Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Zdar všetkým embéčkárom, 

 

idem si po radu a Vaše múdra. Mám Fóbiu 2011, 1,4 63kw, CGGB, BA/LPG v kombajne. Riešim poslednú dobu štarty auta. Po dlhšej dobe keď auto stojí (zvačša večer odstavím ráno štartujem) auto štartuje dlhšie ako som bol zvyknutý. Miesto na brnk (jedna dve otáčky) točí viac ale chytí. Každý ďalší štart počas dňa je na brnk. Tým že mám plyn netankujem iný benál ako 100oktán (kvoli dlhšej dobe v nádrži). Mal som sviečky NGK ZFR6T-11G (nalietané cca 6-7tis km). Myslel som že je to sviečkami tak som osadil BOSCH FR7HC+ 51+ (NGK odtrh 1,1mm - Bosch 0,9mm) ale štarty bez zmeny. Jediná vec čo som si všimol po štarte (može a nemusí mať súvis) je že keď auto nehám na voľno beh bežať dlhšie a nerozbehnem sa hneď a klepanie hydroštelov utícha (domazali sa) tak v určitom momente sa motor rozvibruje trošku viac spotreba vyskočí na 2,8l/h a potom to padne a je ticho a minimálne vibrácie. Vedeli by ste mi poradiť čo kde ako hlaďať či skúsiť ? Jediné čo tak olej má 2,5tis km pred výmenou ale inak všetko v aute funguje, nežere to olej, nemá to veľkú spotrebu, prepínanie BA-LPG neni cítiť. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no....soft pomoze, ak napriklad ked si na dovolenke, tak potom nemozes po 7 dnoch nastartovat na 1 raz (pri aktualizacii sa meni SW stav motora). Cerpadlo pomoze ak nedava dobry tlak. Takze ak ti auto  v lete minuly rok startovalo dobre, tak to bude cerpadlo. Podla vsetkeho. (Ja som mal v nadrzi zakaleny benzin, cerpal som aj na diskontoch - tym sa cerpadlo upchalo a nedavalo stály tlak. odvtedy uz len slovnaft)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha ok. No skúsim najprv dať overiť soft (predsa len mať aktuálny soft asi neni zlé). No a keď nič tak hold budem musieť vymeniť čerpadlo. Bohužiaľ k tomu čerpadlu ma to ťáha viac hlavne kvoli situácií ktorú som popísal v prvom príspevku o rozvibrovaní motora a chvílkovej vyššej spotrebe na voľno beh. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chvíľková zvýšená spotreba je spôsobená tým, že motor sa klepe - žiada si tým pádom viac paliva z nádrže ale to mu nie je poskytované, pretože čerpadlo zrejme nevie dodať plný tlak. Presne tak, sa to správalo aj u mňa ale už to došlo do takého štádia, že sa motor udusil, pretože tlak paliva skákal od 2 do 2,9 baru. Ihneď po výmene čerpadla, je chod jemný, plynulý a auto štartuje na 1. pokus. (Update SW na druhej strane - drží motor aj v lete otáčky pri štarte na 1100 cca a asi po 1 minúte a zahriatí - ich zníži na pôvodných 800-900.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem vyměnil svicky,cidlo teploty motoru,palivovy filtr,bylo to ve skodovce na prehrati sw motorovky a nakonec to skoncilo stejne u vymeny cerpadla v nadrzi. Ted stale startuji na poprve. Ji ak 2x az 5x. A zacalo to tim,ze auto strasne dlouho tocilo nez nastartovalo. Vymen filtr a cerpadlo. 

Editováno: , autor: HanesRoomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny

Tak u mě byli taky špatný starty fabia2 1.4 16v BXW r.v.12/2007

Nakonec jsem taky vyměnil čerpadlo. Podle vin jsme měl psané 3bar a filtr 4bar nakonec jsem koupil tohle nove za cenu okolo 1000,-

https://www.autokseft.cz/ERA-Palivova-privodni-jednotka-ERA-775225A-775225A-nd1715133

 

Nechal jsem tedy kombinaci čerpadlo 4bar a filtr 4brar.

 

Od té doby auto už týden startuje napoprvé. 

Přidávám odkaz na YouTube. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5WgSq_4qyJI&feature=share

 

Všem co mi tady z fóra pomáhali moc děkuju.

