Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Dobrý večer,

přikládám jen stručné pokračování k mému příspěvku 8. června toho roku. Aktualizace softwaru zřejmě pomohla (aspoň na tento rok). Celé léto jsem startovala vždy na poprvé. V teplotách kolem 15 - 28 stupňů však studený start byl vždy s markantně zvýšenými otáčkami, které trvaly 2 - 3 minuty, auto bylo proto po startu hlučnější. Teď (v nižších teplotách) už jsou studené starty tišší, jelikož otáčky jsou zvýšené jen minimálně (kolem 800 - 900). Sice od jara půl minuty až minutu po startu je už slyšet klepání "hydroštelků". To je ale nezávislé na teplotě a na zvýšených nebo nezvýšených otáčkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rare visitor Otáčky příliš neřeším, taky se mi zdá, že se v průběhu let trochu změnily, i zvuk motoru se asi změnil, přece jen už klepu 14. porci km. Zvuk může být dán trochu jinými svíčkami, jiným olejem, jeho nájezdem, měněným výfukem atd. Hydroštely, resp. cvakání za studena jsem tam měl vždy a pry to není problém. To se nemění. Otáčky na studém motoru asi zpaměti nevím, ale jede to klidně i na 1200 dle teploty. Co se asi změnilo, je "management" těch otáček, nyní si klidně přitočí o po půl minutě klesne, pak zase. Podotýkám, můj motor startuje pěkně za jakéhokoliv počasí (pravda, v mrazu se startér musí víc snažit), nejde nijak nepravidelně. Je možná hlučnější, ale to je vlastnost motoru. Jezdím už výlučně na "levnou variantu" prémiového aditivovaného benzínu (takže né Verva atd, ale prémiový N95 za normální peníze, ideálné low on biosrágora), případně přidávám aditiva. Auto má vlivem okolností krátké jízdy, ale málo startuju a občas se projedu. Soft v jednotce mám asi nějaký hoodně starý (do autorizáku jezdím kvůli oleji), možná tak 2011-2012, nevim.

Zajímal by mě stav hlavy, ventilů, vstřikovačů, pryskyřice a karbonu v motoru. Narozdíl od ostatních si nemyslím, že by měl mít motor problém s LPG (když se pořeší sedla, ale o tom nic nevím, nezkoumám). Akorát bych hodně aditivoval něčím pro plyn do benzínu a občas tu nádrž vyjezdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@GOLF10 bol som v todose na aktualizacii. Ked tam auto bolo 2 dni odpovedali mi, ze museli jednotku poslat niekam inde - ze oni na aktualizaciu takto stareho auta uz nemaju techniku. Tak tam auto bolo asi 3-5 dni. Okrem toho ze "vraj" spravili update, vycistili skrtiacu klapku sprejom. Nechal som tam asi 30 €. Potom som prisiel, nastartoval technik - auto zacalo skubat ako po starom. Rychlo to uhasil aby som si to nevsimol a nastartoval znovu. Potom auto zralo benzin. Doslova mi spotreba narastla zo 6,7 na 12 litrov -dočasne. Potom sa to upravilo asi na 7,5. Takze tam mi asi neporadia........ked na to nemaju techniku.

Editováno: , autor: tomas-SK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjisti si, cos tam dal za čerpadlo z druhé ruky. Existoval před mnoha lety pokyn ŠA k výměně čerpadla za modifikované, které mělo odstranit některé specifické problémy.  Takže pokud chceš žít v naději, že se něco změní, musíš jít do něho.

