jannnn Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 (edited) Protože při 150kkm odešly 2 žhavící svíčky, rozhodl jsem se je komplet vyměnit. Objednal jsem si tyto: http://www.skoda-dil...2-superb-2.html (od BERU, nevim proč už je tam teď v nabídce nemají)... nicméně když přišly, byly trochu jiné než ty původní. Cca o 3mm kratší a ta poslední část není tolik zúžená. Namontoval jsem je a auto normálně startuje. Ale nedalo mi to a začal jsem googlit. Na krabičce je označení GN 855, což jsem našel že jsou svíčky pro motory TDI 66/81/74kw. Kód škoda/vw na těch nových není, ale je to tato na 95%: http://www.skoda-dil...ia-octavia.html Změnilo se něco a tyto svíčky se dají bez problému použít i pro 1.9TDI 77kw nebo to na skoda-dily.cz zmotali a poslali mi jiný typ než jsem si objednal..? Díky Edited December 4, 2010 by jannnn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acek Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 (edited) Co tohle? http://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici-octav-2?keyword=%C5%BEhav&brand=SKODA&model=OCTAVIA Edited December 4, 2010 by acek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandyho Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Ahoj vsem, odchazi mi jedna zhavici svicka (mam OII 1,9TDi 77kW) a potreboval bych radu jakou znacku svicky mam koupit a zda nevymenit vsechny ctyri. V jednom eshopu mi doporucily dle VIN kodu tuto: http://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici-octav-2?keyword=194917865 Diky moc za rady :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Co tam dát ten typ co tam je teď? Lepší bude vyměnit všechny, ale nemusíš. Záleží v jakým sou stavu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratras1 Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 100pro vyměnit všechny 4, pokud tam necháš staré, tak ta nová bude žhavit na jinou teplotu než ostatní a časem ti odejdou další a budeš to měnit pořád dokola, takže určitě všechny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
67jitka58 Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Nevím proč měnit všechny když budou některé v pořádku.Stačí proměřit.A nejlépe tam dát ty co tam byly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratras1 Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Myslíš, že ty staré se nažhaví za stejný čas na stejnou teplotu jako nová? Já myslím, že ne, další důvod, je že se může za chvíli odporoučet jiná a bude to pak měnit dokolečka dokola, ale každého volba samozřejmě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acek Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Já jsem měnil akorát jednu na 100tis.km a ted mám 120tis.km a všechny žhavěj bez jakechkoliv problémů.Dokud fungujou je zbytečný je měnit.Zas takovej problém to měnit není jen je na to potřeba spešl dlouhej nástrčkovej klíč 8mm jinak je to pohodová prácena půl hodky. Záleží jak to komu vyhovuje někdo mění při jednom všechny a někdo jen ty špatný.To je na rozhodnutí každýho majitele co je pro něj nejvýhodnější. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feela Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Nutný to bezpodmínečně není měnit všechny naráz, nikdy sem s tím neměl problém, ale to už tu zmiňoval kolega nademnou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomina Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Nechci zakladat nove tema, tak se zeptam tady, jak poznam, ze je jedna zhavicka KO? Na diagnostice neni zadna chyba, ale zda se mi, ze po nastartovani motoru, kdyz auto bylo pres noc v mrazu venku, bezi par vterin dost nepravidelne, ale pak se srovna. Da se poznat treba podle hodnoty odporu? Uplne v haji asi nebude, to by to hlasilo chybu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandyho Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Diky moc za rady. Jeste mi poradte jakou znacku svicky tam dat? Klic nemam, abych se podival jak tam je nyni ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acek Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Tahle je pro ten tvůj motor. http://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici-octav-2?keyword=%C5%BEhavi&brand=SKODA&model=OCTAVIA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
67jitka58 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Nechci zakladat nove tema, tak se zeptam tady, jak poznam, ze je jedna zhavicka KO? Na diagnostice neni zadna chyba, ale zda se mi, ze po nastartovani motoru, kdyz auto bylo pres noc v mrazu venku, bezi par vterin dost nepravidelne, ale pak se srovna. Da se poznat treba podle hodnoty odporu? Uplne v haji asi nebude, to by to hlasilo chybu... Stačí odpojit od příslušné svíčky konektor a propojit plus pól baterie diodovou zkoušečku na svíčku,když svítí je svíčka v pořádku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Zhaviace sviecky treba vymenit vsetky 4 naraz. Dovod:Nove a stare sviecky maju odlisnu dobu zhavenia. LINK: http://www.iskra-agv.cz/cl128.