 

Aktualizace: 20.6.2021 starty pořád napoprvé i při dlouhém stání(týden). Teploty tomu už taky nevadí a za skoro celý rok provozu, start vždy napoprvé.

M. 

 

Editováno: , autor: milan1sm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

Přidám sem svou zkušenost se studenýmy starty. Auto chytalo na po 2až na po 3 v jakékoliv teplotě.

Na autě se vyměnilo spoustu dílů:

-svíčky

-rozvody

-kontrola aktuálního sw v řj

-všechny filtry včetně palivového

-čidlo teploty motoru 2x

-palivové čerpadlo s plovákem 4bar

Po výměně čerpadla auto startovalo 3týdny na poprvé za jakékoliv teploty,pak to nenastartovalo 1x,dalších 8dní startovalo zase každý den,po 8 dnech jsem dal auto do servisu na opravu ventilátoru v paluboce. V servise mi řekli,že na 4hod odpojili baterku. Další dny auto naskočilo vzdy na 2x az na 3x,někdy jako by na 3 válce.

Auto jsem po týdnu trápení zavezl do úplně jiného servisu,opět proběhla dignostika samozřejmě bez závad a udělali tyhle věci:

-změřili tlak na liště,prý ok

-dali vstřikovače do ultrazvuku

-vyměnili odvětrávací ventil od nádrže,protíkal

-na vagu nastavili spínání palivového čerpadla při otevření dveří řidiče(ale tohle mi přijde zvláštní protože čerpadlo jelo vždy po otevření dveří,prý to ta funkce byla vypnutá,tím pádem ale nechápu proč se čerpadlo spínalo když jednotka měla funkci vypnutou)

Teď auto startuje 5dní každý den.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte :-)

Takže shrnutí po necelých třech měsících a několika návštěvách  jak autorizovaného tak neautorizovaného servisu. Jak už jsem psal, postupně proběhla výměna vzduchového a palivového filtru, čidla teploty chladící kapaliny, svíček, ventilu v nádobce s aktivním uhlím, byl přehrán software, škrtící klapka vyčištěna a znovu nastavena, přes dva roky provoz na verva 100 a minulý pátek výměna čerpadla. Od pátku auto po výměně stálo v servisu a včera když jsem pro něj přišel, tak chytlo hned. Dnes ráno opět až na pátý pokus. Doporučení autorizovaného servisu ŠKODA v našem městě (Bruntál) zní : zkusit internetové diskuze nebo větší město.

Editováno: , autor: N.Twisp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, N.Twisp napsal:

Ahojte :-)

Takže shrnutí po necelých třech měsících a několika návštěvách  jak autorizovaného tak neautorizovaného servisu. Jak už jsem psal, postupně proběhla výměna vzduchového a palivového filtru, čidla teploty chladící kapaliny, svíček, ventilu v nádobce s aktivním uhlím, byl přehrán software, škrtící klapka vyčištěna a znovu nastavena, přes dva roky provoz na verva 100 a minulý pátek výměna čerpadla. Od pátku auto po výměně stálo v servisu a včera když jsem pro něj přišel, tak chytlo hned. Dnes ráno opět až na pátý pokus. Doporučení autorizovaného servisu ŠKODA v našem městě (Bruntál) zní : zkusit internetové diskuze nebo větší město.

 

Ahoj,nepomůžou ti nikde ani ve Šternberku,každý by měnil různé věci,ale výsledek žádný jen to stojí prachy.

Já v úterý nechal vyčistit a nastavit klapku,tak se uvidí,ale vůbec tomu už nevěřím,že by to mohlo pomoct,mě už zbívá zkusit vyčistit map senzor v sání a poslat vstřikovače někam kde je otestují....

Jinak taky už nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, HanesRoomster napsal:

 

Ahoj,nepomůžou ti nikde ani ve Šternberku,každý by měnil různé věci,ale výsledek žádný jen to stojí prachy.

Já v úterý nechal vyčistit a nastavit klapku,tak se uvidí,ale vůbec tomu už nevěřím,že by to mohlo pomoct,mě už zbívá zkusit vyčistit map senzor v sání a poslat vstřikovače někam kde je otestují....

Jinak taky už nevím.

