Přejít na obsah

Špatný studený start


labi

Doporučené příspěvky

Zdravím,vím že už toho tu bylo napsáno až,až o studených startech,ale přeci jen se optám.Už to někdo vyřešil čím by to většinou mohlo být?Ráno přijdu,otočím zapalováním a když už fabka jako že chytne tak přestanu startovat.V tom fabka hned chcípne.Takto to třeba udělá 3x.Někdy když se nenechám ošálit prvním škytnutím tak startuju dýl,třeba 10s a ona pak chytne.Někdy zase chytne napoprvé.Čím to může být?Vag mlčí.Mám podezření na čidlo teploty motoru,že si myslí že je teplo a proto nedá povel pro více benzínu na studený start.Děkuji za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Startuju po zhasnutí kontrolek.Cerpadlo uz cerpá pri otevrení dveri a pak jeste pri otocení klickem do první polohy.to vse chodi tak jak ma.dela to jen v zime.v lete je vse ok.fabku mam uz asi 5 let a zacalo to delat uz vloni ale jen opravdu zridka.tento rok se to stalo bohuzel skoro pravidlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U motoru 1,4 16V je těch tepelných čidel víc, start přitom ovlivňují minimálně 2 z nich. Kdyby to bylo čidlo teploty motoru (teploty chladicí kapaliny), nebude to chytat vůbec, protože ŘJ by si myslela, že motoru stačí malá dávka pro naskočení i chod. Protože to ale přece jenom naskočí, i když po delším protáčení, tipuju na čidlo teploty (a tlaku) nasávaného vzduchu v sacím potrubí - jednotka si myslí, že nasávaný vzduch je teplejší = že bude snadnější zážeh, protože vstříknutá dávka se snadněji odpaří. Opak je přitom pravdou, motor si musí "nastřádat" část neodpařeného benzínu v sání, aby nakonec blafnul - jak běží, začne ŘJ uplatňovat regulaci množství vstřiku podle teploty a podle lambdy a už ho udrží v chodu, i když to je krátkodobým uplatněním přechodu do jiného než volnoběžného režimu dávkování. Pořád to ale není nic nenormálního, proto se nic nezaznamená do registru závad - ani čidlo nemá zkrat nebo přerušení, takže není jednotkou bráno jako vadné. Jednotka totiž nemá s čím srovnávat jeho údaj - musí se prostě spolehnout na to, že čidlem posílaný údaj je správný. Zkus si půjčit prokazatelně dobré čidlo ze sání a uvidíš co to vyvede....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bodejt.Bylo to jen ilustrativní foto jestli to je opravdu to čidlo cos měl na mysli.Už jsem ho měl jednou venku a čistil jsem ho.Bylo celý zablitý.Pokusím se nejprve někde pujčit jiné čidlo a uvidíme co se z toho vyklube.Zatím díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s fábkou je asi ámen.Ráno jsem myslel že už vůbec nechytne.Baterka byla už skoro v p.....,ale nakonec chytla.Cestou ztratila 2x výkon a rozsvítilo se EPC a kontrolka motoru.Motor škubal jak čert a víc jak 2500 ot. to nešlo vytočit.Tak jsem ji chcípnul a znovu nastartoval a bylo vše ok.Po dojetí do cíle fábka zhruba 1hodinu stála a chladla. A pak i když byl vlažný motor tak se ji stejne moc nechtělo.Zajel jsem k benzínce,natankoval.a po nastartování se opět rozsvítilo EPC a motor opět škubal a nešel vytočit.Asi spadl do nouzáku nebo nevim.Opětovné chcípnutí a nastartování už nepomohlo.Když už na mě auta troubila ať vypadnu tak jsem horko těžko dojel na odpočivadlo a dál jsem zkoušel pomocí opětovného chcípnutí a nastartování fábku rozdejchat.To se už ale nepodařilo.Nakonec jsem na chvíli vypojil baterku a fábka se umoudřila a rozjela se.Po dojetí domu jsem chtěl vyzkoušet jestli když ji chcípnu,tak jestli naskočí normálně,ale ani prd.Pořád to jde asi v tom nouzáku se svítícíma kontrolkama a vypojení baterie už nepomáhá.Tak mi nezbejvá nic jinýho než to odtáhnout a zkouknout vagem. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ten pesimismus, vyčistí tu škrtici klapku, dej ji do zakladního nastavení a jezdi dál. Hodinka práce, když se budeš flákat. Už jsem viděl tu klapku, tak zanesenou že byla mírně otevřena a nehybala se vůbec. Auto mělo nepravidelný chod a velkou spotřebu, po vyčistění je úplně v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem už dneska dělal,i potenciometr v ní jsem prostřík kontaktolem,i zákl. nast.Dokonce i ranní start byl ok.vymazali se všechny závady co tam byly.jedu to projet,vše ok.Jdu se s kamosem najist co tam byl s vagem.no a pak hurá že ho odvezu a ono prd.fábka zase v nouzáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem už dneska dělal,i potenciometr v ní jsem prostřík kontaktolem,i zákl. nast.Dokonce i ranní start byl ok.vymazali se všechny závady co tam byly.jedu to projet,vše ok.Jdu se s kamosem najist co tam byl s vagem.no a pak hurá že ho odvezu a ono prd.fábka zase v nouzáku.

