Přejít na obsah

DPF


Petryeti

Doporučené příspěvky

Pánové, mám obecný dotaz ohledně DPF, respektive k regeneraci tohoto filtru.

Zajímá mne, jak se vám za jízdy projevuje regenerace filtru, co při tom pozorujete.

Nemyslím ovšem stav, kdy už se pro zaplněnost rozsvítí kontrolka na palubní desce (u mne zatím nenastalo), ale standardní regeneraci, která není (bohužel) nijak za jízd signalizovaná.

Já se přiznám, že na rozdíl od mnoha jiných přispěvatelů do různých diskusí, kteří to údajně poznají,  to za jízdy nepoznám. Jezdím ovšem povětšinou po okreskách, tzn. proměnlivější jízdní režim, po dálnici ustálenou rychlostí méně často. Samozřejmě stav probíhající regenerace filtru na stojícím vozidle poznám, změna volnoběžných otáček, změna zvuku motoru, horko z motorového prostoru, smrad z výfukového systému, spuštění elektrických zařízení a ventilátorů atd. to  je zřejmé, ale za jízdy to nějak nepoznám. Můžete k tomu sdělit vaše poznatky a zkušenosti. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO poznám pouze při zastavení na semaforech, nebo při parkování, když auto nechcípne a píše, START STOP NOT POSSIBLE. A z výfuku je cítit divný smrad. Nejvíce to nas***e když přijedu z Ostravy a začne mi regenerovat u baráku :-( Tohle se fakt Škodovce nepovedlo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, díky za vaše informace a zkušenosti s regenerací DPF. Já to poznám pouze doma před garáží, respektive při zastavení a ustálení volnoběhu, jednou jsem čekal mnoho minut před otevřenými vraty garáže, nechtěl jsem to předčasně vypnout, aby se ten filtr náhodou ještě více nezapekl, potom jsem se nakrknul a jel udělat kolečko kolem naši čtvrti, aby se regenerace korektně ukončila. Dle mého názoru, zcela nedomyšlené od výrobce, tolik elektroniky a oni tam nedají např. dotaz zda má vůz udělat regeneraci ihned, v případě že jedu dále, potvrdit ano, v případě že budu brzy zastavovat , odložit na příští jízdu. Takhle si určitě mnoho lidí vypne předčasně nevědomky regeneraci při dojezdu do cíle. Mně se to také stalo, to v době, kdy jsem o této problematice ještě nic nevěděl, jenom jsem se divil co motor najednou tak divně vrčí a sama se mi zapnula klimatizace a větráky atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Dobrý den, podělím se s vámi o aktuální zkušenost. Jezdím Yetinou 2,0  81kw,  r.v. 2011, najeto 115 000. Je to služební a jsem domluven, že bude moje, proto to sleduji. Auto jezdí každý týden 2x70km a mezi tím poskakuje 30km.

Před rokem nám při servisu přehráli řídící jednotku. V létě jsem si všiml, že auto regeneruje po 300km +/-,moc jsem tomu nevěnoval pozornost. V září při předjíždění auto spadlo do nouzáku, po napíchnutí v neznačkovém servisu chyba EGR ventilu. Kámoš mi nabídl, že ventil vyčistí, 5000 za práci + materiál. Protože je to služební tak auto skončilo ve škodovce. Tam chybu vymazali, poradily ať se tomu občas šlápne na pedál. 

Od té doby vypalování sleduji, abych měl přehled, vyfotím si tachometr. Auto stále vypaluje po 300+/- km. V listopadu mi vyskočila chyba motoru znovu, tak jsme to reklamovali v servise, byl jsem asi i hnusný.  Na dotaz po kolika km to má vypalovat filtr mi nedokázali odpovědět, protože auto si to vyhodnocuje samo. A normální člověk to nesleduje. 

Zatím to skončilo tak, že mi na Škodovku vyměnily EGR ventil, já zaplatil olej, protože byl naředěný naftou. Mám to sledovat. Je to stejné, tak budu otravovat znovu. Překvapil mě přístup, auto po záruce. 