Editováno: , autor: dick
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,po asi pěti letech zase špatné studené starty,předtím pomohlo vyčištění škrtící klapky,tet jsem vyměnil kde co a pořád špatně.Píšete,že vymeněnit čerpadlo,ale než jsem mimojiné vyměnil palivový fitr(najeto měl přes 160tkm) tak jsem naměřil na liště po otočení klíčku do první polohy až 6baru,(kolik jste měli vy?)což by mělo stačit,nebo to není směrodatné? při otevření se aktivuje čerpadlo i při otočení klíčku,ale nepomůže to i když to udělám několikrát, starty jsou špatné pokud motor stojí aspon 7 h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak dneska mě potkala divná věc, dopoledne když jsem vyměnil gumy na zimní, otočím klíčkem a nic, jenom točil startér, skoro jak na prázdno. Asi po 7 pokusech už jsem chtěl volat Škoda Assistance. Zkusil jsem to radši ještě jednou, točil jsem startérem delší dobu a najednou to po pár škobrtnutí naskočilo. Pak už se to neobjevilo, ani po delším stání. Přitom nádrž je plná, baterka ok, venku bylo kolem 9 stupňů... zajímavé [emoji848]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Ahoj tak už to někdo vyřešil? U  před FL? 

Nezkoušel někdo nějaký Chip nebo jinak upravit jednotku po tom co aktualizace na 8555 nezabrala? Případně obejít čidlo teploty? napojit jiné a nasimulovat teplotu při které to při startu nedělá? (aby nebylo jen odpojeny) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

Mám roomster 1.4 16V r.v.2008  typ motoru bxw a měl jsem dle servisu vadné teplotní čidlo motoru. Auto se chovalo tak,že dlouho točilo a rozsvěcovali se mi kontrolky epc+motor a chytlo to třeba až na po 5. Ale jen při studeném startu,celý den to bylo jinak o.k.Po výměně tohoto čidla,auto startovalo 4dny úplně normálně na poprvé. Ale po 4 dnech auto natočí sice na poprvé ale okamžitě chcípne,většinou chytne až na po 3,pak celý den opět startuje jako by se nic nedělo. Dělá to při každém studeném startu,na teplotě vůbec nezáleží. Na diagnostice žádná chyba není a to jsem byl s tím už 3x,dokonce pokaždé jinde. Svíčky jsem dával nové originál bosh a zatím nic nepomohlo. 

Nemohl by to dělat třeba snímač otáček kliky? Že vypadne při studenym startu a ŘJ neví kde je a proto chcípne na dalším startu se už chytne a motor běží jako by se nic nedělo? Nevím,ale něco obdobného mi dělal rencek a po výměně tohoto čidla pak startoval normálně na poprvé. Nevím ale jak je dělanej tenhle motor ani nevím kde tohle čidlo hledat jakej je k němu přístup. No a pak mě ještě napadá flash SW ŘJ ve škodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som upravil odtrh na sviečkach Bosh FR7-HC+ z 0.9 na 0.7 mm a štarty sa podstatne ale podstatne zlepšili,no stalo sda mi že som musel 2x a aj 3x ale to trikrát bolo iba za zvýšenej vlhkosti.

Niečos som odpozoroval ohľadom spínacej skrinky,písal som aj do stati elektrika no nik mi neodpovedal tak to dám aj sem,môže to mať súvis so štartom.

postup:otočím kľúč do polohy aby zasvietili kontrolky,keď zhasnú štartujem,točí ale nechce naskočiť,uvoľním kľúč a motor naskočí,pritom by sa mal uvolniť kľúč až motor naskočí,ja ho uvoľním skorej ke´d nechce naskočiť a vtedy naskočí,je to nejaká haluz alebo je to tak možné,skúsil by som vymeniť tú skrinku hovorí sa tomu že orech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Roomster 1.4 16v r.v. 2009, najeto 110 000 km.Stejný problém se startováním. Chytne, do dvou vteřin zdechne, to se opakuje asi 4x, pak chytne asi na 400 otáček, celé se to třepe a nereaguje na plyn, tak to vypnu a po tomto to chytne na drc. Auto odstavené déle než 6 hodin, teplota 10-22 stupňů. Vyměněny svíčky, vzduch. filtr, palivový filtr, čidlo teploty motoru, vyčištěna a znovu nastavena klapka, více než rok verva 100, palivové čerpadlo v pořádku, minulý týden aktualizace sw ve Škoda auto a spíše zhoršení... Chytne až tak na osmý až devátý pokus. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam Rooma 2015 a tam novy SW pomohl, ale mam jeste Clio 1.2 16V a podobny problem, kdyz bylo tepleji tak to nestartovalo nebo se to klepalo od malych otacek ale vzdy pouze prvni denni start. Servis ze cidlo, spatne tlaky, ze to je OK, ze to je Euro 4 a ze to se stava a ja nevim co. Zacal jsem tomu davat VIF, benzin Benzina a sem tam tomu vymetu pavouky na dalnici. Uz skoro rok startuje na prvni pokus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, N.Twisp napsal:

Ahojte. Roomster 1.4 16v r.v. 2009, najeto 110 000 km.Stejný problém se startováním. Chytne, do dvou vteřin zdechne, to se opakuje asi 4x, pak chytne asi na 400 otáček, celé se to třepe a nereaguje na plyn, tak to vypnu a po tomto to chytne na drc. Auto odstavené déle než 6 hodin, teplota 10-22 stupňů. Vyměněny svíčky, vzduch. filtr, palivový filtr, čidlo teploty motoru, vyčištěna a znovu nastavena klapka, více než rok verva 100, palivové čerpadlo v pořádku, minulý týden aktualizace sw ve Škoda auto a spíše zhoršení... Chytne až tak na osmý až devátý pokus. 

 

 

Mě právě doporučují taky aktualizaci sw ve škodovce,a právě s to zhoršení mám strach.

Dělá ti to každý den takhle? Ja ještě přemýšlel nad čidlem otáček klikové hřídele,zda nevypadne signál při startu a jednotka neví v jaké poloze je a motor chcípne. Kdysy mi něco podobného dělal benzínový megan a po výměně toho čidla bylo vše ok. A taky to nebylo v závadách řj. Protože jednou šlo a jednou ne.

Já teď mám po rozvodech,komplet filtrech,znova čidlo teploty motoru protože to "nové" bylo z jetého auta a zatím mi to druhej den startuje.

Ale nevěřím,že to bude ok. Čas ukáže

 

Editováno: , autor: HanesRoomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, flacek napsal:

Mam Rooma 2015 a tam novy SW pomohl, ale mam jeste Clio 1.2 16V a podobny problem, kdyz bylo tepleji tak to nestartovalo nebo se to klepalo od malych otacek ale vzdy pouze prvni denni start. Servis ze cidlo, spatne tlaky, ze to je OK, ze to je Euro 4 a ze to se stava a ja nevim co. Zacal jsem tomu davat VIF, benzin Benzina a sem tam tomu vymetu pavouky na dalnici. Uz skoro rok startuje na prvni pokus.

Ahoj,

Ja tankuju jen na Benzině nikde jinde.

Vif začnu taky pridavat. 

Ale je zajímavé,že problém má kazdy identický a kazdy mel jinou zavadu. Tohle se skode auto moc nepovedlo. Ja mam tohle auto teprve mesic a uz takova blba zavada.

Editováno: , autor: HanesRoomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 6. 2020 na 13:49, kimmi napsal:

Ja som upravil odtrh na sviečkach Bosh FR7-HC+ z 0.9 na 0.7 mm a štarty sa podstatne ale podstatne zlepšili,no stalo sda mi že som musel 2x a aj 3x ale to trikrát bolo iba za zvýšenej vlhkosti.

Niečos som odpozoroval ohľadom spínacej skrinky,písal som aj do stati elektrika no nik mi neodpovedal tak to dám aj sem,môže to mať súvis so štartom.

postup:otočím kľúč do polohy aby zasvietili kontrolky,keď zhasnú štartujem,točí ale nechce naskočiť,uvoľním kľúč a motor naskočí,pritom by sa mal uvolniť kľúč až motor naskočí,ja ho uvoľním skorej ke´d nechce naskočiť a vtedy naskočí,je to nejaká haluz alebo je to tak možné,skúsil by som vymeniť tú skrinku hovorí sa tomu že orech.

Svicky mam nobe original,tvrdi mechanik ze to jsou origo. O tom orechu jsem si tady uz cetl. Napadlo me jeste cidlo otacek na klikovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...