filipo83 Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 (edited) ahojky řešim napinaci kladku klinoveho řemene je cela v hajzličku netušíte nahodou co je za šroub co drží tu kladku určitě to bude nějaky imbus ale jaky dekuju je to jakoby z druhe strany takovej peknej tunel a tam kouka hlavička myslel jsem že je v čoudu jen volnobežka ale je i kladečka bohužel nejen ložisko ale cely napinak co nadelam Edited January 31, 2009 by filipo83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipo83 Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Tak kladku napinaci remene mam novou celou i z napinakem vymenil jsem i volnobezku na alternatoru a motor je jak tichoslapek ale vyndat altik u sdi docela porod a pak jeste dostat zpatky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerpof Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Nechci hned zakládat nové téma, tak to nejdřív zkusím do tohohle. Předevčírem se u manželky Fábie SDI rozsvítila baterka. Zjistil jsem že byl shozený drážkový řemen, (ten byl navíc podélně rozříznutý takže to byly v podstatě řemeny dva) a ulomená napínací kladka (na obr. č. 5). Příčinou ulomení byla zřejmě zadřená volnoběžka alternátoru. Ten chci dát komplet repasovat. Našel jsem v DP jak celý ten komplet vypadá a ještě než se do toho pustím, mám dva dotazy: 1) Lze alternátor u SDI (s klimou) vyndat ven horem bez složitého rozebírání půlky auta, nebo to jde pouze spodem? 1) Co jsem pochopil tak tu napínací kladku drží pouze jeden šroub ze zadu (na obrázku má číslo 3) - dá se celý šponovák vůbec vyndat bez demontáže celého toho držáku alternátoru/klimakompresoru/čerpadla (na obr.6)? Dá se k tom šroubu (3) vůbec nějak dostat? A když vymontuju ten ulomený, dostanu tam vůbec nový? Jaké s tím máte zkušenosti? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falk Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu. Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub. Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-). Postup je následující: 1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník) 2) Sundat dolní kryt motoru 3) Podložit motor heverem 4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru 5) Povolit tři šrouby držící motor. 6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku. 7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub. 8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit. 9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus) 10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti) 11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub. 12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo. 13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky. 14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby. 15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má. 16) Zakrytovat a frčíme :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Ahojte potrebujem poradit: Za posledny tyzden sa mi 2x usekol srob pocas jazdy ktory drzi napinaciu kladku.Volnobezka na alternatore je nova funguje,ziadna remenica (motor,klimakompresor) nema volu a nehadze,drazkovy remen je novy.Aj po nahodeni napinacej kladky a nastartovani napinacia kladka nema ziadne vybracie.Neviete preco teda odlamuje srob ? Dakujem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Treba vymenit napinaciu kladku za novu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamper Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Ahoj my máme stejný problém stou kladkou máme novou,ale stejně ten šroub nevydrží a už nevíme s tatkem co by tomu mohlo být prosí poradte někdo altik v pohodě klimoška též.Děkujem za informaci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Kladky som za rok vymenil uz dve.Ta posledna je v podstate nova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 AKU ZNACKU?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juke.box Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Je potřeba vyhodit ten tlumič, je tam totiž úplně k ho.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Nie kazda kladka ma tlmic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Znacka kladky je IINAA a tlmic nema. Edited January 5, 2012 by ferip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Tak a srob dnes 3x odseknuti ((( NEVIETE PORADIT ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu. Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub. Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-). Postup je následující: 1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník) 2) Sundat dolní kryt motoru 3) Podložit motor heverem 4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru 5) Povolit tři šrouby držící motor. 6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku. 7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub. 8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit. 9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus) 10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti) 11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub. 12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo. 13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky. 14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby. 15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má. 16) Zakrytovat a frčíme :-) Ahoj za poslednu dobu (2 tyzdne) sa mi 3x zlomil srob ktoru drzi kladku na 1,9sdi moze byt dovod taky ze ani raz nebol srob zalepeny lepidlom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 VADNA VOLNOBEZKA ALTERNATORU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Volnobezka ma cca rok a funguje spravne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Tak mi teraz prezrad ako si ju skontroloval ze FUNGUJE SPRAVNE???? Ze sa toci to nestaci!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 po vypnuti motora sa musi alternator dotocit sam ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
libero Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 ferip:takže asi takto... zhoď klin.remeň..rukou zatoč remenicu alternátora a keď ju chytíš,nesmie ti natvrdo zastaviť...musíš cítiľ akoby sa vnútri ešte dotáčala..musíš ju však roztočiť v smere hod.ručičiek.. niečo ohladom volnobežky si prečítaj aj tady: http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 (edited) Zrejme to bolo v napinacej kladke: Puzdro v ktorom je zavit nelicovalo s kladkou ale pretrcalo von tym padom nebola kladka dobre osadena a drzala iba na tom puzdre...Na novej kladke puzdro licuje s kladkou.. Edited January 16, 2012 by ferip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferip Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 VIete mi niekto povedat ci sa uz stretol s niecim podobnym ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falk Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 určitě ano když ho nepodlepíš tak se ti vybracemi hned povolí a pak ho ulomíš. a když už to budeš dělat použij vysokopevnostní šroub. min 10. Já používal běžny 8.8 a ty se lámou jako mrkve. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza K. Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 Ahoj, dám svůj dotaz sem. Mám přidřené ložisko na řemenici kladky. Lze po sundání řemenu demontovat samotnou řemenici, tzn. prostě vytočit ten šroub? Nechci sundavat celou kladku, jen dát řemenici s novým ložiskem. Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilVol98 Posted November 29 Share Posted November 29 Ahoj. Taky se mi pořád láme. Použil jsem šroub 10.9 a fackoval jsem si při odvrtávání. 😁 Zjistil někdo o opravdovou příčinu proč se to děje? Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.