Tlačítko mi tam chybí, protože když se spustí regenerace a já vím, že ujedu ještě 3x 2-5km a potom jedu dlouhou trasu, tak je to někomu na facku. Auto se snaží po každém nastartování regenerovat, olej se ředí, filtr plní, já jsem nasraný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím stáhnul jsem si na androida aplikaci Wag Dpf placena za 150kč,

ukazuje zanesení dpf,

nastup regenerace pri zanesení 99%,

zvyšení vstupni a vystupni teploty Dpf,

dobu regenerace

tím pro mne končí vypnutí motoru v pruběhu regenerace

komunikuje pres bluetooth s Elm327 z Číny za 130kč viz přílohaIMG_4708.thumb.PNG.f5b96d1e41ae1de4f0a45260ed6baffe.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já si myslím, že to zbytečně moc řešíte. Přece ve VW nebyli konstruktéři tak hloupí, aby se ty filtry hned od počátku fungování kazily... Když se to vypaluje, tak se to vypaluje, ale abych kvůli tomu jezdil ještě několik km a bál se při regeneraci vypnout motor nebo něco podobného, tak to ne.

 

Když jsem přijel s autem ze salónu, kde jsem koupil 5 let starou ojetinu a najeto má 82 tis. km, tak se mi DPH ještě vypalovalo, když jsem přijel domů (80 km). Pak to trvalo ještě asi týden a teď je klid. Holt ve Škodovce, když to předváděli a jezdili mýt na krátké vzdálenosti, tak to nemělo čas se pořádně vypálit. Při koupi jsem si otřel vnitřní stranu koncovzy výfuku a byla pěkně mastná a začouzená. Nyní je čistá.

 

Samozřejmě jiná je, když má auto najeto třeba 200 tis. km, to už může mát člověk obavy. Na mém druhém autě (Passat Variant 2008) mám najeto 228 tis. km a filtr asi funguje dobře, protože koncovka výfuku je taky čistá. Hlavně měnit olej po 15 tis. km a né po 30 tis., dávat kvalitní olej a celkově se o auto starat a myslím, že filtr musí vydržet těch 250 tis. km.

 

Já taky používám např. aditiva Atomium. Na čištění palivového vedení a trysek a taky aditivum při výměně oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Clerfayt napsal:

Tan nechť sa páčí.....

 

Vypalovalo to 80km a ještě týden? Jestli je to pravda, o čem trochu víc pochybuji, tak máš závadu a ve vlastním zájmu ji odstraň. 

 

A daLší věci ani nekomentuji.

Já netvrdím, že to vypalovalo celých 80 km, jak bych to asi poznal? Poznat se  to dá nejspíš, že na volnoběh stoupnou otáčky, protože vypalování bere více enegrie a motor potřebuje více výkonu. A i to není úplně jasné. Prostě jsem přijel, motor byl na vyšší otáčce a vypnul jsem to a hotov. Druhý den jsem měl menší popojížďky po městě a po vypnutí motoru asi půl minuty šlo slyšet chladit - vypaloval se DPF. Ještě chci podotknout, že auto jsem kupoval, když byly mrazy jak blázen, klima jela na 25 stupňů a sedadla topily na max :-) Možná dokonce ten volnoběh na 1000 otáček ani neměl souvislost s DPF. Moderní CR motory mají "svou hlavu".

 

Nicméně, jak jsem psal, týden po příjezdu domu jsem poznal, že auto nepravidelně vypalovalo, po krátkých cestách po městě - chladič se po vypnutí motoru sepnul.

 

Nemyslím si, že bych měl na autě závadu a jestli jo, mám rok záruku.

