Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

V 30. 7. 2016 at 13:57, Pandora napsal:

Zdravim, vratil jsem se z dovolene a startoval auto po 19 dnech stani, venkovni teplota 25°C, na kapotu svitilo slunce. Nastartovani se povedlo az napodruhe, pri startovani nejdrive otocim klicem do polohy, kdy se rozsviti kontrolky, pockam cca 3 vteriny, az pak startuji.

V zari jedu na vymenu oleje, tak pozadam servis o reseni.

tipuju, že máš auto cca 2 roky a na výměnu oleje jedeš po šesté :) najeto cca 10 tisíc?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj

Mám Seat Ibizu 1.4 16V 63kW a v létě při venkovní teplotě překračující 30stC nelze nastartovat studený motor. Podaří se asi, až na podesáté.  V servisu mi řekli, že je vše v pořádku a nic nezjistili...Diagnostika nic nehlásí. Auto servisované dle servisní knížky. Laboruji s tím už druhý rok a nedovedu si to vysvětlit. Jak to pak chytne tak to jezdí dobře. Hned to startuje. Když není přímí slunce tak to startuje okamžitě taky.

Zkoušel jsem už zoufalosti jako starty s otevřenou kapotou, nebo s otevřeným víčkem nádrže, výměnu svíček, čidla teploty, výměna ventilu odvzdušnění paliva N80, zkoušel jsem rezervní klíček a nic. V servise na mě koukají jako na blázna a tvrdí že je vše ok, jestli bych to chtěl prý odzkoušet víc tak by si to tam museli nechat dýl tak aspon přes tejden a venku aby bylo horko.

Příjde mi to, že prostě motor nedostává při startu dostatečné množství benzinu. Nakonec to, ale dycky chytne. Jak budu mít čas tak je tam půjdu zas otravovat a zjistím kolikrát aktualizovali ten soft ŘJ.

 

Editováno: , autor: venca.n87
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Minuly rok som mal so startovanim problem takmer cele leto (prazdniny), bol som s tym v servise, tam sa to neprejavilo ani to nijako neopravovali (nebol vtedy este ani ten novy SW).

Toto leto auto stavalo na tych istych miestach, tak isto dlho (cez noc cez den), v horucavach aj inom pocasi ale nikdy som nemal so startom problem, stale naskocil motor na prvykrat.

To iste bolo v obdobi 1.leta od vyroby auta, cize na mojej Fabii sa to prejavilo len v pocas 2.leta z 3. Uvidime co bude o rok :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som natankoval benzín plus som pridal VIF. Dnes cca o 9tej som išiel skúsiť naštartovať či ten VIF skutočne pomohol tým štartom. A môžem povedať, že som bol veľmi prekvapený keď som skutočne naštartoval bez toho aby mi auto po prvom štarte zdochlo. Mierna nepravidelnosť chodu po štarte bola tak 2-3 sekundy.

Takže mne skutočne ten VIF pomáha eliminovať studené štarty. Benzín som tankoval na tejto ČS.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si to neviem inak predstaviť čo by to mohlo spôsobiť, pretože dovtedy do kedy som dával VIF tak štarty boli OK po tom čo sa mi minul som spravil asi 2000km a si po 300km mi začali blbnúť tie štarty. Teraz som niečo objednával tak som tam prihodil VIF a pri tankovaní som hneď tam šupol aj VIF. A zázračne sa tie štarty upravili keďže posledný týždeň sú u nás cca rovnaké teploty ráno aj cez deň tak neviem čo by tomu mohlo iné pomôcť. A nebol som teraz v žiadnom servise, keďže do autorizáku nechodím.

