Jump to content
Allari

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start

Recommended Posts

Dobrý den,

V těchto studených dnech se na mém 4 měs. starém Roomu objevil následující problém:

Při prvním pokusu o nastartovaní motor nastartuje, ale vzápětí mu klesnou otáčky a zhasne, nebo nenastartuje vůbec. Podruhé nastartuje a zhasne. Napotřetí vždy nastartuje a dál už běží bez problému. Žádná kontrolka se nerozsvítí.

Předtím při 0 až -3 st. startoval a po startu cvhilku hodně vibroval. Byl jsem s tím na kontrole – žádná chyba.

Měl už někdo podobný problém?

Za odpovědí předem děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

záruční oprava-- tedy návštěva servisu... nech tam auto přes noc, at si ho vyzkouší a opraví.. co na tom chceš radit... jediná možnost je, že jsi natankoval šit benzín... a pokud ne, tak je motor na servis.

Edited by JirkaBrno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakej je nejnovější software na 1,4 16V 63KW má tady někdo přehled a nebo přístup k informacím?

Já tam mám nahranej před 2 dny údajně poslední jestli teda nekecali.

Řídící jednotka: 03C 906 024 R

Komponent: MARELLI 4HV 8558

Kódování: 0000071

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tento rok som kupil novu skodu roomster 1.4 16V, po nejakom case sa zacala prejavovat taktato zavada. Vzdy rano ked startujem, tak prvy krat nenastartuje, respektive asi po pol sekunde zhasne, druhy krat nastartuje ale trochu klepe autom ale ked pridam plyn tak uz ide. Potom cely den startuje normalne a druhy den rano sa to zopakuje. Uz som to aj dva krat riesil v servise. Prvy krat len za hodinku updatli software, druhy krat tam uz bolo dva tyzdne, povedali mi ze zistili maly tlak v jednom valci a ze vymenili hlavu motora. Vcera som ho dostal spat, a dnes znova nenastartoval, uplne rovnako ako predtym. Co by to mohlo byt. Uz ma to prestava bavit, mohol by to byt dovod uzvazovat o odstupeni od zmluvy?

P.S. Este jedna otazka na okraj, pri 90 km/h na patke, mam otacky 2900, je to pri tomto motore ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to máš akože rv.2014 ?? niektorým pomohlo vymeniť teplotné čidlo či čo, mne pomohlo vyčistiť škrtiacu klapku a tebe ak máš nové auto tak jedine nech ti to v servise spravia na záruku.

 

No pri 102kmh by to malo točiť 3000ot to je pre roomster pred FL a po FL neviem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je v poriadku 100km/h je presne na 3000 ot.

Je to 2013 koniec a ma 5000 km, ale hej ved si to davam na zaruku uz to riesim 3 tyzdne a stale to nevyriesili. Znova ho tam davam tak uvidim coi konecne to opravia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli záruka, nezbude ti nic jiného, než to vozit do servisu, případně změnit servis, jestli v jednom jsou neschopní tu vadu objevit a odstranit... Bohužel neschopných autorizovaných servisů je dost, chce to najít nějaký spolehlivý a jezdit tam.

Edited by Galvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

toto sú inak tie najhoršie poruchy keď to spraví iba pri studenom štarte ja som mal aj VAG pripojený vtedy keď som štartoval aj som sledoval či to nevyhodí chybu a nič.

 

 

Kde tankuješ ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predpokladám že auto si kupoval ako fyzická osoba nepodnikateľ a zákony v ČR sú podobné ako u nás. V tom prípade máš právo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny ak sa rovnaká chyba prejavila 3x. Ak sú to rozdielne chyby, tak odstúpiť môžeš pri tretej reklamácii.

Teraz musíš zvážiť, že čo chceš. Ak potrebuješ jazdiť a nechceš strácať čas reklamáciou, čakaním na vrátenie peňazí a následne zháňaním nového auta, tak radšej zájdi ešte do iného servisu. Buď do takého na ktorý máš dobré referencie, alebo do takého kde sa točí veľa áut, tj. je väčšia pravdepodobnosť že sa s podobnou chybou už stretli. Možno to vyriešia a potom už budeš mať pokoj.

 

Ak si už úplne nasraný, a chceš sa toho auta zbaviť, tak zájdi tam, kde si auto kupoval (predpokladám, že aj doterajšie reklamácie boli tam) a žiadaj vrátenie plnej kúpnej ceny. Budú to naťahovačky, budú skúšať triky, že amortizácia, atď., ale máš nárok na plnú kúpnu cenu, a trvaj na nej. Budeš musieť byť tvrdý, a budeš potrebovať veľa trpezlivosti, ale dá sa toho dosiahnuť.