 

A ty ostatní věci, co jsem psal, jestli si myslíš, že jsou to kraviny, tak si to klidně mysli. Já tady ty podobné rozumbrady z internetových fór, kteří všemu rozumí, všechno už opravili nebo to dělal jejich kámoš, takže naprosto všemu rozumí, znám. Nebo myslíš, že bych měl raději rychle jet za mechanikem, napíchnout to na diagnostiku nebo nejlépe se radit tady s místními borci, kteří z 90ti procent ani neví, jaký olej mají v motoru a musí se tady o tom v jiných tématech radit? To fakt ne, díky.

 

 

Jako sám uznej, že je naprostý nesmysl se stresovat tím, abych po každé jizdě myslel na DPF, abych něco špatně neudělal, když mám relativně mladé auto a né starou plečku 10 let, kterou jsem koupil od Franty z vedleší vesnice za super cenu. A nebo nedejbože, jak tady píšou borci, kteří mají funglovky a mají najeto 15 000 km a mají stres z toho, jak ten filtr reaguje, jak vypaluje, jestli ho nepoškodí, když během regenerace vypnou motor apod. Na druhou stranu jsou to hlupáci a neměli si koupit naftu, ale benzín.

 

Tím tončím tuto diskuzi a nebudu na tvou případnou odpověď reagovat - nemělo by to smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, nohic napsal:

 

nohic: 

 

Nečekal jsem, že budeš reagovat ani na toto. Čekal jsem, že buďto přestaneš psát, že Ti to regeneruje 80km v kuse, nebo půjdeš řešit závadu :-) Nicméně si myslím, že Tvému autu nic není. 

 

Zajímavé, že píšeš: "Já netvrdím, že to vypalovalo celých 80 km, jak bych to asi poznal?" O pár řádek dál už regeneraci poznat umíš: "po příjezdu domu jsem poznal, že auto nepravidelně vypalovalo" To si trochu protiřečíš, ne? Navíc Tě mohu ubezpečit, že poznat se to dá naprosto jednoznačně. 

 

!Moderní CR motory mají "svou hlavu"": Opravdu nemají hlavu, mají software. Píšeš "Ještě chci podotknout, že auto jsem kupoval, když byly mrazy jak blázen". No vidíš, to vysvětluje ten častý zvýšený volnoběh. Nejspíš jsi měl v provozu PTC element, nikoliv probíhající regeneraci.  

 

"Nebo myslíš, že bych měl raději rychle jet za mechanikem, napíchnout to na diagnostiku nebo nejlépe se radit tady s místními borci": Jestli Ti to regeneruje opravdu neustále, tak jednoznačně servis. Jinak přečtení fóra je dobrá věc. Dozvíš se hodně. Třeba i něco o aplikaci VAG DPF, která zajistí možnost spolehlivě a pohodlně sledovat regenerace. 

S tvým nájezdem, by auto nemělo i v mrazech regenerovat častěji než každých 450km. A v létě, kdy nejezdíš jen po městě a necháš filtr vždy pěkně při regeneraci vypálit by jsi měl mít interval mezi aktivními regeneracemi častěji než 750km. Hovořím jen o motorech s předdieselgatovým softwarem. Jak to výrobce domrvil podieselgatovou aktualizací nemám zkušenosti. Nicméně nikdo rozumný na tuto aktualizaci nešel. A jestli máš své auto rád a chceš aby Ti nějakou dobu vydrželo, ihned zjisti co tam máš za soft a nech si kdyžtak nahrát původní. 

 

