Přejít na obsah

DPF


Petryeti

Doporučené příspěvky

No, ani prodejce nemusí mít pravdu. Už proto, že mnozí kolem těchto filtrů mlží nebo i lžou. Pokud tedy filtr není na aditiva a má naopak aktivní povrch, tak by mohl mít delší životnost.

Budu se muset podívat pod auto jestli na bloku mám vstřikovací jednotku pro dávkování aditiva do výfuku.

Editováno: , autor: Petryeti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A není lepší po skončení záruky nechat filtr odstranit? Pokud se ucpe nebo zničí, je jeho případná výměna je hodně drahá. Odborné odstranění včetně přehrání softweru přijde na 10 000kč a auto má pak vyšší výkon a sníží se i spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na emisích se měří obsah sazí, proto je dobré před měřením auto pořádně protáhnout, ideální je do do kopce nebo na dálnici a plný plyn a podržet to a saze ve výfuku se vypálí, tak to dělám s nynější Fabií 1 1,9 TDi (Yetiho budu kupovat na jaře). Dřív jsem to tak nedělal a emise mi měřili i na patnáctkrát, teď to vždycky vyjde v první sérii měření (a to mám najeto 190 000 a bez jakékoliv opravy motoru). Kdyby to bylo možné, tak si objednám Yetiho už z výroby bez DPF, ale to asi nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celerjehnusnej: DPF se odstraňuje buď preventivně (po záruce) nebo když nastanou problémy a než ho kupovat nový za xyz desítek tisíc, nechá se jednoduše odstranit za 8-10tis. a je klid. Emisemi takové auto bez problémů projde

Editováno: , autor: Jack82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Obsah sazí se měří, ale v jakých hodnotách ? Pokud motor není úplná vrána, tak projde i bez filtru. Vozy s filtrem mají vyznačený součinitel 0.5 a na STK mají přístroje s tolerancí 0.5. Pokud naměří vozu součinitel 1.0, tak projde. STK musí nakoupit 100x přesnější přístroje. Pak poznají, že není namontován filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to k naštvání, když člověk musí platit za to, co ani nechce. Nemyslím, že by ty saze měly nějak zásadní vliv na životní prostředí. Souhlasím s katalyzátory, ale DPF je podle mě celkem zbytečný výmysl. Ještě bych to pochpil u nákladních vozů a kamionů, ale sakra proč osobáky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Filtr DPF nemá žádný ekologický význam. Kdysi to byl komerční tah Peugeotu a ostatní se toho chytli. Hrubé viditelné saze, které občas vzniknou při spálení nízko sirné nafty a nízko sirného oleje, jsou zachyceny ve filtru, ve kterém jsou pomocí vysoké teploty přeměněny na částice mikroskopické, tedy neviditelné. Nikam se neztratí. Jsou pouze menší. Těžké " neekologické " černé saze spláchne déšť a lehké " ekologické " saze z filtru jsou rozptýleny do vzduchu a hromadně vdechovány člověkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

kokta7: Ono když vezmeme čtyřkolky 1,8TSI proti 2,0TDI125kW, tak rozdíl v normované kombinované spotřebě je 2,1l/100km, tj. při ceně paliva obecně 35Kč/l to dělá cca 0,75Kč/km. Takže si na nový filtr spolehlivě vydělá po cca 50000km (on totiž nestojí "40-50tis", ale necelých 30000Kč), a na vyčištění ještě mnohem dřív, a to si myslím, že ten filtr vydrží víc. Že PDF je vychytávka na h... a na nic, souhlasím, ale odstraňovat ho nebudu.

Editováno: , autor: Pepa304
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...