Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Pod pojmom "jemne" som konkretne myslel to, ze napr. otacky motora pomalsie klesaju pri preradovani pri pustenom plyne, aj pri vyradeni pomalsie klesaju na volnobezne, castejsie sa zapina sytic ako pred prehratim softveru.

Editováno: , autor: peti_o
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod pojmom "jemne" som konkretne myslel to, ze napr. otacky motora pomalsie klesaju pri preradovani pri pustenom plyne, aj pri vyradeni pomalsie klesaju na volnobezne, castejsie sa zapina sytic ako pred prehratim softveru.

Chápu to tak, že po startu, motor běží častěji na vyšší volnoběh?

Pokud si to dám dohromady s tím, že otáčky padájí na volnoběh či při přeřazení pomaleji, tak by to možná mohlo řešit problém špatného startu. Zřejmě v softu upravili jinak dávku paliva než se volnoběh ustálí. Jenom teoretizuju, ale brzo budou venku podmínky to ověřit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Dobrý večer,

loni jsem 2krát psala kvůli špatným studeným startům.

Problémy vymizely ve druhé polovině září. Od té doby byl klid až do 28. 5.

28. 5. jsem startovala dopoledne po poměrně teplé noci, teplota v době startu 22 stupňů,

start až na podruhé.

Od té doby špatné studené starty se objevily ještě několikrát, vždy po delším než 7hodinovém stání,

teplota v době startování byla nad 15 stupňů. Ne vždy však při této teplotě se to projevilo.

Možná, že to je jen subjektivní dojem, ale zdá se mi, že starty, kdy auto nastartuje až na podruhé,

jsou ve srovnání s loňským rokem o trochu méně tragické, ale jen o málo (autem trochu méně třese, ...).

Možná také, že tento problém souvisí i s nadmořskou výškou, hustotou vzduchu, tlakem, ...?

Dnes např. start ráno při teplotě kolem 20 stupňů až napodruhé. Pak jsem se výjimečně přesunula do bodu B, který je v nadmořské výšce o 400 metrů více, 9 hodin stání, start při teplotě kolem 20 stupňů a bez problémů. Ale je možné že příčina byla i v tom, že bylo pár hodin po dešti (sušší vzduch).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pročetl jsem si celé téma protože mám obdobné zkušenosti. F2 1.4 16V 11.2008 takze zadný nový model. Koupil jsem to ojete 2013 93000km to jsem zatím nic nepocitoval. Potom co jsem někdy 2014 byl naposledy v autorizáku (známý odtud odešel na soukromo) tak se mě zdá že přehrál SW na aktuální a od té doby se projevovaly podobné problémy jak jsou tady popsané. Já mám zkušenosti se všemi možnostmi při studeném startu v parnech i velkých mrazech. Vše se ukazuje sporadicky a při různých okolností proto nemohu popsat příčiny ale každopádně velké mrazy přes noc, tropická noc kdy je 20 v noci nebo dlouhé stání o vikendu nebo dovolené při 30 ve stínu. v mrazech často vibrace motoru, v létě starty na podruhé až potřetí.

Co můžu říct na téma benzín... Když byly příznivé ceny bral jsem jedině aditivovaný a to min. půl roku a po prvních pár měsících můžu potvrdit jemné zlepšení chodu otáček ale nikoliv žeby to nějak potlačilo problémy! v lednu 2016 jsem měl bouračku a auto bylo na posouzení a kompletaci v autorizáku a pokud mě přehráli SW tak si myslím že to pomohlo. Kromě jedné situace kdy jsem stál nekdy duben-květen kdy byly překvapivě tropy ve svahu čumákem nahoru a auto stálo celou noc a celé ráno na slunku a podle mě jsem protočil klíčkem bez čekáni tak auto na vteřinu naskočilo a hned chcíplo. Na dalších cca 6 startů jen klap a žádné protočeni možná jsem to už přecucal a svítilo hladové oko tak jsem jako druhou příčinu bral že ve svahu si nenatázne benzín. Volal jsem tomu známému ale on neměl čas tak jsem mu to popsal a řekl že zavolám později. Pujčil jsem si otcovo auto pořešil jsem si co potřebuji a po hodině jsem zkusil zase svoje a naskočilo na poprvé ikdyž s klíček jsem držel o něco déle.