Kdo sleduje funkci DPF a průběh vypalování, není hlupák. Třeba je to technicky zaměřený člověk a baví ho to (tak trochu i můj případ). Navíc správná funkce DPF ukazuje na dobrou funkčnost ostatních komponent motoru. DPF a jeho regenerace by odhalili např: Že motor velmi nadměrně žere olej, nebo na špatnou funkci vstřikovačů atd.... Dá se říci že většina závad motoru vede k vyšší kouřivosti a to na DPF poznáš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, můj Yeti je 2.0 81KW z roku 2011 a kupoval jsem ho před 3 lety. Vypalování vždy probíhalo v pohodě, vždy jsem se snažil regeneraci dokončit, ale pokaždé to také nevyjde, zvlášt když člověk přijede do práce, tak nemá čas ještě čekat, než se vypálí filtr. Loni v létě jsem zjistil, že se mi začíná plnit motor naftou, tak jsem zajel do servisu Škoda, kde mi řekli, že to bude vstřikama. Auto jsem tam odvezl a po necelých dvou týdnech čekání jsem zaplatil za servis něco málo přes 5 tisíc s tím, že vstřiky jsou v naprostém pořádku a měnilo se jen nějaký těsnění. Vyměnil jsem olej, filtr a hlídal jsem každý měsíc hladinu oleje, která jasně opět přibývala. Postupně jsem začal zjištovat, že se filtr vypaluje, jak píše Suchosl, každých 250-300km. Včera akorát jsem přeskočil 200000 hranici ujetých km a při strašně dlouhém vypalování se mi rozsvítila kontrolka ucpaného filtru. I když jsem vše dělal podle návodu, kontrolka ne a ne zhasnout. Dnes jsem ujel pár km po silnici a jezdil jsem spíše s  károu po polních cestách a lese, tak neproběhlo žádné vypalování a vše fungovalo jak má, ale v pondělí hned ráno volám do servisu a objednávám se na výměnu DPF filtru. Co vím od kamaráda, který už výměnu dělal, tak se prý musí vyndat přední náprava, tak sem zvědav, kolik to celkem bude všechno stát. Aktuální cena DPF na Yetiho je 12900Kč.:wacko:

Editováno: , autor: Obsthyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo DPF filtr u tohoto koncernového modelu VW se tedy hodně "povedl" a pokud to soudruzi z NSR ještě vymysleli tak, že při jeho výměně musí ven náprava, nebo bůh ví co ještě, protože polovinu toho při rozdělání a zpětné montáži servis ještě doku..., tak jak jsem byl doposud relativně s vozem spokojen, tak je to na změnu značky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 4. 2018 na 17:09, jivacek napsal:

Jo DPF filtr u tohoto koncernového modelu VW se tedy hodně "povedl" a pokud to soudruzi z NSR ještě vymysleli tak, že při jeho výměně musí ven náprava, nebo bůh ví co ještě, protože polovinu toho při rozdělání a zpětné montáži servis ještě doku..., tak jak jsem byl doposud relativně s vozem spokojen, tak je to na změnu značky....

Přesně, moje příští volba při koupi auta bude asi už trochu jiná :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud vycházím z příspěvku "Obsthyk" tak psal, že se vyndává přední náprava. DPF Filtr potřebuje pro vypalování - regeneraci co možná nejvyšší teplotu, u tohoto vozu je DPF filtr blízko motoru a jeho ohřev je řešen dovstřikem paliva do spalovacího prostoru při výstupu spalin, což dle mého právě kazí EGR ventil a další věci na výstupu z motoru, vedle ředění oleje naftou. Jiné motory mají DPF dále od motoru a speciální vstřikovač až přímo před DPF filtrem, tj. za EGR ventilem atd., což dle mého motoru a agregátům na výstupu spalin méně škodí. Jenže tohle nám vymysleli "soudruzi soukmenovci" v koncernu takto. Takže mi nějak uniká poznámka ohledně pohonu 4x4, pokud by ještě nezavazela část převodovky rozdělující pohon na zadní nápravu, nebo Haldex spojka. Nicméně je to smutné, pokud  bych ještě při výběru a volbě vozu musel při nákupu znát všechny jeho konstrukční nedostatky, tedy stát se expertem v oboru motorových vozidel, abych špatně nekoupil, případně omezovat se ve volbě provedení vozu.

A na závěr, pokud si kolega "Cleyfart" myslí, že s benzinem je vyhráno, tak do budoucna určitě ne, protože se bude dávat DPF filtr i do benzinových motorů, protože, pokud se nemýlím, tak zplodiny z přímovstřikových benzinových motorů jsou snad ještě horší něž z dieselů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...