Přejít na obsah

Spotreba - dialnica


Doporučené příspěvky

Přesně jak napsal e1. . Tsi má relativně výkonu dost, pocit ze zrychlení tam také nějaký díky turbu je, no není to 100kW nafta s turbem a při jízdě nad povolené rychlosti auto relativně brzo ztrácí dech. O spotřebě při takových rychlostech se ani nezmiňuji, když by si chtěl chvili uhánět kolem 200km/h, což TSI dokáže, tak není problém s ním jet hoooodně přes 10l/100 km. Nejoptimálnější rychlost co se týče spotřeby je na dálnici kolem 110km/h, to se dá jezdit za spotřeby kolem 5l/100. Já mám osobně s tímto motorem (TSI 77kW) na dálnici rekord i když uznávám, že to nebyla dálniční rychlost 130 km/h, protože asi po 80 km dálnice a okresek jsem měl průměrnou rychlost 80 km/h a spotřebu 4.1 l/100 km.

Pokud by si chtěl ale jezdit dálnici tempem 130km/h, tak si myslím, že na tom nebude žádný malo-objemový benzín nijak závratně se spotřebou a v případě častějších jízd bych volil už asi něco naftového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info borci, z toho co jsem tak vypozoroval, to bude asi podobné, jako moje HTP. Ideální rychlost kolem stovky, jak jedu stotřicet, už to řve a žere.. :-D
Asi to nebudu řešit, chvíli s HTP vydržím a pak se uvidí. Problém je spíše v tom, že přes týden jezdím denně do práce asi 8km po jižní spojce, prostě ideál pro malo-objemový motor, protože nafťák by se kloudně ani neohřál. Ten bych využil jen na té dálnici :-/

Navíc mám trošku odpor vůči dehťákům, tak nevím..těžko říct, jestli by mi TSI výrazně pomohla.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87: Pokud chceš motor, který se rychle zahřívá, určitě bych nevolil 1.2 TSI. Téhle motorizaci trvá, než se dostane na provozní hodnoty dost dlouho (a pokud chceš využívat výkon na dálnici, chce to sledovat i hodnotu teploty oleje)... Co se týče výkonu, i slabší varianta 1.2 se 63 kW by ti rozhodně pomohla.

 

EDIT:

Galvi: Uhánět přes 200 km/h by se dalo i dlouho, jenže ten limit... V Německu by mě pak zase mrzelo, že v top speedu mě furt předjíždí kde kdo :D Navíc při takové rychlosti je možné vidět mimo vytočeného otáčkoměru, rychloměru a mihajících se pomalejších vozů i pouhým okem pohyb ručičky palivoměru :D

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Téda, tak jste mě trošku nahlodali. Jako, HTP je zahřáté opravdu během chvíle. Sám jsem docela koukal. Vyjedu od domu, projedu asi 2 křižovatky, celková trasa kolem 1 kilometru a auto už mi začne příjemně topit. To jsem u naftové dvojkové Laguny neznal :-D

Včera jsem zrovna jel po D1 domů, chtěl jsem být doma trochu brzy a tak jsem se vykašlal na spotřebu a zkusil to hnát. Do kopce jsem se to snažil držet u 110 km/h při aktuální spotřebě 11 litrů, jak byla rovinka natlačil jsem to na rychlost kolem 140 km/h a tu a tam z kopce jsem zkusil i 160 km/h. Průšvihem je, že když mi tam někdo vjede, tak dostat se znovu na tu rychlost je prostě šílené, takže často vjedu do pravého a nabírám nové síly. Zjistil jsem, že velký vliv má benzín. Minulý týden jsem měl 100 oktanový V-Power a motor byl krásně točivý, byl citelně pružnější. Nyní mám nějaký noname z Tesca a včerejší cesta byla utrpením, auto bylo lenošné, prostě hrůza.

Spotřebu dle počítače jsem na těch 150 ujetých kilcků měl 6.8, což se mi nezdá vůbec špatné. Teplotu oleje neřeším, moje verze nemá teploměr, takže netuším. Z delšího kopce někdy dávám neutrál aby se motor trošku ochladil, ale jinak jezdím a neřeším. Dopřávám motoru časté výměny oleje, což je u HTP asi to nejdůležitější.

Osobně právě netuším, zda by mne TSI vytrhlo. Je to sice o 20 kW silnější, což je papírové opravdu atraktivní, ale otázka jak v reálu. Asi budu muset prubnout nějakou testovací jízdu ve Škodě, abych věděl, co ten motor vůbec umí. Rozhodně bych řešil ojetou, takže další otázka je, jestli jsou už vyřešené ty počáteční problémy s rozvody, atp. :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87: Pokud chceš motor, který se rychle zahřívá, určitě bych nevolil 1.2 TSI. Téhle motorizaci trvá, než se dostane na provozní hodnoty dost dlouho (a pokud chceš využívat výkon na dálnici, chce to sledovat i hodnotu teploty oleje)... Co se týče výkonu, i slabší varianta 1.2 se 63 kW by ti rozhodně pomohla.

