Jump to content

Dálkové ovládání centrálu - dodělávky, zapojení, klíče


Recommended Posts

Tak jsem hledal a nasel tento klic, vypada stejne, muze byt. Bohuzel jsem nenasel aby mel na konci AA, pouze jedno A

 

https://s.click.aliexpress.com/e/3w8bKNByP

 

Planzetu bych přehodil. Diky za radu

Edited by vejv
Link to post
Share on other sites

diky, jeste dotaz, hledam na netu a nemuzu najit, vsude jen navod jak vymenit baterii. Jak rozeberu tu predni cast klice, kde je tycinka imobilizeru?, sundal jse plisek, vysrouboval pod nim sroubek, ale rozebrat mi to nejde, je nejaky figl nebo uz jen hruba sila

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

opět tu zdravím. Tak mi klíč přišel. jak vyměnit, rozdělat tu přední část jsem nepřišel, tak jsem použil přední část , kde je origo planžeta  a i ta tyčinka imobilizeru, a k tomu dal novy druhy kus. Ale ať dělám co dělám, klíč, tedy dálkové avládání nejde. Zkoušel jsem různé návody, jako odemknout, klíč do zapolavání, neotáčet s ním a zmáčknout obě dvě tlačítka, ale nic, nic nebliká, netuším jak ho spárovat. Starý klíč funguje stále. Prosím o radu.

Link to post
Share on other sites

ps, ani na puvodnim klici nic neblika,

a ta tycinka, ta ma byt z puvodniho klice? v zakoupenem klici je taky, jsem z toho jelen ?

Tak konečně jsem puvodni klíč rozebral, bylo to zatuhle stacilo vic sily. Planzeta prohozena a i ta tycinka, bez ni auto nastartuje a chcipne. Ale rozchodit druhou cast klice tj. Dalkove ovladani centralu neumim rozchodit. 

Zajimave ze se pise kdyz se prohodi baterka, ze se musi parovat, ale ja prohazoval baterku ze stareho do noveho a obracene a ten stary bez jakehokoliv parovani odemyka, zamyka.

Edited by vejv
doplnění dotazu
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Zdravím,

mohl by mi někdo poradit, mám fabia 2004 a originální centrál na klíč, bez DO. Dá se levně svépomocí dodělat dálkové ovládání abych nemusel na odemykání strkat klíč do zámku?

Elektrika mi nedělá problém, ale kde a co konkrétně hledat?

Díky

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Dobrý den všem,

Dodělával jsem si na své fabii (2001 sedan) dálkový centrál, původně z výroby byl klasický centrál na klíč, tak jsem sehnal novou komfortní jednotku s označením 433C a vyměnil za mojí původní 433A. Koupil jsem si klíč s označením 1J0959753DA a poté jsem klíč přes VAG spároval s komfortní jednotkou. Odemykat i zamykat mi jde úplně v pohodě, problém nastane pokud na ovládači zmáčknu tlačítko na odskok kufru, buď se vůbec nic nestane, nebo už potom nejde auto ovládačem vůbec odemknout a musím odemknout normálně klíčem, někde jsem četl že by mohl být problém v BSG jednotce, ale bohužel nic konkrétního u toho nebylo. Nevěděl by prosím někdo co s tím? Předem všem moc děkuji!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Dobrý deň,

 

mám fabiu 1 combi, rok 2007. Auto má originál od výroby centrálne zamykanie. Rád by som ho doplnil o diaľkové ovládanie. Bude spojazdnené DO podľa tohoto návodu (https://www.youtube.com/watch?v=AwlqGJueXsQ&lc=UgxB11-320PmWgmeHwV4AaABAg.9DpmhukXHPa9DpxxDwnSw5) fungovať aj na moju faceliftovu fabiu?

 

Vďaka za odpoveď

Edited by lukas3156
Link to post
Share on other sites

lukas2156: ano to by mělo fungovat, stačí prostě namontovat novou komfortku (myslím že musí končit D nebo E - najdeš tady na fóru) a nastavit klíče.

