Přejít na obsah

Vysoká spotřeba oleje OII 1.6 MPI


Petr 33

Doporučené příspěvky

poznám tieto motory aj na LL a nie sú mechanicky ko ani po 200tkm , samozrejme 5w 40 je tam olej lepší ale nemal by byť problém ani s týmto , odvetrávanie kľuky je ok ? potom sa dá pokračovať guferami a skončí sa krúžkami , ale na tie km by to toľko oleja brať nemalo , nemá to veľa krátkych trás za sebou  ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvětrávání kliky nevim jak na tom je, to se přiznám že ani nevim že tam mohlo byt něco špatně. Právě tohle laborování nevim jestli se vyplatí, jestli neni lepší sehnat jiný motor, jejich cena je cca 15 tisíc a vyměnit to a hotovo. Ve škodovce se jim v tom nechce moc vrtat právě.

Nevim co s tim, jestli to nechat v servisu ať to rozeberou a projdou to- gufera kroužky, atd.... Nebo rovnou jiný motor, ale houby vim v jakém bude stavu. A nejhorší je, že mám stavět a prachy potřebuju tam :kol-26:

Myslíte že kdfyby se jenom sundala hlava, že se něco pozná?

schneefall nevíš náhodou ve kterém čísle SM to je?

 

Trasy jezdím krátké i dálnice, právě na dálnici si to nejvíc vezme. Jinak každý pracovní den jedu minimálně 7km do práce a zpět. Často taky pojížďky po městech. Ale o víkendech se jezdí dlouhé trasy, tak nevim no.

Jo a na víčku na dolévání oleje je takový ten klasický sajrajt, on tam byl dycky, ale teď je ho tam opravdu hodně. Ale to je třeba tím že je zima nebo nevim. Do vody se olej nedostává.

Editováno: , autor: krysolet007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Jak to zde čtu, mnozí si myslí, že stačí jen nalít olej se stejnou specifikací např 5W30 od jakéhokoliv výrobce. To bohužel není pravda.Míchat jdou při dolití všechny oleje se stejnou specifikací a v opravdové nouzi cokoliv co maže. Podstatnějším ukazatelem je norma.

Evropská je značena ACEA nebo API, toto je obecné značení,které ovšem málo kdo z výrobců uvádí, proto mnoho výrobců má uvedeny své normy Škoda normu VW 501 01 atd.Tato norma je určující, protože každý motor CR nebo PD má jinou a to je nutné vědět. V době filtrů pevných částic zvlášť, protože při nalití oleje se špatnou normou, dochází k jinému spalování a tvorbě částic, které zanáší filtr. Pokud lijete správnou normu, filtr se umí lépe samočistit vstříknutím nafty.

Málo kdo ví, že největším světovým výrobcem olejů do prvovýroby je německá značka FUCHS. Ta dodává koncernu VW (Audi, Seat, VW, Škoda), Volvo, BMW, Mercedes atd. všechny oleje, které plní při výrobě. Poté už je na každém dealerovi, jaký olej plní při prohlídkách. Nejčastěji bývá tak Shell a Castrol. Poslední jmenovaný je na žebříčku z mého pohledu nejméně pro mne potřebný. Castrol sám oleje nevyrábí, ale řekněme, že je to takový "míchač".

Každý olej se skládá z dvou složek, olej základní a aditiva. A právě například FUCHS si obě složky vyrábí sám a obě k sobě přesně pasují, kdežto Castrol základní olej kupuje.

