Přejít na obsah

Jak rozsvítit zadní světla při denním svícení?


honzamoX

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu. Jde nějak nastavit, aby při denním svícení svítila i zadní světla? Např. pomocí funkcí v Maxidotu? Vím, že třeba Roomster to tak má. Jde mi o to, že vzhledem k tmavší barvě chci být vidět i bez toho, abych svítil vepředu velkejma světlama. Navíc s přisvětlováním do zatáček je to pro denní svícení ne zrovna praktické. Děkuju za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, prosím o radu. Jde nějak nastavit, aby při denním svícení svítila i zadní světla? Např. pomocí funkcí v Maxidotu? Vím, že třeba Roomster to tak má. Jde mi o to, že vzhledem k tmavší barvě chci být vidět i bez toho, abych svítil vepředu velkejma světlama. Navíc s přisvětlováním do zatáček je to pro denní svícení ne zrovna praktické. Děkuju za případné rady.

Je to blbost.

Když svítíš denním svícením nemá na autě svítit nic jiného!

Se vyse*te na denní svícení a sviťte normálně.

Světla pro denní svícení nikdy neměly vzniknout!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MikeTTT kde jsi přišel na takovou hovadinu že hlavní světla jsou jen na noční svícení?

Jinak stačí přečíst vyhlášku kde je jasně napsaný jak a co má svítit a né vymejšlet vlastní nastavení pak se nediv až dostaneš pokutu

http://www.pracepropravniky.cz/zakony/o-provozu-na-pozemnich-komunikacich

http://www.policie.cz/clanek/svetla-pro-denni-sviceni.aspx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Acek: už jsem to kdesi četl. Je to udělané a uzpůsobené pro noční jízdu. Denní svícení - kužel světla má rozptyl do všech stran. Hlavní světlomety: jen daným směrem. Pročti si na netu, je toho dost. Proč se taky nesmí svítit mlhovkami přes den? Je to to samé jak s ostatními světly. A ještě mi řekni proč svítí u BMW a Audi při denním svícením zadní světla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč svítí to se ptej výrobců ti to tak dali do provozu a mají to tak schválené.Jinak vše záleží jen na výrobci jak vyřeší denní svícení ale musí svítit jen DRL ve předu při zapnutí parkovaček musí buď tyto světla pokud jsou používána kombinovaně jako denní i jako obrysová snížit intenzitu a nebo uplně zhasnout. Co se týká audi tak u sebe to sleduju tak že mám zapnutá DRL a svítí jen vepředu ale zároveň mám knoflík hlavních světel na auto (se světelným senzorem na skle)a pokud je šero tak se přepnou na hlavní světla ale pokud zůstane hlavní knoflík světel na 0 tak svítí DRL s orysovkama současně jen za za šera nebo i ve tmě. A to bude ten problém kdy je to v rozporu s vyhláškou a majitelé těchto aut nevědí jak se to správně používá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roomster před faceliftem to rozhodně má tak, že při denním svícení vepředu svítí vzadu normálně obrysová světla. U Yetiho to chci proto, aby ve chvílích, kdy vepředu svítit normálníma světlama je zbytečný (je vidět a nechci mást ostatní řidiče přisvěcováním do zatáček např. na kruhových objezdech), ale zezadu auto nemusí být dobře viditelné (hnědá Mato metalíza na podzim, v lese atd.). Prostě chci to tak, jak to měl Roomster :-)

A pokud rada zní - sviť celý podzim, zimu a půl jara normálníma světlama, tak tak to teď dělám. Ale pak jsou na tom autě denní světla v podstatě naprd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

honzamoX - proč by byla denní světla naprd?Jasně,tak je to věc názoru,ale v první řadě platí legislativa.Možností denního svícení je celá řada.

Tady má pravdu majkl.s,pokud se pro denní svícení používá hlavní světlomet a to i na různé automatické moduly,nebo nakódováním ŘJ,musí s ním svítit i obrysovky a to přední i zadní.Pokud je využit pro denní svícení reflektor k tomu určený a označený RL a je jedno zda z výroby,nebo dodatečně namontovaný,nesmí s ním svítit nic jiného.

Hlavní světlomety se používají ne v noci,ale za snížené viditelnosti,tak pokud vjedeš do takového úseku,kde máš pocit,že Tě není vidět,máš přímo povinnost ;) přepnout z denních na tlumená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, já vím, jen by mi prostě přišlo praktické, kdyby to svítilo i vzadu. Asi mám nízko práh té "snížené viditelnosti", protože třeba v dnešních dnech vidím hodně lidí, co jezdí jen na denní svícení, já si to nedovolím...

S Roomsterem je to vlastně pravda - neměl samostatná denní světla.

Tak jo kucí, díky, budu prostě svítit 90% jízd normálníma světlama. Alespoň budu opravdu dobře vidět :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidal bych se k debatě.