Jenom musíš mít klíč se správnou freqvencí - Fabie po fl. měli myslím jinou freqenci než před.

Link to post
Share on other sites

čo som pozeral na internete, tak pred FL aj facelift by mali mať kľúče s frekvenciou 434 MHz. Teoreticky by mohol fungovať aj 3 tlačítkový kľuč 1J0 959 753 DA. Komfortnú jednotku by som zohnal 6Q0 959 433 E. Pôjde mi v takejto kombinácií aj otvoriť kufor stlačením stredného tlačítka na kľúči? Ak máte niekto skúsenosť s dorábkou DO do faceliftovej fabie, napíšte čísla dielov ktoré ste použili. Vďaka.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mám (kolega má) Fabii I z 2001, která byla škodovkou vyrobena bez DO a dokonce i bez centrálu. Centrál tam ještě u dealera Škody nějak dodělali cituji, dali jsme tam polsky je to levnější.
Bohužel 20 let používání klíče se už projevuje na zámcích a ty začali blbnout (u řidiče blbne zámek u spolujezdce spínač pro zamknutí), přemýšlíme jak to pořešit, bud budeme muset zrepasovat zámky nebo bych přidal DO a odemykáni nechat na DO.

Má představa je, dat tam komfortní jednotku 6Q0959433E a k ní pak spárovat nějaké DO pro Fabii z Aliexpessu,
Otázkou je zda nenarazím na nějaký problém, a co si mám představit že tam dealer dal nějaký polský centrál?

Platí, že kabely a vše ostatní jsou pořád stejné a pokud je auto bez centrálu tak prostě jen chybí komfortní jednotka a oni na připrvené konektory dali nějakou neoriginální, tu vyhodím, osadím 6Q0959433E , a zbytek jen spárování kliče  přes VAG?

 

Děkuji

 

 

Link to post
Share on other sites

Pokud tam je origo kabeláž a motorky stačí pak jen E ková komfortka klíč a spárovat. Pokud tam je něco něco jiného tak to nebude fungovat. Taky to nebude fungovat z nějakým DO pro fabii jak píšeš. Nejlépe použít pro třítlačítkový klíč koncové DA. Spárování s komfortkou E je pak bezproblémové.

Link to post
Share on other sites

Pod pojem nějaký klič jsem myslel  J0 959 753 AG, tedy klič s 433MHz s čipem imobilizéru ID48 a klíčem HU66 například toto nabízí za 4$ i vyfrézování kliče podle fotky. Tyhle klíče existuji v 2 a 3 tlačítkovém provedení a já myslel právě dvou tlačítkové, minimálně tahle Fabie má  otevírání kufru čistě mechanické, je tam táhlo od řidiče a někde, tuším zde ve vláknu, jsme četl, že pak třetí tlačítko kufru občas zblbne jednotku a ta přestane fungovat a musí se použít klič.

 

Pokud jde o kabely, snad si výrobce  nekomplikoval život tím, aby byla kabeláž pokaždé jiná podle toho zda si zákazník vybral nebo nevybral komfortní výbavu.

Zíitra se zkusím přes VAG mrknout zda se nějaká komfortní jednotka ozve, pokud ne tak holt  sundal dekl a kouknu  . Pokud se neplatu je komfortní jednotka nebo aspoň místo pro ni a konektory na ní někde pod volantem nad pedálem plynu.

 

Link to post
Share on other sites

Tak ja mám už montáž diaľkového na fabiu 2007 (facelift) za sebou. Pôvodná jednotka komfortu 6Q0 959 433 H bola vymenaná za jednotku 433 E, z aliexpresu som objednal 3 tlačítkový kľúč 1J0 959 753 DA s elektronikou a čistým imobilizérom. Po prehodení komfortnej jednotky stačilo už len vybrúsiť planžetu, nakódovať imobilizér v novom kľúči a spárovať diaľkové s komfortnou jednotkou. DO funguje vrátane blikania smeroviek pri odomknutí/zamknutí + pri podržaní tlačítka na kľúči funguje aj odskok kufra. Cena za komplet prerábku bola 49 € (9 € kľúč, 19 € komfortná jednotka, 10 € vybrúsenie planžety, 10€ kódovanie)

