Přejít na obsah

Škoda Fabia vs. Roomster


shekr

Doporučené příspěvky

řekl bych taky že je to o prioritách- máme fabii II combi a 2 malý děti, takže prostor vzadu moc neřeším, jde mi spíš o kufr -a po návratu z hor můžu napsat asi toto- do kufru se toho dá fakt dost, lyže na střechu, takže jsme pobrali vše. Auto- motor 1.4 63kW- ranní starty v -20 naprosto v poho,žádné pazvuky, skřeky atd.. auto šlape jak hodiny. Spotřeba z hor- Deštné v orl. horách- Brno - delka 160km, doba jízdy 3 hodiny včetně čuracích přestávek- svítilo na mě číslo 5.7 litru. auto má najeto 8000km, zimní gumy kleber krisalpHP. Co bych na autě případně změnil- kupoval jsem ho nové jako skladovku, nechtělo se mi 3 mesice čekat na objednané auto a navíc jsme ho nutně potřebovali- takže- určo si příště připlatím za vyhřívání sedaček a ke své bezpečnosti bych ještě přidal hlavové airbagy a asi bych zvolil jinou barvu, pravda je, že bežovou cappucino má fakt skoro polovina aut co potkávám..... loketku, tempomat, ani maxi dot ke svému štěstí nepotřebuju, je to městské auto se kterým sem tam jedem někam na výlet. kdyby byl tehdy tento motor ve výbavě elegance, bral bych ji, bohužel nebyl.. škoda škody. jinak výbava ambiente magic mi plne dostačuje,, dle konfigurátoru by bez akční výbavy stálo auto cca 350 tisíc, což bych za něho teda nikdy nedal.. takhle vyšlo se všema slevama na necelých 270t kč...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postavím se za Rooma - proti fábuli nesrovnatelně víc prostoru jak pro sedící, tak pro ložené. Už v místě loktů sedících vpředu je o cca 5cm na každou stranu širší než fábule, prostor pro sezení vzadu připomíná auto daleko vyší třídy - a to jak v podélném, tak v příčném směru. Posuvné zadní sedačky plus možnost zcela vyndat střední sedadlo a boční "sešoupnout" k sobě nebo se zcela zadních sedadel zbavit a mít z auta stěhovák jsou prostě jedinečné - porovnávám s formanem, který měl zadní sedadlo dělené 60:40 a jako na potvoru je ten menší díl napravo, takže u něj nešlo udělat "převozní" konfiguraci pro cokoliv pouze se sedadlem řidiče a jednou sedačkou za ním, vždycky musela vzadu být aspoň dvě sedadla... Do Roomstera jsem v naprosté pohodě vsunul automatickou pračku na 5kg prádla "na stojáka" a nad ní ještě zbývalo místo - v čemkoliv jiném bych ji musel položit.