Nejraději bych, aby všichni svítili tlumenýma pořád. Proč, to je jednoduché. Byli jste někdy v tunelu, pod mostem? Přepínáte z denních na tlumená? Za další, spousta blbců jezdí i teď (mlhy, smog) s denníma - nejsou vidět. Tlumená mají dostatečný výkon, aby jste byli vidět už z dálky a ze všech stran a zároveň nesvítí tak moc, abyste někoho přes den oslňovali (NEsmíte být ovšem kokot, který svítí pánu Bohu do oken, tzn. v životě neviděl kolečko na sklon světlometů).

MikeTT: Ten rozptyl, tomu vážně věříš? Vždycky budou lépe vidět tlumená světla - a to ze všech stran. Viděl jsi někdy denní ledky z boku? Ve skutečnosti je to tak, že u většiny aut - včetně Yetiho - není rozptyl denních světel korigován vlastně vůbec. Prostě je tam vrznutá žárovka navíc.

A proč se nesmí svítit mlhovkami přes den? Smí. Zadní mlhové světlo je řidič povinnen užít za mlhy. Přední použít smí. Pokud nepanuje takové podmínky, aby bylo nutné je rozsvěcovat, nesmí se to proto, že mají mnohem vyšší svítivý výkon, čili dost oslňují. Když mám 200m před sebou auto bez mlhovek a je vidět, tak mlhovky nerožínám. Stejně tak v kolonách, že. Co může být lepšího než zadní mlhovka vpálená do ksichtu a člověk pak bliká a bliká a dotyčný nechápe, protože už stihl zapomenout, že nějakou mlhovku rozsvítil.

Díky za přečtení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě proto, co popisuje M. Růžička mi přijde blbost, že s denními světly nesvítí i zadní. Denní světla prý vznikla jako reakce na povinnost svítit i přes den a zároveň aby bylo svícení úspornější (menží spotřeba paliva - nižší odpor alternátoru) než při svícení normálníma tlumenýma světlama. A já bych prostě měl radši o deci spotřebu vyšší a byl vidět i zezadu a přitom vepředu nemátl některé trotly za volantem, když mi auto přisvěcuje do zatáček...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DENNÍ SVÍCENÍ JE DESIGNOVÁ HOVADINA. Na jedné straně se šetří materiálem,náklady na výrobu atd... a pak Audi vymyslí led denní svícení(aspoň že auto svítí i vzadu) a pak se toho chytnou Tunneři a výsledek vidíte sami na cestách. Včetně výše popsaného,že někteří jezdí s denním svícením i v tomto hnusném zamračeném počasí... Normální světla a mlhovky bohatě stačí. Kecy o spotřebě atd jsou naprosto bezpředmětné. Chcete chránit planetu? Proč? Když nějaká továrna vykšeftuje imisní povolenky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

+ hide xenon sady, brrr, včera jsem par takovych magoru potkal, v poledne, denni ,mlhy + příšerně oslepujici svetlo , pohopim když někdo vybavi auto dennim z vyroby ,ale nake bazmeky ktere sviti buh vi kam a buhvi jak bych do provozu nepouštěl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pánové!

Z Milanom maximálne súhlasím. A zvlášť by som podotkol to o tých k...

Jeden blbec niekde v parlamente niečo vymyslel, lebo dostal funkciu. A my sa tu ideme z toho pototo? Pre mňa je to také isté, ako z neustálou obmenou registračnych značiek, obmenou označovania STK, EK, KO, aj tie hmlovky... O chvíľu môžeme očakávať ďalšiu zmenu či úpravu.

Ten kto tieto blbosti vymýšľa nieje žiadny praktik. Je to jednoducho blbec, čo dostal funkciu a dokazuje týmto svoju nesmiernu dôležitosť. A núti nás sa zamýšľať nad jeho blbosťou. Tak to berte z nadhľadom, dobre?

Záverom ešte k tým svietiacim do neba a aj k tým hmlovkárom v kolonách. Idem si obstarať baseballovú pálku a každému takémuto blbcovi ju z chuti rozflákam. A keď si potom otvorí držku, aj tam si zgustnem. Až takto mi to lezie na city. Robíme my sebe zle... Tak poriadne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Není to spíš jenom montáž združené svítilny pro denní a obrysové světlo,kdy po zapnutí obrysovek jenom poklesne intenzita a logicky se rozsvítí zadek?

Nějak se mi tomu nechce věřit.nevím o tom,že by v souvislosti s denním svícením byla směrnice EHK/OSN novelizována a bez ohledu na to,co si kdo myslí lepším provedení,tato varianta schválena není.A pokud není,nevěřím,že by kterákoliv automobilka postupovala proti platné legislativě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cavte, mam BMW 320d ročnu a pri dennom svietení mi svietia len predne kružky zadne nesvietia. Pred mesiacom si kamarat kupil Audi A7 a na denne svietenie ma tie LED pružky vo svetlometoch, zadne mu nesvietia, tak neviem co tu stale riesite. Ked vam nevyhovuje denne svietenie na Yetim tak si normalne zapnite stretavacky a vybavene,nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...