Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Také mne trápil problém se studenými starty u 1,4 16V 63kW v Roomsteru (mám od nového, nyní 62 tkm). Podělím se o své poznatky. Postupně metodou pokus - omyl jsem dospěl k následujícímu. Motor stejně blbě startuje jak s pojistkou řídící jednotky tak i bez ní. Aktualizace softwaru bez výsledku. Výměna palivového i vzduchového filtru proběhla po 60 tkm. Vyčistil/zcela vyprázdnil jsem přitom celou trasu paliva a samostatně vyčistil vstřikovače, škrtící klapku, používám aditivum - bez výsledku. Je fatk, že v palivovém filtru byla hustá černá hmota.

Nyní nastartuji vždy napoprvé po odstavení na více než 10 hodin bez ohledu na teplotu při nepatrně sešlápnutém plynu - můj výsledek. Jinak během dne startovalo a startuje auto bez problémů.

Editováno: , autor: JardaZ.
Nové poznatky dále
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mozno vam pomoze moja skusenost. Sice mam roomster 1,6 BTS, ale uz 2 roky ma trapil rovnaky problem ako vas, ci uz ide o 1,4 alebo 1,6, vzdy su to tie iste popisy zavady. Mam tiez LPG a problem som mal iba ked motor isiel na benzin, lebo akonahle mi preplo na LPG razom bezproblemov. vymenil som palilovy filter a bez zmeny. bol som na diagnostiku v autorizovanom servise (vraj najlepsi skoda servis na SR minuly rok) diagnostikovali vadny vstrek na 2. valci. cena opravy 198e vstrek + praca... povedal som im ze to zvazim a kupil som origo vstrek za 132e v beznej predajni a bez zlavy! vymenil som ho a nic! ziadna zmena! dakujem pekne za taky servis a nechcem vediet ake su tie ostatne ked tento je najlepsi... tak som patral dalej a dostal som sa k servisnej prirucke na moj motor a tam som sa dozvedel ze tlak paliva na vstrekovacej rampe ma byt 3,9 - 4,2 Bar. ak je menej, treba zmerat tlak pred palivovym filtrom tam by malo byt cca 6 Bar. tym sa vyluci alebo potvrdi upchaty filter. ja som zmeral tlak na rampe a mal som 3,2 Bar. zmeral som na cerpadle a tam rovnaky... kupil som palivove cerpadlo, zalozil a pri 6,2 Bar mi vystrelilo hadicku od manometra! a dnes uz NEMAM PROBLEM. NEBOLO TO SW a ani BENZINOM...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ja si myslim že to čerpadlo nebude lebo by to robilo aj inokedy alebo stale pri dlšom stati a nie len takto ako pišeme +aj vela ludi ma to od nova tento problem! 

Mam vyskušane čo JardaZ. napisal že rano a po dlšom stati  jemne stlačim plynový pedal pri štartovani a tak nie je problem motor nezhasne!   

Editováno: , autor: fuly
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to dnes ráno tiež skúsil s tým pedálom,všetko OK,len teraz neviem či to pomohlo alebo nie,lebo sa mi to stáva sporadicky,možno akurát dnes by to šlo aj bez pedálu dobre ,no s pomocou plynového pedálu som auto neštartoval od doby keď som mal Š 120L.Vyskúšam pravidelne pri studenom štarte a uvidím ako sa to bude správať,len aby sa niečo tým nezničilo,a ak to pomáha tak by to mohlo byť s tým odparovaním benzínu či také dačo tu niekto spomínal a tým pedálom by sa eliminovali výpary ale to je len moja úvaha.

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Trochu oprašim tuto temu cez sviatky.  Presne tak to funguje ako to opisal Petulko69. Naprikla u HTP-čka ked klesne tlak na 3,7 Bar tak už ranny štart sa trepe motor kym sa raz neprida plyn. Som vela okolo toho laboroval a ked pridaš plyn skoči nabijanie na 14.xxVolt a tym sa trochu zvyši aj tlak paliva. Nechal som dva dni odstavenu fabiuII špatny ranny štart pripojil som štart kable a par minut som nabijal. A trocha dobijania urobilo to že otočil som klučikom a na drc bez trepania krasne bežal motor. Vynena čerpadla a ok.