 

EDIT:

Galvi: Uhánět přes 200 km/h by se dalo i dlouho, jenže ten limit... V Německu by mě pak zase mrzelo, že v top speedu mě furt předjíždí kde kdo :D Navíc při takové rychlosti je možné vidět mimo vytočeného otáčkoměru, rychloměru a mihajících se pomalejších vozů i pouhým okem pohyb ručičky palivoměru :D

 

Ehm, to s tým olejom nemyslíš vážne? To je totiž blbosť. Netvrdím, že tú hodnotu nikdy nesledujem, ale na diaľnici som ani pri maximálke nevidel hodnoty ktoré by neboli v norme. Škodovka udáva ideálne prevádzkové teploty oleja medzi 90-110°C. Aby si sa dostal s teplotou oleja nad 100°C musíš ísť v horúci letný deň nad povolený rýchlostný limit a mať zapnutú klimatizáciu. Nad 110°C sa dostaneš len jazdou na okruhu, ale aj tam sa väčšinou pohybuje teplota okolo 110°C. Pri bežnom jazdení je jediný dôvod sledovania teploty oleja ten, aby si netúroval motor ešte so studeným olejom.

Čo sa týka vysokej spotreby pri rýchlej jazde. súhlasím. S nohou na podlahe je reálna spotreba okolo 20 litrov / 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87: Mezi výkony motoru 1.2 HTP a 1.2 TSI je hodně velký pocitový rozdíl.

e1.: Jsme se špatně pochopili, možná jsem špatně zařadil mou poznámku o teplotě oleje. Bral jsem to z opačného konce. Myslel jsem tím, že motor se celkově pomalu zahřívá a pro dálniční jízdu je vhodné auto prohřát "ze všech stran",protože ten náš motor je takový dost náchylný na všechno možné ;) A rychle stoupání teploty po startu není největší výsadou 1.2 TSI :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info borci, z toho co jsem tak vypozoroval, to bude asi podobné, jako moje HTP. Ideální rychlost kolem stovky, jak jedu stotřicet, už to řve a žere.. :-D

Asi to nebudu řešit, chvíli s HTP vydržím a pak se uvidí. Problém je spíše v tom, že přes týden jezdím denně do práce asi 8km po jižní spojce, prostě ideál pro malo-objemový motor, protože nafťák by se kloudně ani neohřál. Ten bych využil jen na té dálnici :-/

Navíc mám trošku odpor vůči dehťákům, tak nevím..těžko říct, jestli by mi TSI výrazně pomohla.. 

 

Nová TSIčka (myšleno OIII a FIII) se "samy sobě" víc ohřívají pomocí vodou chlazených svodů. To samozřejmě pomůže spotřebě, topení v zimě atd. atd.

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sytic, tak teraz sa už chápeme a v tomto aj súhlasíme. Ti zohrievanie oleja trvá naozaj dlhšie, hlavne v zime. Moja skúsenosť je, že pri teplote okolo 0-2°C treba cca. 7 km normálnej jazdy aby olej dosiahol teplotu 50°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

tož včera jsem přijel z makarské riviery..najel jsem 2500km včetně výletu do Dubrovníku a nějakých pojížděk s průměrnou spotřebou 5,6l.....cesta tam 5,5l..cesta do Dubrovníku a zpět 4,6l a cesta zpět 5,9l...myslím, že spotřeba tam by mohla být asi o 0,2 deci menší..neboť půl cesty pršelo...a cesta zpět taky aspoň o půl litru..protože jsem jel od Zagvozdu až po Maslenicu proti vichru a vezl jsem domácí s dítětem a auto bylo naložené až postřechu...jenom 50kg mandarinek jsem vezl :kol-28: ...auto mám necelé 3 měsíce..najel jsem přes 5000 km.. a od výměny oleje najeto 4800km a nevzalo ani kapku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pro přesnost Kladno Brno centrum a zpátky Kladno A jen tak určitě jste zkoušeli kolik musíte jet aby vám to dalo na 600 kilometrech průměr 116 ? 

Jo, tak to by sedělo. Jinak z Ruzyně na kraj Brna mívám běžně průměr kolem 125 km/h (teď kvůli rekonstrukci D1 to bývá míň). Ale to je čistě dálniční jízda stylem 140 na tempomat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...