Jump to content

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Allari
 Share

Recommended Posts

Ahoj, palivový filtr si nech vyměnit ale nech si změřit tlak na palivovém čerpadle. Pokud máš 3bar,tak za čerpadlem na hadicích bys měl mít 3,1bar 3,0bar je málo a pokud máš 4bar tak bys měl mít 4,1 aby bylo čerpadlo v pohodě. Při menším tlaku startuješ na víckrát. . To jsou informace které vím z dobrého servisu. Vetšinou je to tím čerpadlem. Cenově to vyjde na sca 2tisice nové čerpadlo. 

Ještě by to mohl dělat ventil zpětného vedení paliva N95 může propouštět a diagnostika ti nic nenapíše.. čidlo teploty motoru může ř.j.dávat špatné teploty a pokud neklekne diagnostika ti taky nic neřekne. Je toho víc.

Já čerpadlo a ventil a čidlo měnil loni a letos to udělalo jen 2x. Jinak ne. Tak nevím no,nikdo mi neřekl v žádném servise co s tím bylo a to jsem loni navštívil 9servisů. I ve škodovce jsem to měl, prý vše je ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dobrý deň všetkým, 

1.4 16V 63kW BXW r 2008

Posledné 4 roky veľmi podobný problém so štartom ako je tu už opísané niekoľkokrát, v určitom rozmedzí teplôt na jar, jeseň, ale aj tak som mal pocit že ide o náhodný jav. V zime/lete vždy OK štart.

Diagnostika v autorizovanom servise neodhalila nič. Diagnostika cez čínsky obd bluetooth adaptér občas hlásila "system too lean", avšak nikdy nie po studenom a opakovanom štarte, skôr počas jazdy a náhodne aj keď na otáčkach sa to neprejavilo. 

Kompletná prehliadka, snímače, káble, klapka atď. Čerpadlo malo nízky tlak, takže Dnes autorizovaný servis vymenil palivové čerpadlo, ktoré vraj dávalo tlak <3bar (2.x). Skúšali niekoľko štartov, vždy na 1.pokus motor naskočil. Zatiaľ bez problémov, uvidíme ako pobeží ďalej. Dnešná teplota 13C, slabý dážď.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahoj , tak i já se připojuji se špatnými starty. (r.2015 1,4 63kW 95000km)

V létě po výměně svíček , najednou trval start o poznání déle ! (dříve během 1 vteřiny,ted tak za 5-10 vteřin)....,ale nicméně na 1.pokus.

Dával jsem svíčky NGK , pak dal i jinou novou sadu a žádná změna.

Pak jsem dal Bosch a citelně se to zlepšilo. Ještě předtím , se měnil olej motoru , rozvoďák.

Zhoršení nastalo po preventivní výměně svíček , proto jsem to spojoval s nimi.

Ale souvislost bude spíše s řídící jednotkou, která se přenastavila.

Jakmile se ochladilo v garáži pod 20°C , tak se starty zlepšily a ted když je fakt chladno to startuje jak má.

Také jsem si všiml , že po krátké chvíli jízdy se občas spustí na chvíli pal.čerpadlo , to dříve jen při nástupu řidiče.

Budu měnit pal.filtr a uvidím jak se to bude chovat dále.

Také se ještě nečistila klapka , také je v plánu vyčistit.

 

Jak budu postupovat , napíši.

Jinak jsem si tu dříve dost početl ohledně této problematiky, dost mi to řadu věcí osvětlilo.

 

Link to comment
Share on other sites

Jaký olej? Co rozvody - nějak se nevyznám v tom, co se kdy dělalo a kdy se starty zhoršily. Jestli se dělaly rozvody + svíčky (skoro) najednou...

"po krátké chvíli jízdy" se čerpadlo spustit imho nemůže, neboť běží celou dobu běhu motoru. To bude asi nějaký překlep. I kdybys zastavil, na 10s vypnul motor, tak při klíčku na I. čerpadlo zavrčí.

ECU se podle mě přenastaví po pár km jízdy, jen odhad.

Vždy platí - vyjet nádrž a načerpat aktuální benzín. Už by měl být "zimní" s vyšším tlakem par. A nekupovat to nejlacinější (přelihované). Eurooil (Optimal), nebo OMV, aspoň 2x.

Link to comment
Share on other sites

Svíčky jsem měnil až nakonec , samostatně , pak to začalo.

Předtím po výměnách oleje- Mobil 5W40 a rozvodový řetěz , vše chodilo jak má.

