, namontoval.. a... nefungujou :-D Ale možná mám něco špatě - mám serva i ovládání z oktávky, serva zapojený správně (+12 z obrysovejch světel, ovládání G na G na ovladači, kostra), ale ovládání samotný nevim... připojuje se to na konektor 58? Ovládání svítí, ale motorky se nehejbou... Jak mám zkusit, jestli fungujou? Můžu dát na "G" na servu +12V, jestli se to pohne, nebo je tim zničim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten ovladač má 3 vývody - jeden krajní patří na kostru, druhý krajní na svorku se spínaným +12V - a prostřední se spojí s prostředním vývodem serv ve světlech. Bez spojování s ničím dalším. Na serva se také přivede na jeden krajní +12V a na druhý krajní kostra. Otáčením ovladačem se mění napětí na středním vývodu v rozmezí 0-12V (od jedné krajní polohy ke druhé, měřeno proti kostře) - a serva se sama nastavují tak, aby na vnitřním snímacím potenciometru bylo shodné napětí jako je na tom ovládacím vývodu potenciometru. Je tam zavedena určitá hystereze, to znamená že na pohnutí jedním směrem se musí pootočit trochu víc ovladačem, aby se serva pohnula, ale to slouží k omu, aby serva nekmitala kolem požadované polohy semotamo. Z hlavy nevím už který pin je který, musel bych si jedno servíčko otevřít a podívat se na který patří + a na který kostra...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak serva cvrkaj, problém bude v ovladači. Z pinu G nejde žádný napětí. Když jsem serva připnul na posdvícení přístrojovky, tak vrčej (akorát se nezasouvaj, ale to bude asi jinej problém, než toho motorku (i když teda regulovat napětí se přes ten ovladač jasu podsvícení taky dá). Na servu jsou kontakty označený dobře, nam není co poplést... zápolim s tim už druhej večer několikátou hodinu - to je tak, když si člověk řiká, že to bude cvak - cvak a hotovo :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne-e, G je "řídící" vstup.

Motorky jsou napájené spolu se světly, pararélně k napájení morků je potenciometr a z jeho běžce je "žádáná" hodnota přiváděná na vstup "G".

post-57881-0-93759400-1330457475_thumb.j

uzovkar: podle schématu si to zapoj na stole a zkoušej.

EDIT:

Tohle je schéma po roce 2002. Starší ročníky to mají zapojené stejně, jen namalované trochu jinak.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás byla období kdy na STK za nefunkčí naklápění dali STK pouze na měsíc tak jsem to už na dvou feliciích předělal Servomotorky jsem použil z Fabie I

http://www.feliciakl...eni-svetel.html

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrika/1568-elektricke-naklapeni-svetel-felicia/

Editováno: , autor: Pepa007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 2 týdny později...

The problem is the unavailability of original liquids and other spare parts - you are never alone did not sell, the entire hydraulic kit within service simply changed as a whole. This is true both for Favorit and Felicia.

 

A much simpler solution is to replace the hydraulic system electronically - apply servo motors from the headlights of the first generation Fabia and Octavia, plus the original knob inclination of the dashboard of the car. It must create a console for electric servos inside the headlamps and new mechanical connections to the drawbar of the parabola headlight plus all new electrical wiring led instead of the original tubing.

Technical inspection it passes, its purpose is to check the function, not the controlling principle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...