K vlastnostem podvozku - zadní náprava u Roomsteru je z "jedničkové" Oktávie. Tím je dáno, že proti fábuli je Room "vzadu rozkročenej" a má tak úžasnou směrovou stabilitu. Mám s ním naběháno nějakých 20 000km a ještě se mi nepodařilo "ho utrhnout" - nedokázal jsem ho ani při sebetvrdším manévru donutit k nějakému "ustřelení" a podobným neplechám - ano, gumy zařvou, auto se nakloní jak škuner v bouři, ale poslušně zatočí... Takhle brutálně naladěnej podvozek se dá potkat u mnoha značek až o jednu ne-li dokonce o dvě třídy výš. S fábulí bych si v životě nedokázal představit některé manévry, které už jsem s Roomem absolvoval - respektive dokážu, určitě bych skončil mnohem hůř. Větší rozchod zadních kol má stabilizační účinek i ve vysoké rychlosti třeba na dálnici, kde se dá s Roomem doslova kličkovat i ve 130km rychlosti a krom zvýšeného hlukového pozadí od ječících gum se ničeho dalšího nedočkáte - reaguje spolehlivě mírnou nedotáčivostí vrozenou všem předohrabům s motorem nad nápravou a je nádherně předvídatelný. Vzhledem k továrnímu provedení N1 (můj kousek je přímo otypovaný jako "skříňový nákladní 5 místný" = byl původně kupovaný firmou s odpočtem DPH a měl mřížku za sedadly) na něm mám i výkonnější obrzdění - vzadu bubny 256mm a vpředu kotouče 288mm, takže ve spolupráci s ABS to "šlajfuje jak blázen" - a až na opravdu výjimečné případy i bez smyků. A i když je roomster mírně neohrabanější při parkování nebo proti stejné motorizaci v o metrák lehčí fábuli lenivější při rozjezdu, rozhodně bych ho za fábuli nevyměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k těm kočárkům ... pamatuji diskuzi v F I, kdy se borci dohadovali, který typ výrobce kočárku do kombajnu vleze a který ne, takže možná by to chtělo vybírat i kočárek, nejenom kombajn nebo room. Jinak ač majitel obého F I Combi a Room, musím dát za pravdu Ekkarovi, byť s Fábií mám už nalétáno 231 000km a pojí mě k ní nostalgie, tak vždy když přesednu do Rooma, tak jsem jak v jiném světě ... mám pocit že se v tom vnitřním prostoru ztrácím ... a už se těším jak s ním pomažem na letošní dovču ... už loni nás mrzelo, byť jsme ho měli doma už těsně před odjezdem na dovču do BG, že nemůžeme jet ním nýbrž Fábkou, neměli jsme ho ještě přepsaného a hlavně nebyl v něm plyn (majitelé LPG vozů jistě pochopí že by mi srdce a pěněženka na těch 1600 km vykrvácela :kol-46: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš recht, Roomík za to stojí - připomíná to tu baladu o Karlovi IV. a Buškovi z Velhartic - jak debatovali o českém víně. Na první pohled je Room nevzhledná škatule s různě vysokýma okny ve dveřích a s hrbem na střeše nad čelním sklem, ale v momentě kdy se s ním projedete nebo do něj zkusíte něco naložit, není cesty zpět - prostě Room je Room...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, ta vzdušnost uvnitř (bez 2cm mám 2m :D ) a pořád mám nad hlavou místa až dost, ta variabilita. Po uvedení do výroby se mi nelíbil, ale pak jsem se v něm několikrát svezl.....no prostě jsme vysoký :D jak rodiče tak já. A jelikož ještě chvíli budu jezdit vzadu (je mi 15) tak beru jako + velká okna. A teď když běží Magic tak i ta cena vychází docela pěkně, oproti Fábce není skoro rozdíl. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když je hlavní hledisko rodina tak by měl člověk koukat po autě a ne po škodovce.ta je prostě malá(jakákoli)

Malá je leda tak použitelnost vrstvy neurálních buněk v nitru tvojí cerebrální dutiny - nebo je nadměrně rozměrná prostorová náročnost tebe a tvojí famílie. S jedním děckem jsme se z počátku vešli naprosto v pohodě do šáde i s bagáží na týden - a když přišlo druhý děcko, stačil přechod na formana. Pokud jako rodinný auto někdo potřebuje dvoutunovou a šestimetrovou krávu, není podle mne normální - nebo nezná pojem antikoncepce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malá je leda tak použitelnost vrstvy neurálních buněk v nitru tvojí cerebrální dutiny - nebo je nadměrně rozměrná prostorová náročnost tebe a tvojí famílie. S jedním děckem jsme se z počátku vešli naprosto v pohodě do šáde i s bagáží na týden - a když přišlo druhý děcko, stačil přechod na formana. Pokud jako rodinný auto někdo potřebuje dvoutunovou a šestimetrovou krávu, není podle mne normální - nebo nezná pojem antikoncepce...

pěkná reakce, ale dávám i přes nějaké potíže s autem bod pro rooma. na to že je doma necelé dva roky tak už toho dost odtahal. Dřevo do krbu, zámkovou dlažbu na vjezd, párkrát plně nahulákaný na hory a NESTALO se že by se muselo něco "nechávat" doma. Hlavně si musí člověk smotat v tom co je na krku co vlastně chce.Já taky přemýšlel o combíku- starší OII, nová fábule a nebo rooooomin. Vzhledem ke zkušenostem s dítětem v sedačce(ve služební OII combi jsem ho skoro vždy praštil do hlavy) a potřebám právě na dřevo(používal jsem tchánovo formana van+) vyhrál roomik. V té- do té sedačky se dítě dává o cca 10 cm výš a ty v roomu suplujě právě vyšší oblouk zadních dveří. Teď mám po výměně sady rozvodového pohonu a začala mi problikávat palubka. A stále poslouchám "nic se nenašlo"..........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...