Já to asi pro letošek vzdávám. Doufám, že do pár týdnů už snad začnou být zase chladná rána a dá to na zimu zas pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prispejem k tejto teme aj ja, po dlhej dobe, a urcite to este viac zamotam :)

 

Mne sa zacal tento problem prejavovat v lete 2015 (to malo auto cca rok a pol). Niekde na stranke 10,11 tejto temy je aj video kde je natocene ako sa to sprava. Bol som s tym v servise. Uz si nepamatam ale asi par dni. Aj som im tam hovoril o novej verzii SW pre RJ, nic nemenili, ani vtedy vraj este nemali ziadnu vedomsot o novom SW. V servise sa nic neprejavilo, ale doma (po stati na slnku) to stale nestartovalo, buduci rok (2016) uz si nepamatam, myslim, ze s tym este problem bol, ale nechal som to tak. Chodil som do servisu len vtedy ked to ukazal palubny pocitac (olej a tak). Na treti rok (2017) uz sa problem neprejavil a neprejavuje sa doteraz. Parkujem stale na tom istom mieste (vonku, na slnku), starty stale na prvykrat. Servis sa nepriznal ze by menil SW, nik to ani slovkom nespomenul.

 

Takze zahada, prestalo to samo od seba :)

Editováno: , autor: PeterPrvy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je divný, že někdo s tím má neustále problémy a někdo naopak nikdy nic podobného nezaznamenal. Pamatuju si, že když jsem měl auto asi tři roky, tak mi jednou taky nešlo nastarovat a když chytlo, opravdu hodně se roztřáslo, tak jsem vypnul motor a znovu nastartoval, to už bylo v pohodě. Zajel jsem do servisu a tam vyměnili čidlo teploty motoru, nevím, jestli jsem to napsal přesně ten název, prý bylo špatný. Tenkrát ještě na záruku. Od té doby se nic podobného neopakovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, PeterPrvy napsal:

Prispejem k tejto teme aj ja, po dlhej dobe, a urcite to este viac zamotam :)

 

Mne sa zacal tento problem prejavovat v lete 2015 (to malo auto cca rok a pol). Niekde na stranke 10,11 tejto temy je aj video kde je natocene ako sa to sprava. Bol som s tym v servise. Uz si nepamatam ale asi par dni. Aj som im tam hovoril o novej verzii SW pre RJ, nic nemenili, ani vtedy vraj este nemali ziadnu vedomsot o novom SW. V servise sa nic neprejavilo, ale doma (po stati na slnku) to stale nestartovalo, buduci rok (2016) uz si nepamatam, myslim, ze s tym este problem bol, ale nechal som to tak. Chodil som do servisu len vtedy ked to ukazal palubny pocitac (olej a tak). Na treti rok (2017) uz sa problem neprejavil a neprejavuje sa doteraz. Parkujem stale na tom istom mieste (vonku, na slnku), starty stale na prvykrat. Servis sa nepriznal ze by menil SW, nik to ani slovkom nespomenul.

 

Takze zahada, prestalo to samo od seba :)

Taky dost zvláštní. No, nechám se překvapit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Přidávám svou informaci po skoro dvouleté odmlce.

Auto zatím stále slouží a od přehrání softwaru v roce 2019 (jak jsem zde psala) se opakovaný studený start neobjevil ani jednou. 

Je sice pravda, že při prvním startu v teplotě cca 15 - 28 jsou otáčky pár minut výrazně zvýšeny (asi 1200), pak najednou spadnou 

k hodnotě 600 - 800. Při teplotách nižších nebo vyšších se toto neprojevuje. Po prvním startu jsou otáčky jen mírně zvýšené. 

Zatím také nemám vyzkoušeno, jak by se auto chovalo po několikadenním stání. Jezdím s ním téměř každý den. Pauzy byly jen párkrát do roka max 2 - 3 dny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, přidávám se do tehle diskuze, přečetla jsem si ji celou a dalo to zabrat. :) Na podzim 2020 jsem koupila fabii 1.2 htp 44 kw rok 2008, sice je to jiný motor, ale překvapilo mě, že někdo má stejný problém jako já. Začalo to v dubnu tohoto roku, jak se oteplilo, vypozorovala jsem, ze teplota musí být nad 15 stupňů a auto musí stát delší dobu. Se zahřátým motorem není problém nastartovat. Mechanici se na mě dívají jak na blázna a že jsem jich vyzkoušela, nikdo si neví rady a jim to údajně nedělá. Problém je, že jak startuji, tak nastartuji, otáčky jsou 1200, auto se začne abnormálně třepat a pak padají a auto chcipne. Musím startovat na vícekrát, ale zjistila jsem, že mi pomáhá prošlápnutí plynu. Měnilo se čidlo chladící kapaliny, čistila a nastavovala škrtící klapky, palivový filtr, zapalovací cívka, ventil n80 na ovzdušnění palivové soustavy, nějaký přípravek na čištění vstřiků a tankování vervy 100 na benzině a bez úspěchu. Jsem v šoku, kolik lidí má stejný problém. Nejspíše jsem si koupila černého petra, autum nerozumím a nevím, co už dále opravovat, aby to nebylo vyhazování peněz. Tak všem pevné nervy při startování v tomhle počasí. :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 9. 2020 na 11:13, N.Twisp napsal:

Ahojte :-)

Takže shrnutí po necelých třech měsících a několika návštěvách  jak autorizovaného tak neautorizovaného servisu. Jak už jsem psal, postupně proběhla výměna vzduchového a palivového filtru, čidla teploty chladící kapaliny, svíček, ventilu v nádobce s aktivním uhlím, byl přehrán software, škrtící klapka vyčištěna a znovu nastavena, přes dva roky provoz na verva 100 a minulý pátek výměna čerpadla. Od pátku auto po výměně stálo v servisu a včera když jsem pro něj přišel, tak chytlo hned. Dnes ráno opět až na pátý pokus. Doporučení autorizovaného servisu ŠKODA v našem městě (Bruntál) zní : zkusit internetové diskuze nebo větší město.

Ahojte. Tak aktualizuji stav u svého Roomstera. Po výměně čerpadla, jako poslední možnosti, opět start až na pátý pokus, jak jsem psal v citovaném příspěvků. ALE!!!... Od té doby, světe div se, startuji na poprvé, bez jakéhokoli problému... Nechápu... Nevím, co si o tom myslet. Kdyby ten start po výměně čerpadla byl OK,ale takhle... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Má zkušenost je taková,že se vyměnilo,vyčistilo co se dalo i čerpadlo v nádrži je vyměněno.

Od loňského října,nemám zatím jediný problém při studeném startu.

Přestalo to tak nějak samo,protože po posledním zásahu sca 14dní ještě starty blbnuly,a od té doby nic. Od října každý 3měsíc tam vždy naleju oxicat,vyjedu do rezervy dostane čočku,točím to hodně,celkově jsem změnil styl jízdy,víc ho držím v otáčkách,mezitím tankuju pouze na benzině klasickou efectu a přidávám vif a zatím šlape,ale čas ukáže.

Nikdo nikdy na nic nepřišel co s tím je.

Tak nějak doufám,že to bude dobré už napořád,ale uvidím.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, přidávám se k nestartujícím členum.

 

rok 2009, najeto 165 000km. Do teď bez problému.

1 start, většinou chcipne sám.

2 start jakoby jel na 2 válce, tak ho raději vypnu.

3 start většinou chytne a jede.

 

Vždy pouze ráno a je jedno jestli je 20°C nebo ted 10°C.

 

Zatím výměna svíček - bez změny.

 - všiml jsem si u dvou zapalovacích svíček (prostřední válce) že na dně kontaktu, kde dosedá síčka je kontakt v bodě takový opálený - viz pokus o foto.

 - mohlo by to mít nějaký negativní vliv na startování?

 

Nyní se chystám na výměnu palivového filtru. Asi nebyl nikdy měněný.

 - dočetl jsem se, že není třeba odvzdušňovat, ale stačí pár krát protočit klíčkem a ono si to nasaje.

 - ale taky tu někdo výše psal, že pomohlo odvzdušnění povolením šroubu v motorovém prostoru. Kde ten odvzdušňovací šroub najdu? Koukal jsem do motoru a vubec nevím kde ho najít.

 

Díky za radu

Screenshot_082721_111947_AM.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred rokom som tu pisal (10 prispevkov vyssie), ze problem sa stratil.

 

Uz sa tym nikajo nezaoberam, ale 2.jula som bol v servise (olej, ... menili aj sviecky).

A, teraz neviem, uz si nepamatam, ci pred servisom alebo po, sa mi v jeden den ten problem zopakoval znova.

 

Takze asi SW riadiacej jednotky v servise neaktualizovali (ako som tajne dufal pred rokom),

ale ako vravim, uz sa tym nezaoberam.

Za niekolko rokov (3-4 ?) sa to teraz znova prejavilo len raz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...