Přejít na obsah

Úbytek chladící kapaliny


Wenzel

Doporučené příspěvky

Mám Yetiho 19 měsíců, zatím bez jakékoliv závady. Tento týden jsem nastartoval a blikala mi kontrolka u teploty chladící kapaliny, což může idikovat úbytek kapaliny. Po kontrole vyrovnávací nádržky jsem opravdu zjistil, že hladina je nižší než minimální. V autorizované prodejně Škoda jsem koupil kapalinu a dolil necelých 1/2 litru. Prodavač mne upozornil, že kdyby se to opakovalo, abych navštívil odborný servis. Ptám se zda se to někomu po takoivé době stalo, zda je to normální nebo lze věštit nějakou závadu. V červnu mám jít na garančku po 2 letech a samozřejmě to uvedu, že se zmiňovaná skutečnost udála. Díky za názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co máš za motor, ale moje 1.4TSI po roce a cca 11000km také už potřebuje doplnit kapalinu. Zatím nic nesvítí. Vyřeším asi u benzínky při dalším tankování. Je ale pravda, že už při přebírání nového auta bylo v nádržce tak, tak akorát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ten problém. seš si jistej, že si při přebírání auta měl MAX hladinu?? Nebo bylo "jen" mezi ryskama??

Ale je pravda, že každá náplň provozem ubejvá. By neškodilo, když dolejváš vodu do ostřikovačů "mechanicky" mrknou na nádobku chlad. kapaliny a olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory. Při koupi auta mne nenapadlo zjiš´tovat kolik je tam chladící kapaliny. Faktem je, že kontroluji olej a dolévám kapalinu do ostřikovačů, ale tomuto i když důležitému medii jsem nevěnoval takovou pozornost, protože jsem to měl za uzavřený okruh. Nyní budu raději sledovat. Nejhorší snad by bylo kdyby se mi tam dostala kuna nebo veverka a něco prokousla. To se snad nestalo.

EDIT:

Necituj předchozí příspěvky

Editováno: , autor: Luďa
Necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neco podobneho se mi stalo loni na podzim, po delsi ceste do Tater mi druhy den zacala svitit kontrolka a musel jsem dolit cca 6 dcl kapaliny. Po navratu z dovolene jsem auto dal do servisu, kde mi technik rekl, ze chladici soustavu natlakovali a nikde unik nebyl, ani vnejsi, ani vnitrni. Pry se to muze stat, kdyz auto plni z vyroby, zustane nekde bublina, ktera se muze uvolnit zcela nahodne i po delsi dobe. Mel jsem tehdy najeto cca 10000km. Priznavam bez muceni, ze jsem mnozstvi kapaliny predtim nekontroloval, jednak ta ryska je docela blbe viditelna, druhak me to ani nenapadlo, protoze u predchozich skodovek, co jsem mel (2x felicie, fabie) a dalsich aut jinych znacek, jsem se o chladici kapalinu nikdy nestaral a neubyvala (naposled ve Skoda 120). Od doplneni v Yetikovi to obcas zkontroluji (uz jsou to 3 mesice a najel jsem dalsich 5000km) a neubyva, hladina je porad stejne (samozrejme kontroluji vzdy teply motor). Tak to snad tak i zustane :-)

jo, a mam Yeti 2.0 / 81kW CRTDI

Editováno: , autor: pzwak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Mal som rovnaky problem z mojim Yetim. Vsimol som si, ze chladiaca kvapalina je asi 1cm pod min. ryskou. Mame za sebou asi 5500km. Zasiel som do servisu, kde system natlakovali, nechali pod tlakom cez noc, a ziadny ubytok nebol. Povedali mi to iste co pise Pzwak, ze sa to moze stat, ze od vyrobi je niekde bublina, ktora sa po case uvolni. A aj sa pridavam k tym, co pri preberani auta nesledovali kolko je v nadrzke kvapaliny, vsimol som si to az teraz, ked som dolieval do ostrekovacov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám stabilně hladinu chladicí kapaliny asi 1 až 1,5 centimetru ode dna nádržky. Při garančce mi tlakovali chladicí soustavu, nenašli únik a tak dolili chladicí kapalinu k horní rysce. Během asi tisíce km byla hladina opět kousek nade dnem a tam je pořád. Asi je to vlastnost a tak to neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj, mám čerstvou zkušenost. Včera odpoledne sednu do auta a to mi zahlásí kontrolu chladící kapaliny. Mrknu pod kapotu a v nádobce byla voda jen na dně. Dolil jsem asi 3/4 litru, objednal servis (za týden:-( ) a teď budu pozorovat co hladina dělá... Ještě několik faktů, najeto 65000, hladina kontrolovaná 100% před dvěma dny při dolévání vody do ostřikovačů. A ještě mě napadla možná spojitost s nezávyslím topenim. To jsem použil toho dne ráno, ale nebylo to letos poprvé. Výsledek pozorování a vyjádření servisu napíšu- tak za týden...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som ten isty problem, par krat mi to dolievali v servise. a ked som im to povedal naposledy co som tam bol ze hladina stale klesa tak sa na to pozreli a s tym istym vysledkom vodne cespadlo KO. a dneska som pozeral na hladinu tak zase poklesla o nieco, doliali to  nad MAXIMUM a uz je to trosku pod tou ryskou. Takze neviem kde bude dalsi problem pretoze ak je to uzavrety okruh nema tam byt ziadna strata chladiacej kvapaliny. 

Editováno: , autor: floro0907
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako,že se voda ztráci i po vyměně čerpadla? Tak to se mám na co těšit. Už uvažuji o prodeji- prvně nefunkční ventílátor, pak zatékání do auta skrz pylový filtr, dál vada ma zamku 5 dveří, neustálé vrzání něčeho( to si raději odstranuji sám, v servisech si klepou na čelo co si pořád vymýšlím). A to nemluvim o řazení- horší jsem nezažil a všude tvrdí, jak je to OK- pochopitelně- ochota opravyt sinchrony bude až po uplynutí záruky:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že ti kapalina myzne i po opravě. Drobnej únik zkrz pumpu je úmyslnej a žádoucí -tak se maže.
Zkus jednu věc-vykašli se na dolejvání na MAX nebo i přes max a spíš měj hladinu pod půlkou. Nám u OII 2.0TSFI při dolití na MAX zmizne půl nádobky cca do 3 000 km, ale když to necháš, tak pak už tak rychle nemizne a na minimum to trvá cca 15 000 - 20 000 km. Nevím proč, ale je to tak. Mám to tak i Fabie 1.4 MPi a u firemního traktůrku FII 1.4 TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmí to zkrz pumpu tect proudem. Maximálně se rosit. Musel bych najít odbornou knihu,ale ta je u rodičů někde na půdě. Ale do má přístup do časopisu Svět Motorů 47/2013, tak tam byl článek o chladících kapalinách a i zmínka o pumpě a úniku. Dokonce tady na foru byl ten článek naskenovanej, ale nemůžu ho najít.

 

Množství Litry na ujetý km není striktně daný, ale pokud doleješ půl litru za 15 000 km, tak by to mělo bejt OK. Jak sem psal vejš, když je plná nádobka, tak to mizne rychlejc, než když se hladina drží pod půlkou-potvrzenu i u firemních superbů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...