Benzín stejný a dávám již dlouho i aditivum (VIF). Eurooil nejezdím , ani jiné to nahrazuji aditivem.

S palivem to nemělo také žádnou souvislost ! Začalo to až nakonec s výměnou svíček.

Že mi spouští ještě čerpadlo dodatečně občas přisuzuji jen podle zvuku , neověřoval jsem.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Když po nějaké době přijdeš k zamčenému autu odemčeš dálkovým a otevřeš dveře u řidiče, začne jet okamžitě čerpadlo? Jestli ne, tak máš problém buď v zámku (špatný spínač) a nebo přelomenou kabeláž v průchodce ke dveřím. Prostě když otevřeš dveře u řidiče, tak se musí okamžitě spustit čerpadlo a natlakovat okruh na 4,5 baru.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ahoj,jak jste na tom teď s opakovanými studenými starty?

Přišel někdo na něco? U mě je zajímavé to, že v roce 2020 to začalo někdy v polovině června a zkončilo nějak ke konci října,loni to udělalo pouze 2x jednou v červenci a jednou v září, letos to začalo na konci září a trvá do dnes. Start po 8 až 20hod stání při teplotě 10 - 20°C na 3x, není to každý den ale sporadicky. Když auto stojí třeba od pátku do neděle u baráku tak nastartuje vždy na 1x. Ale když stojí pouze ze dne na den,tak obtížný start. Proto nějak nemyslím že je vadná nějaká součástka,kdyby byla tak by snad nenastartoval na poprvé i po 3 a více dnech. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zhoršené starty studeného motoru pokračují.

 

Někdy z jara jsem vyměnil pal.filtr , protože mi začalo chvilku po začátku jízdy na chvilku spínat pal.čerpadlo (stejně jako při nástupu do auta). To se zlepšilo a nyní sepne jen občas .

Také jsem ukončil používání oblíbeného aditiva VIF.

Dříve hustá medová konzistence a i na předchozím autě jsem cítil zlepšení.

Nyní co je v tom nějaká modrá břečka ,která je  jen na škodu !!!

Po zrušení používání , motor malinko živější a malinko klesla prům.spotřeba, VIF definitivně zrušen.

 

Horší starty byli na studeném motoru výrazné při teplotě nad 20°C , pokud nechytl tak do 3-4 sec. , opakoval jsem jej a to naskočil rychle - jednotka dá asi sytič a pohoda. Jakmile teplota klesala, tak startuje stejně jako na 2.start v létě.

 

Ted mám za sebou servis a nechal jsem čistit klapku. (jen pro její znovunastavení potřebovali ujet 31km !!! , no nevím ???!!!!- soukromý servis)

Starty nyní se malinko i ted v chladu zlepšily a zdá se mi , že motor celkově má lepší kultivovanější chod.

Jaké budou starty za tepla se ukáže v příštím roce.

Také jsem se dočetl , že na starty v teple má vliv elektromagnetický ventil odvětrávání nádrže , budu muset mrknout kde je.

 

Do autorizáku si vůbec netroufnu , tam nezvládli na počkání diagnostiku nefunkčního ostřikovače (vyřešil jsem sám-výměna motorku)

Taky mi jiný mechanik na novém světle mlhovky s denním svícením rozlámal aretace patic žárovek , protože to narval do "své pozice"  ,namísto požadované. To jsem zjistil , když mi nedlouho po výměně světla odešla na něm nová (nějaká šuntovní) žárovka a musel jsem patici lepit na rychlo chemoprénem , než si světlo vyměním raději sám za nové.

Link to comment
Share on other sites

před 39 minutami, nomil napsal:

protože mi začalo chvilku po začátku jízdy na chvilku spínat pal.čerpadlo

Tohle je naprostý nesmysl, palivové čerpadlo běží od okamžiku startu po celou dobu běhu motoru. To proto, že čerpá palivo. edit: koukám, že jsem na to už reagoval...

Obviňovat VIF z takových problémů je liché. Nikdo neříká - dlouhodobě používat, ve smyslu 100% čerpání paliva.

Zbytek se mi ani nechce číst, snůška nesmyslů. Několikrát tu bylo razeno jít cestou kontroly/výměny čidel.

 

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

Ta "modrá břečka" je aditivum, které tak velký řetězec jako Benzina používá ve svých palivech Efecta. Zde bych problém rozhodně nehledal; a když už, tak maximálně dodržet předepsané dávkování. Nemohu si VIF vynachválit, obzvláště u dobře zahřátého motoru jsou jeho vlastnosti citelně znát.