Možna toto ešte niekomu pomože.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja len pridám poznatok,že teraz v zime v takmer každodenných mrazoch to nerobí vôbec.Motor štartuje na brnk či je -1 alebo -13 aj keď batéria nieje najlepšia a podľa testeru nabitá na 1/2 má už svoj vek.Všetko funguje jak má?,palivové čerpadlo dáva správny tlak,neodparuje sa benzín v saní,nezalepia sa vstreky a pod.

Je to zaujímavé,no zatiaľ neriešitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tento problém, jsem neměl, dokud jsem auto nenechal přestavět na lpg. Stává se mi, že musím startovat dvakrát pouze v jediném případě. Ráno nastartuji studený motor a jedu 3 km pro materiál. Jak vyjdu z prodejny do 10. minut, tak po startu spadnou otáčky a musím startovat znovu. V jiném případě se to neděje a dokud jsem v autě neměl plyn, tak se to nedělo.

Takže nevím, kde je u mě problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som kupil 6.ročné auto v 9.2015 a o mesiac som ho dal prestavať na LPG a všetko fungovalo jak má.Nestalo sa mi že by motor po prvom štarte zhasol.Tato závada sa mi začala prejavovať až v lete pred dovolenkou na jadrane,po nejakých 9 mesiacoch.Zaujímavé že v chorvátsku sa mi tento problém nevyskytol a to boli hyce.

Potom som istý čas jazdil na benzín a stále sa to vyskytovalo,no nebolo to pravidelné,včera som sadol do auta 12 C start a motor zdochol,druhý štart ok,zaujímavé že počas mrazov všetko ok.Na HTP mám ma LPG 130 000 km a nikdy sa mi to neprejavilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Mám nový poznatok ohľadom studeného štartu.Zmenil som čerpačku zo Slovnaft na Shell klasický 95 natural a problém zlých studených štartov prestal,4x som natankoval pol nadrže,200 km som ešte odjazdil na LPG,potom som LPG odstavil a jazdil iba na benzín a motor nikdy nezdochol po prvom štarte pri rôznych vonkajších teplotách,veľké ro&medzie od 12-30 C.Teraz prechádzam znova na LPG.

Žeby to bolo palivom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mojom pripade to urcite tento dovod nebol, pretoze v skodovke mi vypumpovali vsetok benzin a naliali od slovnaftu. A vobec to nepomohlo. Ale neda sa vylucit ze vo vasom pripade to moze byt aj tento problem. Predtym som mal LPG auto citroen, a obcas som mal problem ze mi zacalo auto na benzine velmi cukat. Vzdy pomohlo ked som natankoval plnsiu nadrz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi stalo, že jsem i po opakovaném startu vůbec nenastartovat. Někoho to nepřekvapí, mne však velmi. Motor 1,4 63kW je velmi citlivý na paliva s příměsí biosložky, ale tato informace se pro venek nesděluje. Výsledek je ten, že po postupné záměně snímačů otáček a teploty, vstřikovačů, cívek atd. do jiného vozidla tyto byly shledány jako plně funkční. Výsledkem celé závady je to, že ventily a celý spalovací prostor se zanáší tvrdými usazeninami, které po schládnutí ve výsledku zabrání těsněnému dosednutí ventilů (zejména sacích) a motor nemá trvale patřičný kompresní poměr a nenastartuje. Tímto děkuji malému dílenskému mechanikovi, který se k celému postupu obětoval a podle mého názoru mi nějakou korunu jistě ušetřil. Mám jen nové kroužky a gufera na ventilech, vyčištěnou hlavu (i svou) a auto startuje bez plynu napoprvé podle návodu. Jen pro info - značkový servis ohodnotil cenu opravy na 30+ tkč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to nám chceš povedať, že toto je problém aj motorov, ktoré majú 20tkm najazdené ? Podľa mňa hlúposť a ak by to poriadne netesnilo tak zlé štarty budú v zime/ v lete. Ja mám skoro 245tkm nabehané, to že mi nenaštartuje motor ráno na prvý krát je 1-2 z 10 štartov. Na dialnici nemám problém ísť 180kmh takže myslím, že ventily mi tesnia aj po tých km dosť dobre.