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feela Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Nemusí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 feela: Tak nam prezrad preco sa nemusia menit vsetky 4 naraz??? Aj sviecky na BENZINOVOM motore menis vsetky 4 naraz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolek Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Každému podle gusta. Zpravidla se dává celá serie žhaviček. Jak již bylo psáno, výměna má kobercový efekt, vyměníš jednu a v brzké době odejde další(vlastní zkušenost). Staré žhavičky mají od nových opravdu jinou dobu žhavení. Jak uváděl Prochy603, u benzinu taky neměníš jen tu špatnou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 BOLEK.: Presne tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acek Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Žhavička buď žhaví nebo je KO a to se pozná hlavně dobře u studenejch zimních startů a pokud se to zapíše do závad jako nefunkční na daným válci a s benzínem to nesrovnávejte proboha tam je to oněčem jiným tady to pouze předehřívá vzduch a nějakej ten °C sem nebo tam na chodu diselu nemá vliv.A zas takovej rozdíl v době zahřátí není ten můžete poznat pouze na odcházejícím žhaviči co to má za minutu dvanáct.Jinak tyhle žhaviče jsou rychložhavící a za vtěřinku jsou rudý jak nový tak starý. Jen je tu hold riziko že při výměně jedný špatný odejde další.Ale to taky nemusí bejt pravda a vydrží to dlouhou dobu.Proto jak už je zde psáno je to na každým jak se k tomu postaví a vymění jen to co nefunguje a nebo vymění všechny a můj názor je že měním jen to co nefunguje jsou to zbytečně vyhozený peníze. A co mě docela deptá jak je tu spousta lidí vyplašenech z manuálů a příruček který jsou stejně jenom na bu bu na lidi aby je nahnali s každým prdem do servisu.Ty auta snesou mnohem víc už konečně otevřete oči a vraťte se do reality. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolek Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Aceku, nikdo se s tebou nebude přít jestli je to tak, či onak. U jinýho typu auta (nafta s předehřevem) jsem si tohoto problému užil až, až. Odešla jedna žhavička, do měsíce další. Následně všechny ven a zkouška. Věř mi, že starým svíčkám žhavení trvalo déle a bez potřebného efektu. Ale to jen pro srovnání, bo mluvíme o jitém motoru. Pokud to zhrnu, tak si dej otázku proč odešla jedna? Odpovím si sám! Asi proto, že má své odslouženo a že konec čeká v brzké době i ostatní svíčky. A pokud se jedná o srovnání s benzinem ,ten sloužil jako příklad, že se doporučuje měnit celá sada. Poptej se v servisu, zda mění jen vadnou žhavičku?! Ale tak jak jsem psal, každému podle gusta a stavu peněženky . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deepness Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 tady jsou originál žhaviče za dobrou cenu... normálně stojí ks ca. 300Kč... tady máte za 600Kč všechny čtyři i s poštovným... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=72896&highlight= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acek Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Pokud máš na mysli předehřev vody žhavičkama tak tam ta doba může bejt odlišná ale co se týká žhavení ve válcích je to něco jinýho tam jsou rychložhavící a jak říkám buď funguje nebo ne.A vyhazovat to co funguje je pro mě mrhání penězma to raděj investuju do užitečnějších věcí na provoz.A je to jen zas o kusu kterej vydrží nebo ne.Já měnil jen jednu na 100tis.km a dva roky fungujou dál bez problémů s tou jednou novou a najeto na tuhle sestavu 20tis.km. A je vše v pořádku.Tak na co vyhazovat zbytečně peníze.To máš to samí praskne ti žárovka ve světle co uděláš vyměníš jen tu prasklou ne?(u výbojek je to samozřejmost obě kvůli svítivosti) Nebo raděj jdeš a koupíš všechny žárovky co máš na autě a vyměníš je jen proto že by mohla prasknout další?Je to elektrickej spotřebič a dokud funguje tak ho nechám a až doslouží teprv potom si zaslouží výměnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feela Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Kdysi jsem se ptal na výměnu člověka s mnohaletýma zkušenostma a ten řekl, že stačí měnit pouze ta špatná, dělám to tak a zatím sem nikdy neměl problém, že by se mi auto vrátilo za měsíc s tím, že jsou další žhavičky v háji, jinak si každej může dělat, co chce, pokud chcete měnit všechny, tak směle do toho, ničemu to neuškodí... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) Tema o Zhavicoch. LINK: LINK: LINK: LINK: Edited January 8, 2011 by PROCHY603 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratras1 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 (edited) Nikde jsem nenašel nějaký uspokojivý postup, proto zakládám tohle téma. Vzhledem k zimě, která teď nastala začly špatné studené starty. Nažhavím a startér pak docela dlouho točí, než motor chytne, proto padlo podezření na žhavičky. Chystám se na diagnostiku, která snad něco zjistít, ale chci se hlavně zeptat, zda to někdo z vás už měnil, co si na to připravit a kde přesně žhavičky najdu. Přijde mi zbytečné dávat tuhle výměnu do servisu, Abych nezapoměl, jedná se o 1.9Tdi. MR2007 Předem dík za rady Edited January 30, 2012 by ratras1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.