 

Se svíčkami NGK se obecně starty obzvláště v nízkých teplotách zhoršují. Jsou to super svíčky, ale tohle je jejich (asi jediná) negativní vlastnost, která se v zimě citelně projeví. Obzvláště, není-li před jejich montáží předepsaným způsobem upraven odstřih. 

Edited by Emppu
Předčasné odeslání příspěvku
Link to comment
Share on other sites

Za mě auto, půjde pryč nemám na to abych startoval na 3x v létě, dělá mi to pouze když je venku 15-25 stupňů. Vyměnil jsem skoro vše co se dalo a stejně to dělá. Nervy na to nemám,tak auto půjde z baráku. Vyměnil jsem půl auta a závada se neodstranila, žádný servis si s tím rady taky neví. Na STK problém třeba s lambdou nebo katem taky nenašli. Tak se v brzké době rozloučíme a už nikdy motor od škodovky 1.4 16V 63kw celkově mě škodovka s tímhle zklamala. Ale každý má svůj vlastní názor na tohle.

Link to comment
Share on other sites

před 11 minutami, fuly napsal:

sposobuje to škrtiacia klapka treba to vymenit..... ( treba skusit ine číslo OM).

 

tento motor je najspolahlivejsi co vyrobilo vw! 

 

s inym motorom budeš mat viac problémov! 

Ahoj,

 

 

 

Jak si na to přišel že to dělá škrtící klapka? Diagnostika nepíše žádnou chybu. Celkově ta klapka bude hodně drahá.... Já neměnil pouze cívky,to by dělalo problémy i za jízdy, snímač teploty a tlaku v sání,lambdu s katem jsem vyloučil,a čidla na klikovce a to druhé. Klapka byla pouze vyčištěná a nastavená. Je pravda že po vyčištění klapky se změnil ten první start, trošku dýl to točí než to chytne sca rozdíl 2 až 3 vteřin. A jaký má klapka vliv na studené starty v dané teplotě? Klapka v sobě nemá nějaké teplotní čidlo nebo jak je možné že v zimě a v horku na drb ale od 15 do sca 27stupnu prostě to nechytne. Díky za odpověď

Link to comment
Share on other sites

mozes startovat aj tak ze pri startovani stlacis trosku (cca. na 30%) plynovy pedal a takto to chytne hned! 

 

ja odvtedy ako mam vymenenu skrtiaciu klapku tak mi ani raz nebol problem........

 

najprv mi vycistili a prehlali soft a takto tiez vydrzal vela myslel som ze soft bol na vine ale nie toto cistenie pomohlo na nejaky cas ale potom sa vratilo ze to nestartovalo na poprve  a potom som vymenil skrtiacu klapku za novy a odvtedy bezproblemu uz vyse 2 rokov.

Edited by fuly
Link to comment
Share on other sites

V 2. 12. 2022 na 12:40, HanesRoomster napsal:

Za mě auto, půjde pryč nemám na to abych startoval na 3x v létě, dělá mi to pouze když je venku 15-25 stupňů. Vyměnil jsem skoro vše co se dalo a stejně to dělá. Nervy na to nemám,tak auto půjde z baráku. Vyměnil jsem půl auta a závada se neodstranila, žádný servis si s tím rady taky neví. Na STK problém třeba s lambdou nebo katem taky nenašli. Tak se v brzké době rozloučíme a už nikdy motor od škodovky 1.4 16V 63kw celkově mě škodovka s tímhle zklamala. Ale každý má svůj vlastní názor na tohle.

 

A co aktualizace řídící jednotky motoru. Mě tohle dělalo přesně, jak píšeš v záruce a najeto málo km.. Je to tu popisované již dříve. 

Tohle bych zkusil u mě to vyřešilo už 3 auta.

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, GOLF10 napsal:

 

A co aktualizace řídící jednotky motoru. Mě tohle dělalo přesně, jak píšeš v záruce a najeto málo km.. Je to tu popisované již dříve. 

Tohle bych zkusil u mě to vyřešilo už 3 auta.

Ahoj, aktualizace motorovky už udělal předchozí majitel. Měl jsem to ve skodovce,a prý je to už aktualizováno ve škoda DE. Ale díky za tip 😊 jako já osobně už fakt nevím co s tím. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...