P.s.: Bola tu jedna dobrá otázka od marfana. Kde tankuješ, čo tankuješ? Ak stále na tej istej ČS, tak by som určite najprv skúsil inú a nabral plnú nádrž nejakého prémiového paliva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som si na 90% istý že mne to robilo aj kvoli benzínu, či tam bolo veľa špiny alebo vody neviem zmenil som pumpu prestalo to ale teraz po vyčistení klapky musím dlhšie štartovať nemyslím 5sek ale napr z1sek sa to zmenilo na 2sek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V podstatě se mi objevila stejná věc. Roomster koupený v dubnu 1,4 16V najeto 3 tis. Ale není to pořád, je to sporadické. A téměř na 90% to má souvislost s délkou odstavení auta a teplotou okolí. I když tomu nedávám velkou důležitost, poprvé se mi to stalo, když jsem natankoval celou nádrž u euroil (před tím jen shell) ale nebydlím na vesnici a nevěřím, že by měli tak nekvalitní benzín že by to rozhodilo nový motor. Zatím to sleduji, a když cítím, že to nestartuje dobře znamenám si dobu ostavení auta a teplotu. Abych měl co říct v servisu kdyby …. Ale co si to hlídám, tak mi už to nezdechne. Nechám chvíli najet budíky a při startu držím klíček cca o sekundu déle. Motor naskočí a chvíli (asi 3 sekundy) se chová jakože se mu to nelíbí. Jde ale vždy o první start když auto stojí déle jak cca 10 hodin a za teplého počasí. Z práce po 8,5h to naskočí normálně…. Podobné moresy mi dělá moje fabia HTP od novoty. Tu ale zase opačně, auto musí být krátce odstavené tak hodinku po jízdě. Motor sice nezdechne, jako by na poslední chvíli po „zabublání“ to pak zas šelestí v pohodě.

Edited by ranicek

Share this post


Link to post
Share on other sites

... to snad není jen o benzínu, čisté pumpy, funkční pistole, vcelku dobře propracovaný věrnostní program …. Kvalita benzínu v čase kolísá snad u všech….

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

..tak je zapotrebi si to nejak zduvodnit PROC jezdit na shellku, ze o.. pokud je vsude cena 35.50 a shell ma 37.50 za uplne stejny benzin tak si ten svuj vernostni program pekne zalepis sam.. ciste pumpy ma i unicorn, funkcni pistole taky, vodu na umyti skel taky, vernostni program ze ti daj za 10000smart bodu plysaka nema, to je fakt.. ale napr. v Brne na Videnske na unicornu tankuje hromada lidi do svych audin, BMW a podobnych plecek tu jejich fuj fuj naftu a benzin a pak si honi trika jak by tam NIKDY nejeli... :kol-31:

kazdyho vec... ja tu jen pisu ze SHELL neni zadna zaruka toho, ze kupujes neco lepsiho nez prodavaj na TANK ONO o 4 koruny levnejsi...

Edited by JirkaBrno

Share this post


Link to post
Share on other sites

…. každý mámě svoje důvody, bavme se o tom proč nám na nových autech a sakra už roky a roky vyráběných motorech blbne startování. U mě se to poprvé stalo když jsem přešel na eurooil  a tankoval jsem od koupení vozu jen u Shell …. zřejmě náhoda. 3 plné nádrže eurooil a začlo to blbnout při startování, ale došlo ke změně ročního období. Teď je nádrž  vyjetá a dnes nebo zítra tankuju plnou opět u Shell nebo Benzina prostě to změním a budu sledovat zda to mělo nebo nemělo vliv. Osobně si myslím že nebude, problému musí být v nějakém čidle, které se chová za stanovených podmínek nestandardně a posílá jiné info jednotce než je skutečnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vy**er se na cely shell, kup tam 100oktanovou Vervu nebo OMV a pak to res dal.. pokud to bude pretrvavat dal bych to do servisu a hotovo..stravis nad tim hodiny a hodiny casu..  pokud to dela tobe kazdej den, tak to bude delat i v servisu ne? Auto mas v zaruce, to chces kupovat cidla a nahodne to menit kdo ti co poradi?? ocividne v tom motoru neni neco OK, pokud uz menili hlavu tak bych jim to tam supl znovu, vubec bych se nad tim sam nezabyval.. pokud to budes reklamovat 3x muzes pak odstoupit od smlouvy a resit to dal... pripadne napis do Skodovky at se k tomu nekdo vyjadri... prece si to nebudes opravovat sam podle toho, co ti kdo poradi.. ??? :kol-44:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

V servise je to stale aj v tejto chvili, uz sa zacali vyhovarat na benzin, uvidim. Sem som to dal kvoli tomu aby som mal trocha prehlad o tom co tomu moze byt aby som mohol reagovat na servis, a aj pre rady ako postupovat. A nesklamalo ma to dostal som tu rady na oboje. A reklamovat to samozrejme budem do kedy to neopravia, alebo nedostanem spat peniaze, predsa nove auto toto nemoze robit. Jedinu chybu som spravil ze som nepytal nejaky protokol o reklamacii, co najblizsie zmenim, dufam ze kedze nemam ziaden papier nebudu  tie tri opravy brat ako jednu. Inak riesim to zatial u ineho ako som kupil, ale po najblizsej oprave a opakujucej sa zavade uz pojdem tam kde som to kupil, nech to skusia opravit a ked nie uz pomali zacnem s odstupenim od zmluvy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se nepletu, je to jiz treti pripad zde na foru u novych FII/R, kdy se objevuje tento problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šmankote tady už  se zase bude objevovat teorie o špatným motoru . 