Link to post
Share on other sites

 Pokoušel jsme se ujasnit si co znamenají jednotlivá písmena v kodech klíčů a podle viz níže a i podle kontroly v seznamu originálních dílů škoda je verze AG a CT dvoutlačítková , verze a DA a AH třítlačítková verze z pohledu elektroniky stejného klíče pro frekvenci 433.92MHz. Fabia I před faceliftem měla originál  klič s DO nesklopný dvoutlačítkovy a označením 6Y0 959 753 E , Fabie po faceliftu až do roku 2012 třítlačítkový 1J0 959 753 DA, který je ale techncioky stejný jako dvoutlačítkový 1J0 959 753 AG.. Myslím, že i zde v diskuzi bylo potvrzeno, že AG s E komfortní jednotkou lze spárovat. ,ale budu to před objednáním ještě ověřovat.

Imobilizer. Tak nějak žiji v domění možná iluzi, že Fabia používá MEGAMOS CRYPTO SILCA 48. tedy imobilizerové chipy ID48 a u těch by snad nemělo byt nutné provádět klonování samotného RFID, ale mělo by být možné naučit imobilizer nové kliče normalěn přes VAG-COM, tedy pokud pořídím nové klíče s DO tak vezmu staré i nové a všechny spáruji s imobilizerem, tedy řeknu imobilizeru ať je spokojen s ID čipu v kličích, které zastrkám do zapalování při  učení nebo se pletu?

 

1J0 959 753 F ---- 3 +1 button 315 MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM)
1J0 959 753 N-----2 button 433MHZ (square shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) It can be update for 753 A
1J0 959 753 A------ 2 button 433MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM)
1J0 959 753 B----3 button 433 MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM)
1J0 959 753 P -----3 button 433MHZ (square shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) It can be update for 753 B
1J0 959 753 DA------Update for753AH
1J0 959 753 AH------3 button 434 MHZ (square shaped remote), 1998 – 2006 (1C0 CCM)
1J0 959 753 CT------ update for 753AG
1J0 959 753 AG-----2 button 434 MHZ (square shaped remote), 2000 – 2008 (1C0 CCM)

 

Link to post
Share on other sites

kódovanie imobilizéru som riešil včera, kľúč, ktorý som kúpil z aliexpresu už obsahoval čistý nenakódovaný čip imobilizéru typu ID48. Na nakódovanie imobilizéru cez VCDS je potrebné mať pri sebe pôvodný kľúč a poznať PIN imobilizéru (ten sa nachádza na plastovom štítku ku kľúčom pod stierateľnou vrstvou). Ak PIN nemáš, cez VCDS sa PIN nedá vyčítať, je potrebný iný postup

Link to post
Share on other sites

Ano přesně takto jsem si to představoval (vyčetl z dokumentace k VCDS). Otázkou je zda má kolega PIN, ale je to první majitel tak se mu to snad podaří najít.

 

Edit:

Tak PIN kolega našel, méně pozitivní je, že se na 46 nehlásí žádná komfortní jednotka. Na druhou stranu to odpovidá tomu co říká kolega, tedy že je to auto bez komfortní výbavy do kterého pouze dealet přidal centrál a cituji "dali tam polský, bylo to levnější než origo od škodovky". Rozumim tomu tak a doufám, že správně , na misot original confortni jednotky škoda tam dali nějaký polský bazmek co řeší jen centrál, nekomunikuje VAG.

V kařdém případě pro mě to znamená rozebrat palubku a mrknout jak to tam vypadá,

Není někde fotka jak by měla vypadat příprava na komfortní jednotku?