Když jsem sháněl olej Fuchs, nalezl jsem bezva shop, kde mají dost skladem a ochotně poradí a mají spoustu věcí dalších :o)

Podívejte se sem http://www.rommar.cz/

Tak to bych se hádal, že zrovna Fuchs vyrábí základové oleje. Ty totiž vyrábí jen několik málo firem a to jsou současně firmy co mají rafinerie i těží ropu (Exxon Mobil, Shell, Gulf, Agip, BP, Total). Fuchs není ani jedno z toho.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niečo zle , krátke trasy , naháňanie za studena , dlhé intervaly výmeny , nekvalitný olej , nekvalitné šály , bežne poznám BFQ čo majú cez 250tkm a ak berú olej tak krúžkami alebo guferami ,nikto šály nemenil

 

Nevím no, točení za studena max do 3000 tis,olej vždy po 15000 tis, pravda, jednou jsem měnil až po 17 000.Značka oleje mogul 10W-40. Trasy 20 tam 15 zpátky.Občas 130 km/h po dálnici.

Taky znám několik BFQ od 130 tis po 300 tis a nikdo tohle neřešil, ale olej to žere všem slušně (1l na 1500 km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Borci já mám na aute najeto 40 000km, mám auto od novoty, a od novoty tam je castrol 5w40, olej měním dřív než  najedu 15 000km. 

Nyní již můžu napsat i já že mě auto bere olej. A to 250ml na 3500km. Chci přejít na olej shell helix, ale na 10w40. Co vy na to ? Mám s ním perfektní zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá 10tka nie je dobrá na krátke trasy ktoré asi jazdíš, kvôli hydroštelom aj celkovému premazaniu motora a zo skúseností viem že "hustejší" olej pomôže v 1 aute zo 100,... skôr by som pozriel medzi celkom iné značky oleje do motorov s vyšším nájazdom - mrkni oleje.cz tam niečo určite nájdeš ... to LPG tomu len prispieva , lebo jedna 1,6 čo servisujem bez LPG nežerie od výmeny do výmeny 15tkm nič , ani kvapku ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja bych to neřešil a dal jezdil na 5w 40,možna bych změnil značku oleje.Ty 1.6 prostě žerou olej a je jedno jestli maji lpg nebo ne.Navíc u tebe to je zhruba 1 l na 15 tis,takže je to v normě.

S tim, že všechny 1.6 žerou olej, bych úplně nesouhlasil. Mam s nim najeto 115 tis km, do 90tkm longlife, nyní měním olej po 15tkm, a mezi výměnami jsem dolejval pouze jednou, a to u novýho motoru po prvních 20 tis km.

Jezdim ale převážně delší trasy..

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Protože jsme to s klukama z VW clubu řešili na jejich servise servisdecin.cz, kde se na to specializujou, tak dávám kompletní přehled materiálu a práce co se musí udělat, aby se té vadě udělal 100% konec... Je to úplně klasická vada, kdy to lidem žere 1l / 1000 km a více. Bohužel to hodně lidí přejíždí a dolívaj až začnou svítit kontrolky, což je pozdě..  Pěkně si pak ještě vybrousej vačku..  Na servis se dostanou běžně po neprojitých emisích kvůli kouřivosti přes limit. Vada jako taková není pro motor destruktivní jen se musí opravdu pečlivé hlídat, aby hladina oleje neklesala pod spodní rysku a byla stále na středu. Takže v klidu jezděte a jen hlídejte a investujte do sudů oleje.

 

Někomu se ten materiál bude zdát nesmyslný, ale pokud se to neudělá takhle komplet tak je to zbytečná práce, protože to stejně bude někudy téct. Spotřeba samozřejmě klesne, ale časem se zase zvýší.

 

Z materiálu:

Těsnění hlavy válců 
Těsnění výfuku
Těsnění víka ventilů  
Šrouby hlavy válců
Těsnící kroužek (32x47x10)   
Olejový filtr
Trychtýř na měrku oleje
Vzduchový filtr    
Těsnění sacího potrubí 
Těsnění výfukové trubky
Rozvodový řemen    
Sada pístních kroužků 
Těsnění sání
Nový olej

Generální orovnání / zabroušení hlavy
    
Práce na takovém motoru je zhruba na 13-15hodin  

Servis od servisu si za to řekne 14 - 20 tis podle toho jak jsou vybavený a drahý.   Výměna motoru za jiný je úplný nesmysl, protože touhle vadou trpí opravdu každá 1.6 s nájezdem vyšším než 200 000km. A práce na výměně motoru je asi za 10 tis včetně olejů tzn s cenou motoru jste na tom samém a nemáme udělanou generálku.

