Přejít na obsah

Loketka z F2 do F1


Doporučené příspěvky

Jeden manuálek na nainstalování loketní opěry z Fabie2, respektive Roomstra do Fabie1:

Rozhodl jsem se pro tuto variantu, protože F2 má tlustší nohu, tudíž v tunelu nezbyde nevzhledná díra za loketkou jako u O1:

Pro montáž budete potřebovat:

díl 6Q7711355 je to držák pro ruční brzdu z F2 cena cca 200,- , dále nařadí: klasický šroubovák, torx 20, 30 a 45, ráčnu s oříškem 13, klíč 10, imbus 5, řezák, kus rovného drátu a nějaké světlo.

Pak kladivový šroub M8x15(délka závitu v mm) dvě matky, podložku obyč. a podložku pérovou vše M8

post-12297-0-00733900-1326839382_thumb.j

Jo a samozřejmě loketní opěrku DAO 700 001 :kol-47:

(jen mimochodem pokud by se vám podařilo odvařit ten plech pod ruční brzdou, který tam už máte, a místo něj dát ten, který bude potřeba, máte ulehčenou práci, ale myslím, že do toho se nikdo pouštět nebude :) )

Plech pod ruční brzdu (v našem autě však bude nad ruční brzdou) je nutné trochu upravit, aby tam šel vůbec nandat:

post-12297-0-58828800-1326832103_thumb.jpost-12297-0-79278000-1326831923_thumb.j

Výsledek vypadá takto:

post-12297-0-00044600-1326832198_thumb.jpost-12297-0-14843800-1326832250_thumb.j

Já jsem si ho ještě nechal pozinkovat, protože je to čistá ocel bez povrchové úpravy.

Dále si upravíme kladivový šroub tak, aby prolezl tou oválnou dírou vzadu, opilujeme asi 4mm osazení a doděláme tam závit, jedno osazení se upiluje úplně a tloušťka hlavy zustane cca 1,9 mm (aby se dal šroub otočit pod ten plech, co už je v autě.

Tloušťku té hlavy musíte vyzkoušet přímo na autě. Naštěští se dá k té díře dostat, když vyndáte zadní popelník, takže můžete zkoušet, aniž byste museli vyndávat tunel (mimochodem tomu se stejně nevyhnete :D )

Pár fotek toho šroubu (originál a jak dopadnul ten upravovaný):

post-12297-0-44259700-1326832677_thumb.jpost-12297-0-54690000-1326832724_thumb.jpost-12297-0-44271600-1326832840_thumb.j

A teď už se můžeme pustit do sundání tunelu. Určitě tady na fóru je někde návod, já to tu dám ať je to kompletní:

Vyndat popelníky - přední jde v pohodě, zadní se musí zabrat kolmo nahoru, chytnout a tahat za ten deklík:

post-12297-0-71697200-1326834121_thumb.j

Pak torxem 20 vyšroubujeme všech 5 obnažených šroubů - dva vzadu, tři vepředu:

post-12297-0-48135800-1326833008_thumb.jpost-12297-0-15906600-1326833902_thumb.j

Vyndat kryt díry pro protáhnutí ruční brzdy, vypáčit od ruční brzdy dopředu:

post-12297-0-93322300-1326834073_thumb.j

v místech kde jsou díry byly západky, v těch místech se musí trochu zapáčit šroubovákem:

post-12297-0-99240300-1326833850_thumb.j

Sundaní předního popelníku a rámečku kolem řadičky se provede zatlačením zboku:

post-12297-0-99448000-1326833952_thumb.j

Rámeček pak vyskočí ze západek a opatrně ho vyndáme (západek je celkem 6) Nezapomeneme rozpojit svorkovnici od světýlka osvěcující přední popelník:

post-12297-0-80082200-1326834014_thumb.j

Sundáme rámeček s popelníkem od pytle řadičky - vypáčit dvě západky a vyjmout:

post-12297-0-18785100-1326834391_thumb.j

Vytrnout dvě plastové příchytky, jedna u plynového pedálu druhá u spolujezdce na stejném místě:

post-12297-0-48400900-1326834187_thumb.j

Nyní můžeme začít odzadu zvedat tunel. Posuneme si spolujezdcovu sedačku dopředu a rozpojíme svorkovnici pro zásuvku. Moc se tam koukat nedá, je to spíš popaměti. Svorkovnice s pojistkou vypadá takto:

post-12297-0-13692700-1326834589_thumb.j

Pak rozpojit středový tunel od toho co je v prostoru nohou, dohromady je drží 4 průžinové západky:

post-12297-0-37061300-1326835783_thumb.jpost-12297-0-51850300-1326835845_thumb.j

Pak se už dá tunel zvednout a vyvlíknout kolem řadící páky:

post-12297-0-74891800-1326835713_thumb.j

A tohle se nám ukáže:

post-12297-0-31823100-1326836236_thumb.j

Poznamenáme si, jak daleko je matka na táhlu dotažená (např. počet závitů)