Edited by kesounam
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenhle problém se u mě zatím nevyskytl, ale přechodem ze Shellu na Eurooil to asi nebude. Tankuju hlavně u levnějších pump, Shell ze zásady neberu a startuju normálně. Naopak na Eurooil jsem ujel asi 1000km z 5000 dosud najetých. Navíc Eurooil (=Čepro) jako asi jediný distributor nabízí naftu bez Babišovy biosračky. Benzín je sice se sračkama, ale díky aspoň za tu naftu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže už jsem tu taky...najeto 10tisíc...problém se vyskytuje asi od cca 5000km..před tím nebyl....problém je jen když je auto odstavené přez noc a druhý den se startuje..nebo jinak nee...takže to samé co píše raníček....:-)zkusím natankovat benzín na jiné pumpě.....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak u mne to benzínem není,  zkouška  benziny a pak plná shell stejný problém .... jasná souvislost je s teplotou okolí , v pondělí bylo u nás neskutečně teplo a dusno a startoval jsem napotřetí, dnes co přišlo ochlazení, chytlo na poprvé, i když to nebylo to pravé čisté startování jak z jara. Dnes jsem se byl objednat na 19tého v servisu, když jsem jim popsal problém, tvrdili mi, že to je určitě  čidlo teploty. .... no ale toto ... to snad dali do všech dubnových 1,4ek vadný čidla? jen se modlím aby to fakt byla taková banalita jak mi tvrdí.

Edited by ranicek

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky myslím že benzín ne...ten motor musí schroupnou pomalu kde co....přikláním se k čidlu...uvidím až bude chladněji.....dej pak vědět teda..:-)jinak mě to vždy na podruhý chytne...dělá to že se mu to nelíbí ale za dvě sekundy je volnoběh OK....jinak já bych s nedivil kdyby do 1.4 dali něco špatného...-čidlo...:-)nějakou serii...

Edited by mira
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

no som zvedavý či to bude tým čidlom ale je dosť zaujimavé že každému komu to robilo tak to spraví buď ráno alebo po dlhšom státi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Casonim
      Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Týden zpátky se mi rozletělo turbo, takovým způsoben že se mi roztrhl blok. Sehnal jsem si jiný motor, s turbem, nasadil do auta a spokojeně jezdil. Pak mi nové turbo chytlo olej, motor v omezovači i když jsem měl klíček venku. Udusil jsem motor, sehnal nové turbo, nasadil a sice sepne ale auto úplně krutoextrémně kouří, bíle, smrdí to po naftě. Dusí se, ale jakmile sepne turbo kouří míň a i docela jede. Jde to ruku v ruce s brutálním klepáním motoru. 
    • By bujko7
      Dobrý den,
      mám takový problém. Mám superba 2014 2.0 tdi 125kw manuál. Za studena mi něco klepe v motoru. Při zahřátí přestane. Je to jakoby takové cvakaní a přijde mi ze je to čím dál víc. Mohou to být hydroštely ? Nebo ventily ? 

      IMG_0427.MOV
    • By Agraelos
      Zdravim,
      chtěl bych se zeptat: Po startu auto vibruje, ale jenom do 1500 ot./min a nejvíc zhruba lehce nad volnoběžnejma otáčkama a to i při neutrálu. Po překročení otáček je všechno zase víceméně normální. Nedávno byla vyměněna kompletní spojk. sada (včetně dvouhmoťáku). Mechanik, co to dělal, řikal, že by to tim bejt nemělo. Vymáčknutí spojky nepomůže. Kontrolky neindikují žádnou chybu. Někoho napadl silentblok (spodní), popř. vstřikování, avšak spíš to vypadá, že je něco uvolněný a možná uvnitř palubky. Nevíte, co by to mohlo způsobovat? Nebo to bude na celý rozebrání?
      Díky za odpověď.
       
      Superb II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 8V (BMP), rok 2008, najeto přes 280 tis. km
    • By Bumbisek
      Ahoj, má někdo CANTON v 1,5 sportlinu?
      přidává systém na zvuku motoru při režimu sport nebo ne? 
      Děkuji 
    • By mike_k
      Nevi nekdo jaky je predepsany interval vymeny rozvodaku pro 2.0 mpi / 85kw? Kdyz jsem se pri posledni prohlidce v 75000 km ptal, tak mi to v autorizovanem servisu nikdo nebyl schopen rict, jen me ujistovali, ze se to urcite pri kazde prohlidce kontroluje, cemuz teda moc neverim.
×
×
  • Create New...