Editováno: , autor: Martinro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
V 8. 5. 2011 na 13:16, jbr napsal:

Zdravím,

pročetl jsem příspěvky o výměně oleje, ale odpověď nenašel.

Specifikace: rv. 09/2007, motor 1,6/75kW, najeto 72tkm, pravidelný servis na 60tkm, olej Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30.

Jel jsem na dovo. Přes Německo jsem jel rychleji 170km/h, místy 180 abych motor protáhl.

Zastavil jsem na odpočinek a při startu se rozsvítila žlutá kontrolka s kontrolou hladiny oleje. Na další pumpě jsem došel koupit olej protože Castrol neměli vzal jsem Shell se stejnými parametry. Ověřoval jsem a údajně mohu doplnit olej se stejnými parametry i když jiná značka. Otevřu víko koukám na měru a hladina je 1mm nad min. Tak jsem tam nic nedolil (nebyl jsem si jistý tou záměnou oleje).

Po 100 km se rozsvítila kontrolka znovu, opět kontrola a výsledek stejný. Mezitím jsem narazil na pumpě na Castrol olej, koupil ho a dolil 0,25L. Kontrolka přestala svítit.

Tedy od rozsvícení kontrolky jsem ujel cca 200-250km než jsem dolil, jel jsem šetřně 120km/h + zácpa na dálnici :-(((.

Po dolití jsem ujel cca 200 km a vše OK, kontrolka nesvítí. Druhý den jsem zkontroloval olej a i přesto že jsem dolil 0,25L hladina stále lehce nad min. cca 3mm.

Postupně jsem dolíval zbytek až jsem tam dolil 0,75L tedy celkem celý 1L. Nyní je hladina 2-3mm pod max.

Můj dotaz zní - mohl jsem nějak poškodit motor když jsem ujel 200km bez dolití a kontrolka svítila?

Může se opravdu kombinovat olej se stejnými parametry ale jiný výrobce?

Předem díky za odpověď.

Pepa

Nemohl, kritických je -2,25 litru a víc, to už ohrožuješ motor, ale jak doliješ vše v pořádku. zkušenost O II 1,6 a opel astra g Z16XE 2004, zatím nic červeně nesvítilo :-D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 6. 2015 na 17:15, Pawouk napsal:

Manuál hovoří takto: "Je normální, že motor má určitou spotřebu oleje. V závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách může spotřeba oleje dosáhnout až 0,5 l/1 000 km."

Teď všichni výrobci upravují spotřebu oleje na 1000 Km spíše nahoru. např. fiat má 1,2 l/1000 km a nemůžeš si ani stěžovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, 

 

Motor mi tiez zacal spotrebovavat olej. Aktualne to vyzera na 1liter na 200km. Hlava bola robena nedavno lebo som si myslel ze to tecie cez gufera. Auto poriadne dymi a zanechava mastnu stopu na zemi ked motor turujem do otacok.

 

Je sanca, ze prekruzkovanim sa tento problem odstrani alebo moze byt chyba este niekde inde? Napr. prasknuty blok motora? Ide mi o to ci sa da vobec ten motor este zachrániť alebo nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že to určitě to pomůže, dělal jsem 1.6 co žrala cca litr na 300 km a teď nebere nic to samý naše 1.2 HTP ta hulila jak avia nebylo za tím vidět jak se ohřál olej a taky teď nebere nic ;) škoda že se to neudělalo hned kroužky jsou za pár korun ale chybami se člověk učí, na druhý pokus to vyjde, určitě bych to nevzdal a kroužky vyměnil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...