Od té doby žádný problém se starty napoduhé jen otáčky semtam zlobí a občas je auto takové zadušené po startu a rozjezdu na jedničku. Jinak "dýzlový" start mám od začátku i lidi co jsem je někdy vezl se ptali jestli mám TDi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám tyhle problémy už od začátku, ale už jsem si zvyknul. Jak je teplo, po startu vyskočí otáčky na 1200, to se auto chvěje a po cca 30 s spadnou na 1000 ot. Pokud bych se rozjel na těch 1200 ot. při volnoběhu, tak je to taky přidušený a netáhne to, vždycky počkám a nerozjíždím se hned, beztak si myslim, že se motor ničí, kdybych se po nastartování hned rozjel. A občas se mi taky stalo, že jsem nastartoval až na podruhé, když byly vedra a šlo o "studený" start a v servise mi bylo řečeno, že jak se pod kapotou nakumuluje teplo a přes  čidlo ŘJ špatně vyhodnotí okolní teplotu, může být problém s těmi starty, prý pomůže otevřít kapotu a chvíli počkat. nikdy jsem to nezkoušel, protože se mi to téměř nestává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, mambo napsal:

....... A občas se mi taky stalo, že jsem nastartoval až na podruhé, když byly vedra a šlo o "studený" start a v servise mi bylo řečeno, že jak se pod kapotou nakumuluje teplo a přes  čidlo ŘJ špatně vyhodnotí okolní teplotu, může být problém s těmi starty, prý pomůže otevřít kapotu a chvíli počkat. nikdy jsem to nezkoušel, protože se mi to téměř nestává.

Tuto příčinu musím vyvrátit, jelikož parkuju v garáži a špatné starty za tepla nad 20°C se vyskytují stejně, jak kdyby stálo auto venku a mělo rozpálenou kapotu a ovlivněné čidlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to skoro tutově softwarem, není dostatečně ošetřená možnost kombinace teplot "teplej nasávanej vzduch + vystydlej motor (po delším odstavení)" - ŘJ vstřikuje podle teploty nasávanýho vzduchu moc malou startovací dávku, která se vzhledem k příliš vychladlýmu motoru nestačí dostatečně odpařit a vytvořit pro start příznivější bohatost směsi kolem svíčky. Teprve po delším protáčení se naakumuluje dost paliva aby bafnul aspoň jeden válec - jak se tím zvednou otáčky, zlepší to kompresní podmínky a palivo se rychle odpaří, takže další zážehy už jsou bez problému a motor běží. Stejně tak když ŘJ zaznamená neúspěšnej start, tak bez ohledu na teplotu zvedne sama dávku, aby další start usnadnila. Rozhodovací teplota pro tenhle jev je cca 20°C venkovní teploty, kdy už ŘJ usoudí, že není potřeba do motoru špricovat hned plnou startovací dávku jako při menší teplotě a tak ji sníží, jenže motor se ještě ochladí odparem paliva vstříknutýho do sání a podmínky pro start se tak zhorší. Jediným řešením by bylo "poladit" soft v ŘJ tak, aby tahle rozhodovací teplota pro rapidní zmenšení startovací dávky byla třeba až 30°C nebo by se tenhle bod vyrušil úplně a startovací dávka by se v plusovejch teplotách nezmenšovala vůbec - sice by €urochujové a ekofašouni řvali jak prokopnutý krávy, že v momentě startu takový auto produkuje X-krát víc škodlivin, jenže kolik vteřin po startu za kladnejch teplot trvá, než se ohřeje lambda ve vejfuku a přebere regulaci bohatosti směsi? 10? A možná ještě míň ...