Vyšroubjeme matku z táhla ruční brzdy klíčem 10 a ráčnou s oříškem 13 vyšroubujeme matky, které drží ruční brzdu:

post-12297-0-53805700-1326836483_thumb.j

Do zadní díry našroubuje ten upravený kladivový šroub + obyč. podložka a matka. Našroubovat co nejvíce dopředu - proto je to jedno osazení úplně upilované aby šel dát úplně nakraj té díry.

post-12297-0-66379600-1326837796_thumb.j

Přiložíme plech na místo kde bude přibližně ležet (je posunutý o cca 5mm dopředu oproti tomu, jak tam má být ve F2 - proto jsou ty díry, tam kde byly ty šrouby pro ručku, oválné) a nařízneme koberec:

post-12297-0-67075700-1326836701_thumb.j

Jinak by tam ten plech nešel narvat.

Ono to bude i tak chtít trochu síly a přemýšlení jak to tam vložit:

Musí se začít odzadu vložit mezi šroub a táhla k zadním brzdám a sklápět dolů s tím, že se musí odstávat koberec na boku.

Plech na místě:

post-12297-0-81498400-1326837098_thumb.j

Musí se trochu vyřezat koberec, aby nevadil pak té noze a také, a to je důležité!! ten plech je při výrobě nalakovaný tudíž je potřeba závity potřít barvou - já použil korekční tužku s mojí barvou, jinak tam ty šrouby skoro nedrží:

post-12297-0-54539700-1326837188_thumb.j

Táhlo ruční brzdy je potřeba zkrátit o cca 1cm (vadilo by tomu přidanému šroubu) - našroubujete si nějakou jinou matku (M6) na to táhlo, uřízněte a zbruste konec tak, aby šla ta matka zase vyšroubovat.

Ručku dáme na původní místo POD ten plech, který jsme tam tak pracně namordovali:

Posuneme plech co nejvíce dopředu a přišroubujeme vše jak to bylo předtím.

post-12297-0-58416800-1326837529_thumb.j

Na náš přidaný kladivový šroub dáme pružinovou podložku a dotáhneme matkou.

A nyní se začneme věnovat našemu tunelu.

Vyznačíme si kde bude díra - 5 mm od popelníku a 6mm od vnitřní hrany držáku nápojů.

post-12297-0-15372600-1326838012_thumb.j

A vyřízneme:

post-12297-0-84426600-1326838114_thumb.j

Tady to vypadá strašně jednoduše, ale mě to trvalo asi 3 hodiny

Opasování, zda to pasuje ještě doma:

post-12297-0-03298200-1326838060_thumb.j

A hurá do garáže to dát vše do kupy

Montáž se provádí v opačném gardu než demontáž :) Nezapomenout vrátit na původní místo molitan kolem řadičky, a zapojit všechny svorkovnice.

Přišroubujte tunel.

Dejte nohu na své misto a prostrčte zezadu drát drážkou jak ukazují šipky:

post-12297-0-85101900-1326839148_thumb.j

Vršek drátu by měl lícovat s horní hranou tunelu v tom místě kde končí ruční brzda nebo jít těsně nad ní, pokud bude drát utopený musíte nohu podložit.

Odšroubujete tunel (hlavně vzadu - kvůli přístupu ke šroubkům) a podle návodu složte loketku dohromady. Budete potřebovat torx 30 na přišroubování nohy, imbus 5 na přidělání adaptéru k loketce a torx 45 na přidělání adaptéru s loketkou k noze.

Ty plastové díly musíte nejdříve nastrčit do díry v tunelu a pak přiklopit k loketce a zaklapnout. Samozřejmě se začíná tím větším kusem. (Ale to je všechno v návodu)

A výsledek:

post-12297-0-82136600-1326838233_thumb.jpost-12297-0-21919800-1326839254_thumb.jpost-12297-0-05699800-1326839107_thumb.jpost-12297-0-48081100-1326837960_thumb.j

I k zadnímu popelníku se dá normálně dostat:

post-12297-0-64529000-1326839201_thumb.j

Dotazy?

Editováno: , autor: Drewie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Luďa uzamkl následující téma
  • Luďa odemkl následující téma
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...