 

 

 

Edited by Berger
Link to post
Share on other sites

Takto vyzerá komfortná jednotka, je vsunutá v plastovom držiaku (červená šípka). Je potrebné odmontovať spodný plastový panel pod volantom a demontovať plastový ofukovač nôh, potom by sa malo dať dostať ku miestu kde je jednotka uložená. Otázne ale je, či tam vôbec bude privedená kabeláž.

 

Inked20201128_115940_LI.jpg

Link to post
Share on other sites

Caute, precital som celé toto tema a ozaj som našiel veľa rád, ale ani jedna mi nepomohla. Ja mam problem s prisposobenim dialkovych ovladacov, pred rokom som stratil vsetky kluče a opravu som vyriesil tak, ze som na vrakači kupil celu demontovanu sadu, 2x kluce take iste ako som mal, spinacka, vlozka dveri, do klucov som vlozil nove tycky ID48 a cez VCDS prisposobil to je ok, ale ked idem riesit dialku cez VCDS na adrese 46 je 0 zavad a kodovanie je 00067, dam prisposobenie, vymazem akoze vsetky kluce a ked prehodim kanal na prisposobenie dam tam novu hodnotu 2 test, ulozit, spyta sa ma to ci naozaj to chcem dam ok a potom zacnem stlacat ovladace a nic, baterky su nove.

Skusal som verziu, ze vlozis kluc do spinacky otocis do prvej polhy a druhym zamykas a odomykas dvere a pritom stlacas prislusne tlacidlo, ale jedine co sa stane ked to dlho podrzim v tej polohe je ze sa bud stiahnu alebo vytiahnu okna.

Fabia 2001 1.9 SDI

IMG_2216.jpg

Link to post
Share on other sites

Když vidím ty kliče s přívěskem Irského prodejce Škodovek, jakou verzi klíče respektive dálkového ovladače  máte a jakou verzi komfortní jednotky?

Verzi jednotky vyčtete VCDS , liší se to písmenem na konci a verze dálkového ovladače je snad napsaná někde na něm a jde přečíst když se vytáhne DO z klíče, tedy u některých verzí.  Ne vše je kompatibilní se vším.

DO na nevýklopné kliče existuji 1U0 837 231 B a D (z hlediska radio části jsou  stejné) a pak  6Y0 959 753 E, a pokud vím tak nejsou oba kompatibilní se všemi komfortkama, ve Fabii I tj. asi 6Q0959433C

 

Edited by Berger
Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Berger said:

Když vidím ty kliče s přívěskem Irského prodejce Škodovek, jakou verzi klíče respektive dálkového ovladače  máte a jakou verzi komfortní jednotky?

Verzi jednotky vyčtete VCDS , liší se to písmenem na konci a verze dálkového ovladače je snad napsaná někde na něm a jde přečíst když se vytáhne DO z klíče, tedy u některých verzí.  Ne vše je kompatibilní se vším.

DO na nevýklopné kliče existuji 1U0 837 231 B a D (z hlediska radio části jsou  stejné) a pak  6Y0 959 753 E, a pokud vím tak nejsou oba kompatibilní se všemi komfortkama, ve Fabii I tj. asi 6Q0959433C

 

Aha inak nieco podobne ma napadlo, ale tak dialka sa da objednat samostatne, ake cislo a v akom formate by som mal najst, lebo nic extra tam neni, len toto:

Hrana plastu jak je planzeta: HELLA 434Mhz 008444008548 0678 5FA

Vnutro: sice vidim ale to su uz sprostosti, 4 cislia a ostatne skoro necitatelne.

 

SAKRA, nasiel som asi problem....... stary log

 

Mam zle ovladace?

 

Address 46: Central Conv.        Labels: 6Q0-959-433.lbl
   Part No: 6Q0 959 433 C
   Component: 06 Komfortgerát     0003  
   Coding: 00067
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3B75D16729907BC6811-4A3A

   Subsystem 1 - Part No: 6Q1959801
   Component: 06 Tőrsteuer.FS TFK 0002  

   Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802
   Component: 06 Tőrsteuer.BF TFK 0002  

1 Fault Found:
00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Edited by JS65
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...