 

Druhá věc je to zvednutí otáček těsně po startu na cca 1500RPM - to je další část softwaru, která se aktivuje až po úspěšným startu, kdy chce ŘJ co nejrychlejc ohřát katalyzátor, protože usoudí, že vnější teplota je dostatečně vysoká na to, aby se už motor udržel ve stabilním chodu. Takže otevře víc škrticí klapku a ubere předstih, tím vytvoří vyšší teplotu ve spalovacím prostoru v momentě otevření vejfukovýho ventilu a docílí rychlejší ohřev svodů a katu - bohužel za cenu citelnýho poklesu krouticího momentu motoru, takže se musí při rozjezdu přidat trochu víc plynu - nebo prostě počkat těch cca 10 vteřin, než se ohřeje potrubí a kat a ŘJ usoudí, že už to stačí a otáčky stáhne těsně nad volnoběh kolem 1000RPM. V praxi to běžně stačí na připoutání se a případný omrknutí nastavení sedačky, zrcátek a ohlídnutí, jestli nikdo nejede zezadu, takže ti šoféři, co nejdřív nastartujou a poutají se až potom mají trochu výhodu před těma, co se jako piloti ve stíhačkách nejdřív ukurtujou a startujou až připoutaní ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to popiš sám když víš přesně wo co gou a nedělej Zagorku. Je zajímavý, že to dělá jen po některejch opravách při kterejch byl zároveň přehrávanej soft v ŘJ, respektive u ne všech dat výroby. Čím jiným se pak od sebe takový mechanicky identický auta odlišujou než softem ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně přijde to, co napsal Ekkar věrohodný. Má to logiku. Já to mám u auta od začátku. Včera odpoledne, když bylo cca 30 st., otáčky po nastartování byly pouze 1000 a auto se nechvělo, dneska ráno 15 st. a otáčky 1200. Dělá si to, co chce, ale určitě podle nějakého vzorce. Nevěřim moc tomu, že je to něčim jinym než softem, popř. čidlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem tu psal někdy v srpnu 2014. Kdy jsem měl na novém roomstrovi problém se starty, jakmile bylo venku nad 20 a motor studeny a déle odstaveny chytlo to někdy až na potřetí. … Musím to zaklepat , ale na novou sezónu 2015 už se to neopakovalo. A už se mi to nestalo ani jednou. Občas na to myslím, když je venku parno a já jsem od předchozího dne měl auto odstavené, ale motor chytne vždy hned. Jen se tak trochu chvíli třepe, jakože se mu to nelíbí … jestli něco v servisu přehrávali netuším ale reklamoval jsem to tenkrát a měl jsem to vedeno jako otevřenou závadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja iba dodám,že mi to tiež robí,podľa mňa to je záležitosť software RJ,RJ vyhodnotí že je motor teplý keď je vonku horko aj keď sa štartuje prvýkrát a motor je v podstate studený,inak si to neviem vysvetliť,pretože diagnostika nehlási žiadnu chybu,alebo ako tu niekto spomínal že bol u nejakého majstra opravára v poľsku a jeden mal problém s prisávaním vzduchu cez tesnenie pod saním a druhý mal dlhý čas vstrekovania jedného injektora tuším až 3ms.

Ja som teraz v HR na dovolenke a vždy keď som štartol úplne v pohode,žiadne vybrácie max kultivovaný chod.Neviem čím to môže byť že sa to dalo do normálu.Žeby malo na to vplyv jazda v kolóne 11km za 4 hodiny alebo že svietila rezerva,ale asi nie keďže mám LPG,uvidím zajtra keď pojdeme domov ako to štartne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim, vratil jsem se z dovolene a startoval auto po 19 dnech stani, venkovni teplota 25°C, na kapotu svitilo slunce. Nastartovani se povedlo az napodruhe, pri startovani nejdrive otocim klicem do polohy, kdy se rozsviti kontrolky, pockam cca 3 vteriny, az pak startuji.

V zari jedu na vymenu oleje, tak pozadam servis o reseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...