 

Ale napísal si novú informáciu o týchto zlých štartoch, takže ďakujeme aj za ňu, ale aby mali všetky motory netesné ventily to sa mi nechce veriť.

 

PS: žralo ti to olej keď si menil krúžky ?? pretože mne to nežerie nič resp. medzi výmenami 15tkm nedolejem nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, zda má auto zanesené ventily apod., možná teď už ano, ale před třemi léty v srpnu určitě nemělo nic zanesené, protože bylo úplně nové (pár dnů staré), a přesto se opakované studené starty objevovaly (za podmínek, o kterých jsem psala). Každé léto (od května do září) - úplně stejná písnička - po alespoň 7hodinovém stání za určitých teplot (cca 15 - 28), případně vlhkosti, auto vždy startuje napodruhé, případně i napotřetí (letos napotřetí zatím ne). Pokud auto stojí na slunci a kapota je rozehřátá, startuje v pohodě, i když je méně než 28.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Olej

V ‎3‎.‎6‎.‎2017 na 21:39, marfan napsal:

A to nám chceš povedať, že toto je problém aj motorov, ktoré majú 20tkm najazdené ? Podľa mňa hlúposť a ak by to poriadne netesnilo tak zlé štarty budú v zime/ v lete. Ja mám skoro 245tkm nabehané, to že mi nenaštartuje motor ráno na prvý krát je 1-2 z 10 štartov. Na dialnici nemám problém ísť 180kmh takže myslím, že ventily mi tesnia aj po tých km dosť dobre.

 

Ale napísal si novú informáciu o týchto zlých štartoch, takže ďakujeme aj za ňu, ale aby mali všetky motory netesné ventily to sa mi nechce veriť.

 

PS: žralo ti to olej keď si menil krúžky ?? pretože mne to nežerie nič resp. medzi výmenami 15tkm nedolejem nič.

 

Olej se neztrácel, naopak nenápadně jakoby přibýval mezi výměnami. Městský provoz tomu asi moc nesvědčí, raději to má dálnici a držet to pod krkem - to je asi jeden z důvodů, proč se to neobjevuje u služebních. Kroužky se měnily z důvodu, že držely v pístech až moc pevně.

 

Jinak vím o motoru, který byl měněný v záruce po 7 tkm právě z důvodu, že asi jezdil jen po městě. Tenhle však nastartoval, ale běžel na 2 nebo 3 válce. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po mesačnom jazdení iba na benzín od Shellu,štarty na prvý raz ok som začal jazdiť na LPG a včera idem z roboty cca 19 C a motor na prvý štart zdochol,druhý ok.Niekde tu na fore som čital že jazdenie na LPG zanesie benzínové vstreky a potom to takto blbne,podotýkam že HTP mám na LPG už 140 000 km celkom 205 000 a nikdy nebol problém so studeným štartom.A čo tí čo nemajú LPG?,pretože aj im to blbne.Takže benzínovým palivom to asi nebude,to je alchýmia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dobry den 

 

 delši dobu sleduji toto tema,mam tak  auto s timto motorem cca 2 roky,problemy taktéž hlavně v letě

 než sem nechal udelat aktualizaci softwaru,kdy ted byly horke dny mi to rano jednou startovalo asi na po 10 ,kdyz  sem to startoval po ranni sichte tak na po 2,,pak se to ustalilo  i rano max, na po 2.

ted po aktualizaci softwaru totalni odbrat, řikali bude to lepši, ale bohužel, je to ještě horši start rano na po 10, po stani cca 8 hodin to same 

Jak bylo zmineno v dřivějšich přispěvcích,že to neni sotrware  no nevim, po teto zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...