Nechcem sa hádať, že to urobil určite on ale mám taký pocit, že mne pomohol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi placebo jak pro tebe tak i pro motor. Zatím nikdo nepotvrdil ani uplně nevyvrátil že VIF nepomůže při studených startech, každopádně je pravda že VIF má nějaký účinek když ho používáš pravidelně, po spotřebě jedné lahvičky se starty záhadně nezlepší. Já VIF nepoužíval, rok jsem jezdil na aditivovaný benzín a jediné v čem to pomohlo tak že už jsem nepociťoval neustálé výkyvy otáček na volnoběh u zahřátého motoru. U studenýho už nemůžu tak jistě potvrdit jak moc to pomohlo, protože problém se studeným startem a startováním na poněkolikáté se sporadicky objevovaly stále v létě a v zimě zase vibrace a když jsem si toho všiml později tak motor zdechl, po prošlápnutí plynu vše OK.

Na začátku roku jsem měl havárii a fabia byla v autorizáku v lakovně a na kontrole zda je vše jak má a od té doby nemám problém se studeným startem, takže asi mě nahráli nejnovější software ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ták, loni jsem v červenci koupil Roomstera v létě bylo najeto 3-5tkm, a několikrát mi to taky nenastartovalo. Auto bylo podotýkám úplně nové a tudíž motor nemohl být zakarbonovaný atd. Letos se mi to nestalo ani jednou, nájezd aktuálně 19tkm. Způsob používání auta je stejný jako loni.  Tankuji taky stále stejně (Ono, Tesco,Globus)

Tak teď mudrujte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarec, už týden mám tentýž problém, jak zde ostatní popisují. První start po odstavení špatný, chcípne to, druhý ok.

Ptám se tedy: měl někdo tento problém i se staršími EURO 4 motory (mám sice BUD 59kW, případně BWX) a pomohlo jim přehrání SW? Auto mám již rok, ale projevilo se to překvapivě až teď. Případně další problém by mohli být vadné čidla teploty, že? Dá se to diagnostikovat nějak jednoduše? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby bolo čidlo teploty tak nato by už niekto prišiel a už to aj niekto určite skúšal,diagnostika by asi hlásila chybu.Nepomohlo ani prehranie SW v RJ,ani výmeny rôznych komponent čo som už počítal toho veľa,jedine jeden pán tu písal že bol u nejakého opravára v poľsku a ten mu to dal do poriadku,vraj bol vadný jeden vstrek a ešte niečo už si nepamätám čo to bolo,dá sa to tu na fore nájsť.Najhoršie je že to robí kedy tedya nevieme prečo,niekedy je to po štarte pridusené a niekedy nie,jedine Hercule Poirot by to asi vedel poriešiť.

 tu to je písané o tom poliakovi:

 

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našiel som jedno video na nete a to štartovanie motora s vytiahnutou poistkou RJ,ide o Fábiu 1 ak sa nemýlim.Ne videu je vidieť ak naštartoval bez poistky motor normálne naskočil,ak s poistkou tak naskočil a zhasol.Myslel som si že bez poistky RJ sa ani nedá naštartovať,a,ak sa dá tak akým režimom motor potom funguje,alebo je to len klamstvo.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přišel podzim, rána jsou chladná a ranní starty opět začaly být normální, na první cvrnknutí.

Mimochodem, celé léto skoro každý studený start byl až na podruhé, výjimečně i na potřetí.

Loni, pokud studený start byl v teplotě nad 30 stupňů, byl také normální, na první cvrknutí.

Toto léto jsem takové starty neměla možnost vyzkoušet,  napoprvé jsem vždy startovala v nižších teplotách (kolem 15, 20, ...), a proto vždy na podruhé.

Na servisní prohlídce mi bylo sděleno, že ŘJ nenašla žádnou chybu motoru, a proto mi také nic neaktualizovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když chceš odkaz, musíš být konkrétní. Co je to za auto a kdy je vyrobené? Uveď aspoň rok a měsíc - návody mohou být odlišné pro různé modelové roky apod.

 

Edit: Byls rychlejší. Jak to dělám při práci, a "odbíhám" během psaní, tak když potom neobnovím stránku... :)

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...