Poslál jsem ti osobní zprávy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podle DP by měl byt na svorce 3+5 odpor 3-200 Ω,ale neni tam nic.ostatní bylo ok.viz obr.tak ted uz fakt nevim.preci kdyby tam nebylo vubec nic tak by byla fabka porad v nouzaku.a ne ze jednou jede a jednou zase ne.

post-21459-0-43924100-1325681704_thumb.j

Editováno: , autor: labi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no byli asi 4 nad nulou coz neni moc objektivni no,ale motor byl kapku ohratej a klapku jsme nedemontovali.merili jsme to na aute za pomoci zrcatka,bo se tam nedalo moc trefit.mozna mi vyjde na pujceni jina klapka.pak uvidime co dal.pri cisteni te klapky respektive potenciometru jsem si vsiml ze to ma vyryte drahy.to bude asi jadro pudla.jakmile budu moudrejsi hned dam vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak já si myslím, že v těchto pohybových snímačích (plynový pedál, servo klapy apod) jsou potenciometry s minimální tepelnou závislostí - musí dávat v celém rozsahu provozních teplot auta stále stejný průběh signálu. Jejich odpor by tak měl v intervalu dejme tomu -60°C až +60°C kolísat co nejméně = změřený odpor by se mezi měřeními udělanými při +20°C a +4°C měl lišit jen minimálně - pokud vůbec. Navíc musejí vydržet milióny pohybů třeba i jen o malou část celkové dráhy. Rozhodně to tedy nebudou nějaké laciné uhlíkové šunty - spíš bych tedy předpokládal odporový drát z kovu s malou tepelnou závislostí nebo odporovou vrstvu ze spékaných práškových kysličníků kovů = cermetů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak já si myslím, že v těchto pohybových snímačích (plynový pedál, servo klapy apod) jsou potenciometry s minimální tepelnou závislostí - musí dávat v celém rozsahu provozních teplot auta stále stejný průběh signálu. Jejich odpor by tak měl v intervalu dejme tomu -60°C až +60°C kolísat co nejméně = změřený odpor by se mezi měřeními udělanými při +20°C a +4°C měl lišit jen minimálně - pokud vůbec. Navíc musejí vydržet milióny pohybů třeba i jen o malou část celkové dráhy. Rozhodně to tedy nebudou nějaké laciné uhlíkové šunty - spíš bych tedy předpokládal odporový drát z kovu s malou tepelnou závislostí nebo odporovou vrstvu ze spékaných práškových kysličníků kovů = cermetů...

Se zastav a já ti to ukážu, ten rozdil, ale je to o tom že to jde nahoru, on nemaměřil nic. Což v dilenské příručce, píšou že se ma vyměnit klapka. Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...